Recenze Opel Zafira 2.0 DI 16V
“nekupovat starší diesely”

Autor recenze: Robik (38 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:Vznětový , 2L Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:125 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8-9 l/100 km Vloženo: 13. 8. 2009

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.0

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Ano , jednu a to fatální.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto koupeno ojeté (100 000 km) před koncem roku 2007.
Do poloviny dubna roku 2009 jsem na něm najel 25 tisíc km.

Jízdní vlastnosti byly velmi dobré, nepatřím mezi závodníky , ale mezi pohodáře , v zatáčkách sedí , řízení čitelné.
Pohodlnější bylo i nastupování / vystupování pro starší lidi .

Musím se však podělit s Vámi o špatnou zkušenost.
Auto jsem udržoval , 14 dní před tou událostí bylo na důkladné prohlídce v autorizovaném servisu u Frýdku-Místku (vše v pořádku, jen mírně ojeté destičky). Byly doplněny provozní kapaliny a vyměněn olej.

Na dálnici při rychlosti cca 150 km/h zhruba v oblasti Hranic na Moravě najednou došlo k náhlému zvýšení teploty a indikaci oleje , okamžitě jsem zajel do odstavného pruhu a vypnul motor. V autorizovaném servisu bylo sděleno, že se dostal olej z turba do sání . Vyměnili turbo. Nastartovali motor , který se jim nekontrolovaně rozběhl díky zůstatku oleje ... u toho jsem nebyl , přijel jsem se podívat pouze na spečené písty. Dál budu pokračovat jen pro zájemce.

Závěr : auta se vznětovým motorem a turbem bych osobně nekupoval v bazarech , ale radši našetřil na nová .

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Zafira

Vložit komentář

tak

Souhlasím částečně s tvrzením, že kupovat 9 let starý diesel se 100 000 km je moje chyba . Jenže diesely dojedou (statisticky) dál, než benzíny . Takže bych to spíše nazval smůlou, než chybou .
A co se týče toho, že auto mohlo mít najeto více : nemohlo , mělo servisní knížku a do ní byl psán každý úkon s razítkem servisu (pravda, vše se dá padělat , ale kdo by se mastil se servisní knihou , to radši servisní kniha není).
Auto mělo jen 1. majitele přede mnou a jezdilo po mnohem lepších cestách, než těch českých . Mělo rozvodový řetěz (ne řemen) a nebyl důvod nevěřit .
Dnes vím, že jsem to měl nechat opravit jinde a jezdil bych ! - koneckonců i motor jsem na Zafiru viděl se zárukou za pouhých 12 tisíc kč (narozdíl od servisem nabízeném motoru za 32) .

28.08.2009 | 13:50:51 | Robik Reagovat

Dejvidos

Dejvidosi, díky moc za konstruktivní (a jediný toho druhu) názor.
Pravda, kdybych měl někoho známého Tvých zkušeností , dopadlo by to všecko třeba jinak . Ale ono to je teď už jenom o "kdyby".

Mezi náma, prostě to nechápu, jak může autorizovaný servis udělat takové seky. Bohužel nesu v tom svůj podíl chyby a zkrátka chybu bych ani právně nevysoudil - nikdo nepozná nebo nedokáže, zda jsem ty písty nespekl už na té dálnici (i když tomu nevěřím).

23.08.2009 | 22:59:25 | Robik Reagovat

Hranice na Moravě. je to i udaj v jízdním řádu ČD.Další Hranice jsou Hranice v Čechách(nebo Hranice u Aše).Okres Cheb

19.08.2009 | 00:03:50 |  Reagovat

Bych jim to v tom servise omlatil o hubu,dobře odešlo turbo,ale olej se s největši pravdepodobnosti dostal i do interkooleru,už jsem x aut s takovou zavadou řešil,vždy když odejde turbo timto zpusobem,čistim interkooler,bys koukal co je tam kolikrat natlačenyho oleje,když ho nevyčistiš a je ho tam hodně,tak ho motor nasaje, a dusledek už znaš(destrukce motoru..)

18.08.2009 | 23:27:40 | Dejvidos Reagovat

To by ses divil ,jsou Hranice okr.Cheb, okr. Budějovice...

18.08.2009 | 22:14:18 | anonym Reagovat

hej

Hranice na Moravě NEJSOU..JSOU JENOM hRANICE

18.08.2009 | 21:58:56 |  Reagovat

Je mě Vás opravdu líto ale já zastávám názor že nafta patří do traktoru a do auta patří japonský benzíńák.

18.08.2009 | 21:58:26 | MIREK Reagovat

Kupovat 9 let stary diesel se 100 000 km je jen a pouze Vase chyba.Je pravdepodobne, ze auto ma nejzdeno mnohem vic kilometru.

17.08.2009 | 12:52:44 | jamieson Reagovat