Rok výroby:2005Typ motoru:1587 ccmStav km při koupi:50 000 kmStav km nyní:75 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?22 měsícůPrůměrná spotřeba:7,7 l/100 kmVloženo:19. 1. 2010
Ne. Za dva roky provozu byla provedena pouze výměna brzdových destiček, filtrů, svíček a doplnění provozních kapalin. Obecně lze tyto výměny zařadit mezi běžné provozní.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Z nadpisu této recenze je zřetelné, že se Vám pokusím přiblížit mé dojmy, pocity a především zkušenosti z dvouletého provozu vozu značky Peugeot modelu 206. Když jsem v březnu roku 2008 zvažoval koupi novějšího vozidla nikdy předtím by mě nenapadlo, že nakonec skončím u často pomlouvaného francouzkého vozidla se znakem lva na kapotě :-). Musím se přiznat, že i já patřil do skupiny těchto lidí a vždy jsem preferoval vozidla německé výroby. K takto "razantnímu" kroku mě donudilo mé předchozí vozidlo Škoda Fabia 1.9 TDi, r.v.2000, které spoustu času trávilo v servise ( zřejmě sem koupil špatný kus ) :-(. Nové vozidlo muselo splňovat tyto kritéria:
1. Stáří vozidlo max. 5 let 2. Nehavarované, vedená servisní kniha, nejlépe po 1. majiteli 3. Svižnější benzinový motor s rozumnou spotřebou ( do 10l/100 km ) 4. Solidně vybavený
Na základě těchto kritérií jsem začal hledat v tištěných a elektronických inzerátech případného kandidáta na koupi. V té době jsem ještě neměl v hlavě srovnáno jakou značku vozidla chci, ale s Fábií jsem se dál trápit nehodlal. Při zadání výše uvedených kritérií se mi objevily zajímavé inzeráty nabízející 206-ky v motorizacích 1.4 16V, 1.6 8V, 1.6 16V a tak jsem začal "lovit" ve vodách značky Peugeot modelu 206. Především jsem si zjišťoval, která motorizace by pro mě byla ta pravá a jednoznačným vítězem se stala motorizace 1.6 16V dosahující výkonu 110 koňských sil a výrobcem udánavou kombinovanou spotřebou 6.4 l/100km. Začal jsem tedy hledat, ale trvalo to jeden měsíc než jsem konečně objevil ten správný inzerát - mé budoucí vozidlo. Prodejce nabízel Peugeot 206 1.6 16V ve sportovní verzi XS, roku výroby 2005, se servisní knihou, po 1. majiteli, nehavarované a tachometrem ukazujícím něco kolem 50.000 km. Dlouho jsem neotálel a na vozidlo se jel podívat. Když jsem ho poprvé spatřil okamžitě jsem se zamiloval :-). Verze XS vypadá nádherně oproti sériovce má přední sportovní nárazník, chromovou koncovku výfuku, originál 15 ALU Sirocco a sportovnější charakter podtrhává i třídvéřová karoserie. Procházím vozidlo kolem dokola a na exteriéru nenacházím žádné nedostatky. Požádám prodejce tedy o možnost otevření vozidla. Interiér, podvozek a motorový prostor vypadé taktéž perfektně a nic nezbývá než si vozidlo "pořádně" projet. No nebudu to protahovat vozidlo mě nadchlo natolik, že jsem jej okamžitě koupil.
Mé dojmy:
Exteriér: Velice se mi líbí verze XS, která má sportovní přední i zadní nárazník. Chromovou koncovku výfuku, nárazníky, kliky a zrcátka v barvě karoserie, originál 15 ALU kola. Design 206 je dle mého názoru perfektní a pořád mi vozidlo připadá atraktivní.
Interiér: Perfektně se sedí ve sportovních sedadlech, které mají výrazné boční vedení jenž Vás znamenitě drží v sedadle při průjezdu zatáčkou. Tříramenný kůží obšití volant taktéž podtrhuje sportovnější charakter vozidla.Totéž platí o kůží obšité hlavici řadicí páky s chromovým číselníkem rychlostí. Bohatá výbava zahrnující: 6 x ABG, ABS, ESP - vypínatelné, digitální AC, el. okna a zrcátka, světelný a dešťový senzor, dálkový centrál, CD changer atd. :-). Interiér je útulný a pro dvě osoby pohodlný. Ovšem jako rodinný vůz si jej nepředstavuji ani v pětidvéřovém provedení. Abych jen nechválil musím uvést důležité nedostatky. Volant lze nastavit pouze výškově s přitažením ála VW zapomeňte. Kvalita použitých plastů v interiéru je podprůměrná a často některý z nich zavrzá. Ovšem vše je snadno rozebratelné a tak není obtížné problémy s vrzajícími plasty odstranit - což byla jedna z prvních úprav, kterou jsem učinil. Další nedostatky jsem v interiéru neobjevil :-).
Podvozek: U verze XS je tvrdší, ale na naše cesty i tak pohodlný a na pneumatikách o rozměru 195/55 perfektně drží na vozovce a prudší průjezd zatáčkou celkem dobře zvládá.
