Rok výroby:1999Typ motoru:1800/benzínStav km při koupi:88 000 kmStav km nyní:91 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9-9,5 l/100 kmVloženo:18. 12. 2006
Předchozí auto:Saab FavoritVan Hool Passat - Zkušenosti:1203Fendt Sierra AR155,Š Fobie,Š Felicie
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Jelikož auto je docela čerstvě koupeno necelý druhý měsíc a zatím mně nezbyl čas na odstranění závad (samé mouchy) alespoň vypíši co jsem zjistil. Prasklá packa u levého předního světla (jdou koupit i náhradní, nemusí se měnit celé světlo - pracné, ale už jsem u kamaráda objednán na svaření), urezlá anténka na střeše + 2 vrzající místa v interiéru - obojí vyřeším při rozdělání vrchního obložení interiéru a nefunční zadní repráčky ve dveřích.
Jinak po koupi jsem nechal udělat komplet výměny kapalin, rozvoďák a brzdové destičky (sjeté až hanba). Nechejte si namontovat originální, nebude Vám pískat auto (dám na rady kamaráda ze značkového autoservisu).
Již 2 prasklé přední žárovky !!! Z jiných recenzí to opravdu potvrzuje na problémy s elektrikou (kolísající napětí - jde to poznat i z občasného bliknutí osvětlení interiéru).
Po zimě auto čeká výměna zadního dílu výfuku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Začnu tím proč jsem si vybral Zafiru. Zatím jsme 4, ale plánujeme další dítě + přibudou rodiče jakmile dokončím stavbu baráčku. Samozřejmě vyšlo auto se 7 sedačkami Galaxy, Sharan, Alhambra, 806 (škatule) a Espace jsou větší ale tomu odpovídájí vyšší pořizovací náklady. Také ceny náhradních dílů u Oplu jsou přijatelné. A navíc u Zafiry mě prostě dostala třetí řada sedaček 6 a 7, které jsou zapuštěné do podlahy a tím odpadá manipulace s vyndáváním a skladováním.
Trošku to rozeberu po odstavcích.
Interiér: místo, vybavení, prostě první pocity. Už při nasedání budete mile překvapeni lehkostí s jakou můžete vstopit do vozu. Všechny dveře se otevírají do dost velkého úhlu a samozřejmě výše posazená sadadla usnadní nasedání i vysedání. I přes moje 2 metry mně zbývá docela dost místa pod volantem (samozřejmě že nedám nohy k sobě:-). Sedačky jsou docela dost vzpřímené a tuhé s dobrým bočním vedením. Podle mých zkušeností z Vita a Tranzitu (vzpřímenější sed) můžu jen doufat že nebudou bolet záda při letní dovolence do HR. Ikdyž je přední sedačka doražená co nejvíc dozadu zůstavá na zadní lavici dost místa i pro vzrostlejší jedince (kluci mají 170 a 180cm). Tady vidím nedostatek v řešení uchycení, nelze vyndat ale pouze složit a přisunout k předním sedadlům. Zůstává tak 160cm ke složené lavici. Ano, lavici (je v kuse, jen je rozdělená zádová opěrka na 1/3 a 2/3 .Takže pokud chcete převést delší náklad (odzkoušeno na dveřích) je potřeba sklopit 1/3 zadní sedačky a přední sedadlo posunout a sklopit co nejvíc dopředu. (Jinak 6-7 sedadlo jsem schopen do 5 minut slložit)
Ovládací prvky jsou na dosah ruky, za výhodu považuji ovládání rádia na volantu. Ze začátku je potřeba zvyknout si na množství ovládacích tlačítek umístěných dost u sebe. Myslím tím např. ovládání mlhovek, nastavení světel a redukci jasu palubní desky. Taky na dveřích ovládání všech 4 oken a obou zrcátek. Další nevýhodu je (jen pro lidi s velkou nohou, mám 15ku) že se mně zasekává bota o brzdový pedál, relativně málo místa mezi bzdou, plynem a pravým bokem. Plus - šíkmé odkládací místo na levou nohu a hodně odkládácích míst na láhve a předměty.
Motor a převodovka.
