Rok výroby:1996Typ motoru:1,6 (X16SZR)Stav km při koupi:130 000 kmStav km nyní:136 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7,0 l/100 kmVloženo:14. 8. 2007
Při koupi výměna provozních náplní, filtrů a rozvodového řemene.
Vyšší spotřeba oleje se snížila a po výměně fitru a použití minerálního oleje s vyšší viskozitou se ustálila na 0,25l/1000km.
Vadný kontakt u přepínače dálkových světel (dálkové svítily trvale).
Váznoucí stahování okénka u řidiče.
Počínající koroze zadních lemů a výfukového potrubí. Bude nutná výměna tlumičů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Svojí Astru Caravan jsem kupoval ojetou, dovezenou z Německa, po dvou předchozích majitelkách. Karoserie s minimálními známkami koroze - pouze náznak na levém zadním lemu, a s drobnými povrchovými šrámy na laku. Náklady s přihlášením a výměnou filtrů a náplní cca 58000 Kč. Auto mám krátce, zatím se neobjevily žádné závažnější závady. Splňuje moje požadavky na levné rodinné kombi. Před koupí jsem zvažoval mezi Astrou a vozy Fiat Marea Weekend, Ford Escort Combi a rozhodnutí určitě nelituji.
Jízdní vlastnosti jsou průměrné, osmiventilová šestnáctka v naloženém kombíku vadne v kopci. Není to žádný sprinter, ale spíš pracant. Motor je ale jinak pružný a v pohodovém režimu 2000-3000 otáček lze držet spotřebu kolem 6,5l/100km.
Výborný výhled z vozu, s posilovačem snadné parkování, oceňuji zejména obrovský zavazadlový prostor (šířka mezi zadními blatníky cca 110 cm), dolní okraj otvoru zadních dveří v úrovni podlahy.
Auto bez přípravy nyní prošlo emisemi + STK korektně. Jezdí minimálně, přes zimu stálo. Po dobití AKU start na škrtnutí. Závady pouze kosmetického charakteru, funkčně v pořádku. Od posledního záznamu investice do servisu 0 Kč.
Astra už jezdí pouze po městě jako druhé auto v rodině. Od posledního záznamu žádná závada. Měním pouze olej,filtry, žárovky a dolévám benzín. Náklady na opravy za posledních 20000 km prakticky nula. Výrazná koroze LZ lemu. Blíží se termín STK a ta rozhodne o dalším osudu vozu )
Astra má najeto od koupě cca 40 tkm. Závady od posledního komentáře: - prasklá zadní pružina - opět vadný termostat - výměna lambda sondy, zapalovacích kabelů a svíček - výměna zadního dílu výfukového potrubí + pravidelné výměny náplní a filtrů
Auto sice na venek vypadá dost sešle, ale funkčně je v pohodě.
Astra má teď natočeno přes 150tkm. Od poslední recenze se neobjevily žádné větší závady. Pouze byla nutná výměna termostatu. V brzké době mě čeká pravděpodobně výměna výfuku, lambda sondy a zadních tlumičů. V recenzi zmiňovaná spotřeba oleje po další výměně klesla ještě níže asi na 0,1 l /1000 km. Koroze (zatím jen na LZ lemu) od napsání recenze mírně pokročila. Před pár dny Astra korektně prošla STK a emisemi - na první pokus, bez jakékoli přípravy. V protokolu jsou uvedené běžné lehké závady typické pro starší vozy.
Na kombi relativně slabá, výkonově poddimenzovaná osmiventilová šestnáctistovka se odvděčí dlouhou životností motoru, navíc plynule táhne od nižších otáček než 16V. Pokud se s autem delší dobu jezdilo pohodově v nižším rozsahu otáček a chcete po něm dynamičtější jízdu, chvíli to trvá, než se přepíšou hodnoty nastavení v řídící jednotce, ze začátku se proto Astře do vyšších otáček moc nechce. Nicméně s plně naloženým autem si o dynamické jízdě můžete nechat jen zdát.
