Recenze Peugeot 206 1,4 HDI SW
“Úsporný chroustík pro začínající řidičku”

Autor recenze: Drak (53 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:8HZ Stav km při koupi:205 000 km Stav km nyní:212 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 28. 2. 2018

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

úsporný motor
dobrý výhled z vozu
levný servis a provoz

Slabé stránky

koroze podlahy a motorového prostoru
hlučný podvozek

Závady a opravy na autě

Dosluhující autobaterie, ulomená anténa, zarezlý držák rezervy, jinak běžný servis - filtry, náplně, rozvody s vodní pumpou.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Dlouho jsme neměli jasno, jakou ojetinu dceři jako začínající řidičce na její denní dojíždění do práce (20 km) a volnočasové aktivity pořídíme.

Požadavky na vůz:

Vzhled byl v tomto případě důležitější než technika a jízdní vlastnosti vozu. Auto se mělo uživatelce především líbit, nechystá se s ním řezat zatáčky ani soutěžit kdo bude někde dřív.

Rozpočet: cca 50 tisíc Kč - nákupka do 40 tisíc, rezerva 10 - 15 tisíc na první nejnutnější investice. (výměna náplní, filtrů, rozvoďáku, kontrola brzd, podvozku apod.)

Karoserie: 5 dveřová, délka vozu optimálně kolem 4 metrů. Ani trpajzlík, ani zbytečně přerostlá kraksna se kterou budou problémy se trefit do vjezdu či do garáže.

Motor: úsporný a nepříliš silný. Nechtěli jsme, aby položka na palivo významně převýšila dceřinu položku za kosmetiku. Silné motory by si měli podle mého názoru pořizovat zkušenější řidiči, nikoli prvořidiči.

Výbava: alespoň manuální klimatizace

Servis a údržba: rozšířený model a běžně dostupný model se kterým si poradí i neznačkový opravář či rovnou garážista , nepředražené a běžně dostupné náhradní díly.

Favorizovaní adepti: Fabia kombi, Golf IV, P 307. Bohužel v dané cenové relaci nenalezen žádný vhodný vůz v jakž takž slušném stavu.

O Peugeotu 206 jsme vlastně původně ani neuvažovali. Za prvé jsme toto auto vždy považovali za nákupní tašku s líbivými tvary pro ženy do města, za druhé dcera je kamarádský typ který se rád shlukuje a partičkuje a nasoukat 5 lidí do takové mrňavé plechovky na 4 kolech se mi zdálo skoro nemožné. Pak jsme ale narazili na jeho derivaci SW a rázem jsme o něm začali uvažovat.

Četli jste někdy internetové rádce na téma „Jak správně vybírat ojetinu a nenaletět?“ Některé postřehy jsou tam jistě dobré, na druhou stranu při pořizování auta v reálném čase a prostoru můžete na většinu těchto dobře míněných rad zapomenout a řídit se spíše intuicí. Jinak si žádné auto v této cenové relaci nevyberete. Za čtyřicítku může čekat voňavku bez investic jen snílek.

Jak bývá v českých autobazarech včetně těch největších častým zvykem, tak v nejtřeskutější zimě a za hustého sněžení má zrovna Vámi favorizovaná plechovka na kolech obuty letní gumy. Ty zimní dodané klientem k vozu se samozřejmě bazaroví šíbři snaží střelit zvlášť a penízky si nechat pro sebe. Platí přirozeně i o další povinné či nadstandardní výbavě vozů které někteří altruisticky založení původní majitelé chtěli gentlemansky přenechat svým nástupcům. Leč když jsme se jasně vyjádřili, že bez zimních gum auto nebereme, najednou se našly a dokonce i z lehkých slitin a bez příplatku.

Dojem z auta: Tento prťavý kombík vypadá trochu zvláštně. Předek zaoblený, zadek spíše hranatý. To taková Fabia kombi se mi třeba zdá stylisticky povedenější. Ale důležité je, co se líbí koncovému zákazníkovi a tím já nejsem.