1,8i se teda nemůže pyšnit economickou spotřebou. Samozřejmě je to dané i hmotností a rozměry vozidla (i když je délka ještě menší než Octavia kombi). Spotřeba se pohybuje okolo 9-9,5litru při poměru 40:60 město a mimo město. Motor jde pěkně vytáčet a záběr má již od 2t otáček. Zrychlení je dostačující, s prázdným autem je vcelku bezproblémové předjíždění. "Nešťastně" teda podle mě je řešená převodovka, kdy otáčky motoru jsou při 90km/h u hranice 3000ot., samozřejmě je mi jasné že konstruktéři mysleli na to, že auto bude naložené a u "relativně slabé" 1,8 a 1,6 nebudete muset tak často řadit. Ale v klidu jezdím s prázdným autem ve městě na 5tý stupeň 55km/h. Prostě mě tam chybí 6ka. Byla by určitě lepší spotřeba. Jinak si myslím 1,6 je dostačující, jsem normální řidič. Jinak převodovka nemá lehké ani přesné řazení. V některých případech je třeba víc zatlačit a hlavně úplně stlačit spojku. (Na jaro nechám udělat kontrolu spojky)
Brzdy a podvozek:
laicky, oboje tak akorát :-) , při mém stylu jízdy nezaznamenávám vadnutí brzd a podvozek bych hodnotil jako lehce tvrdší (alespoň se klukom nedělá špatně z houpání).
Co jsem zapoměl krátce:
- plasty jsou opravdu citlivé na odření a na nerovnostech se nějaký projeví vrzáním - zadní lavice se hůř posouvá (asi to chce promazat pojezd) - špatně se vyměňují přední žárovky (chce to grif) - jako výhodu beru stěrače stírající od středu do stran (lepší výhled) - přehledný výhled z auta - po včerejší zkušenosti s námrazou by to chtělo vyhřívání předního skla :-) - výhoda vyhřívání zrcátek - přední sedačky mají vysouvací podpěru stehen a sedadlo řidiče bederku
Mám Zafiru r.v.2000 18i 85kw asi dva měsíce ,koupil jsem jí jetou má najeto 130tisíc a jsem docela spokojen samozřejmě závad je na ní docela požehnaně a snažím si je odstranovat sám.Jako první jsem si demontoval plasty na palubce kvůli žárovičkám na ovětlení budíků je to teda šichta něco mi dře na nápravě když přejedu třeba retardér na pěší zoně něco jako plast.Spotřeba paliva je docela ve městě veliká.Jinak se mi líbí ten vysoký posed a to nastupování je super než u ostatních nízkých aut. Budu jinak rád když mi někdo rád napíše své zkušenosti o tomto Oplíku. Nashle P.
Totožný typ Zafiry jsem pořídil jako nový v roce 2000.Mám jej doposud, tedy 11,5 roku.Auto je v provozu každý den a 80% ročního proběhu je naskákáno po rozbité okresce.Z negativ jmenuji krátký inrerval výměny rozvod.řemene, problém s ruční brzdou, nefunkční el.stahování zad.oken, nefunkční rozmražování okna 5.dveří.Spotřeba oleje 2,0 l/15000km, původní je motor ,spojka,alternátor,ložiska v kolech taky.Nejsem moc kutil a auto nešetřím.Přesto to byla moje nejlepší volba, hned po manželce. Najeto 408654 km k dnešku. Zdar.
Další opravy. Při výměn zadního dílu výfuku upadl i střední díl (urezlé trubky-zajímavé je že tlumič jako by byl nový). Výměna ramene a následná geometrie. Vše za 10t. Spotřeba se pohybuje mezi 9-10 litry. Ale při cestě do Chorvatska 140km/h 7,5 litru. Prostě není to městské auto. Už jsem měnil 4 přední žárovky za 3/4 roku. Při vyšší rychlosti dost hlučné. A vypadá to na výměnu zpětného ventilu od výfuku k motoru (má snižovat spotřebu ale při zanesení auto pocukává při konstantní rychlosti)
Koupil jsem ji asi před 2 měsíci a najel již 2,5 tis. km. Zatím bez závad a jsem plně spokojen. 1,8 táhne celkem slušně a hlavně ten prostor. Už se teším, jak s rodinou vyrazím na hory a naložím vše bez problémů. I zadní sedačky jsme již vyzkoušeli, pravda jen pro děti, ale byly spokojené. Ideální vozítko pro rodinu.
Jinak dodám, že někdy (zvlášť u prvních aster G a Zafir) může přestat jít servo či rozsvítit se spousta kontrolek-bude to mít za následek vadný diodový můstek na alterntátoru-celková oprava včetně dílů do 5tKč, pokud jste šikovný, tak tak 2000 za můstek. Pozor na autorizáky-tam většinou chtějí měnit celý altík asi za 20tKč, tak pozor kdyby se to stalo:-). Co bych doporučil je vystříkání podběhů (do 2000Kč, doporučuju přípravek Dinitrol), sice je to plný pozink, ale stejně u prvních ročníků to může malinko začít reznout, tímto tomu můžete předejít.
