Rok výroby:2002Typ motoru:Z16XEStav km při koupi:24 000 kmStav km nyní:94 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 letPalivo:BenzínVloženo:3. 11. 2014
podvozek vzhled 3dvéřové verze servis má na živobytí slušná spotřeba pohodlné sedačky
Slabé stránky
spolehlivost nepraktičnost 3dvéřové verze červená barva rychle zrůžoví i při garážování žere olej převodovka - 130 km/h při 4000 ot./min vrzající sedačky
Závady a opravy na autě
Cca do 80 000 km bylo vše v nejlepším pořádku, když pominu to, že nešel nastavit odklon kol a špatně se sjíždí pláště (u předražených 205/50 R16 je to radost). Opravy - výměnu AGR ventilu beru jako spotřebák, ale i po výměně otáčky pořád kolísají a auto občas cuká (to dělá už od začátku), - odešla zapalovací lišta - náhodně přestal pálit 1 válec a pak se vzpamatoval, což diagnostiku neusnadňovalo. - občas startuje na 3 válce a probere se až po zahřátí (vyměněna zapal. lišta, svíčky, změřeny tlaky - vše ok, ale vada neodstraněna) - na diagnostice se nic nezobrazilo, kontrolka svítí jen velice zřídka. V servise jsem už jako doma. Další problémy, které nemám sílu/chuť řešit: - olej žere čím dál víc (momentálně cca 3 l na 10000 km). - občas se samovolně odemkne - nezávisle na lokalitě, takže to žádným signálem nebude - nestíhám vyměňovat žárovky H7 a v osvětlení zadní SPZ - mírný úbytek chladící kapaliny
Hodnocení a zkušenosti s autem
Líbí se mi podvozek, při srovnání s konkurencí pěkně drží v zatáčkách, i za cenu vyšší tvrdosti. To je asi jediná výhoda, kterou to auto má. Nemůžu se spolehnout, že dojedu do cílové destinace, což jsem v nějakých 95000 km nečekal. O auto se starám jak nejlépe umím (stav chválí i v servise), ale auto se moc neodvděčilo. Pořád jen řeším nějaké problémy. 3dv. verze je příšerně nepraktická, ale to je asi standardní stav a moje chyba (byla to výhodná koupě od známého, jinak bych šel do jiné varianty). Když chci sklopit sedačky kvůli nákladu, musím oddělat i opěrky hlavy na zadních sedadlech. Je to operace cca na 10 minut, protože se mechanismus zarážky opěrek po pár vyndáních rozsypal. S antikorozní ochranou problém nemám. Až na pár oděrků od kamínků nikde ani flek (ty oděrky okamžitě opravuji). Problém je spíš s tím, že na plastových dílech je stále krásný lesklý červený odstín a na zbytku matná růžová. Nepomáhá ani pravidelné rozlešťování a voskování. Brzdy nejsou žádný zázrak, ale stěžovat si také nemůžu, až na drobnou výjimku, která se týká ruční brzdy - s prudkým kopcem si neporadí a nikdy dříve neporadila, snad jen s použitím násilí. Drnčení a vrzání v interiéru se snažím eliminovat, což se mi daří u palubní desky, stropu a zadních dveří. S příšerně vrzající sedačkou a předními tlumiči (pouze v chladnu) už je to horší. U mého kusu je nutná častá výměna žárovek H7, která se projevila rozpadem plastových objímek a problémy na STK.
Zrovna dnes jsem s kolegou potkal Astru G a společně jsme trochu po vzpomínali na staré časy, kdy jsme oba měli Opely a jak to té Astře G sluší. Po přečtení pár recenzí tady na A..G se mi vrátily vzpomínky na Opely: elektronika, čidla, kravinky je to co tyhle auta zabíjí! Samo i koroze. Kecy, že to musíte u Opelu brát je blbost. Každý kupující se puchřejicímu autu vyhne obloukem. Tyhle problémy se táhnou celou generací Opelu jako červená nit. A motor ECOTech se svým plastovým víkem a marnou snahou to utěsnit je... Teď vím, proč jsem před třemi léty říkal Opel ne, ne, ne.
11.02.2016 | 23:18:36 | Dan
| 90.178.207.*Reagovat
Motor Z16XE
Myslím, že práve tento motor mal konštrukčnú vadu, často sa opotrebovávali kružky a potom žral olej. Nepomohla ani zvýšená starostlivosť. Je jedno či bol v Tigre, Astre alebo Vectre. 1,4 a 1,8 boli OK. Ďalšia generácia Z16XEP je už bez závad a pomerne spoľahlivá. Čiže konkretne tomuto motoru Z16XE sa radšej vyhnúť, inak sú benzínové Ople fajn vozítka.
07.11.2014 | 20:44:39 | axel
| 95.103.233.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
Zrovna dnes jsem s kolegou potkal Astru G a společně jsme trochu po vzpomínali na staré časy, kdy jsme oba měli Opely a jak to té Astře G sluší. Po přečtení pár recenzí tady na A..G se mi vrátily vzpomínky na Opely: elektronika, čidla, kravinky je to co tyhle auta zabíjí! Samo i koroze. Kecy, že to musíte u Opelu brát je blbost. Každý kupující se puchřejicímu autu vyhne obloukem. Tyhle problémy se táhnou celou generací Opelu jako červená nit. A motor ECOTech se svým plastovým víkem a marnou snahou to utěsnit je... Teď vím, proč jsem před třemi léty říkal Opel ne, ne, ne.
11.02.2016 | 23:18:36 | Dan | 90.178.207.* Reagovat
Motor Z16XE
Myslím, že práve tento motor mal konštrukčnú vadu, často sa opotrebovávali kružky a potom žral olej. Nepomohla ani zvýšená starostlivosť. Je jedno či bol v Tigre, Astre alebo Vectre. 1,4 a 1,8 boli OK. Ďalšia generácia Z16XEP je už bez závad a pomerne spoľahlivá. Čiže konkretne tomuto motoru Z16XE sa radšej vyhnúť, inak sú benzínové Ople fajn vozítka.
07.11.2014 | 20:44:39 | axel | 95.103.233.* Reagovat