Brzdy: Znamenité! Motorizace 1.6 16V má už kutouče na zadní nápravě a oproti Fábii zastaví na "fleku". Jen mě občas štve pomocný brzdový systém EVA, který při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu automaticky spustí výstražná světla.
Převodovka: Bolest 206 :-(! Řazení je nepřesné a má dlouhé dráhy, zde 206 pokulhává. Na řazení si, ale velice rychle zvyknete a po pár ujetých kilometrech to jistě dostanete takříkajíc "do ruky".
Motor: Na ten obsah senzace! Motor táhne již od nízkých otáček a jelikož je to 16V, tak svou sílu ukáže za hranicí 4 tis. otáček. Točit jej můžete do 6.5 tis. a pak zasáhne omezovač. Akcelerace je výborná, kdy z 0 - 100 dosáhnete v rozmezí 9.5 - 9.8 s. Maximální dosažená rychlost 220 km/h. 185 km/h jede kopec nekopec. Průměrná spotřeba při využití výkonu dosahuje krásných 7.7 l/100km.
Závěr: S vozidlem jsem po dvou letech provozu maximálně spokojený a motorizaci 1.6 16V vřele doporučuji.
Nedá mi to a musím pridať aj ja svoj názor. Osobne vlastním 206 1.6 16V ročník 2002 už 4-tý rok. Auto som kúpil v dosť zlom stave (120000km povodne kupene v Taliansku - zistil som neskor :( debil), ale od kedy ho mám ja, snažím sa oňho starať ako to ide (pravidelné kontroly, výmeny oleja, opotrebované diely a pod.) Mám ho obuté na 195/55/R15 gumách a maximálku som testoval len raz nakolko moje jediné auto ktoré má teraz vyše 11 rokov nepotrebujem zbytočne trápiť. Na dialnici som s tým dal tachometrových 190km/h. Odhadujem že v reale to mohlo byť tak 175-180km/h. Uverím že zachovalejší a novší kus vytiahne na rovine tachometrových 200, ale 220 sa mi zdá už prehnané, ale tak tým dole kopcom tomu verím. To že od reality je tachometrový údaj o niečo vzdialený je hádam jasné každému.
Na záver na to že je to francúzsky motor keď sa oňho človek stará ide až prekvapivo svižne a napriek tomu v akom zúboženom stave som ho kúpil nikdy ma nesklamal a nenechal viseť nikde.
15.10.2013 | 10:30:41 | Martin
| 158.195.17.*Reagovat
otestovane, toci do 7tis. www.youtube.com/watch?v=l2j2dl3QHhc
Poslouchej, Ty šul.ne, všechny tyhle motory mají elektronický omezovač otáček, obzvláště "točivé" 16-ti ventily. Kdybys alespoň jednou takovýto motor vytočil "do omezovače", tak bys zjistil, že točit 7000ot./min, když omezovač začne působit dříve prostě nelze. Video snese hodně, možná víc, než papír. Zkus se zamyslet, proč při prekročení mezních otáček skáče najednou prudce i teplota motoru. Že by ten, který chtěl všechny "ochcat" zvedl náhle napětí přístrojů? Proto asi není vidět nic jiného, než ciferníky a ne okolí, které by jasně dokázalo podvod. Hoď sem video z reálného pokusu, kdy rychlost deklaruje GPS (pouze tomu věřím, tachometry ve vyšších rychlostech lžou víc než ODS) a pak se můžeme bavit o realitě. "Hrdinná" tvrzení o tom, jak 1,6ky jezdí 220km/h. patří jinam. Pozor, nepleťme sem sportovní modely různých značek, které mají výkon jinde, ale hlavně, zcela jiný podvozek, než běžné sériovky. Pokud by to, co zde někteří tvrdí byla pravda, tak by je motor, pokud by měl nohy, nakopal do zádele.
Tak zlehka bych vstoupil do diskuse co se týče těchto motorů a otáček:) Řekl bych že to není nemožné na staré 406 2.0 benzín se dá celkem slušně dostat skoro na 7500 otáček. Což třeba modely po faceliftu max 6500Ot.
Já netvrdím, že se tyhle motory nedají vytočit na 7.500, či 8.000 ot./min. Samozřejmě dají, ale všechny příspěvky na toto téma by museli začínat slovy : "po vyřazení omezovače otáček", což ani jeden z těch rádoby odborníků neuvedl, "páč" ani nezjistil, že tam nějaký omezovač je. Protože kdyby to alespoň jednou zkusil, zjistil by, že tam skutečně je a že to víc prostě nedá. Ano, jsou i "ostré" verze civilních motorů s označením GT, S, R, atd., ty ale mají jiné vačky (jiné časování ventilů) a přeprogramovanou řídící jednotku, aby to motor ve vyšších "točkách" lépe zvládal. Nebavíme se o karburátorových motorech, tam je situace zcela jiná, takový motor přetočit lze. Snadno. A končívalo to "smrtí" motoru. Často.
