Rok výroby:2002Typ motoru:2192Stav km při koupi:80 000 kmStav km nyní:144 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:8. 2. 2008
Ve 10000 km jsem poprve měnil přední kotouče a komplet destičky - což se mi zdá docela slušné. Mimochodem mne velmi potěšila cena originálních dílů. Současně provedena první výměna zadních tlumičů - dle recenzí je přitom poločas rozpadu podstatně kratší :)
Ve 110000 km odešlo turbo, podle autorizovaného servisu výrobní vada u prvních motorů 2,2 DTi. Bohužel již po záruce, nicméně oprava v autorizovaném Opel servisu vyšla komplet včetně turba, arg ventilu, náplni a filtru na 1500 EUR (v Itálii).
Ve 120000 km výměna předních tlumičů.
Ve 130000 km jsem měnil unašeč uhlíků startéru s uhlíky a proběhlo přebroušení komutátoru. Důvodem bylo postupné snižování startovací síly, které zprvu vypadalo jako odcházející akumulátor.
Ve 143000 výměna žhavičů a oprava elektroinstalace stahování zadního okna.
Jinak za 63000 km mnou najetých v podstatě bez jakýchkoliv problémů. Podotýkám, že při servisním intervalu 15000 km. Opelem doporučených 30000 km si nedovedu představit, vzhledem k tomu jak vypada olej po 15 tkm. Velmi se mi líbila např. absolutně nulová spořeba oleje, bezúdržbový rozvodový řetěz nebo skutečně kvalitní a odolný podvozek.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Opel Zafira jsem si dobrovolně vybral při volbě auta s MPV kategorie. Motor 2,2 DTi jsem zvolil na základě načtených recenzí a zkušeností vydolovaných ze servisních mechaniků. Musím konstatovat, že mne právě motor na tomto autě skutečně velmi mile překvapil. 16V konstrukce a regulace klapek turba totiž poskytují velmi kultivovaný záběr už od cca 1400 ot/min. a přitom motor trvale táhne bez turboefektu až daleko nad 4500 ot. což jsem v praxi vubec nepotřeboval. Nechapu, že červene pole začína až u 5500 ot./min.
Co se tyče spotřeby, dle charakteru jízdy a "váhy nohy" se poměrně významně mění od 5,6 do 7,7 l/100 km, narozdíl např. od motoru VW, ale v principu se dá říct, že se dá v pohodě jezdit s průměrem kolem 6,8 l/100 km a určitě nebudete pomalí :) Ačkoliv Zafira nepatří k největším MPV na trhu, rozhodně ji považuji za maimálně variabilní a přitom velmi pohodlnou. Osobně jsem využil snad všechny kombinace interieru, ktere z ni delaji "nakladak" při složenych dvou zadních řadách sedadel až po "autobus", kdy se dá pohodlně, i když bez větší bagáže, cestovat v 7 lidech i přes tisíc km. Velmi konfortní je, že na rozdíl od většiny ostatních konkurentů si zadní řadu sedadel prostě vždy vezete zapuštěnou v podlaze ssebou a nebude Vám nikdy cestou chybět. Přitom nezabírá žádné místo a v pohotovostní poloze jsou sedačky cca za minutu.
Jako řidič jsem byl velmi spokojen s tvarem a nastavenim sedačky, kombinací opěrných míst rukou a možností obousměrného seřízení volantu. Při dálkových cestách jsem nepociťoval absolutně žádnou bolest zad či končetin. Díky dobře řešené ergonomii karoserie je všude dobře vidět, oceníte poměrně slušnou manévrovatelnost vozu, i když elektrický posilovač řízení není nejsilnější. Vysoký posez mi vyhovoval a manželka, která moc nenarostla, si při přechodu z Fabie nijak nestěžovala a auto nerozbila :)
Musim napsat, že s vozem jsem byl v podstatě absolutně spokojen, jedině snad chyběl větší kufr při cestování v 7 lidech. Dále bych zkritizoval gumovou střední část volantu, která není příliš kvalitní a praská u tlačítek klaksonu.
6.8 je na take auto a motor podla mna vyborna spotreba. Ale kazdopadne si myslim ze tych poruch je na pravidelne servisovane auto celkom dost aj tak.No ale kazde auto vyzaduje sem tam nejaku tu vymenu.
ako tak čitam chce to dobrý servis kotuče po 10000 waw ,tlmiče po 80tis ,to is tam asi stále a tá spotrba hnus,a ešte sa ti rozpadá volant no proste opel mal som kedysi vektru 96 mala stašný motor2 dt žral ako sviňa a išiel ako traktor a podvozok ako rebriňak ,dnes mam R velSatis konečne bezproblemové auto po všetkých čo som mal....
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Zafira
6.8 je na take auto a motor podla mna vyborna spotreba. Ale kazdopadne si myslim ze tych poruch je na pravidelne servisovane auto celkom dost aj tak.No ale kazde auto vyzaduje sem tam nejaku tu vymenu.
09.02.2008 | 09:23:40 | Roman Reagovat
pre mareka
6,8l na 100 je vela?
08.02.2008 | 21:58:56 | Reagovat
tarže žrut
ako tak čitam chce to dobrý servis kotuče po 10000 waw ,tlmiče po 80tis ,to is tam asi stále a tá spotrba hnus,a ešte sa ti rozpadá volant no proste opel mal som kedysi vektru 96 mala stašný motor2 dt žral ako sviňa a išiel ako traktor a podvozok ako rebriňak ,dnes mam R velSatis konečne bezproblemové auto po všetkých čo som mal....
08.02.2008 | 21:56:03 | marek Reagovat