Rok výroby:1999Typ motoru:Vznětový , 2LStav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:125 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8-9 l/100 kmVloženo:13. 8. 2009
Auto koupeno ojeté (100 000 km) před koncem roku 2007. Do poloviny dubna roku 2009 jsem na něm najel 25 tisíc km.
Jízdní vlastnosti byly velmi dobré, nepatřím mezi závodníky , ale mezi pohodáře , v zatáčkách sedí , řízení čitelné. Pohodlnější bylo i nastupování / vystupování pro starší lidi .
Musím se však podělit s Vámi o špatnou zkušenost. Auto jsem udržoval , 14 dní před tou událostí bylo na důkladné prohlídce v autorizovaném servisu u Frýdku-Místku (vše v pořádku, jen mírně ojeté destičky). Byly doplněny provozní kapaliny a vyměněn olej.
Na dálnici při rychlosti cca 150 km/h zhruba v oblasti Hranic na Moravě najednou došlo k náhlému zvýšení teploty a indikaci oleje , okamžitě jsem zajel do odstavného pruhu a vypnul motor. V autorizovaném servisu bylo sděleno, že se dostal olej z turba do sání . Vyměnili turbo. Nastartovali motor , který se jim nekontrolovaně rozběhl díky zůstatku oleje ... u toho jsem nebyl , přijel jsem se podívat pouze na spečené písty. Dál budu pokračovat jen pro zájemce.
Závěr : auta se vznětovým motorem a turbem bych osobně nekupoval v bazarech , ale radši našetřil na nová .
Souhlasím částečně s tvrzením, že kupovat 9 let starý diesel se 100 000 km je moje chyba . Jenže diesely dojedou (statisticky) dál, než benzíny . Takže bych to spíše nazval smůlou, než chybou . A co se týče toho, že auto mohlo mít najeto více : nemohlo , mělo servisní knížku a do ní byl psán každý úkon s razítkem servisu (pravda, vše se dá padělat , ale kdo by se mastil se servisní knihou , to radši servisní kniha není). Auto mělo jen 1. majitele přede mnou a jezdilo po mnohem lepších cestách, než těch českých . Mělo rozvodový řetěz (ne řemen) a nebyl důvod nevěřit . Dnes vím, že jsem to měl nechat opravit jinde a jezdil bych ! - koneckonců i motor jsem na Zafiru viděl se zárukou za pouhých 12 tisíc kč (narozdíl od servisem nabízeném motoru za 32) .
Dejvidosi, díky moc za konstruktivní (a jediný toho druhu) názor. Pravda, kdybych měl někoho známého Tvých zkušeností , dopadlo by to všecko třeba jinak . Ale ono to je teď už jenom o "kdyby".
Mezi náma, prostě to nechápu, jak může autorizovaný servis udělat takové seky. Bohužel nesu v tom svůj podíl chyby a zkrátka chybu bych ani právně nevysoudil - nikdo nepozná nebo nedokáže, zda jsem ty písty nespekl už na té dálnici (i když tomu nevěřím).
Bych jim to v tom servise omlatil o hubu,dobře odešlo turbo,ale olej se s největši pravdepodobnosti dostal i do interkooleru,už jsem x aut s takovou zavadou řešil,vždy když odejde turbo timto zpusobem,čistim interkooler,bys koukal co je tam kolikrat natlačenyho oleje,když ho nevyčistiš a je ho tam hodně,tak ho motor nasaje, a dusledek už znaš(destrukce motoru..)
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Zafira
tak
Souhlasím částečně s tvrzením, že kupovat 9 let starý diesel se 100 000 km je moje chyba . Jenže diesely dojedou (statisticky) dál, než benzíny . Takže bych to spíše nazval smůlou, než chybou .
A co se týče toho, že auto mohlo mít najeto více : nemohlo , mělo servisní knížku a do ní byl psán každý úkon s razítkem servisu (pravda, vše se dá padělat , ale kdo by se mastil se servisní knihou , to radši servisní kniha není).
Auto mělo jen 1. majitele přede mnou a jezdilo po mnohem lepších cestách, než těch českých . Mělo rozvodový řetěz (ne řemen) a nebyl důvod nevěřit .
Dnes vím, že jsem to měl nechat opravit jinde a jezdil bych ! - koneckonců i motor jsem na Zafiru viděl se zárukou za pouhých 12 tisíc kč (narozdíl od servisem nabízeném motoru za 32) .
28.08.2009 | 13:50:51 | Robik Reagovat
Dejvidos
Dejvidosi, díky moc za konstruktivní (a jediný toho druhu) názor.
Pravda, kdybych měl někoho známého Tvých zkušeností , dopadlo by to všecko třeba jinak . Ale ono to je teď už jenom o "kdyby".
Mezi náma, prostě to nechápu, jak může autorizovaný servis udělat takové seky. Bohužel nesu v tom svůj podíl chyby a zkrátka chybu bych ani právně nevysoudil - nikdo nepozná nebo nedokáže, zda jsem ty písty nespekl už na té dálnici (i když tomu nevěřím).
23.08.2009 | 22:59:25 | Robik Reagovat
Hranice na Moravě. je to i udaj v jízdním řádu ČD.Další Hranice jsou Hranice v Čechách(nebo Hranice u Aše).Okres Cheb
19.08.2009 | 00:03:50 | Reagovat
Bych jim to v tom servise omlatil o hubu,dobře odešlo turbo,ale olej se s největši pravdepodobnosti dostal i do interkooleru,už jsem x aut s takovou zavadou řešil,vždy když odejde turbo timto zpusobem,čistim interkooler,bys koukal co je tam kolikrat natlačenyho oleje,když ho nevyčistiš a je ho tam hodně,tak ho motor nasaje, a dusledek už znaš(destrukce motoru..)
18.08.2009 | 23:27:40 | Dejvidos Reagovat
To by ses divil ,jsou Hranice okr.Cheb, okr. Budějovice...
18.08.2009 | 22:14:18 | anonym Reagovat
hej
Hranice na Moravě NEJSOU..JSOU JENOM hRANICE
18.08.2009 | 21:58:56 | Reagovat
Je mě Vás opravdu líto ale já zastávám názor že nafta patří do traktoru a do auta patří japonský benzíńák.
18.08.2009 | 21:58:26 | MIREK Reagovat
Kupovat 9 let stary diesel se 100 000 km je jen a pouze Vase chyba.Je pravdepodobne, ze auto ma nejzdeno mnohem vic kilometru.
17.08.2009 | 12:52:44 | jamieson Reagovat