Rok výroby:1995Typ motoru:1600/benzínStav km při koupi:15 kmStav km nyní:224 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?11 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:18. 7. 2006
Od počátku nefungoval elektromotorek nastavování levého předního světlometu.
Jednou se měnilo čerpadlo ostřikovače (asi po 5 letech ve značkovém servisu), podruhé po deseti letech (u vesnického automechanika) se už přišlo na to, že je ucpaný filtr v sání.
Po čtyřech letech se muselo opravit výfukové potrubí, po deseti letech se musel vyměnit koncový tlumič výfuku.
Asi po 60 tis. km bylo potřeba vyměnit zadní tlumiče pérování. Teď by to bylo potřeba taky, ale už jsme si na rozkývaný způsob jízdy zvykli.
Musel se vyměnit zadní stěrač, teď už zase nefunguje.
Museli se dvakrát vyměňovat brzdové kotouče a jednou zadní bubny.
Původní baterie vydržela 9 let!
Postranní zrcátka se nedají sklopit a je to zdrojem závad (občas je někdo urazí).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je i po ujetí 220 tis. km stále fit a velmi spolehlivé. Nikdy nás nenechalo na holičkách. V prvních pěti letech provozu jezdilo cca 30 tis. km ročně, teď již cca 15 tis. km/ rok.
Motor je tichý i ve vyšších otáčkách, jízda po dálnici rychlostí 140 km/h je ve srovnání s Hund.Elantrou nebo Octávií mnohem tišší. Jízdní vlastnosti jsou však horší, auto se v zatáčkách značně naklání, rychle odchází zadní tlumiče pérování. Náhradní díly jsou drahé ve značkových servisech, pokud je však koupíte v bazaru nebo autodílech ušetříte více než 50 % ceny a při tom se jedná o originály.
Se starým autem se už také nevyplatí jezdit do značkových servisů, protože šikovní čeští automechanici Opela Astru zvládají stejně dobře jako Škodovky. Je to vhodné auto pro začinajícího řidiče, lepší než Š120 nebo Favorit, dá se tam leccos opravit svépomocí.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra