Recenze Peugeot 206
“Příjemné překvapení od Francouzů.”

Autor recenze: Honza (31 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:2.0 HDI Stav km při koupi:180 000 km Stav km nyní:192 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 5. 3. 2009

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 2.8

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120 a Forman,Seat Alhambra

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Bezporuchové auto, zatím. Tady v ČR s ním mám(e) najeto teprve cca 12000 km, nicméně ve Francii s ním jezdila příbuzná, která ho koupila nové, tudíž má známou historii. Jediné co je na autu za problém jsou různé ťukance a škrábance. Auto bylo od roku 2001 v denním provozu na dojíždění do práce, ale vzhledem k tomu, že to bylo v Nice, kde se silnice nesoli :-) tak koroze je pouze v místě škrábanců na karoserii (to se musí nechat opravit, protože Česká zima udělala svoje).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Peugeot byl pro mne příjemné překvapení co se týká zpracování. Určitě bych vzhledem k určité rozporuplnosti Francouzské techniky nehádal tak dobrý stav auta. Motor 2.0 HDI je skvělý, opravdu je to tak, Francouzi nekecaj. Výkon 66 kW není papírově nic moc, ale s tímhle malým autem to dělá divy, po přesedlání z Alhambry (taky 2 litrový turbodiesel, ale TDI 81 kW) je problém udržet se v rychlostních limitech. Prostě jede to skvěle. Klimatizace je automatická, perfektní, zamlžená skla během pěti vteřin čistá. Řazení je "měkčí" než např. na Alhambře, ale příjdě mi trochu jistější - u Alhambry někdy vyžaduje řazení 1. a 3. stupně trochu soustředění. Auto má trošku tvrdší řízení než Alhambra, řekl bych méně citlivé, to chce ale vyzkoušet, vytknout se tomu nic nedá. 206ka je také citlivější na boční vítr a rázy od kamionů a podobně než Alhambra, asi je to dáno "hmotností" auta. Tento model 206ky je 3-dvéřový, místa je zde dost pro řidiče a pasažéra, dozadu se vejdou tak malé děti, dospělého bych tam skládat nechtěl. Kufr odpovídá zhruba Fabii. Dobře je vyřešené polohování sedadel, přístup do motoru OK, spojka OK, prostě auto je tak nějak bez problemu.

Tak a teď výtky: při startování motor více zaklepe autem, než jak jsem zvyklý u TDI - možná je to dáno hmotností auta, možná už jsou na odchodu silenbloky. Uvidíme na podzim při servisu. Dále: při studeném motoru jakoby docházelo ke kolísání napětí v síti - např. žárovka v kabině mírně pohasíná, po zahřátí to zmizí. Možná alternátor už je unavený. Po nastartování jde asi tak 3 vteriny z vyfuku pekelne dieslovej smrad, snad horší než u Alhambry :-) pak je to zase naopak lepší a rozhodně 206ka HDI není žádný sazomet, oproti TDI (i kdyz by bylo ferovejsi srovnavat HDI a TDI PDčko a ne stare TDI AFN). Displej radia, hodin, teploty atd. uorostred palubni desky je neviditelny, citelny je jen v noci!

Motor papá kolem 5 litru nafty. Olej 10W40, nežere, dobrý. Pneu normální, žádné nízké, široké atd..

Shrnutí na závěr: takhle na první dojem bych považoval auto za srovnatelné s vozy VW, které jsem vždy považoval za standard kvality. Francouzi mne odrazovali špatnými dojmy z Renaultu, Peugeot/Citroen bych teď bral v úvahu při výběru auta, HDI jsou opravdu super. Postupně doplním, pokud by se na autu něco vyskytlo.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 206

Vložit komentář

Jano: Spojku vymeň, al.nauč sa jazdiť. Brzdy: Nebrzdi, motor, ak klepe- vypni. Prestane.

Inak je to celkom fajn pokus, až na to, že spojka prešmykne skôr na 1-3, ako 3-5 st.

26.01.2011 | 09:26:45 | ľuboš Reagovat

to Jano

Evidentne system rizeni kvality u Peugeota je nejaky posahany, protoze zde recenzovane auto i nadale jezdi uplne bez problemu.

26.01.2011 | 08:41:21 | Honza Reagovat

Peugeot 206 1.4 HDI

Mam 206 HDI Ale nesom spokojny uz 3krat mi odchadza spojka a neviem si dat rady. Uz to robili aj v servise. Pri 3.4.5 mi presmikuje.Poradte co mam robit.Poruch je ovela viac ako su brzdy,klepanie motora atd.