Celkově až na drobné výtky viz recenze spokojenost. Astru jsem přenechal manželce, která byla dříve zvyklá na malá auta, ale s tímhle kombíkem se sžila velmi rychle. Vyhovuje jí, že naloží vše - dítě v sedačce, hračky, rozložený kočár i nákupy. Parkování je díky výbornému výhledu z auta a posilovači řízení pro ní snadné. Měl jsem párkrát půjčenou Astru hatchback s motorem X16NZ bez posilovače a s tou by se při parkování myslím pořádně zapotila.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
196000
Auto bez přípravy nyní prošlo emisemi + STK korektně. Jezdí minimálně, přes zimu stálo. Po dobití AKU start na škrtnutí. Závady pouze kosmetického charakteru, funkčně v pořádku. Od posledního záznamu investice do servisu 0 Kč.
06.07.2019 | 13:43:38 | pawel | 162.247.74.* Reagovat
192000
Astra už jezdí pouze po městě jako druhé auto v rodině. Od posledního záznamu žádná závada. Měním pouze olej,filtry, žárovky a dolévám benzín. Náklady na opravy za posledních 20000 km prakticky nula. Výrazná koroze LZ lemu.
Blíží se termín STK a ta rozhodne o dalším osudu vozu )
20.04.2017 | 21:17:15 | . | 81.201.60.* Reagovat
172000
STK:
- střední díl výfuku - výměna
- přední pružiny, tlumiče, brzdové kotouče a destičky - výměna
- výměna LP světlometu (vyrezlá parabola)
- výměna LP blinkru
- silná koroze LZ lemu
- výměna termostatu
29.08.2011 | 00:43:22 | . | 81.201.60.* Reagovat
170.000 km
Astra má najeto od koupě cca 40 tkm. Závady od posledního komentáře:
- prasklá zadní pružina
- opět vadný termostat
- výměna lambda sondy, zapalovacích kabelů a svíček
- výměna zadního dílu výfukového potrubí
+ pravidelné výměny náplní a filtrů
Auto sice na venek vypadá dost sešle, ale funkčně je v pohodě.
17.01.2011 | 00:49:34 | pawel Reagovat
... dva roky od koupě
Astra má teď natočeno přes 150tkm. Od poslední recenze se neobjevily žádné větší závady. Pouze byla nutná výměna termostatu. V brzké době mě čeká pravděpodobně výměna výfuku, lambda sondy a zadních tlumičů. V recenzi zmiňovaná spotřeba oleje po další výměně klesla ještě níže asi na 0,1 l /1000 km. Koroze (zatím jen na LZ lemu) od napsání recenze mírně pokročila.
Před pár dny Astra korektně prošla STK a emisemi - na první pokus, bez jakékoli přípravy. V protokolu jsou uvedené běžné lehké závady typické pro starší vozy.
Na kombi relativně slabá, výkonově poddimenzovaná osmiventilová šestnáctistovka se odvděčí dlouhou životností motoru, navíc plynule táhne od nižších otáček než 16V. Pokud se s autem delší dobu jezdilo pohodově v nižším rozsahu otáček a chcete po něm dynamičtější jízdu, chvíli to trvá, než se přepíšou hodnoty nastavení v řídící jednotce, ze začátku se proto Astře do vyšších otáček moc nechce. Nicméně s plně naloženým autem si o dynamické jízdě můžete nechat jen zdát.
Celkově až na drobné výtky viz recenze spokojenost. Astru jsem přenechal manželce, která byla dříve zvyklá na malá auta, ale s tímhle kombíkem se sžila velmi rychle. Vyhovuje jí, že naloží vše - dítě v sedačce, hračky, rozložený kočár i nákupy. Parkování je díky výbornému výhledu z auta a posilovači řízení pro ní snadné. Měl jsem párkrát půjčenou Astru hatchback s motorem X16NZ bez posilovače a s tou by se při parkování myslím pořádně zapotila.
09.05.2009 | 10:28:06 | pawel Reagovat