Rok výroby:2001Typ motoru:2.0 HDIStav km při koupi:180 000 kmStav km nyní:192 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:5. 3. 2009
Bezporuchové auto, zatím. Tady v ČR s ním mám(e) najeto teprve cca 12000 km, nicméně ve Francii s ním jezdila příbuzná, která ho koupila nové, tudíž má známou historii. Jediné co je na autu za problém jsou různé ťukance a škrábance. Auto bylo od roku 2001 v denním provozu na dojíždění do práce, ale vzhledem k tomu, že to bylo v Nice, kde se silnice nesoli :-) tak koroze je pouze v místě škrábanců na karoserii (to se musí nechat opravit, protože Česká zima udělala svoje).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Peugeot byl pro mne příjemné překvapení co se týká zpracování. Určitě bych vzhledem k určité rozporuplnosti Francouzské techniky nehádal tak dobrý stav auta. Motor 2.0 HDI je skvělý, opravdu je to tak, Francouzi nekecaj. Výkon 66 kW není papírově nic moc, ale s tímhle malým autem to dělá divy, po přesedlání z Alhambry (taky 2 litrový turbodiesel, ale TDI 81 kW) je problém udržet se v rychlostních limitech. Prostě jede to skvěle. Klimatizace je automatická, perfektní, zamlžená skla během pěti vteřin čistá. Řazení je "měkčí" než např. na Alhambře, ale příjdě mi trochu jistější - u Alhambry někdy vyžaduje řazení 1. a 3. stupně trochu soustředění. Auto má trošku tvrdší řízení než Alhambra, řekl bych méně citlivé, to chce ale vyzkoušet, vytknout se tomu nic nedá. 206ka je také citlivější na boční vítr a rázy od kamionů a podobně než Alhambra, asi je to dáno "hmotností" auta. Tento model 206ky je 3-dvéřový, místa je zde dost pro řidiče a pasažéra, dozadu se vejdou tak malé děti, dospělého bych tam skládat nechtěl. Kufr odpovídá zhruba Fabii. Dobře je vyřešené polohování sedadel, přístup do motoru OK, spojka OK, prostě auto je tak nějak bez problemu.
Tak a teď výtky: při startování motor více zaklepe autem, než jak jsem zvyklý u TDI - možná je to dáno hmotností auta, možná už jsou na odchodu silenbloky. Uvidíme na podzim při servisu. Dále: při studeném motoru jakoby docházelo ke kolísání napětí v síti - např. žárovka v kabině mírně pohasíná, po zahřátí to zmizí. Možná alternátor už je unavený. Po nastartování jde asi tak 3 vteriny z vyfuku pekelne dieslovej smrad, snad horší než u Alhambry :-) pak je to zase naopak lepší a rozhodně 206ka HDI není žádný sazomet, oproti TDI (i kdyz by bylo ferovejsi srovnavat HDI a TDI PDčko a ne stare TDI AFN). Displej radia, hodin, teploty atd. uorostred palubni desky je neviditelny, citelny je jen v noci!
Motor papá kolem 5 litru nafty. Olej 10W40, nežere, dobrý. Pneu normální, žádné nízké, široké atd..
Shrnutí na závěr: takhle na první dojem bych považoval auto za srovnatelné s vozy VW, které jsem vždy považoval za standard kvality. Francouzi mne odrazovali špatnými dojmy z Renaultu, Peugeot/Citroen bych teď bral v úvahu při výběru auta, HDI jsou opravdu super. Postupně doplním, pokud by se na autu něco vyskytlo.
Mam 206 HDI Ale nesom spokojny uz 3krat mi odchadza spojka a neviem si dat rady. Uz to robili aj v servise. Pri 3.4.5 mi presmikuje.Poradte co mam robit.Poruch je ovela viac ako su brzdy,klepanie motora atd.
Rozhodující je, jaký olej doporučuje výrobce. Osobně řídké oleje viskozity 5W nemusím, kdysi jsem ho dal do motoru Citroena a studený motor potom kovově klepal. Při 10W nikoli. Ale pokud je tam 5W vysloveně předepsán, tak se nedá nic dělat. Pokud není, je to hloupost ho tam dávat.
nezapomínejte že i francouzi maj pořádnou zimu. dole u alp maj kolem nuly i v srpnu. a když dáte do motoru co má mít 10W40 5W40, tak vám z něj poteče jak z cedníku. u P to platí 100%
Jo jo, když si vezmeš, že tento motor pohání i velký Citroen C4 Picasso, i Grand Picasso, tak s tímhle prckem musí slušně hýbat. To plavání ve vyšší rychlosti bude 100procentně znamenat vůle v jehlovém uložení zadní nápravy. Totéž mi dělala P 205. Náprava je stejná - tedy konstrukčně.
