Rok výroby:1999Typ motoru:X18XE1Stav km při koupi:194 900 kmStav km nyní:196 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,8 l/100 kmVloženo:18. 11. 2016
Lepší auto než je Zafira A už Opel nevyrobil a asi ani nevyrobí. Následující generace jsou ve srovnání s generací první defakto trapné.
Když jsem sháněl větší MPV, díval jsem se prvně po novější generaci Zafiry. Bohužel, necítil jsem se uvnitř dobře. Nafouknutá palubka přes kterou nebylo moc dobře vidět, zbytečně silné výplně dveří, v interiéru jsem se cítil stísněně, naprostá absence otěrových lišt kolem vozu. Sehnat nějakou Zafiru 2. generace s elektrickými okny i vzadu je taky malým zázrakem. K tomu vestavěné rádio s příšerným zvukem zabírající velkou plochu. Stále jsem hledal něco, v čem je 2. generace Zafiry lepší než ta první. Nic takového jsem nenašel. Takže jsem se rozhodl pro generaci první.
Výhled dokonalý. Interiér je velmi vzdušný. Všechna 4 okna v elektrice, opěradlo spolujezdce sklopné do roviny, posuvná a sklopná zadní sedadla. Překvapily mě vnitřně chlazené kotouče vpředu ke kterým dokonce vedou z nárazníku vzduchovody (jen ve verzi Sport). Kvalitní anatomická, pohodlná sedadla vpředu i vzadu (verze Sport).
Nepotěšila mě pouze "krátká" sportovní převodovka, auto potom na dálnici zbytečně točí.
Spotřeba by byla určitě nižší, pokud by ji nezvýšila před opravou vadná řídící jednotka a rychlé cesty do Polska na hranici dálničních limitů. Ani krátké jízdy po městě spotřebě moc neprospějí. Takže máme průměr kolem 7,8 litru.
Další potřehy: Skvělé jízdní vlastnosti, skvělý výhled z vozu, pohodlí, výkonný motor, uvnitř minimální hluk, ohromný kufr i vnitřek vzhledem k délce, silné ochranné lišty kolem celého auta, variabilní interiér, horší elektrika.
Zafira A není jen MPV, je i SUV. Díky silným a funkčním otěrovým lištám kolem celého auta defakto nehrozí náhodné poškození dveřmi auta parkujícího vedle. Podvozek je hodně vysoký, takže projede celkem v pohodě všude.
Na závěr říkám, že jsem sice jezdil v hodně autech, ale tak skvělé auto jako je Zafira A jsem ještě neměl. Ten pocit při jízdě se musí zažít. Ve většině aut jsou dlouhé cesty utrpením. Protijedoucí praží do očí světly, je špatně vidět ven, stísněné interiéry nedovolují moc pohybu. Zafita je vysoká a proto mnohem komfortnější. I když má kufr jak stěhovák, zaparkuje všude - měří jen 4,3 metru což je o 20 cm míň než první Oktávka.
Doplnění recenze ze dne 25.01.2017
Pár nových postřehů: Za silného větru je auto na dálnici nestabilní, vítr s ním docela háže. Zjištěno v Polsku při rychlé jízdě celkem 500 km do ČR. Nechal jsem vyměnit vadný termostat, nyní je teplota motoru zcela stabilní. Originální rádio na CD sice nemá MP3 ale má velmi dobrý zvuk a příjem tuneru, takže ho neměním. Vyhřívání sedadel i po těch letech spolehlivě funguje. Světla velmi dobře svítí i když jsou to jen halogeny. Za silného deště při jízdě přes 130 km/h přestávají trochu stíhat runflat stěrače.
Doplnění recenze ze dne 28.09.2017
Stav km nyní: 206 500 km
Po další výměně oleje a filtru můžu trochu bilancovat. Auto pořád považuji za nejpovedenější rodinný vůz všech dob. Cestování v něm je neskutečná radost. Jel jsem třeba bez zastavení 500 km do Polska. Po příjezdu jsem byl naprosto v pohodě, žádná únava, žádné bolesti zad. Sedadla verze Sport jsou opravdu špička. Třeba pro srovnání ve Felicii jsem po 10 km nevěděl jak si sednout a po 50 km jsem se hlasitě modlil, protože šílená neseřiditelná bederní opěrka mi způsobovala pekelná muka ) Po výměně vadného EGR ventilu mě překvapila spotřeba. Stylem od plné do plné jsem zjistil, že cestu 500 km do Polska jsem dal s prakticky prázdným autem rozumnou rychlostí do 110 km/h za neuvěřitelných 6 litrů na 100. S převodovkou do rychla a tak ojetým motorem to považuji za úspěch. Dokoupil jsem originální příčníky, sedí a drží na podélnících dokonale. Nechal jsem namontovat tažné. Zatím použito jednou na tažení karavanu Polák, který je asi nejlehčí na trhu a tahal se i za Trabanty. Moc dobře se s ním ale nejelo, autem trochu házel, holt nemá tlumiče. Co je trochu nemilé, na místě typickém pro všechny Zafiry A (levý zadní podběh) se trochu začíná objevovat koroze.
