Rok výroby:2008Typ motoru:1 900Stav km při koupi:9 000 kmStav km nyní:116 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:6. 1. 2011
Nefunkční EGR ventil v 70 000km. Zadřená volnoběžná kladka alternátoru, poprvé v 70 000km, podruhé ve 115 000km. Porucha dvouhmotnostního setrvačníku ve 116000km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsem koupil v září 2008, kdy bylo po lehké nehodě nabízeno za přijatelnou cenu. Najeto mělo 9 000km, takže po výměně poškozených dveří a předního blatníku jsem se stal majitelem skoro nového vozidla. Myslím, že vzhled vozidla odpovídá současnému trendu. Mě osobně zaujalo vyšší nastavení sedaček, což při nastupování a vystupování v mém věku považuji za velké plus. Zavazadlový prostor lze označit jako obrovský, při použití sedmimístné verze se samozřejmě rapidně zmenší. Postrádám však jak v kabině tak v zavazadlovém prostoru příhrádky, třeba i síťové. Koupím-li si láhev či kanystr s nemrznoucí směsí, musím se smířit s tím, že bude cestovat v obrovském zavazadlovém prostoru sem a tam. Účinnost brzd je opravdu vysoká a nelze jim nic vytknout. Výkon motoru odpovídá obsahu válců a je příjemným zjištěním, že plně obsazené vozidlo v mírném sroupání stále zrychluje i na 6. rychlostní stupeň. Hlučnost se zvyšuje úměrně se stoupající rychlostí, nevybočuje však z norem dieslového motoru vozidla střední třídy. Pokud by se někomu zdál tvrdý podvozek, doporučuji udělat si výlet do SRN, kde po pár ujetých kilometrech zjistí, že podvozek je v pořádku, ale opravu potřebují české silnice. To platí u všech vozidel všeobecně. Jinak Opel Zafira se chová v zatáčkách naprosto perfektně. Co se týče spolehlivosti, jsem vzhledem k výše uvedeným závadám hodně zklamán. Proti nefunkčnosti EGR ventilu mi bylo v servizu doporučeno občas motor ,,protáhnout", na zhruba 4 000 otáček po dobu dvou minut, čimž se vypálí a vpodstatě vylétají nečistoty, které mohou přidření ventilu způsobovat. Funguje to. Zadření volnoběžné kladky alternátoru dvakrát během ujetých 116 000km je neodpustitelné, navíc se nenašel člověk, který by byl schopen mi vysvětlit, k čemu volnoběžka slouží. Takže ve mně zůstal hořký pocit, že je to pouze byznys. Jak volnoběžná kladka, tak i dvouhmotnostní setrvačník totiž stojí opravdu hodně peněz. Pracuji celý život jako řidič profesionál a nepamatuji, že by se někdy na vozidle porouchal setrvačník. Je to prostě kulaté, železné závaží, které se točí. Podle informací od kolegů, není problém se setrvačníkem jen u vozidel Opel, ale napříč celým spektrem značek, které se rozhodly používat setrvačník dvouhmotnostní. Myslím, že to je od výrobců hodně nezodpovědné, protože o poruchovosti těchto setrvačníků jistě vědí. Kdo proti tomuto trendu může zakročit nevím, ale opět mě napadá, že je to náramný kšeft. Spotřeba je ve městě vyšší než u vozu Škoda Octavia, kterou jsem vlastnil dříve, ovšem dá se ovlivnit lehčí nohou. S čím nemohu být v žádném případě spokojený, je způsob výměny žárovek. Opět se nejedná jen o vozidlo Opel, je to opět problém všech značek, já se však chci zmínit konkrétně o vozidle Opel Zafira. Při výměně přední žárovky je potřeba zakleknout k přednímu kolu, vyjmou dekl v plastovém nadkolí, vsunout ruku a šmátrat směrem ke světlometu a doufat, že zasviněný oděv od kapajících nečistot z blatníku ještě někdy vyperete. Nejlepší je potom ještě sehnat druhou osobu, která bude stát u světlometu a slovně vás navádět, neboť člověk sám klečící ve svátečním obleku v kaluži bláta na objímku žárovky moc nevidí. Zadní žárovka se potom mění celkem pěkně, ovšem po demontáži celé lampy, zcela mimo vůz. Kdybych to neviděl na vlastní oči, nevěřil bych, že si výrobci toto mohou dovolit jenom proto, aby kvůli výměně žárovky museli lidé do servisu. Proč potom mají řidiči povinnost vozit ve vozidle sadu žárovek, je mi záhadou. Vyměnit si ji dokáže pouze zanedbatelné procento. Pokud bych měl hodnotit Opla Zafiru, je to auto příjemné, pokud jezdí jsou jízdní vlastnosti dobré, prostorově nadstandardní, výkon motoru uspokojivý. Pouze bych doplnil reklamní slogan samolibých výrobců Opel, že každý si jednou koupí Opla o slogan téměř všech majitelů, že víckrát ne.
Zafira je pohodlné auto, vyšší posez je velkou předností. Velký kufr. Bohužel každý rok se na ní něco vysype. V 60.000 km ložisko na předním kole (v autorizovaném servisu 12.000,-), asi týden po 2 leté záruce odešel palubní počítač - klasicky na dovolené - bez počítače nefunguje klima :o((( - to jsem po návratu ještě uhádal na záruční opravu! Eger ventil asi v 70.000, pak ještě něco dalšího u výfuku. Alternátor kaput ve 122.000 v Rakousku na dovče (oprava 650Euro). Pokud to shrnu - povedené auto z hlediska pohodlnosti, variability, jízdní vlastnosti taky slušné. Z pohledu spolehlivosti resp. poruchovosti už to takový šlágr určitě není! Ještě dodám že průměrnou spotřebu u 120 koňové verze mám 6,1l/100km - což na takto velké auto není špatné.
Aspon vím že Zafiru kupovat nebudu , já radči ani jednou. jezdit s osobákem a řadit s mezi plynem jak s kamionem a nebo jezdit minymálně 1800 otáčkách ???? To se mi zda hodně ujetý!!!
Voľnobežka alternátora má vplyv pri vypnutí motora, ktorý má menšiu zotrvačnosť ako altík, tak sa týmto chráni oska rotora alternátora pred "odstrihnutím".
Klasický zotrvačník majú všetky autá, tie sa nekazia, to je fakt. 2-hmotnostný majú silnejšie diesle, aby motor zbytočne neprenášal vibrácie do kabíny.
Životnosť zotrvačníka sa dá predlžiť, keď sa začne radiť ako na starých kamionoch, alebo V3S..:)), medziplynom, funguje to, na 607 2,2 hdi okolo 340.000 km a spojka, zotrvák... pôvodný a zatiaľ nič nenasvedčuje, že by to tak ešte 50-100.000 km nemohlo vydržať.
Voľnobežku alternátoara som menil toho roku aj ja, asi pri 320.000 km, prvý krát, stála asi 70-80 eur, aj s robotou, aj s uhlíkmi, ktoré sa nakoniec nemenili, nakoľko sú ešte staré dobré. Voľnobežka, až sa nemýlim slúži na znižovanie strát a menšie namáhanie alternátora, podobne ako voľnobežka na klimatizácii.
tak ten EGR a dvojhmota je pravdepodobne koli tomu, ze jazdis na nizkych otackach. Pod 1500 nechod a raznejsie minimalne od 1800rpm Inac ten motor je JTD od Fiatku a je to jeden z najspolahlivejsich motorov. Alternator je ale dost zavada u tychto motorov, bola na ne tusim aj zvolavacia akcia, preto som prekvapeny, ze sa to stalo u takto noveho auta.... u 1,7cdti(motor isuzu) sa to nestava
...tak původní Zafira 1,9 šla do světa a nahradila jí 1,7 (125 koní). Najeto zatím něco přes 8.000 km - pochopitelně bez závad. Spotřeba zatím 6,3 (ale v zimě a na zimních gumách, navíc s novým motorem) - čili předpokládám že to na těch 6,1 jako u předchozí verze a možná i níž ještě klesne. Koukal jsem i po jiných autech (Touran, S-max, C-max) - ale Zafira mi v dané kategorii prostě vyhovuje nejvíc. Navíc má už doufám výrobně vychytané mouchy + se teď dá sehnat o 1/3 levěji, než když jsem ji kupoval v roce 2005!!!