RE: Uz nacase nacim pochopit, ze cz- svk su krajinami zazrakov,
kde male auta bezne jazdia 180-220 km/h, za co pytaju neskromnych 6,2-7,7 litra, ci v pohode dosahuju priemery 150 km/h..., az sa nakoniec dozviem, ze 20-30 rocne motory tocia v " pohode " 7.000-7.500 ot./ minutu.
Zrovna jsem dočetl tuto recenzi a veškeré komentáře,jelikož jsem včera zakoupil manželce totéž vozidlo,ovšem 8 ventil.Tak v první řadě,určitě nesouhlas se všemi,kdo nevěří,že by tenhle ďáblík nejel 220.Já jsem včera uháněl s 8mi ventilem,chudším o 21 koní 190 km/h a to po rovině a bez nějakých problémů a přemlouvání.A za další,proč se tu spousta z vás ohání odpočtem jekýchsi kilometrů na reálnou rychlost...Tak snad tam ten tachometr není na nějáké opočítávání,ikdyž rychlosti samozřejmně s realitou nesouhlasí!!!
Vážený pane pepe, pokud jste četl všechny mé příspěvky ( evidentně nikoliv ), tak byste se dočetl, že těch 220 km/h jsem jel z kopce na D1 ( konkrétně Popovický směr Brno ). Dále jsem připojil odkaz na video, kde ručička tachometru ukazuje 210 km/h. Tohle jsem je z mírného kopce taktéž na D1. Pokud Vás to zajímá, tak výrobcem udávaná maximální rychlost je 196 km/h. Pokud jste trošku znalý ( ikdyž o tom pochybuji ) víte, že tuto rychlost uvádí výrobce jako maximální, kdy zaručuje nepoškození motoru,... a její překročení v reálném provozu není problém překonat.
Motor 1,6-110 k rychlost 220 km,motor 2,0 potom kolik?-250?Už tolik nepijte.Auto o hmotnosti min.1150 kg -to nejde dohromady.Z kopce ano,odpočti -20km na přeměření tacho a pak jsi v reálu.
takže milý pane. Základní fakta. Oficiálně se 1,6 16 V do ČR vůbec nedováželi. buď 1,6 8V nebo dvoulitr. 1,6 16V je jako motor pecka. Neskutečně se točí a 220 skutečně jede. Je to proto, že je to první motor, který je od BMW !!! BMW se s PSA domluvilo a spolu se dělili o vývoj těchto malých motorů. PO cca. 5-ti letech BMW zjistilo, že PSA z toho má větší prospěch.... Takže když si to dáte do kupy, tak 1,6 16V od BMW se s citroenovsým 2 litrem dost srovnává. Výkon je stejný, jen díky 16Ventilové technice se 1,6 líp točí.
08.12.2011 | 22:33:43 | Bývalý majitel
| 147.251.10.*Reagovat
RE: sny
Motory ve 206 určitě nejsou vyvinuty se spoluprací BMW. Ty se označují jako řada EP (VTI, THP) a začaly se osazovat až do 207.
Ahoj všem, tak jsem byl s autem po roce v servise ( poprvé v servise Peugeot ). Tachometr mi ukazuje něco kolem 77t. km a vozidlo v dubnu oslavilo své 5-té narozeniny . Prohlídka dopadla velice dobře ( proběhla výměna filtrů, oleje, čištění a doplnění klima ). Pouze mě v Peugeotu upozornili na načatý zadní díl výfuku, který bude potřeba do roka vyměnit ( nechám udělat až na podzim ). Jinak na vozidle nebyly zjištěny žádné závady Po tříletém provozu jsem s vozidlem maximálně spokojený a doufám, že to vydrží do roku 2011, kdy hodlám mazlika vyměnit za něco novějšího
To marne: Promiňte, ale nikdy jsem neřekl, že jsme národ blbců! Normálně takovouto rychlostí nejezdím - jen jsem to párkrát vyzkoušel a navíc to bylo v ranních hodinách ( přes víkend ) kdy byla dálnice poloprázdná! Nejezdím nikterak agresilně, netlačím se lidem na zadek nebo dokonce předjíždět zprava! Ovšem přiznávám, že mě někteří řidiči celkem solidně vytáčejí, když si jezdí stovkou v prostředním pruhu a do pravého nikdy ( ikdyž je evidentně volný ) nikdy neuhnou! A to nemluvím o těch v lévém pruhu, kteří zbytečně brzdí provoz a kolikrát to dělají schválně! Takovýto řidiči jsou mnohem nebezpečnější, ale to je ta naše morálka. Já když vidím rychle jedoucí auto počkám i za cenu zbrždění a pak se zařadím do rychlejšího pruhu, ale přeci mu tam nevlétnu!!!
Tak pro ty nedůvěřivce jsem přikládám mé video na youtube odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=KLiFVNVpAjI Bohužel to chvíli trvá, ale to proto, že mě furt někdo bzdil a při téměř 210 km/h mi tam vlétla octa. Při 200 km/h je vidět na otáčkoměru dostatečná rezerva pro dosažení větší rychlosti. Zkrátka jak jsem uváděl: 220 km/h jsem jel. Toto video jsem natočil na D1 a nikoliv z 10 km kopce, ale mírného klesání.
Jinak pánovi co psal, že se 140 koňovou Hondou ( nevím jaký typ ) nedokáže jet přes 200 km/h nechápu.
Musíte si taky uvědomit, že tato 206ka při výkonu 110 koní a váze cca 1070 kg pojede lépe než auto se 140 koňmi ale váze 1500 kg.
Dalším veledůležitým faktorem je stav vozidla a samozřejmě stáří. Já se nebojím tvrdit, že mé vozidlo při najetých 75 tis. km je v perfektním stavu a pravidelně o něj pečuji ( každý rok servis výměna oleje i po najetí 5 tis. km atd ). Vozidlo není nikdy honěno studené atd. A určitě pojede jinak zhuntovaná firemní 206 1.6 16V s najetýma 130 tkm a servisem-neservisem.
Sláva, upřímě jsem ani nevěděl, že tato recenze vyjde, protože mi pořád stránka hlásila chyby. Věděl jsem, že údaj o rychlosti spoutá vášnivé diskuze - totéž udělala i v Peugeot clubu na kterém jsem registrován ( ale tam je více majitelů těchto motorizací a Ti vědí ). Recenzi jsem psal objektivně a žádné nepravdy tam uvedeny nejsou. Bydlím v okrese Benešov u Prahy a jezdím po D1 do Prahy (celkem kopcovitá oblast). 220 km/h jsem s tímto vozem na z Popovického kopce na D1 opravdu jel - bylo to sice maso, ale jel. Ano, máte pravdu, že maximálka se má uvádět po rovině, ale v běžném provozu tomu tak není. Mám i na Youtube krátké video, kde jsem jel skoro 210 a ještě jsem nekončil, ale ochcáfka mě trošku zbrzdila. Dobře těch 185 bych asi do ostředského táhlého kopce asi nedal ( nikdy jsem nezkoušel ) ale ostatní kopce co jsou směrem na Prahu ano. Bratr má ve své 307 SW také 1.6 16V a nemůže si na motor ( i auto ) stěžovat. Sice je znát, že se motor více zadýchá, ale 190km/h jsme z něj vytáhli a ještě malinko by šla. Jinak akcelerace je horší - když jsme si zkoušeli dát závot z kludu na určené místo ( vzdálenost nevím ) rozdíl byl znatelný. Nepředpokládám, že mi zastánci koncernu VW uvěří, ale ten kdo s tímto vozem jel, tak ví. Jinak s vozidlem jsem pořád velice spokojený - žádné závady se od doby recenze nevyskytly a autí jezdí spolehlivě dál. Tento rok si jej ještě ponechám, ale v roce 2011 ho hodlám prodat - chci vyzkoušet něco jiného. Bude záležet na fin. situaci, ale chci zase něco nenápadného (něco co když frajer f ochcáfce f tédéíčku uvidí zasměje se a pak když přijde na lámání chleba toto nenápadné vozítku mu dá vale a je fuč ). Jó Clio sport to by mohlo být ono
Nemám důvod kecat, sám francouze-peugeota mám a nemůžu si vynachválit. Na firmě máme 2 tyto benzínové, a opravdu, ten motor bych moc dobře nehodnotil(aspon v 307SW). Já osobně bych si tento motor nikdy nekoupil, už jen kvůli spotřebě. 2,0 16V 100kW jede o kus líp a přitom žere stejně , ale spíš méně! v 206 s tímto motorem jsem nejel, bude to určitě o něco jiné, ale rozhodně nic převratného, točivý bude stejně...:( Obdobný 1,6 v renaultu 79kW jede podle mě o něco lépe...a méně bere (i ve scenicu)
Chlape ve scenicu ani omylem :-D rofl. To je ko*otina kterou jsem dlouho neslyšel. Scenic váží cca. 1600kg Peugeot 1070kg. Vrať se do školy, přepočti si koně na kg.
Autorovi recenze věřím (a nemám důvod nevěřit). Nesrovnávám toto auto s jiným, za prvé proto, že je lehké a má velmi dobrou aerodynamiku, za druhé proto, že Francouzi motory umí (na rozdíl od koncernu, který sice umí zbytek auta, ale motory se ještě nenaučili). A pokud vezmu v potaz tolik nenáviděná kolíňata, které "umí" drandit bez problémů 150 takřka trvale (po dálnici a dálničních kopcích), se svými 70 koňmi, nemám důvod nevěřit, že i toto lehké autíčko se 110 koňmi pojede po dálnici 185 kopec nekopec. Těch 220 se mi moc nezdá, už vzhledem k tomu, že pokud točí ve 160 psak psal Jirke) přes 5000 a omezovač vypíná při 6500, má tedy v záloze ještě 1500 ot., o kolik ještě vozidlo může zrychlit? O dalších 60 se mi to nezdá.