Jízda: asi tunový a čtyřmetrový P 206 SW je sice asi jeden z nejmenších kombíků co jsem kdy viděl, ale zase vzhledem ke své čtyřmetrové délce má slušné manévrovací schopnosti při parkování, vyhýbání, otáčení či couvání. Řidič(ka) má díky vyššímu posezu (kapesní MPV) dobrý výhled vpřed i vzad. Auto má pět plnohodnotných míst pro normálně vzrostlé kamarády a kamarádky, dvoumetroví klacci mají smůlu ale ti se budou cítit nejspíš stísněně i v některých mnohem větších vozech.Kufr o objemu 313 litrů na kombík opravdu nic moc, ale má alespoň nízkou nakládací hranu a po složení zadních sedadel je možno ve vozidle i nouzově přespat.

Osmiventilový naftový motor 1,4 HDI 50 KW patří ke kladům vozu. Nedisponuje ještě naštěstí obávaným filtrem pevných částic FAP který dostal až jeho evoluční následník 1,6 HDI. Je lehký (jen 98 kg) nezatěžuje příliš přední nápravu a jeho 150 Nm krouťák je slušný zvláště při srovnání s malými benzíny které se nejčastěji montují do takovýchto pidiaut. Ve srovnání s dobovou konkurencí (např. tříválcem 1,4 TDI ve Fábii) jde o mnohem kultivovanější pohon. Auto se po nastartování netřese, nic nevibruje, navigace a další málo přikotvené předměty nepadají na podlahu. Není to ovšem žádný závodník, byl koncipován hlavně na pohodovou jízdu a příznivou spotřebu. A to se mu povedlo. Ani ve městě si nevezme víc než 6 litrů a na okreskách jezdí v pohodě za 4,5 litru. Nejlépe je mu ovšem někde kolem 2 – 2,5 tis. otáček a rychlosti mezi 90 – 100 km/hod. To si jen spokojeně a velmi decentně pochrochtává. Ovšem když mu začnete šlapat na krk a jedete po dálnici někde kolem 140 a více, vrátí vám to kliďánko sedmilitrovou spotřebou. Máte mít k němu více respektu.

Podvozek je naopak spíše slabinou vozu. Je hlučný hlavně při přejezdu příčných nerovností a koncepce zadní nápravy s torzními tyčemi namísto vinutých pružin má životnost maximálně 200 tisíc km. Pak je ji nutno repasovat. Ale ta naše je zatím dobrá, možná se s ní už někdo v minulosti trochu pohrál. Brzdy mají poměrně pomalý nástup a slabý brzdný účinek

Servis a údržba: náhradní díly levné, sada filtrů včetně oleje 5W 40 za pakatel. Sada na výměnu rozvodového řemene (interval výměny 240 000 km!) včetně vodní pumpy a těsnění 1 600,- Kč. Píšu samozřejmě o dílech z druhovýroby..

Závady: Člověk který má s českými autobazary již nějakou zkušenost vždy první dny užívání ojetiny jen trne, co se na autě rozsype dříve. Notabene v této cenové relaci. První vlaštovkou se stala autobaterie. Patnáctistupňové mrazy,ojetý naftový motor a autobaterie na konci životnosti nemohou korelovat s bezproblémovým startem. Takže prvních 1 500,- Kč padlo na novou baterii.Toto mě popravdě vůbec nerozhodilo – baterka je spotřebák a nečekal jsem naivně, že mi dají v bazaru funglovku. Aspoň budu mít v tomto směru 5 let klid. Jedeme dál po dalších závadách.Ulomená střešní anténa – nejspíš z myčky anebo pouliční vandalismus. Za 300 Kč je tam už nová dokonce i se dvěma náhradními bičíky.Zarezlý šroub uložení rezervního kola pod podlahou kufru – koncepčně nedobré řešení protože pokud je závit držáku rezervy vystaven víceletému působení posypových solí může se stát, že rezervu prostě v kritické situaci nepovolíte. Problém vyřešen ve třech stupních: potřením šroubu brzdovou kapalinou, sehnáním pořádně naddimenzovaného šroubováku (v mém případě velký kus ohnuté pásoviny:-) a hrubé síly neboť na letitou rez jemné metody moc neplatí. Po očištění šroubu drátěným kartáčem a natřením vazelínou lze tento šroub dotáhnout pouhou rukou. Ruční brzda měla snad půlmetrový chod. Dalo se naštěstí snadno a pohodlně seřídit dotažením šroubu který je přístupný zevnitř kabiny auta.Svítící kontrolka servisu a druhého airbagu – vyřešeno vynulováním servisního intervalu a aktivací druhého airbagu klíčem. Chybějící roletka v kufru zřejmě poničena nebo ukradena.