02.01.2011 | 10:34:57 | Jano Reagovat

Nafta Globus Černý most

Varování před naftou v Globusu Černý most - bližší popis u recenze na Seat Alhambra.

09.12.2010 | 09:04:02 | Honza Reagovat

Rozhodující je, jaký olej doporučuje výrobce. Osobně řídké oleje viskozity 5W nemusím, kdysi jsem ho dal do motoru Citroena a studený motor potom kovově klepal. Při 10W nikoli. Ale pokud je tam 5W vysloveně předepsán, tak se nedá nic dělat. Pokud není, je to hloupost ho tam dávat.

17.11.2010 | 20:36:33 |  Reagovat

nezapomínejte že i francouzi maj pořádnou zimu. dole u alp maj kolem nuly i v srpnu. a když dáte do motoru co má mít 10W40 5W40, tak vám z něj poteče jak z cedníku. u P to platí 100%

17.11.2010 | 20:03:34 | beky Reagovat

Jo jo, když si vezmeš, že tento motor pohání i velký Citroen C4 Picasso, i Grand Picasso, tak s tímhle prckem musí slušně hýbat. To plavání ve vyšší rychlosti bude 100procentně znamenat vůle v jehlovém uložení zadní nápravy. Totéž mi dělala P 205. Náprava je stejná - tedy konstrukčně.

17.11.2010 | 19:52:21 |  Reagovat

5w40

Moc jsem o tom nepremyslel, ale fakt je ze Francouzi tam davali 10w40 ale bylo to prece jenom na Francouzsky riviéře, ne u nás na severu.

17.11.2010 | 19:50:20 | Honza Reagovat

66 kw motor HDi od PSA je nesmrteľný.

Ale radšej sa riaďte servisnou knížkou, osobne dávam TOTAL, cena je podobná, nie som si teraz istý, či nie náhodou 5w40.
Siroké gumy sú na prd. Ráno zohriať na mieste, po dojazde poklepapať, raz za týždeň pretiahnuť na maximálku.
Je to naozaj vďačný motor.

17.11.2010 | 19:43:38 | ľuboš Reagovat

Jo je stary, ale je to slusny usporny auto. Nekupuju novy auta, kdyz ty stary slouzej ;-) s Fábií je stejný problém jako s Passatem, nebo naším Golfem nebo Caravellou - ta Německá strohost a funkčnost je sice až fascinující, ale nemá to tu šťávu. Na tomhle P206 je vyjimečný ten motor. Myslím, že stejné auto s 1.4kou by nemělo ten charakter. Megana neznam, tak nemuzu soudit.

17.11.2010 | 19:17:42 | Honza Reagovat

sory, ale tohle je dost starý auto. měla jsem ho. byla jsem nadšená. pak jsem přesedlala do fabie a zpracování bylo mnohem lepší než P206. z fabie na Mégane III a zatím je to nejlepší auto co jsem kdy měla. 5 let mám služebního passata. je to chladné a tuctové auto. P206 bylo hezké a teprve Megane má duši. rychlé a pohodloné a neuvěřitelně tiché

17.11.2010 | 18:39:45 | beky Reagovat

Rameno vymeneno zdarma v ramci zaruky - asi vadnej kousek. Auto za tu dobu bez problemu a bez poruch :-)

17.11.2010 | 18:22:03 | Honza Reagovat

čepy

Čepy - tragická záležitost u tohoto auta - vyměnujeme je po roce znova! vůle jsou zase tak velké, že se to musí vyhodit. Samozřejmě celá ramena...NO ty jo...

02.09.2010 | 09:10:46 | Honza Reagovat

For Miki

Hľadaj podľa motora, aký chceš. CC je len označenie karosérie.

27.03.2010 | 19:12:57 | Matúš Reagovat

Rada 206 cc

Nemáte někdo zkušenosti s Peugoetem 206 cc. Chtěl bych si ho koupit je to moje první auto a ta hledám každou radu, čemu se případně vyvarovat. Díky Honza

27.03.2010 | 18:38:12 | Miki Reagovat

Tlumiče

Tlumiče, čepy a ramena + manžeta na přední nápravě. Dohromady 10300,- i s prací.

19.08.2009 | 08:18:09 | Honza Reagovat

Kola

Jo a jsou tam nový Continentaly Premium Contact II 185ky, tedy širší proti předchozím 175.

12.08.2009 | 12:51:29 | Honza Reagovat

20 000 km

Takze najeto 20.000 km. Výměna oleje (5w40 Texaco), olejového, palivového a vzduchové filtru (celkem 2100,- kč i s prací). Doplněná a vyčištěná klimatizace (kolem 1000,-kč). Nyní to čeká na výměnu tlumičů (1700 kč/ks) a ramen/čepů (2800 kč/ks) takže pálka. Jinak bez problému.