Jezdím s tím motorem občas ve firmě, akorát ve 307SW. Oproti 1,6HDi je to lenoch. že by nějaká super akcelerace, to bych neřekl ani omylem(V 206 to bude lepší). Auto víceméně do města.Nejvíc mě se.re, že je hrozně točivý. Ve 160-170 na dálnici už točí přes 5000ot-1, pořád mám tendenci řadit , ale když už není co:-)) Maximálka je tak 190 ale to už je horror, cestovní rychlost je tak do 150km/h. I tak, při dálničním provozu děsně žere..Když ho ženete těch 150-160, tak jedete za 10 na sto..:(
Max .dosažitelná rychlost se měří kromě jiných podmínek zásadně na rovině.Domnívám se že tuto skutečnou rychlost- ne tachometrovou nedosáhne ani auto s obsahem 2,o l atmosféra.Pokud to bude sešup jak na skokanském mustku ,dlouhý 10 km, 220km v Hod.dosáhne i Felicie 1,3.
Kdyby ta 1,6 byla vTURBU tak tomu věřím, jinak je to s tou rychlostý fakt blbost Mě nikdy max.rychlost až tak nezajímala,a o kvalitě a solehlivosti auta pramálo napoví
neblbněte s tím že vám 1 ,6 dokáže udržet rychlost nepřetržitě i v kopcích rychlost 185 km-h. Tomu snad ani sám nemužete věřit. Jezdím Hondou se 140 koní a ani s tím se mi to nepodaří na všech stoupáních dálnice. Tato rychlost je u 1,6 jen zbožné přaní.Na tu rychlost jsou jiné výkony.Taky max. rychlost je omyl .Honda to snad dá ale z kopce.Tachometr vám musí určitě přeměřovat min. o 20 km v H. Snažte se být objektivní ,jinak jsou ty recenze k smíchu
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 206
Maximálka u peugeot 206 1.6 16V
Nedá mi to a musím pridať aj ja svoj názor. Osobne vlastním 206 1.6 16V ročník 2002 už 4-tý rok. Auto som kúpil v dosť zlom stave (120000km povodne kupene v Taliansku - zistil som neskor :( debil), ale od kedy ho mám ja, snažím sa oňho starať ako to ide (pravidelné kontroly, výmeny oleja, opotrebované diely a pod.) Mám ho obuté na 195/55/R15 gumách a maximálku som testoval len raz nakolko moje jediné auto ktoré má teraz vyše 11 rokov nepotrebujem zbytočne trápiť. Na dialnici som s tým dal tachometrových 190km/h. Odhadujem že v reale to mohlo byť tak 175-180km/h. Uverím že zachovalejší a novší kus vytiahne na rovine tachometrových 200, ale 220 sa mi zdá už prehnané, ale tak tým dole kopcom tomu verím. To že od reality je tachometrový údaj o niečo vzdialený je hádam jasné každému.
Na záver na to že je to francúzsky motor keď sa oňho človek stará ide až prekvapivo svižne a napriek tomu v akom zúboženom stave som ho kúpil nikdy ma nesklamal a nenechal viseť nikde.
15.10.2013 | 10:30:41 | Martin | 158.195.17.* Reagovat
otestovane, toci do 7tis. www.youtube.com/watch?v=l2j2dl3QHhc
19.06.2013 | 17:21:19 | hej jea | 188.167.194.* Reagovat
RE:
Poslouchej, Ty šul.ne, všechny tyhle motory mají elektronický omezovač otáček, obzvláště "točivé" 16-ti ventily. Kdybys alespoň jednou takovýto motor vytočil "do omezovače", tak bys zjistil, že točit 7000ot./min, když omezovač začne působit dříve prostě nelze. Video snese hodně, možná víc, než papír. Zkus se zamyslet, proč při prekročení mezních otáček skáče najednou prudce i teplota motoru. Že by ten, který chtěl všechny "ochcat" zvedl náhle napětí přístrojů? Proto asi není vidět nic jiného, než ciferníky a ne okolí, které by jasně dokázalo podvod. Hoď sem video z reálného pokusu, kdy rychlost deklaruje GPS (pouze tomu věřím, tachometry ve vyšších rychlostech lžou víc než ODS) a pak se můžeme bavit o realitě. "Hrdinná" tvrzení o tom, jak 1,6ky jezdí 220km/h. patří jinam. Pozor, nepleťme sem sportovní modely různých značek, které mají výkon jinde, ale hlavně, zcela jiný podvozek, než běžné sériovky. Pokud by to, co zde někteří tvrdí byla pravda, tak by je motor, pokud by měl nohy, nakopal do zádele.
20.06.2013 | 00:02:10 | Kolemjdoucí | 188.175.53.* Reagovat
RE:
Tak zlehka bych vstoupil do diskuse co se týče těchto motorů a otáček:)
Řekl bych že to není nemožné na staré 406 2.0 benzín se dá celkem slušně dostat skoro na 7500 otáček. Což třeba modely po faceliftu max 6500Ot.