Největší zradou P 206 je však skrytá koroze. Objevuje se hlavně v místech která nejsou moc vidět. Tedy jak se říká „nahoře huj, dole fuj“! Asi takto by se dala shrnout antikorozní koncepce koncernu PSA v případě Peugeotu 206. Rezne podlaha hlavně kolem uložení rezervy (opravdu super nápad ji sem dávat) a dost rzi se objevuje i v motorovém prostoru. Jako poměrně nebezpečný se mi jeví orezlý klobouk nad levým předním tlumičem – když se rez nezastaví tak jednou může tlumič proletět skrz…

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 206

Vložit komentář

Prej mini MPV. :-))) A pět lidí se do 206 nenasouká, ale do derivátu SW už ano. Chápu to tak, že do kufru? Dále už jsem ten román ani nečet.

12.08.2020 | 11:36:36 |   | 89.176.46.* Reagovat

Nedá mi to

Recenze pěkně podaná, bohužel však mám v rodině stejné auto, stejnou motorizaci, dokonce stejný ročník, akorát má najeto 168000 a musím s politováním konstatovat, že to není auto, ale hnůj.
Vstřiky odešly v 70000, to byl rok 2009 - jeden byl KO, dva před smrtí a poslední byl OK. Vzhledem k tomu, jak se to skoulelo, tak byla samozřejmě na vině kvalita české nafty, protože normálně nezívnou skoro všechny vstřiky najednou, ale byla to předzvěst choulostivosti tohoto francouzského cosi. Cena opravy byla taky moc fajn - pokud si to dobře vybavuju tak to bylo kolem 30000 za repas, v té době ještě dost peněz, cenu nových si nevybavuju. Zvuk a výkon motoru 1,4HDI se nedá srovnat s ničím. Na motoru byla už asi dvakrát měněná řemenice - pokud je načnutá, zvuk motoru se změní z nepopsatelného na zvuk přímo strašidelný, protože na volnoběh máte pocit, že vám motor proskočí přepážkou na klín a umlátí vás v sedačce svým jemným chodem. Ve vyšších otáčkách zvuk připomíná R15B-300 pod forsáží, zrychlení však odpovídá šlapacímu autíčku. Interval výměny rozvodového řemene mohl výrobce dát klidně 1000000km, protože vodní pumpa to vzdala po 120000 a mění se komplet sada, čili interval se skutečně přetáhnout nedá. Výfuk uhnil po sedmi letech, zadní náprava měla Ačka po 130000km a doma si to holt neopravíte, je to ale záležitost, která udržuje zaměstananost, protože tento vynález na jehlových ložiskách dává vydělávat mnoha lidem a repas vyšel na 8000kč. Auto je v 15 letech v plném květu - hnijí prahy. podlaha kufru, hrnce tlumičů, při opravách nic nejde normálně povolit. Při nájezdu klem 100000 se stala velice zajímavá věc - za jízdy se samo od sebe vysypalo sklo kufrových dveří po zapnutí vyhřívání. Vzhledem k tomu, že je samoatatně otevírací, patrně bylo načnuté a vnitřní pnutí dokonalo svoje. Elektrika je taky fajnová - co dva roky se mění nějaké čidlo ABS, věčně se mění nějaká žárovka - odtud je první a poslední zkušenost s autorizovaným servisem Peugeout - za aktivaci denního svícení a výměnu tří žárovek žádali téměř 3000kč. Auto v zimě naprosto tragicky topí a při nižších teplotách než -15 nemá cenu ani startovat - ujedete kilometr a zamrzne nafta.

27.01.2020 | 21:58:40 | horst fuchs  | 46.252.224.* Reagovat

RE: Nedá mi to

poslední položka je interiér, kde pořád něco vrže, skřípá a mlátí.
To auto je prostě peklo.

