Rok výroby:1996Typ motoru:1,4 16VStav km při koupi:48 000 kmStav km nyní:253 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 letPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:9. 2. 2011
Auto vlastním od roku 2000. Od té doby jsem najezdil cca 205 000 km bez větší nehody.Po této více jak 10leté zkušenosti s tímto vozem,,mohu říci,že se nevyskytly žádné závažnější poruchy na motoru a to nemluvě o vynikajících jízdních vlastnostech tohoto vozu.Díky pravidelné údržbě stále jezdím s bezpečným vozem doma i na zahraniční dovolené.Provozní náklady jsou přijatelné i pro mne jako důchodce.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Podle vlastní zkušenosti mohu tento vůz doporučit vzhledem k cenové dostupnosti i mladým začínajícím řidičům.Opel Astra v nových modifikacích doznala značných změn k lepšímu,ale já moji "Astřičku" stále hýčkám a asi s ní svůj život dožiju.
Omlouvám se že jsem asi vlezlý ale ještě jednou se zeptám,možná že jsem méně chápavý-tím to nejspíš bude,jak jsi zjistil že ten olej jak ho nazýváš Mercedes,je kvalitnější než jiné včetně vyššího kilometrového nájezdu.To s jiným olejem jsi motor zadřel nebo co ? Rád bych dospěl k jádru věci.Pokud to není tajné-prozraď nám.Opakuji,při stejném kilometrovém náběhu, stejný motor.Jakýkoliv olej různých značek bude mít stejnou barvu-do černa.Zkoušíš to mezi prsty nebo jak?Do laboratoře to nedáváš.Nebo fakt věříš tomu co ti kdo napovídá.Jestli si stojíš za tím co jsi napsal zkus nám prosím polopaticky vše objasnit.
Určitě máš pravdu v mnoha věcech co se týká vlastností olejů.Samozřejmě jsem ten olej z Mercedesu na žádném rozboru neměl.Ale nejde mu upřít kvalitu,protože dlouho vydrží a hlavně nemusím dělat výměny tak často.Nejsem obdivovatelem meďourů ani propagátorem těhle vozů.Možná,kdybych měl balík peněz,tak bych se těm novým typům nebránil.To mi ale nehrozí,tak zůstanu raději u Opla a budu tam dávat jenom ten olej.Jinak asi dobrý názor na tohle tema.Zdravím!
Není nic jednoduššího, než si zjistit jaký se má do daného motoru lejt olej a sehnat si ho na netu za pěkný peníz v origo obalu. Se sudovýma olejema má špatnou zkušenost, kdy mi po ujetí 7 tis. rachtal napínák řetazu a hydroštely. Na sudu velký nápis Castrol Magnatec 10W-40, to určitě..... Když jsem si stejný olej koupil z netu, byly 4litry o 200 Kč dražší než ze sudu, ale po celou dobu výměny bez problémů. Pokud olej měním jednou za rok, tak to při tomto nájezdu km není taková palba, abych motoru nedal originál, co tam patří.
Ono se to dělá taky tak že do neautirozovaného servisu opravujíc vozy především domácí značky a měnící oleje a drobnější opravy všech značek se postaví prázdný sud od oleje Mobil 1 -vypadá opravdu dobře.Levný neznačkový olej 10w-40 se nakoupí v Polsku,pár kanistříků v Lídlu, v noci se to do sudu naleje horem a po několika promíchání kýváním se z toho vytahuje Mobil 1 5w-30.Pro jistotu je ve skladu několik originálních uzavřených 5 l kanistříků s pravým Mobilem.Pro přesvědčivý dojem stačí ještě umístit několik prázdných plastových láhví různě po dílně .Efekt je dokonalý a při doporučení měnit olej po patnácti tisíci km a nabídnutí super ceny není o zákazníky nouze a ani se žádný problém s kvalitou oleje nevyskytl.Jak už tu psal pisatel přede mnou ,jak je olej v motoru nemá nikdo šanci poznat co tam je.Pro zákazníky kteří tomu rozumí a jsou u výměny se samozřejmě nalívá olej z pravých obalů.Těch je opravdu ale málo.Když přijede žena nebo někdo kdo pomalu neví kde se otevírá kapota motoru ,tak tam má ten Lídlový.Leje se to do benzínu i nafty stejně.Ve většině to nejsou auta nové neboť ty se servisujou ve značkových opravnách v záruce.Zákazníci si chrochtají blahem nad značkovým olejem za supr cenu,motor se k vůli tomu nepokazí- pokud to fakt asi nepřežene s nájezdem navíc a všichni jsou spokojeni.Nepracuji přímo na dílně ale dělá se to tak.Možná jsme jen světlá vyjímka.Spíš je vhodnější napsat černá.Jsem mladší kluk a mám zaměstnání a tak se raději nepodepisuji.
