Rok výroby:1998Typ motoru:1.6, 16V, 74KwStav km při koupi:87 000 kmStav km nyní:155 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:10. 11. 2007
Alternátor, zapalovací modul, brzdič na zadním kole, motorek klapky vnitřní cirkulace vzduchu a samozřejmě AGR ventil. Jinak nic mimořádného, běžné opotřebení (výfuk, destičky, gumičky stěračů, pružinky, žárovky apod.) nepovažuji za závady.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval jako ojeté z Německa. Mělo najeto skutečných 87 tis. Bylo po bouračce, ale jenom lehké, kdy šlo pouze o plechařinu.
Bylo po důchodci, kterému po té havárii sebrali řidičák a už mu ho nevrátili (chudák). Auta si hleděl, takže bylo pravidelně servisované a údaje v servisce byly navíc doloženy fakturami ze servisu.
Auto bylo vyrobeno v prosinci 1998 a bylo ve výbavě "comfort". Já jsem ho koupil v září 2003 a se vším všudy mě tehdy vyšlo na 200.000,-Kč. I když název výbavy, navíc uvedený na štítku dveří, se tvářil honosně, auto postrádalo palubní počítač, xenony a mlhovky. Jinak výbava v pohodě, všechno v elektrice, klimatizace, vyhřívaná zrcadla, stavitelné sedadla atd. atd.
Najel jsem s ním 68 tisíc km a kromě výše zmíněných závad jsem tím autem neměl žádný problém a byl jsem sním naprosto spokojen. Motor 1.6, 74kW byl naprosto dostačující. Dynamika motoru se sice projevovala až při vyšších otáčkách nad 2000 ot./min, ale 180 km/h na dálnici nebyl žádný problém, v kopcích auto rychlost neztrácelo, chod motoru pravidelný, kultivovaný a naprosto tichý. Spotřeba byla celkem slušná: 8l město, v kombinaci cca 7,5 l. Když jsem zkoušel jezdit na spotřebu, tedy velice rozumně, dostal jsem se až na 6,8 l.
Jízdními vlastosti auta jsem byl velice překvapen. Auto sedělo a drželo stopu a vůbec nijak se neprojevilo, že je to kombík. I když jsem jezdil s prázdným autem, tak zadek auta neměl snahu dělat něco nepatřičného. Odpružení bylo měkčí, než např. u Oktávky, nebo Fabie. Auto bylo pohodlné a to i při jízdě v pravém pruhu na D1. Obzvlášť spokojený jsem byl v zimě. Dal jsem mu nové zimní gumy (195/60 R15) a neměl jsem nejmenší problém ani na horách. Absolvoval jsem s ním 2x Krkonoše a přesto, že jsem měl v kufru řetězy, ani jednou jsem je nepoužil. Nevím jestli to bylo pneumatikama, nebo autem, nebo něčím jiným, ale co jsem v zimě potřeboval vyjet, to jsem vyjel.
Interiér je dostatečně prostorný a to i pro spolujezdce na zadních sedadlech. Kufr je dost velký, i když např. na Oktávku nemá. Já jsem ale odvezl vše, co jsem potřeboval, včetně nábytku a stavebního materiálu na chalupu. Obzvlášť oceňuji dělená sedadla, která se dají sklopit naprosto do roviny a vznikne tak téměř pravidelný kvádr, kam se dá naložit spousta věcí. Dobrá vychytávka je i otvor uprostřed zadních sedadel za loketní opěrou. Tam jsem naprosto v pohodě dával lyže pro celou rodinu, takže jsem se nemusel otravovat s držákem lyží na střeše.
Ale abych auto jen nechválil. Vadilo mi takřka neodstranitelné provrzávání sedadla řidiče. Promazání stačilo jen na chvilku a pak jsem to musel řešit momentálními změnami polohy sedačky. K sedačkám další výtka a to že opěrky hlavy jsou dost vzadu a nedají se naklonit více dopředu, takže pokud si chcete opřít hlavu, tak si ji téměř vyvrátíte. Další bolest byla kontrolka airbagů, která se pořád rozsvěcovala, díky tomu, že pod sedadlem řidiče jsou nějaké konektory (nevím přesně kde), které jsou choulostivé. Proto se pořád rozpojoval a kontrolka svítila, až jsem ty konektory nechal spojit natvrdo a bylo to vyřešené. Další je spotřba oleje, která je u těchto motorů bohužel běžná. Já měl spotřebu 1,5 l oleje na výměnu. Výměnu jsem dělal po cca 12-13 tis. km. Olej jsem dával Castrol Magnatec 10W-40. Při první výměně jsem ještě dal do oleje takový ten lubrikant a snad to pomohlo udržet spotřebu oleje v normě. Co mi ještě vadilo, byla absence kontrolky rozsvícení obrysových a tlumených světel na přístrojové desce.
S autem jsem byl velice spokojen. Výše zmíněné závady považuji za nepodstatné, odpovídající stáří vozidla a tomu kolik mělo najeto. Navíc jsem je odstranil svépomocí a za využité vrakoviště - nejdražší byl alternátor, který jsem koupil repasovaný za 2.000,-Kč.
Nyní mám Astru H, 1.6, 16V 77kW a jsem s ním také spokojen, ale najel jsem s ním jen 3.000km a tak na jeho hodnocení je ještě brzo.
To má být vsmívání. To vše se dá zkontrolovat. Po kom auto je, to najdete v techničáku, kolik má najeto zjistí odborník - a nemusí být ze značkového. Tam jen čtou diagnostiku a to už dnes taky není tutovka, ale myslím si že starší člověk a 18tis ročně, to odpovídá.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
To má být vsmívání. To vše se dá zkontrolovat. Po kom auto je, to najdete v techničáku, kolik má najeto zjistí odborník - a nemusí být ze značkového. Tam jen čtou diagnostiku a to už dnes taky není tutovka, ale myslím si že starší člověk a 18tis ročně, to odpovídá.
24.09.2008 | 08:22:17 | Reagovat
počet km
a proč by nemohlo mít těch 87 t. najeto? Připadá ti 18 tis. km ročně málo? Nebo nad tím jsi jaksi nepřemýšlel?
11.11.2007 | 16:32:03 | adam Reagovat
Doporučuje i Jaromír Jágr!
Jasně, najeto skutečných 87 tis.km, auto po důchodci, první majitel a nehavarováno. A dali ti v AAA slibovanou páku na volant?
11.11.2007 | 15:36:22 | AAA Reagovat