Ale radšej sa riaďte servisnou knížkou, osobne dávam TOTAL, cena je podobná, nie som si teraz istý, či nie náhodou 5w40. Siroké gumy sú na prd. Ráno zohriať na mieste, po dojazde poklepapať, raz za týždeň pretiahnuť na maximálku. Je to naozaj vďačný motor.
Jo je stary, ale je to slusny usporny auto. Nekupuju novy auta, kdyz ty stary slouzej ;-) s Fábií je stejný problém jako s Passatem, nebo naším Golfem nebo Caravellou - ta Německá strohost a funkčnost je sice až fascinující, ale nemá to tu šťávu. Na tomhle P206 je vyjimečný ten motor. Myslím, že stejné auto s 1.4kou by nemělo ten charakter. Megana neznam, tak nemuzu soudit.
sory, ale tohle je dost starý auto. měla jsem ho. byla jsem nadšená. pak jsem přesedlala do fabie a zpracování bylo mnohem lepší než P206. z fabie na Mégane III a zatím je to nejlepší auto co jsem kdy měla. 5 let mám služebního passata. je to chladné a tuctové auto. P206 bylo hezké a teprve Megane má duši. rychlé a pohodloné a neuvěřitelně tiché
Čepy - tragická záležitost u tohoto auta - vyměnujeme je po roce znova! vůle jsou zase tak velké, že se to musí vyhodit. Samozřejmě celá ramena...NO ty jo...
Nemáte někdo zkušenosti s Peugoetem 206 cc. Chtěl bych si ho koupit je to moje první auto a ta hledám každou radu, čemu se případně vyvarovat. Díky Honza
Takze najeto 20.000 km. Výměna oleje (5w40 Texaco), olejového, palivového a vzduchové filtru (celkem 2100,- kč i s prací). Doplněná a vyčištěná klimatizace (kolem 1000,-kč). Nyní to čeká na výměnu tlumičů (1700 kč/ks) a ramen/čepů (2800 kč/ks) takže pálka. Jinak bez problému.
Pripadne zajemce o koupi vozu Peugeot 206 bych upozornil na mensi stabilitu auta pro vyssich rychlostech, predjizdeni atd., kdy auto ma tendenci plavat, neni to jen pneumatikama, podobnou zkusenost maji i jini majitele tohoto vozu.
Nova auta neznam a uprimne receno z toho mam taky strach. Na druhou stranu nejsem prijmova kategorie, ktera by si kupovala nova auta :-( Jinak k Peugeotu 206 2.0HDI jsem chtel jeste podotknout: motor si nejlepe chroupe kolem 2100 otacek, tj, v rychlosti kolem 100 km/h. Oproti Alhambre, TDI 81kw, ktera si nejlepe chroupe pri 80-90, tj.1800-2000 otacek, a pak az nad 110 km/h. tedy nad 2500 otacek (do cca 3000, nad 130km/h ta moje uz moc nechce). Rozhodne u 206tky nema cenu jezdit pod 2000 ot. TDIcko zase "nesnasi" otacky 2000-2500, prijde mi, ze v tomto rozsahu chce jen akcelerovat, ale ne jezdit.
VW a kvalita ;), možno v dávnej minulosti a to isté aj pri peugeot a citroene ;) Nové stoja za prd, ako 206, tak 306, novšie už nesledujem Staré podctivo vyrobené vo Fra. boli super kvalitné, teraz su to šroty
Ja osobne muzu ze zkusenosti srovnavat pouze tato auta: skoda 120, Forman, Opel Corsa 1.0, Felicie (kombi) 1.3 a 1.6, Fabie (kombi) 1.2 a 1.4, Octavie (kombi) 1.9 TDI 66, sluzebni Renault Kangoo 1.6, Dacia Logan 1.5, Citroen Berlingo (?)D a Ford Transit (TDCI), Seat Alhambra 1.9 TDI 81 a ted jeste Peugeot 206 2.0 HDI - vsechno spise jednoducha auta. Ostatni znam pouze z doslechu a od znamých. Pokud bych z tohoto mala mel sestavit svuj osobni zebricek, tak by to bylo: 1.Skoda, 2.Peugeot, 3.Seat, 4.Opel, Renault, Dacia, Ford bych zaradil do kategorie krumpl, stejne jako Citroen Berlingo, ale je to jen z omezene zkusenosti s temito nekolika konkretnimi vozy.
francouzská auta jsou hnůj..nevím jestli 206 nerezaví, ale třeba rencky hnijou od podlahy..a hlavně šíleně poruchové vozy kamoš měl lagunu a furt se mu to sralo
Koroze se rozhodně neboj, tahle auta nerezaví. Sůl nesůl, zima nezima. To ti dřív odejde jehlové uložení zadní nápravy, a přepínač světel a stěračů. Až budou zadní kola při pohledu zezadu mít tvar A, tak je to na cestě.