Všechny oleje bez rozdílu po najetí cca 15 000 km jsou černé jak gumové galoše.To ale neznamená že jsou horší než tebou avizované oleje od kámoše za 160 kč.Kde bereš tu falešnou jistotu že má větší výdrž než oleje jiné.Měl jsi ten olej snad na rozboru nebo testu ve výzkumné laboratoři? Oleje u benzínek jsou stejných značek-kvalitní i méně kvalitni jako všude jinde,záleží na tobě co si vyberereš,akorát ceny bývají vyšší.Nebo si snad myslíš že ty obaly otevírají a mění obsahy? Vizkozitu si určuješ taky sám podle požadavku motoru.Tu najdeš napsanou velkými písmeny na každém obalu .Možná že zrovna ten tvůj nej olej čepovaný z neoznačeného sudu a vychvalovaný byť nejlepším kamarádem ( každý se něčím potřebuje živit) může být zrovna jeden z těch méně kvalitních.Možná že se pletu ale zřejmě nejrozumnější je kupovat oleje známých značek a nemůžeš udělat chybu.Když si koupíš olej od jakékoliv známé zaběhlé značky na trhu ve stejné viskozitě a stejné specifikaci a splňující příslušné normy nejsi schopen poznat rozdíl.On totiž žádný není,jen cenový.Špičkové oleje řeší snad jen technici od Ferari pro Schumachera.Tak se ještě jednou ptám,jak poznáš že některý olej má větší "výdrž"?, než jiné.Můžeš to nám laikům srozumitelně a teď už rozumně vysvětlit-pouč nás.Že zrovna do Mercedesu se dává lepší olej než do jiných značek,tomu snad ani sám nevěříš.Stále se bavíme o olejích stejné viskozity,stejné specifikaci,splňujících stejné normy,jen jiných výrobců.Tak jsem to z tvého příspěvku pochopil.Prosím odpovědět.
Mám známeho ktorý má Opel Astra ale sedan myslím že r.v 98 ale niesom si istý.Je pravda že kufor je naozaj väčší oproti mojej F-combi.možno aj jazdné vlastosti-neviezol som sa v tom.Nesnažím sa Fabiu vychvaliť.Dnes by som si radšej kúpil Focus C-MAX-ten vysoký ale stále si drží cenu vysoko.
Ojeté určitě ne,ten bych nedal ani do el.pily na trávu k přimazání řetězu.Kupuju ho za 160Kč/1l od mechanika,který se specializuje na opravy vozů zn.Mercedes.Skutečně vydrží déle a má vynikající vizkositu.Ty kupované u pump nejsou nijak moc kvalitní a při výměně to je humus.
Do Opla naftu po zkušenostech jiných majitelů raději ne.Nic proti FABII,ale ta je někde úplně jinde./myslím svezení a pohodlí ve voze včetně kufru/.Nedám po zkušenostech na Opla dopustit i když je pravda,že mimo Škodovku a Pragu Piccolo/1939r.výr. jsem lepší auto nevlastnil.Jinak důchod mám na české poměry spíše podprůměrný,nejsem politik ani poslanec,pouze dělník ve výslužbě.Ale na provoz auta se spotřebou kolem 7l/100km ještě ušetřím. Přeju mnoho bezporuchových kilometrů s Fabií.
20000 ročne nie je veľa. Pri tom, čo všetko by sa mohlo na staršom diesli pokaziť, radšej benzín. Za polovicu aj tak chodiť oproti benzínu nebude a údržba benzínu je určite jednoduchšia a menej nákladná. A ešte k tomu, ak chodí dennodenne krátke trasy pár km do práce, tak by dieslu len zbytočne ubližoval a za pár korún aj tak nechodil.