20.06.2013 | 02:15:04 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Já netvrdím, že se tyhle motory nedají vytočit na 7.500, či 8.000 ot./min. Samozřejmě dají, ale všechny příspěvky na toto téma by museli začínat slovy : "po vyřazení omezovače otáček", což ani jeden z těch rádoby odborníků neuvedl, "páč" ani nezjistil, že tam nějaký omezovač je. Protože kdyby to alespoň jednou zkusil, zjistil by, že tam skutečně je a že to víc prostě nedá. Ano, jsou i "ostré" verze civilních motorů s označením GT, S, R, atd., ty ale mají jiné vačky (jiné časování ventilů) a přeprogramovanou řídící jednotku, aby to motor ve vyšších "točkách" lépe zvládal. Nebavíme se o karburátorových motorech, tam je situace zcela jiná, takový motor přetočit lze. Snadno. A končívalo to "smrtí" motoru. Často.
20.06.2013 | 08:27:30 | Kolemjdoucí | 188.175.53.* Reagovat
RE: No neviem, neviem....otazka znie: NACO tocit a nicit si vlastny motor?
Az je 8 ventil, velmi neverim, ze by dal az 7.500 otacok, 16- ventil...teoreticky mozno, ale este raz ? Naco!, preboha...
20.06.2013 | 09:31:42 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Uz nacase nacim pochopit, ze cz- svk su krajinami zazrakov,
kde male auta bezne jazdia 180-220 km/h, za co pytaju neskromnych 6,2-7,7 litra, ci v pohode dosahuju priemery 150 km/h..., az sa nakoniec dozviem, ze 20-30 rocne motory tocia v " pohode " 7.000-7.500 ot./ minutu.
Andersen je suviks.
20.06.2013 | 10:11:50 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
Konečně to někdo napsal-realita je jiná.To to trvalo.
18.03.2012 | 07:59:08 | | 88.102.67.* Reagovat
Zrovna jsem dočetl tuto recenzi a veškeré komentáře,jelikož jsem včera zakoupil manželce totéž vozidlo,ovšem 8 ventil.Tak v první řadě,určitě nesouhlas se všemi,kdo nevěří,že by tenhle ďáblík nejel 220.Já jsem včera uháněl s 8mi ventilem,chudším o 21 koní 190 km/h a to po rovině a bez nějakých problémů a přemlouvání.A za další,proč se tu spousta z vás ohání odpočtem jekýchsi kilometrů na reálnou rychlost...Tak snad tam ten tachometr není na nějáké opočítávání,ikdyž rychlosti samozřejmně s realitou nesouhlasí!!!
10.04.2011 | 12:50:11 | Laďas Reagovat
pepe
Vážený pane pepe,
pokud jste četl všechny mé příspěvky ( evidentně nikoliv ), tak byste se dočetl, že těch 220 km/h jsem jel z kopce na D1 ( konkrétně Popovický směr Brno ).
Dále jsem připojil odkaz na video, kde ručička tachometru ukazuje 210 km/h. Tohle jsem je z mírného kopce taktéž na D1.
Pokud Vás to zajímá, tak výrobcem udávaná maximální rychlost je 196 km/h. Pokud jste trošku znalý ( ikdyž o tom pochybuji ) víte, že tuto rychlost uvádí výrobce jako maximální, kdy zaručuje nepoškození motoru,... a její překročení v reálném provozu není problém překonat.
10.05.2010 | 12:56:31 | Reagovat
sny
Motor 1,6-110 k rychlost 220 km,motor 2,0 potom kolik?-250?Už tolik nepijte.Auto o hmotnosti min.1150 kg -to nejde dohromady.Z kopce ano,odpočti -20km na přeměření tacho a pak jsi v reálu.
10.05.2010 | 12:30:11 | pepe Reagovat
RE: sny
takže milý pane.
Základní fakta. Oficiálně se 1,6 16 V do ČR vůbec nedováželi.
buď 1,6 8V nebo dvoulitr. 1,6 16V je jako motor pecka. Neskutečně se točí a 220 skutečně jede. Je to proto, že je to první motor, který je od BMW !!! BMW se s PSA domluvilo a spolu se dělili o vývoj těchto malých motorů. PO cca. 5-ti letech BMW zjistilo, že PSA z toho má větší prospěch....
Takže když si to dáte do kupy, tak 1,6 16V od BMW se s citroenovsým 2 litrem dost srovnává. Výkon je stejný, jen díky 16Ventilové technice se 1,6 líp točí.
08.12.2011 | 22:33:43 | Bývalý majitel | 147.251.10.* Reagovat
RE: sny
Motory ve 206 určitě nejsou vyvinuty se spoluprací BMW. Ty se označují jako řada
EP (VTI, THP) a začaly se osazovat až do 207.
22.03.2020 | 14:53:45 | | 185.138.44.* Reagovat
RE: sny
A právě motor 1,6 THP od BMW je vůbec největší průser.