27.01.2020 | 21:59:57 | horst fuchs  | 46.252.224.* Reagovat

RE: Nedá mi to

Dobrý den pane Fuchsi.
Nějak mi Vaše recenze nesedí. Když na autě podle Vás nic není dobře proč s ním tedy minimálně už 10 let jezdíte a dávno jste se ho nezbavil?
Kde tankujete naftu, že Vám tak brzy odešly vstřiky? Berete tu nejlevnější? To jste si vlezl pod auto poprvé po patnácti letech abyste zjistil, že spodek rezne? Zdá se mi, že tomuto malému Peugeotu z nějakého nejasného důvodu poněkud křivdíte.

My ho už nemáme, protože splnil svou úlohu prvního auta pro začínající řidičku a byl po roce a půl ježdění prodán. Ale vzpomínáme ne něj v dobrém a ani nový majitel si na nic z toho co píšete Vy nestěžuje.

Na recenzi tohoto vozu proto trvám ve znění tak, jak byla napsána.

Zdravím.

10.08.2020 | 19:59:23 | Drak  | 193.165.236.* Reagovat

Klobúk dole

Málokedy sa vidí/číta recenzia, ktoré je po technickej aj štylizačnej stránke na vysokej úrovni. Autorovi týmto vysekávam virtuálnu hlbokú poklonu.

28.02.2018 | 17:13:45 | Vlado  | 85.135.236.* Reagovat

RE: Klobúk dole

Díky, byla by mi hanba napsat sem 5 řádků jak to někteří dělají. Jinak ve více odborných diskusích na různých motofórech je možno se setkat s tvrzením, že Peugeot 206 bylo technicky velmi špatné auto. Osm a půl milionu lidí na celém světě, co si jej koupilo jako nový si však zřejmě myslelo něco úplně jiného...

03.03.2018 | 06:50:02 | Drak  | 193.165.96.* Reagovat

RE: Klobúk dole

to že si ho koupilo osum a půl milionu lidí nevypovídá nic o kvalitě. Nebo myslíš, že VWE, hjondé, renault jsou kvalitní, jenom proto, že si je kupují miliony lidí? Naopak jsou auta, která si kupuje málo lidí, a jsou mnohem kvalitnější. Lidská hloupost je totiž bez hranic. A přání bývá otcem myšlenky... Osobně znám několik majitelů, kteří přešli z 205 na 206 a byli velice zklamaní.

03.03.2018 | 15:43:18 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Klobúk dole

Typické závady dvěstěšestky jako koroze podlahy, vůle v uložení ramen zadní nápravy či málo odolný a hlučný podvozek se projevují až s odstupem času a řeší je až kupující ojetin, nikoli kupující nových vozů.
Na druhou stranu i mnozí kupující ojetin chtějí jezdit v autě které se jim líbí a jsou ochotni v takovém případě zamhouřit jedno nebo i obě oči nad některými slabými stránkami svého miláčka na čtyřech kolech statistika poruchovosti nestatistika...

03.03.2018 | 22:58:24 |   | 193.165.96.* Reagovat

RE: Klobúk dole

Myslím, že väčšina ľudí si vyberá auto podľa pomeru výkon/cena. Ak je kvalita zaplatená neprimerane vysokou cenou, tak ďakujem, nechcem. Teda pokiaľ nie som zbohatlík, ktorému je jedno, koľko za auto zaplatí.

P.s. Iba pre istotu uvádzam, že pod pojmom výkon nemám na mysli iba to, koľko kW má motor.

07.03.2018 | 16:26:00 | Vlado  | 195.91.17.* Reagovat

Pěkně napsáno, i když některé nesmysly tam jsou (viz první reakce v diskusi). Kdyby to bylo tak dobré, začínající řidička by se vozu asi nebavila po roce a půl. To je opravdu dost brzy. Takže tuším, že se do něj nezamilovala. Dizajn nedizajn.

16.09.2020 | 07:17:08 | Itall  | 46.135.71.* Reagovat

RE:

Proc by se toho po roce a pul nezbavila ? Kde je psany ze si treba nekoupila lepsi nebo nedostala sluzebak apod. To si to ma nechat az do smrti ?

17.09.2020 | 11:36:21 | m  | 178.17.12.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Peugeot 206
  • Peugeot 206
  • Peugeot 206
  • Peugeot 206
  • Peugeot 206
  • Peugeot 206
  • Peugeot 206