12.08.2009 | 12:49:58 | Honza Reagovat

Já mám podobnou zkušenost s Renaulty. Možná je to daň za komfortní podvozek, Renaulty ho mají, nevím, jak P206.

26.03.2009 | 10:20:56 | Itall Reagovat

stabilita

Pripadne zajemce o koupi vozu Peugeot 206 bych upozornil na mensi stabilitu auta pro vyssich rychlostech, predjizdeni atd., kdy auto ma tendenci plavat, neni to jen pneumatikama, podobnou zkusenost maji i jini majitele tohoto vozu.

26.03.2009 | 09:55:03 | Honza Reagovat

to OVCA

Nova auta neznam a uprimne receno z toho mam taky strach. Na druhou stranu nejsem prijmova kategorie, ktera by si kupovala nova auta :-( Jinak k Peugeotu 206 2.0HDI jsem chtel jeste podotknout: motor si nejlepe chroupe kolem 2100 otacek, tj, v rychlosti kolem 100 km/h. Oproti Alhambre, TDI 81kw, ktera si nejlepe chroupe pri 80-90, tj.1800-2000 otacek, a pak az nad 110 km/h. tedy nad 2500 otacek (do cca 3000, nad 130km/h ta moje uz moc nechce). Rozhodne u 206tky nema cenu jezdit pod 2000 ot. TDIcko zase "nesnasi" otacky 2000-2500, prijde mi, ze v tomto rozsahu chce jen akcelerovat, ale ne jezdit.

16.03.2009 | 09:47:51 | Honza Reagovat

časy sa menia

VW a kvalita ;), možno v dávnej minulosti a to isté aj pri peugeot a citroene ;)
Nové stoja za prd, ako 206, tak 306, novšie už nesledujem
Staré podctivo vyrobené vo Fra. boli super kvalitné, teraz su to šroty

15.03.2009 | 16:15:52 | OVCA Reagovat

Zkušenosti

Ja osobne muzu ze zkusenosti srovnavat pouze tato auta: skoda 120, Forman, Opel Corsa 1.0, Felicie (kombi) 1.3 a 1.6, Fabie (kombi) 1.2 a 1.4, Octavie (kombi) 1.9 TDI 66, sluzebni Renault Kangoo 1.6, Dacia Logan 1.5, Citroen Berlingo (?)D a Ford Transit (TDCI), Seat Alhambra 1.9 TDI 81 a ted jeste Peugeot 206 2.0 HDI - vsechno spise jednoducha auta. Ostatni znam pouze z doslechu a od znamých. Pokud bych z tohoto mala mel sestavit svuj osobni zebricek, tak by to bylo: 1.Skoda, 2.Peugeot, 3.Seat, 4.Opel, Renault, Dacia, Ford bych zaradil do kategorie krumpl, stejne jako Citroen Berlingo, ale je to jen z omezene zkusenosti s temito nekolika konkretnimi vozy.

10.03.2009 | 14:11:00 | Honza Reagovat

Toto není recenze na Renault. Peugeot není Renault, Honda není Suzuki, ačkoli jsou oba Japonci.

10.03.2009 | 13:52:06 | Standa Reagovat

to Anonym

Renaulty na mne taky nedelaji extra dojem, jinak s Tebou nesouhlasim.

10.03.2009 | 13:36:41 | Honza Reagovat

francouzská auta jsou hnůj..nevím jestli 206 nerezaví, ale třeba rencky hnijou od podlahy..a hlavně šíleně poruchové vozy kamoš měl lagunu a furt se mu to sralo

10.03.2009 | 13:09:53 |  Reagovat

Koroze

Koroze se rozhodně neboj, tahle auta nerezaví. Sůl nesůl, zima nezima. To ti dřív odejde jehlové uložení zadní nápravy, a přepínač světel a stěračů. Až budou zadní kola při pohledu zezadu mít tvar A, tak je to na cestě.

10.03.2009 | 11:45:44 | Standa Reagovat

RE: Koroze

Přesně tak už mě umřela páčka na blinkry, ale novou jsem nekupoval. Rozdělal jsem to a vystříkal multifunkčním sprejem a funguje. Časem mě to, ale stejně nemine.

21.02.2012 | 13:17:02 | Tomáš  | 217.29.14.* Reagovat

známky

Omlouvam se za ty znamky, samozrejme je to myslene obracene 1= nejlepsi, 10=nejhorsi :-(

10.03.2009 | 10:07:12 | Honza Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Peugeot 206