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Zafira
Zafira je pohodlné auto, vyšší posez je velkou předností. Velký kufr. Bohužel každý rok se na ní něco vysype. V 60.000 km ložisko na předním kole (v autorizovaném servisu 12.000,-), asi týden po 2 leté záruce odešel palubní počítač - klasicky na dovolené - bez počítače nefunguje klima :o((( - to jsem po návratu ještě uhádal na záruční opravu! Eger ventil asi v 70.000, pak ještě něco dalšího u výfuku. Alternátor kaput ve 122.000 v Rakousku na dovče (oprava 650Euro). Pokud to shrnu - povedené auto z hlediska pohodlnosti, variability, jízdní vlastnosti taky slušné. Z pohledu spolehlivosti resp. poruchovosti už to takový šlágr určitě není! Ještě dodám že průměrnou spotřebu u 120 koňové verze mám 6,1l/100km - což na takto velké auto není špatné.
18.07.2011 | 10:00:42 | Reagovat
Bravo Jiří
Aspon vím že Zafiru kupovat nebudu , já radči ani jednou. jezdit s osobákem a řadit s mezi plynem jak s kamionem a nebo jezdit minymálně 1800 otáčkách ???? To se mi zda hodně ujetý!!!
12.01.2011 | 22:36:13 | Tomáš Reagovat
voľnobežka
Voľnobežka alternátora má vplyv pri vypnutí motora, ktorý má menšiu zotrvačnosť ako altík, tak sa týmto chráni oska rotora alternátora pred "odstrihnutím".
09.01.2011 | 11:30:01 | neb Reagovat
Klasický zotrvačník majú všetky autá, tie sa nekazia, to je fakt. 2-hmotnostný majú silnejšie diesle, aby motor zbytočne neprenášal vibrácie do kabíny.
Životnosť zotrvačníka sa dá predlžiť, keď sa začne radiť ako na starých kamionoch, alebo V3S..:)), medziplynom, funguje to, na 607 2,2 hdi okolo 340.000 km a spojka, zotrvák... pôvodný a zatiaľ nič nenasvedčuje, že by to tak ešte 50-100.000 km nemohlo vydržať.
Voľnobežku alternátoara som menil toho roku aj ja, asi pri 320.000 km, prvý krát, stála asi 70-80 eur, aj s robotou, aj s uhlíkmi, ktoré sa nakoniec nemenili, nakoľko sú ešte staré dobré.
Voľnobežka, až sa nemýlim slúži na znižovanie strát a menšie namáhanie alternátora, podobne ako voľnobežka na klimatizácii.
08.01.2011 | 12:51:32 | ľuboš Reagovat
nepodtacaj
tak ten EGR a dvojhmota je pravdepodobne koli tomu, ze jazdis na nizkych otackach. Pod 1500 nechod a raznejsie minimalne od 1800rpm
Inac ten motor je JTD od Fiatku a je to jeden z najspolahlivejsich motorov.
Alternator je ale dost zavada u tychto motorov, bola na ne tusim aj zvolavacia akcia, preto som prekvapeny, ze sa to stalo u takto noveho auta....
u 1,7cdti(motor isuzu) sa to nestava
07.01.2011 | 23:45:03 | veto Reagovat
RE: nepodtacaj
...tak původní Zafira 1,9 šla do světa a nahradila jí 1,7 (125 koní). Najeto zatím něco přes 8.000 km - pochopitelně bez závad. Spotřeba zatím 6,3 (ale v zimě a na zimních gumách, navíc s novým motorem) - čili předpokládám že to na těch 6,1 jako u předchozí verze a možná i níž ještě klesne. Koukal jsem i po jiných autech (Touran, S-max, C-max) - ale Zafira mi v dané kategorii prostě vyhovuje nejvíc. Navíc má už doufám výrobně vychytané mouchy + se teď dá sehnat o 1/3 levěji, než když jsem ji kupoval v roce 2005!!!
03.05.2012 | 13:59:44 | Bekmen | 77.240.96.* Reagovat