22.03.2020 | 18:41:22 | | 89.176.46.* Reagovat
P 206 1.6 16V xs po servise
Ahoj všem,
tak jsem byl s autem po roce v servise ( poprvé v servise Peugeot ). Tachometr mi ukazuje něco kolem 77t. km a vozidlo v dubnu oslavilo své 5-té narozeniny . Prohlídka dopadla velice dobře ( proběhla výměna filtrů, oleje, čištění a doplnění klima ). Pouze mě v Peugeotu upozornili na načatý zadní díl výfuku, který bude potřeba do roka vyměnit ( nechám udělat až na podzim ).
Jinak na vozidle nebyly zjištěny žádné závady Po tříletém provozu jsem s vozidlem maximálně spokojený a doufám, že to vydrží do roku 2011, kdy hodlám mazlika vyměnit za něco novějšího
10.05.2010 | 08:56:08 | Lachtis Reagovat
Marne
To marne: Promiňte, ale nikdy jsem neřekl, že jsme národ blbců! Normálně takovouto rychlostí nejezdím - jen jsem to párkrát vyzkoušel a navíc to bylo v ranních hodinách ( přes víkend ) kdy byla dálnice poloprázdná! Nejezdím nikterak agresilně, netlačím se lidem na zadek nebo dokonce předjíždět zprava!
Ovšem přiznávám, že mě někteří řidiči celkem solidně vytáčejí, když si jezdí stovkou v prostředním pruhu a do pravého nikdy ( ikdyž je evidentně volný ) nikdy neuhnou! A to nemluvím o těch v lévém pruhu, kteří zbytečně brzdí provoz a kolikrát to dělají schválně! Takovýto řidiči jsou mnohem nebezpečnější, ale to je ta naše morálka. Já když vidím rychle jedoucí auto počkám i za cenu zbrždění a pak se zařadím do rychlejšího pruhu, ale přeci mu tam nevlétnu!!!
24.02.2010 | 08:34:08 | Lachtis Reagovat
Lachtis
Jsme to ale národ bezohledných blbců, co? Pořád tě někdo brzdil a ty jsi tolik chtěl jet.....Přitom D1 je jak stvořená pro rychlostní rekordy!
23.02.2010 | 19:22:21 | marne Reagovat
Tak pro ty nedůvěřivce jsem přikládám mé video na youtube odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=KLiFVNVpAjI
Bohužel to chvíli trvá, ale to proto, že mě furt někdo bzdil a při téměř 210 km/h mi tam vlétla octa. Při 200 km/h je vidět na otáčkoměru dostatečná rezerva pro dosažení větší rychlosti. Zkrátka jak jsem uváděl: 220 km/h jsem jel. Toto video jsem natočil na D1 a nikoliv z 10 km kopce, ale mírného klesání.
Jinak pánovi co psal, že se 140 koňovou Hondou ( nevím jaký typ ) nedokáže jet přes 200 km/h nechápu.
Musíte si taky uvědomit, že tato 206ka při výkonu 110 koní a váze cca 1070 kg pojede lépe než auto se 140 koňmi ale váze 1500 kg.
Dalším veledůležitým faktorem je stav vozidla a samozřejmě stáří. Já se nebojím tvrdit, že mé vozidlo při najetých 75 tis. km je v perfektním stavu a pravidelně o něj pečuji ( každý rok servis výměna oleje i po najetí 5 tis. km atd ). Vozidlo není nikdy honěno studené atd. A určitě pojede jinak zhuntovaná firemní 206 1.6 16V s najetýma 130 tkm a servisem-neservisem.
23.02.2010 | 18:39:57 | Lachtis Reagovat
Odpovědi
Sláva, upřímě jsem ani nevěděl, že tato recenze vyjde, protože mi pořád stránka hlásila chyby.
Věděl jsem, že údaj o rychlosti spoutá vášnivé diskuze - totéž udělala i v Peugeot clubu na kterém jsem registrován ( ale tam je více majitelů těchto motorizací a Ti vědí ). Recenzi jsem psal objektivně a žádné nepravdy tam uvedeny nejsou. Bydlím v okrese Benešov u Prahy a jezdím po D1 do Prahy (celkem kopcovitá oblast). 220 km/h jsem s tímto vozem na z Popovického kopce na D1 opravdu jel - bylo to sice maso, ale jel. Ano, máte pravdu, že maximálka se má uvádět po rovině, ale v běžném provozu tomu tak není. Mám i na Youtube krátké video, kde jsem jel skoro 210 a ještě jsem nekončil, ale ochcáfka mě trošku zbrzdila. Dobře těch 185 bych asi do ostředského táhlého kopce asi nedal ( nikdy jsem nezkoušel ) ale ostatní kopce co jsou směrem na Prahu ano.
Bratr má ve své 307 SW také 1.6 16V a nemůže si na motor ( i auto ) stěžovat. Sice je znát, že se motor více zadýchá, ale 190km/h jsme z něj vytáhli a ještě malinko by šla. Jinak akcelerace je horší - když jsme si zkoušeli dát závot z kludu na určené místo ( vzdálenost nevím ) rozdíl byl znatelný.