Přesně tak už mě umřela páčka na blinkry, ale novou jsem nekupoval. Rozdělal jsem to a vystříkal multifunkčním sprejem a funguje. Časem mě to, ale stejně nemine.
21.02.2012 | 13:17:02 | Tomáš
| 217.29.14.*Reagovat
známky
Omlouvam se za ty znamky, samozrejme je to myslene obracene 1= nejlepsi, 10=nejhorsi :-(
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 206
Jano: Spojku vymeň, al.nauč sa jazdiť. Brzdy: Nebrzdi, motor, ak klepe- vypni. Prestane.
Inak je to celkom fajn pokus, až na to, že spojka prešmykne skôr na 1-3, ako 3-5 st.
26.01.2011 | 09:26:45 | ľuboš Reagovat
to Jano
Evidentne system rizeni kvality u Peugeota je nejaky posahany, protoze zde recenzovane auto i nadale jezdi uplne bez problemu.
26.01.2011 | 08:41:21 | Honza Reagovat
Peugeot 206 1.4 HDI
Mam 206 HDI Ale nesom spokojny uz 3krat mi odchadza spojka a neviem si dat rady. Uz to robili aj v servise. Pri 3.4.5 mi presmikuje.Poradte co mam robit.Poruch je ovela viac ako su brzdy,klepanie motora atd.
02.01.2011 | 10:34:57 | Jano Reagovat
Nafta Globus Černý most
Varování před naftou v Globusu Černý most - bližší popis u recenze na Seat Alhambra.
09.12.2010 | 09:04:02 | Honza Reagovat
Rozhodující je, jaký olej doporučuje výrobce. Osobně řídké oleje viskozity 5W nemusím, kdysi jsem ho dal do motoru Citroena a studený motor potom kovově klepal. Při 10W nikoli. Ale pokud je tam 5W vysloveně předepsán, tak se nedá nic dělat. Pokud není, je to hloupost ho tam dávat.
17.11.2010 | 20:36:33 | Reagovat
nezapomínejte že i francouzi maj pořádnou zimu. dole u alp maj kolem nuly i v srpnu. a když dáte do motoru co má mít 10W40 5W40, tak vám z něj poteče jak z cedníku. u P to platí 100%
17.11.2010 | 20:03:34 | beky Reagovat
Jo jo, když si vezmeš, že tento motor pohání i velký Citroen C4 Picasso, i Grand Picasso, tak s tímhle prckem musí slušně hýbat. To plavání ve vyšší rychlosti bude 100procentně znamenat vůle v jehlovém uložení zadní nápravy. Totéž mi dělala P 205. Náprava je stejná - tedy konstrukčně.
17.11.2010 | 19:52:21 | Reagovat
5w40
Moc jsem o tom nepremyslel, ale fakt je ze Francouzi tam davali 10w40 ale bylo to prece jenom na Francouzsky riviéře, ne u nás na severu.
17.11.2010 | 19:50:20 | Honza Reagovat
66 kw motor HDi od PSA je nesmrteľný.
Ale radšej sa riaďte servisnou knížkou, osobne dávam TOTAL, cena je podobná, nie som si teraz istý, či nie náhodou 5w40.
Siroké gumy sú na prd. Ráno zohriať na mieste, po dojazde poklepapať, raz za týždeň pretiahnuť na maximálku.
Je to naozaj vďačný motor.
17.11.2010 | 19:43:38 | ľuboš Reagovat
Jo je stary, ale je to slusny usporny auto. Nekupuju novy auta, kdyz ty stary slouzej ;-) s Fábií je stejný problém jako s Passatem, nebo naším Golfem nebo Caravellou - ta Německá strohost a funkčnost je sice až fascinující, ale nemá to tu šťávu. Na tomhle P206 je vyjimečný ten motor. Myslím, že stejné auto s 1.4kou by nemělo ten charakter. Megana neznam, tak nemuzu soudit.
17.11.2010 | 19:17:42 | Honza Reagovat
sory, ale tohle je dost starý auto. měla jsem ho. byla jsem nadšená. pak jsem přesedlala do fabie a zpracování bylo mnohem lepší než P206. z fabie na Mégane III a zatím je to nejlepší auto co jsem kdy měla. 5 let mám služebního passata. je to chladné a tuctové auto. P206 bylo hezké a teprve Megane má duši. rychlé a pohodloné a neuvěřitelně tiché
17.11.2010 | 18:39:45 | beky Reagovat
Rameno vymeneno zdarma v ramci zaruky - asi vadnej kousek. Auto za tu dobu bez problemu a bez poruch :-)
17.11.2010 | 18:22:03 | Honza Reagovat
čepy
Čepy - tragická záležitost u tohoto auta - vyměnujeme je po roce znova! vůle jsou zase tak velké, že se to musí vyhodit. Samozřejmě celá ramena...NO ty jo...