Priemerne mi to vychadza na 20 a viac tis.km rocne.Neoplatila by sa nafta??Ja so svojou Fabiou najazdim 10 tis.rocne.Priemerne ma to stoji nieco cez 50 eur mesacne na benzin.Spotreba 6,8 v zime a 6,1 v lete-motor 1,4-50kW,8 ventil.Chcem tym povedat ze by som tu Astru poslal niekde pri tych vydavkoch ale ak mate dobry dochodok tak.....hm-podla mna je to nerentabilne.
Z hlediska spolehlivosti se zcela určitě se škodovkou srovnávat nedá.Na Astře jsem za celou dobu ježdění měnil pouze spojku/ložisko,přítl.kotouč,lamelu atd./.nestalo se,aby m ě vůz někde nechal.Na Š120 jsem ležel pod autem skoro pořád/plechařina hrůza/.Elektrika na Astře taky dobrá,pouze občasné výměny žárovek.Brzdy-výměna destiček a vzadu jednou pakny.Svíčky 2x výměna originál/vyplatí se/.Motorové oleje z Mercedesa/něco dražší,ale kvalitní-výměna každý rok před dovolenou.Lak na voze -metaliza,jako po 14letech provozu,dílčí opravy haubny a dveří.Těch 253000 ujetých km je je skutečnost.
Moc jsme se toho nedověděli. Zajímá mě to hlavně z hlediska spolehlivosti. Jinak si Astru dovedu představit. Žádné závažné poruchy na motoru, a co jinak. Já jsem u Fábie také neměl "žádné závažné poruchy na motoru" (těsnění pod hlavou je podle některých "spotřebák") a už bych si ji nekoupil.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
Olej
Omlouvám se že jsem asi vlezlý ale ještě jednou se zeptám,možná že jsem méně chápavý-tím to nejspíš bude,jak jsi zjistil že ten olej jak ho nazýváš Mercedes,je kvalitnější než jiné včetně vyššího kilometrového nájezdu.To s jiným olejem jsi motor zadřel nebo co ? Rád bych dospěl k jádru věci.Pokud to není tajné-prozraď nám.Opakuji,při stejném kilometrovém náběhu, stejný motor.Jakýkoliv olej různých značek bude mít stejnou barvu-do černa.Zkoušíš to mezi prsty nebo jak?Do laboratoře to nedáváš.Nebo fakt věříš tomu co ti kdo napovídá.Jestli si stojíš za tím co jsi napsal zkus nám prosím polopaticky vše objasnit.
13.02.2011 | 20:38:27 | Benda Reagovat
odpověď Jarek Benda
Určitě máš pravdu v mnoha věcech co se týká vlastností olejů.Samozřejmě jsem ten olej z Mercedesu na žádném rozboru neměl.Ale nejde mu upřít kvalitu,protože dlouho vydrží a hlavně nemusím dělat výměny tak často.Nejsem obdivovatelem meďourů ani propagátorem těhle vozů.Možná,kdybych měl balík peněz,tak bych se těm novým typům nebránil.To mi ale nehrozí,tak zůstanu raději u Opla a budu tam dávat jenom ten olej.Jinak asi dobrý názor na tohle tema.Zdravím!
13.02.2011 | 15:11:58 | hlavokoloklikonožec Reagovat
Není nic jednoduššího, než si zjistit jaký se má do daného motoru lejt olej a sehnat si ho na netu za pěkný peníz v origo obalu. Se sudovýma olejema má špatnou zkušenost, kdy mi po ujetí 7 tis. rachtal napínák řetazu a hydroštely. Na sudu velký nápis Castrol Magnatec 10W-40, to určitě..... Když jsem si stejný olej koupil z netu, byly 4litry o 200 Kč dražší než ze sudu, ale po celou dobu výměny bez problémů. Pokud olej měním jednou za rok, tak to při tomto nájezdu km není taková palba, abych motoru nedal originál, co tam patří.
13.02.2011 | 15:10:11 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
Ono se to dělá taky tak že do neautirozovaného servisu opravujíc vozy především domácí značky a měnící oleje a drobnější opravy všech značek se postaví prázdný sud od oleje Mobil 1 -vypadá opravdu dobře.Levný neznačkový olej 10w-40 se nakoupí v Polsku,pár kanistříků v Lídlu, v noci se to do sudu naleje horem a po několika promíchání kýváním se z toho vytahuje Mobil 1 5w-30.Pro jistotu je ve skladu několik originálních uzavřených 5 l kanistříků s pravým Mobilem.Pro přesvědčivý dojem stačí ještě umístit několik prázdných plastových láhví různě po dílně .Efekt je dokonalý a při doporučení měnit olej po patnácti tisíci km a nabídnutí super ceny není o zákazníky nouze a ani se žádný problém s kvalitou oleje nevyskytl.Jak už tu psal pisatel přede mnou ,jak je olej v motoru nemá nikdo šanci poznat co tam je.Pro zákazníky kteří tomu rozumí a jsou u výměny se samozřejmě nalívá olej z pravých obalů.Těch je opravdu ale málo.Když přijede žena nebo někdo kdo pomalu neví kde se otevírá kapota motoru ,tak tam má ten Lídlový.Leje se to do benzínu i nafty stejně.Ve většině to nejsou auta nové neboť ty se servisujou ve značkových opravnách v záruce.Zákazníci si chrochtají blahem nad značkovým olejem za supr cenu,motor se k vůli tomu nepokazí- pokud to fakt asi nepřežene s nájezdem navíc a všichni jsou spokojeni.Nepracuji přímo na dílně ale dělá se to tak.Možná jsme jen světlá vyjímka.Spíš je vhodnější napsat černá.Jsem mladší kluk a mám zaměstnání a tak se raději nepodepisuji.
13.02.2011 | 14:15:56 | Reagovat
Supr olej za babku
Všechny oleje bez rozdílu po najetí cca 15 000 km jsou černé jak gumové galoše.To ale neznamená že jsou horší než tebou avizované oleje od kámoše za 160 kč.Kde bereš tu falešnou jistotu že má větší výdrž než oleje jiné.Měl jsi ten olej snad na rozboru nebo testu ve výzkumné laboratoři? Oleje u benzínek jsou stejných značek-kvalitní i méně kvalitni jako všude jinde,záleží na tobě co si vyberereš,akorát ceny bývají vyšší.Nebo si snad myslíš že ty obaly otevírají a mění obsahy? Vizkozitu si určuješ taky sám podle požadavku motoru.Tu najdeš napsanou velkými písmeny na každém obalu .Možná že zrovna ten tvůj nej olej čepovaný z neoznačeného sudu a vychvalovaný byť nejlepším kamarádem ( každý se něčím potřebuje živit) může být zrovna jeden z těch méně kvalitních.Možná že se pletu ale zřejmě nejrozumnější je kupovat oleje známých značek a nemůžeš udělat chybu.Když si koupíš olej od jakékoliv známé zaběhlé značky na trhu ve stejné viskozitě a stejné specifikaci a splňující příslušné normy nejsi schopen poznat rozdíl.On totiž žádný není,jen cenový.Špičkové oleje řeší snad jen technici od Ferari pro Schumachera.Tak se ještě jednou ptám,jak poznáš že některý olej má větší "výdrž"?, než jiné.Můžeš to nám laikům srozumitelně a teď už rozumně vysvětlit-pouč nás.Že zrovna do Mercedesu se dává lepší olej než do jiných značek,tomu snad ani sám nevěříš.Stále se bavíme o olejích stejné viskozity,stejné specifikaci,splňujících stejné normy,jen jiných výrobců.Tak jsem to z tvého příspěvku pochopil.Prosím odpovědět.
13.02.2011 | 12:15:42 | Jarek Benda Reagovat
majitelovi
Mám známeho ktorý má Opel Astra ale sedan myslím že r.v 98 ale niesom si istý.Je pravda že kufor je naozaj väčší oproti mojej F-combi.možno aj jazdné vlastosti-neviezol som sa v tom.Nesnažím sa Fabiu vychvaliť.Dnes by som si radšej kúpil Focus C-MAX-ten vysoký ale stále si drží cenu vysoko.
12.02.2011 | 21:31:59 | rado Reagovat
odpověď-Vašek
Ojeté určitě ne,ten bych nedal ani do el.pily na trávu k přimazání řetězu.Kupuju ho za 160Kč/1l od mechanika,který se specializuje na opravy vozů zn.Mercedes.Skutečně vydrží déle a má vynikající vizkositu.Ty kupované u pump nejsou nijak moc kvalitní a při výměně to je humus.
11.02.2011 | 12:58:33 | Hlavokoloklikonožec Reagovat
Odpověď- rado
Do Opla naftu po zkušenostech jiných majitelů raději ne.Nic proti FABII,ale ta je někde úplně jinde./myslím svezení a pohodlí ve voze včetně kufru/.Nedám po zkušenostech na Opla dopustit i když je pravda,že mimo Škodovku a Pragu Piccolo/1939r.výr. jsem lepší auto nevlastnil.Jinak důchod mám na české poměry spíše podprůměrný,nejsem politik ani poslanec,pouze dělník ve výslužbě.Ale na provoz auta se spotřebou kolem 7l/100km ještě ušetřím. Přeju mnoho bezporuchových kilometrů s Fabií.
11.02.2011 | 12:43:15 | Hlavokoloklikonožec Reagovat
20000 ročne nie je veľa. Pri tom, čo všetko by sa mohlo na staršom diesli pokaziť, radšej benzín. Za polovicu aj tak chodiť oproti benzínu nebude a údržba benzínu je určite jednoduchšia a menej nákladná. A ešte k tomu, ak chodí dennodenne krátke trasy pár km do práce, tak by dieslu len zbytočne ubližoval a za pár korún aj tak nechodil.
11.02.2011 | 02:36:09 | Svoro Reagovat
dotaz majitelovi
Priemerne mi to vychadza na 20 a viac tis.km rocne.Neoplatila by sa nafta??Ja so svojou Fabiou najazdim 10 tis.rocne.Priemerne ma to stoji nieco cez 50 eur mesacne na benzin.Spotreba 6,8 v zime a 6,1 v lete-motor 1,4-50kW,8 ventil.Chcem tym povedat ze by som tu Astru poslal niekde pri tych vydavkoch ale ak mate dobry dochodok tak.....hm-podla mna je to nerentabilne.
10.02.2011 | 23:49:44 | rado Reagovat
MB
Jaké to jsou motorové oleje z Mercedesa ? To jako vyjeté ?
10.02.2011 | 20:16:07 | vašek Reagovat
Spolehlivost
Z hlediska spolehlivosti se zcela určitě se škodovkou srovnávat nedá.Na Astře jsem za celou dobu ježdění měnil pouze spojku/ložisko,přítl.kotouč,lamelu atd./.nestalo se,aby m ě vůz někde nechal.Na Š120 jsem ležel pod autem skoro pořád/plechařina hrůza/.Elektrika na Astře taky dobrá,pouze občasné výměny žárovek.Brzdy-výměna destiček a vzadu jednou pakny.Svíčky 2x výměna originál/vyplatí se/.Motorové oleje z Mercedesa/něco dražší,ale kvalitní-výměna každý rok před dovolenou.Lak na voze -metaliza,jako po 14letech provozu,dílčí opravy haubny a dveří.Těch 253000 ujetých km je je skutečnost.
10.02.2011 | 15:01:27 | hlavokoloklikonožec Reagovat
Moc jsme se toho nedověděli. Zajímá mě to hlavně z hlediska spolehlivosti. Jinak si Astru dovedu představit. Žádné závažné poruchy na motoru, a co jinak. Já jsem u Fábie také neměl "žádné závažné poruchy na motoru" (těsnění pod hlavou je podle některých "spotřebák") a už bych si ji nekoupil.
10.02.2011 | 11:17:55 | Itall Reagovat
Konstruktivní recenze
Osobně tento vůz nevlastním, pouze můj dlouholetý kamarád. Jeho zkušenost je podobná. Cenově více než dostupný a celkem spolehlivý vůz.
10.02.2011 | 10:41:14 | Varhostak Reagovat