Rok výroby:1998Typ motoru:1.6 16V benzinStav km při koupi:35 000 kmStav km nyní:99 000 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,7 l/100 kmVloženo:5. 6. 2004
Auto bylo až do 88 000 km bez poruch kromě nehody s lesní zvěří v roce 2002 to bylo se vším všudy za hubičku 55 000 kč jen přední nárazník originál 9500 kč. Bez laku a DPH naštěstí to šlo vše z havarijní pojistky za potom minulý rok v létě 2003 z ničeho nic přestal posilovač řízení a baterie fungovat auto se zastavilo odtah do Brna asi 40 Km cena za odtah tomu odpovídala pohybovala se kolem 2000 KČ. V servisu zjistily špatný diodový blok na alternatoru takže dalších 12 500 Kč.
Na podzim jsem si způsobil svou neopatrností zaražení sportovního výfuku pod nárazník a následnému vytržení trubek z přírub cena tomu odpovídala asi 3 500 kč. V pruběhu opravy výfuku jsem si nechal prověřit funkci ventilace, protože v podzimních sychravých dnech pocení skel zevnitř se podobala spíše Š 120 než modernímu autu za 500 tisíc a náhlé z ničeho nic foukání studeného vzduchu místo teplého z topení ventilace nevěstilo nic dobrého. Zjištěn nefunkční motorek klapky vnitřní a vnější cirkulace vzduchu a při kontrole předních brzdových destiček, které se mi nezdály pro jejich zvuk, který vydávaly při brždění bylo zjištěno jejich opotřebení a to nejen destiček ale i předních kotoučů. Tyto díly kolem vánoc nebyly na skladě takže se musely objednat z Německa a montáž přišla na řadu až po novém roce, celková suma asi 11 500 kč. Toto se mi událo v 93000 km.
V průběhu února tohoto roku při jízdě na dálnici hlasité skřípění od zadních brzd. Nouzový dojezd do servisu a z výměny zadních destiček se vyklubal zablokovaný brzdový váleček ve trmenu takže destičky + nový brzdový třmen cena bez 100 koruny dalších 10000 kč.
Od té doby nic kromě klasiky sem tam nějaká ta prasklá halogenová žárovka v zimních měsících. Olej ten jsem dosud nebyl nucen dolít ani kapku, protože tem notor prostě neteče.
Ceny uvedené výše jsou uvedeny s prací která se podílela ceně za opravy asi 20-30% a mnohdy byla dražší než samotný díl a pohybovala se kolem 550 kč/h.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem si koupil v Německu v roce 2001 jako ojeté s takovým po prodejním jednoletým servisem, za který by se mohly čeští prodejci vozidel jenom stydět.
Při koupi byla zjištěna při kontrole na kanálu mírná netěsnost olejové pumpy u olejové vany výměna zdarma v ceně asi 6000 kč.
Kontrola pneu 50% vzorek na předních kolech, vzadu byly nové. Výměna předních pneu zdarma za nové a to prosím za stejnou značku jako byla vzadu a nebyly to žádné pneu z hypermarketu za 800 stovek, ale sportovní nízkoprofilový model od Michelinu každá v ceně kolem 6000 kč za kus.
V pruběhu ježdění v rámci mé jednoleté záruky jsem absolvoval v Německu 2 garanční prohlídky po 15 000 km, na kterých jsem se podílel s pouze minimálními náklady ve srovnáním s ČR kde garanční prohlídka příjde podle počtu km na asi 3500-4500 kč.
V 60 a 120 tis. km nutná výměna kladek a rozvodových řemenů to je dražší výjde to asi na 11 000 kč.
Jinak spotřeba paliva u 1.6 16V je kolem 7.7 litru na sto to je klasické popojíždění do práce a po městě a okolí při jízdách do 50 km. Při dlouhých trasách na jeden zátah se lze ovšem dostat i na 6.8 litrů na sto, ale chce to pohodovou jízdu.
Motoru podle mě trochu scházel život i když se perfektně drží do kopce a ječtě zdychluje dokonce se zařazenou pětkou a 60 km na tachometru není prostě nutné tak často řadit.
Za točivý moment 150 Nm. se dnes nemusí stydět ani 1.8 od konkurence s vyšším výkonem. Mně ale něco z výkonu scházelo a tak jsem si pomohl sportovní vložkou sání, ale mělo malý význam skoro neznatelný tak jsem to vylepšil výkonovou koncovkou výfuku od REMUSE která přidala trochu sportovní zvuk, ale ne tak abych musel jezdit s klapkami na uších nebo si preventivně brát paralen na bolest hlavy, ale hlavně to přineslo nárust výkonu asi o 7 koní.
Koncovka byla dražší kolem 10 000 kč na rozdíl od levných kopií, které lze koupit skoro u každé benzínky v cenách od 2-5 tisic korun, které sice je možno slyšet na kilometr daleko ale výkon je v autech takto upravených nutno hledat.
Po letech mi začalo špatně fungovat autoradio známé CAR 400 s propojením na multifunkční volant s lítostí jsem se s ním musel rozloučit, protože jsem s ním byl spokojen a nechal jsem si do auta zabudovat specializovanou firmou na autohifi Panasonic s CD a přehravačem MP3 to vyšlo asi na 8200 kč a s propojkou z autoradia na multifunkční volant to mě stálo dalších asi 1700 kč. Ale stojí to za to.
Ten komfort ovladat skoro vše z volantu to je prostě super. Jak jsem už psal výše o poruchách všechny se staly spíše vinnou opotřebení stářím a nemusí být na všech autech stejné takže i když jsem měl letos začátkem roku vydání s opravama skoro 25000 kč.
Věřím že si auto svůj příděl oprav na tento a další roky vybral a já budu jezdit i nadále bez starostí na líbivé moderní auto balit kočky a užívat si života jako doposud.
PS: Už šetřím na novou Astru 2.0 Turbo ale to je hudba budoucnosti.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra