Rok výroby:1998Typ motoru:1,4 16V X14XEStav km při koupi:74 500 kmStav km nyní:101 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:29. 8. 2006
Nákup v březnu 2005, 160 tis. (cena nahotovo tj. včetně celních poplatků, přihlášení apod., provize dovozci-dopravci a preventivních oprav), osobní výběr ve Švýcarsku, nebouráno.
Klady (subjektivní dojmy): dobré jízdní vlastnosti (i v zimě), tichý motor, přijatelná spotřeba, zavazadlový prostor až nad hlavu, prostor pro posádku docela dobrý, žádná koroze, stále přijatelný design.
Vady: tlačí mě do nohy středový sloupek , opěrka hlavy nejde pořádně vysunout (chybí ještě tak 3 cm, měřím 193 cm), přední sloupek je dost široký (takže někdy se musím vyklánět do stran), relativně často praskají žárovky tlumených světel (4 ks za 1,5 roku resp. 26000 km).
Z výbavy "chybí" klimatizace, tempomat a palubní počítač. "Navíc" jsou naopak pneumaticky nastavitelné zadní tlumiče (pro plně naložené auto) a kotoučové zadní brzdy.
Chtěl jsem tzv. rodinný vůz - prostorný, jakžtakž úsporný, nebouraný, "nerez", z 0 na 100 ze méně než 25 vteřin, které nám vydrží alespoň 5 let, aniž by zruinovalo beztak napjatý rodinný rozpočet.
Auto přímo ve Švýcarsku jsem si nakonec vybral proto, že jsem neměl zrovna moc peněz a nabídka v této cenové kategorii (do 150tis.) a praktiky na místním trhu mě rychle odradily.
První rok provozu byl finančně zcela bez problému, druhý přinesl náklady na opotřebované díly (postupně: servořízení, brzdové destičky, kotouče, výfuk, akumulátor). Tak uvidíme.
Mám načtené recenze ve Světě motorů i v magazínu "Ojetiny", teď si procházím ty "lidové", než se odhodlám konečně koupit nějakýho toho pěknýho rodinnýho kombíka :-)
Co se týče praskajících žárovek, při pohledu na recenzi v "Ojetinách" se nabízí na první pohled jednoduchá rada od autorů:
"Pokud často praskají přední žárovky (jsou drahé, typu H7), pomůže přidání odporového drátu zamezujícího jejich ničení přepětím elektrické soustavy"
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
Praskající žárovky
Mám načtené recenze ve Světě motorů i v magazínu "Ojetiny", teď si procházím ty "lidové", než se odhodlám konečně koupit nějakýho toho pěknýho rodinnýho kombíka :-)
Co se týče praskajících žárovek, při pohledu na recenzi v "Ojetinách" se nabízí na první pohled jednoduchá rada od autorů:
"Pokud často praskají přední žárovky (jsou drahé, typu H7), pomůže přidání odporového drátu zamezujícího jejich ničení přepětím elektrické soustavy"
Tak snad to někomu pomůže :-)
16.05.2007 | 18:13:33 | Petr Reagovat