Zdravím můstek odešel na Astře G.Nový 700kč a s prací +300.Altík jsem demontoval odvezl a druhý den opraveno.Jinak jednou jsem to celé rozdělal a dioda se hodí ze škodovky.To bylo z nouze oprava do 100kč
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Zafira
Zafrík 18
Mám Zafiru r.v.2000 18i 85kw asi dva měsíce ,koupil jsem jí jetou má najeto 130tisíc a jsem docela spokojen samozřejmě závad je na ní docela požehnaně a snažím si je odstranovat sám.Jako první jsem si demontoval plasty na palubce kvůli žárovičkám na ovětlení budíků je to teda šichta něco mi dře na nápravě když přejedu třeba retardér na pěší zoně něco jako plast.Spotřeba paliva je docela ve městě veliká.Jinak se mi líbí ten vysoký posed a to nastupování je super než u ostatních nízkých aut. Budu jinak rád když mi někdo rád napíše své zkušenosti o tomto Oplíku. Nashle P.
19.01.2008 | 20:20:38 | opelák Reagovat
RE: Zafrík 18
Totožný typ Zafiry jsem pořídil jako nový v roce 2000.Mám jej doposud, tedy 11,5 roku.Auto je v provozu každý den a 80% ročního proběhu je naskákáno po rozbité okresce.Z negativ jmenuji
krátký inrerval výměny rozvod.řemene, problém s ruční brzdou, nefunkční el.stahování zad.oken, nefunkční rozmražování okna 5.dveří.Spotřeba oleje 2,0 l/15000km, původní je motor ,spojka,alternátor,ložiska v kolech taky.Nejsem moc kutil a auto nešetřím.Přesto to byla moje nejlepší volba, hned po manželce. Najeto 408654 km k dnešku. Zdar.
07.01.2012 | 16:58:25 | Hrom. | 80.188.98.* Reagovat
Doplnění
Další opravy. Při výměn zadního dílu výfuku upadl i střední díl (urezlé trubky-zajímavé je že tlumič jako by byl nový). Výměna ramene a následná geometrie. Vše za 10t. Spotřeba se pohybuje mezi 9-10 litry. Ale při cestě do Chorvatska 140km/h 7,5 litru. Prostě není to městské auto.
Už jsem měnil 4 přední žárovky za 3/4 roku. Při vyšší rychlosti dost hlučné. A vypadá to na výměnu zpětného ventilu od výfuku k motoru (má snižovat spotřebu ale při zanesení auto pocukává při konstantní rychlosti)
19.06.2007 | 15:01:52 | Valso Reagovat
Zafik
Koupil jsem ji asi před 2 měsíci a najel již 2,5 tis. km. Zatím bez závad a jsem plně spokojen. 1,8 táhne celkem slušně a hlavně ten prostor. Už se teším, jak s rodinou vyrazím na hory a naložím vše bez problémů. I zadní sedačky jsme již vyzkoušeli, pravda jen pro děti, ale byly spokojené. Ideální vozítko pro rodinu.
02.01.2007 | 12:50:11 | Reagovat
Jinak dodám, že někdy (zvlášť u prvních aster G a Zafir) může přestat jít servo či rozsvítit se spousta kontrolek-bude to mít za následek vadný diodový můstek na alterntátoru-celková oprava včetně dílů do 5tKč, pokud jste šikovný, tak tak 2000 za můstek. Pozor na autorizáky-tam většinou chtějí měnit celý altík asi za 20tKč, tak pozor kdyby se to stalo:-). Co bych doporučil je vystříkání podběhů (do 2000Kč, doporučuju přípravek Dinitrol), sice je to plný pozink, ale stejně u prvních ročníků to může malinko začít reznout, tímto tomu můžete předejít.
18.12.2006 | 18:36:59 | RRAAFF Reagovat
RE:
Zdravím můstek odešel na Astře G.Nový 700kč a s prací +300.Altík jsem demontoval odvezl a druhý den opraveno.Jinak jednou jsem to celé rozdělal a dioda se hodí ze škodovky.To bylo z nouze oprava do 100kč
19.07.2016 | 09:46:32 | Luboš | 195.146.104.* Reagovat