mal som tento model v 1.6tke posledny rok cize 2005 mal som ho po prvom majitelovy vzorne servisovane 150tkm original enjoy vybava...moje postrehy za polrok kym som ho nepredal... PLUSY: velky vnutorny priestor (v5miestnom usporiadani),variabilita ,celkom slusny vyhlad,kompaktne rozmery vonkajsie,dobra svietivost prednych svetlometov,pohodlne nastupovanie a to je tak asi vsetko. MINUSY: nevedel som si najst idealnu polohu za volantom (182cm),strasne nizko radiaca paka+nepresne radenie,neiste jazdne vlastnosti auto sa hupe a naklana ako zelatina,posilovac riadenia bez spatnej vazby od vozovky,male spatne zrkadla viac ma nenapada... PORUCHY OPRAVY:vlnovec vyfuku inak zakladny servis po kupe (olej filtre sviecky).kupoval som na jesen vsetko klapalo vpohode ale prisla zima a zacala blbnut elektrika viackrat mi auto ani neskrtlo v mraze este ze sme mali doma druhe auto..palubovka blikala semtam ako farebna hudba na diskoteke posilovac riadenia miestami akoby vypol no pockal som do jary a po polroku a nejakych 10tkm pustil žirafu do sveta..ZAVER: auto nieje zle ale ma muchy ktore ja neprekusnem...
26.01.2017 | 21:51:03 | peter
| 178.143.102.*Reagovat
RE: 2mesiace
Já jsem byl ohledně jízdních vlastností naopak mile překvapen. Auto sedí jako přibité, v zatáčkách se skoro nenaklání, dokonale drží stopu. Dokonce jednou přítelkyně vletěla do pravoúhlé zatáčky snad 90 a auto to s hvízdáním gum zvládlo. Díky dlouhému rozvoru je i celkem plavné a komfortní. Poloha za volantem bez problémů, jel jsem třeba 500 km bez zastavení a po příjezdu jsem byl úplně v pohodě, žádné bolesti zad nebo únava. Řazení přesné, posilovač nepřeposilovaný. Na druhou stranu, to co popisuji se nemusí vztahovat na všechny Zafiry A - já mám verzi Sport, která má jiná sedadla, trochu jiný podvozek, jiné brzdy, jinou převodovku a čert ví co ještě. Zrcátka jsou dost velká, u Fiatu Seicento jsou ještě tak poloviční. Elektrika - blbne občas displej s hodinami/rádiem - nesvítí některé segmenty. Preventivně jsem vyměnil řídící jednotku, protože ta původní už byla vícekrát opravovaná. Vlnovec jsem měnil taky + EGR ventil. Starty v pohodě kdykoliv.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Zafira
2mesiace
mal som tento model v 1.6tke posledny rok cize 2005 mal som ho po prvom majitelovy vzorne servisovane 150tkm original enjoy vybava...moje postrehy za polrok kym som ho nepredal... PLUSY: velky vnutorny priestor (v5miestnom usporiadani),variabilita ,celkom slusny vyhlad,kompaktne rozmery vonkajsie,dobra svietivost prednych svetlometov,pohodlne nastupovanie a to je tak asi vsetko. MINUSY: nevedel som si najst idealnu polohu za volantom (182cm),strasne nizko radiaca paka+nepresne radenie,neiste jazdne vlastnosti auto sa hupe a naklana ako zelatina,posilovac riadenia bez spatnej vazby od vozovky,male spatne zrkadla viac ma nenapada... PORUCHY OPRAVY:vlnovec vyfuku inak zakladny servis po kupe (olej filtre sviecky).kupoval som na jesen vsetko klapalo vpohode ale prisla zima a zacala blbnut elektrika viackrat mi auto ani neskrtlo v mraze este ze sme mali doma druhe auto..palubovka blikala semtam ako farebna hudba na diskoteke posilovac riadenia miestami akoby vypol no pockal som do jary a po polroku a nejakych 10tkm pustil žirafu do sveta..ZAVER: auto nieje zle ale ma muchy ktore ja neprekusnem...
26.01.2017 | 21:51:03 | peter | 178.143.102.* Reagovat
RE: 2mesiace
Já jsem byl ohledně jízdních vlastností naopak mile překvapen. Auto sedí jako přibité, v zatáčkách se skoro nenaklání, dokonale drží stopu. Dokonce jednou přítelkyně vletěla do pravoúhlé zatáčky snad 90 a auto to s hvízdáním gum zvládlo. Díky dlouhému rozvoru je i celkem plavné a komfortní. Poloha za volantem bez problémů, jel jsem třeba 500 km bez zastavení a po příjezdu jsem byl úplně v pohodě, žádné bolesti zad nebo únava. Řazení přesné, posilovač nepřeposilovaný. Na druhou stranu, to co popisuji se nemusí vztahovat na všechny Zafiry A - já mám verzi Sport, která má jiná sedadla, trochu jiný podvozek, jiné brzdy, jinou převodovku a čert ví co ještě. Zrcátka jsou dost velká, u Fiatu Seicento jsou ještě tak poloviční. Elektrika - blbne občas displej s hodinami/rádiem - nesvítí některé segmenty. Preventivně jsem vyměnil řídící jednotku, protože ta původní už byla vícekrát opravovaná. Vlnovec jsem měnil taky + EGR ventil. Starty v pohodě kdykoliv.
28.09.2017 | 21:47:55 | megacruiser | 83.240.61.* Reagovat