Recenze Opel Astra 1,6
“Pravděpodobně se jedná o páteční kus, kdy už každý dělník myslel na víkendové radovánky...”

Autor recenze: (32 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:Z16XE Stav km při koupi:24 000 km Stav km nyní:94 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 7 let Palivo: Benzín Vloženo: 3. 11. 2014

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

podvozek
vzhled 3dvéřové verze
servis má na živobytí
slušná spotřeba
pohodlné sedačky

Slabé stránky

spolehlivost
nepraktičnost 3dvéřové verze
červená barva rychle zrůžoví i při garážování
žere olej
převodovka - 130 km/h při 4000 ot./min
vrzající sedačky

Závady a opravy na autě

Cca do 80 000 km bylo vše v nejlepším pořádku, když pominu to, že nešel nastavit odklon kol a špatně se sjíždí pláště (u předražených 205/50 R16 je to radost).
Opravy
- výměnu AGR ventilu beru jako spotřebák, ale i po výměně otáčky pořád kolísají a auto občas cuká (to dělá už od začátku),
- odešla zapalovací lišta - náhodně přestal pálit 1 válec a pak se vzpamatoval, což diagnostiku neusnadňovalo.
- občas startuje na 3 válce a probere se až po zahřátí (vyměněna zapal. lišta, svíčky, změřeny tlaky - vše ok, ale vada neodstraněna) - na diagnostice se nic nezobrazilo, kontrolka svítí jen velice zřídka. V servise jsem už jako doma.
Další problémy, které nemám sílu/chuť řešit:
- olej žere čím dál víc (momentálně cca 3 l na 10000 km).
- občas se samovolně odemkne - nezávisle na lokalitě, takže to žádným signálem nebude
- nestíhám vyměňovat žárovky H7 a v osvětlení zadní SPZ
- mírný úbytek chladící kapaliny


Hodnocení a zkušenosti s autem

Líbí se mi podvozek, při srovnání s konkurencí pěkně drží v zatáčkách, i za cenu vyšší tvrdosti. To je asi jediná výhoda, kterou to auto má.
Nemůžu se spolehnout, že dojedu do cílové destinace, což jsem v nějakých 95000 km nečekal. O auto se starám jak nejlépe umím (stav chválí i v servise), ale auto se moc neodvděčilo. Pořád jen řeším nějaké problémy.
3dv. verze je příšerně nepraktická, ale to je asi standardní stav a moje chyba (byla to výhodná koupě od známého, jinak bych šel do jiné varianty). Když chci sklopit sedačky kvůli nákladu, musím oddělat i opěrky hlavy na zadních sedadlech. Je to operace cca na 10 minut, protože se mechanismus zarážky opěrek po pár vyndáních rozsypal.
S antikorozní ochranou problém nemám. Až na pár oděrků od kamínků nikde ani flek (ty oděrky okamžitě opravuji). Problém je spíš s tím, že na plastových dílech je stále krásný lesklý červený odstín a na zbytku matná růžová. Nepomáhá ani pravidelné rozlešťování a voskování.
Brzdy nejsou žádný zázrak, ale stěžovat si také nemůžu, až na drobnou výjimku, která se týká ruční brzdy - s prudkým kopcem si neporadí a nikdy dříve neporadila, snad jen s použitím násilí.
Drnčení a vrzání v interiéru se snažím eliminovat, což se mi daří u palubní desky, stropu a zadních dveří. S příšerně vrzající sedačkou a předními tlumiči (pouze v chladnu) už je to horší.
U mého kusu je nutná častá výměna žárovek H7, která se projevila rozpadem plastových objímek a problémy na STK.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra

Vložit komentář

Zrovna dnes jsem s kolegou potkal Astru G a společně jsme trochu po vzpomínali na staré časy, kdy jsme oba měli Opely a jak to té Astře G sluší. Po přečtení pár recenzí tady na A..G se mi vrátily vzpomínky na Opely: elektronika, čidla, kravinky je to co tyhle auta zabíjí! Samo i koroze. Kecy, že to musíte u Opelu brát je blbost. Každý kupující se puchřejicímu autu vyhne obloukem. Tyhle problémy se táhnou celou generací Opelu jako červená nit. A motor ECOTech se svým plastovým víkem a marnou snahou to utěsnit je... Teď vím, proč jsem před třemi léty říkal Opel ne, ne, ne.

11.02.2016 | 23:18:36 | Dan  | 90.178.207.* Reagovat

Motor Z16XE

Myslím, že práve tento motor mal konštrukčnú vadu, často sa opotrebovávali kružky a potom žral olej. Nepomohla ani zvýšená starostlivosť. Je jedno či bol v Tigre, Astre alebo Vectre. 1,4 a 1,8 boli OK. Ďalšia generácia Z16XEP je už bez závad a pomerne spoľahlivá. Čiže konkretne tomuto motoru Z16XE sa radšej vyhnúť, inak sú benzínové Ople fajn vozítka.

07.11.2014 | 20:44:39 | axel  | 95.103.233.* Reagovat