Nepředpokládám, že mi zastánci koncernu VW uvěří, ale ten kdo s tímto vozem jel, tak ví.
Jinak s vozidlem jsem pořád velice spokojený - žádné závady se od doby recenze nevyskytly a autí jezdí spolehlivě dál. Tento rok si jej ještě ponechám, ale v roce 2011 ho hodlám prodat - chci vyzkoušet něco jiného. Bude záležet na fin. situaci, ale chci zase něco nenápadného (něco co když frajer f ochcáfce f tédéíčku uvidí zasměje se a pak když přijde na lámání chleba toto nenápadné vozítku mu dá vale a je fuč ). Jó Clio sport to by mohlo být ono
23.02.2010 | 15:18:40 | Lachtis Reagovat
Nemám důvod kecat, sám francouze-peugeota mám a nemůžu si vynachválit. Na firmě máme 2 tyto benzínové, a opravdu, ten motor bych moc dobře nehodnotil(aspon v 307SW). Já osobně bych si tento motor nikdy nekoupil, už jen kvůli spotřebě. 2,0 16V 100kW jede o kus líp a přitom žere stejně , ale spíš méně! v 206 s tímto motorem jsem nejel, bude to určitě o něco jiné, ale rozhodně nic převratného, točivý bude stejně...:( Obdobný 1,6 v renaultu 79kW jede podle mě o něco lépe...a méně bere (i ve scenicu)
27.01.2010 | 23:07:20 | Jirke Reagovat
RE:
Chlape ve scenicu ani omylem :-D rofl. To je ko*otina kterou jsem dlouho neslyšel. Scenic váží cca. 1600kg Peugeot 1070kg. Vrať se do školy, přepočti si koně na kg.
17.03.2012 | 13:39:15 | lol | 217.66.177.* Reagovat
Autorovi recenze věřím (a nemám důvod nevěřit). Nesrovnávám toto auto s jiným, za prvé proto, že je lehké a má velmi dobrou aerodynamiku, za druhé proto, že Francouzi motory umí (na rozdíl od koncernu, který sice umí zbytek auta, ale motory se ještě nenaučili). A pokud vezmu v potaz tolik nenáviděná kolíňata, které "umí" drandit bez problémů 150 takřka trvale (po dálnici a dálničních kopcích), se svými 70 koňmi, nemám důvod nevěřit, že i toto lehké autíčko se 110 koňmi pojede po dálnici 185 kopec nekopec. Těch 220 se mi moc nezdá, už vzhledem k tomu, že pokud točí ve 160 psak psal Jirke) přes 5000 a omezovač vypíná při 6500, má tedy v záloze ještě 1500 ot., o kolik ještě vozidlo může zrychlit? O dalších 60 se mi to nezdá.
27.01.2010 | 18:58:17 | Reagovat
Jezdím s tím motorem občas ve firmě, akorát ve 307SW. Oproti 1,6HDi je to lenoch. že by nějaká super akcelerace, to bych neřekl ani omylem(V 206 to bude lepší). Auto víceméně do města.Nejvíc mě se.re, že je hrozně točivý. Ve 160-170 na dálnici už točí přes 5000ot-1, pořád mám tendenci řadit , ale když už není co:-)) Maximálka je tak 190 ale to už je horror, cestovní rychlost je tak do 150km/h. I tak, při dálničním provozu děsně žere..Když ho ženete těch 150-160, tak jedete za 10 na sto..:(
27.01.2010 | 18:24:05 | Jirke Reagovat
1.6
Max .dosažitelná rychlost se měří kromě jiných podmínek zásadně na rovině.Domnívám se že tuto skutečnou rychlost- ne tachometrovou nedosáhne ani auto s obsahem 2,o l atmosféra.Pokud to bude sešup jak na skokanském mustku ,dlouhý 10 km, 220km v Hod.dosáhne i Felicie 1,3.
27.01.2010 | 18:20:41 | Reagovat
turbo
Kdyby ta 1,6 byla vTURBU tak tomu věřím, jinak je to s tou rychlostý fakt blbost Mě nikdy max.rychlost až tak nezajímala,a o kvalitě a solehlivosti auta pramálo napoví
27.01.2010 | 17:59:30 | Reagovat
sen
neblbněte s tím že vám 1 ,6 dokáže udržet rychlost nepřetržitě i v kopcích rychlost 185 km-h. Tomu snad ani sám nemužete věřit. Jezdím Hondou se 140 koní a ani s tím se mi to nepodaří na všech stoupáních dálnice. Tato rychlost je u 1,6 jen zbožné přaní.Na tu rychlost jsou jiné výkony.Taky max. rychlost je omyl .Honda to snad dá ale z kopce.Tachometr vám musí určitě přeměřovat min. o 20 km v H. Snažte se být objektivní ,jinak jsou ty recenze k smíchu
27.01.2010 | 17:48:40 | jan Reagovat