02.09.2010 | 09:10:46 | Honza Reagovat
For Miki
Hľadaj podľa motora, aký chceš. CC je len označenie karosérie.
27.03.2010 | 19:12:57 | Matúš Reagovat
Rada 206 cc
Nemáte někdo zkušenosti s Peugoetem 206 cc. Chtěl bych si ho koupit je to moje první auto a ta hledám každou radu, čemu se případně vyvarovat. Díky Honza
27.03.2010 | 18:38:12 | Miki Reagovat
Tlumiče
Tlumiče, čepy a ramena + manžeta na přední nápravě. Dohromady 10300,- i s prací.
19.08.2009 | 08:18:09 | Honza Reagovat
Kola
Jo a jsou tam nový Continentaly Premium Contact II 185ky, tedy širší proti předchozím 175.
12.08.2009 | 12:51:29 | Honza Reagovat
20 000 km
Takze najeto 20.000 km. Výměna oleje (5w40 Texaco), olejového, palivového a vzduchové filtru (celkem 2100,- kč i s prací). Doplněná a vyčištěná klimatizace (kolem 1000,-kč). Nyní to čeká na výměnu tlumičů (1700 kč/ks) a ramen/čepů (2800 kč/ks) takže pálka. Jinak bez problému.
12.08.2009 | 12:49:58 | Honza Reagovat
Já mám podobnou zkušenost s Renaulty. Možná je to daň za komfortní podvozek, Renaulty ho mají, nevím, jak P206.
26.03.2009 | 10:20:56 | Itall Reagovat
stabilita
Pripadne zajemce o koupi vozu Peugeot 206 bych upozornil na mensi stabilitu auta pro vyssich rychlostech, predjizdeni atd., kdy auto ma tendenci plavat, neni to jen pneumatikama, podobnou zkusenost maji i jini majitele tohoto vozu.
26.03.2009 | 09:55:03 | Honza Reagovat
to OVCA
Nova auta neznam a uprimne receno z toho mam taky strach. Na druhou stranu nejsem prijmova kategorie, ktera by si kupovala nova auta :-( Jinak k Peugeotu 206 2.0HDI jsem chtel jeste podotknout: motor si nejlepe chroupe kolem 2100 otacek, tj, v rychlosti kolem 100 km/h. Oproti Alhambre, TDI 81kw, ktera si nejlepe chroupe pri 80-90, tj.1800-2000 otacek, a pak az nad 110 km/h. tedy nad 2500 otacek (do cca 3000, nad 130km/h ta moje uz moc nechce). Rozhodne u 206tky nema cenu jezdit pod 2000 ot. TDIcko zase "nesnasi" otacky 2000-2500, prijde mi, ze v tomto rozsahu chce jen akcelerovat, ale ne jezdit.
16.03.2009 | 09:47:51 | Honza Reagovat
časy sa menia
VW a kvalita ;), možno v dávnej minulosti a to isté aj pri peugeot a citroene ;)
Nové stoja za prd, ako 206, tak 306, novšie už nesledujem
Staré podctivo vyrobené vo Fra. boli super kvalitné, teraz su to šroty
15.03.2009 | 16:15:52 | OVCA Reagovat
Zkušenosti
Ja osobne muzu ze zkusenosti srovnavat pouze tato auta: skoda 120, Forman, Opel Corsa 1.0, Felicie (kombi) 1.3 a 1.6, Fabie (kombi) 1.2 a 1.4, Octavie (kombi) 1.9 TDI 66, sluzebni Renault Kangoo 1.6, Dacia Logan 1.5, Citroen Berlingo (?)D a Ford Transit (TDCI), Seat Alhambra 1.9 TDI 81 a ted jeste Peugeot 206 2.0 HDI - vsechno spise jednoducha auta. Ostatni znam pouze z doslechu a od znamých. Pokud bych z tohoto mala mel sestavit svuj osobni zebricek, tak by to bylo: 1.Skoda, 2.Peugeot, 3.Seat, 4.Opel, Renault, Dacia, Ford bych zaradil do kategorie krumpl, stejne jako Citroen Berlingo, ale je to jen z omezene zkusenosti s temito nekolika konkretnimi vozy.
10.03.2009 | 14:11:00 | Honza Reagovat
Toto není recenze na Renault. Peugeot není Renault, Honda není Suzuki, ačkoli jsou oba Japonci.
10.03.2009 | 13:52:06 | Standa Reagovat
to Anonym
Renaulty na mne taky nedelaji extra dojem, jinak s Tebou nesouhlasim.
10.03.2009 | 13:36:41 | Honza Reagovat
francouzská auta jsou hnůj..nevím jestli 206 nerezaví, ale třeba rencky hnijou od podlahy..a hlavně šíleně poruchové vozy kamoš měl lagunu a furt se mu to sralo
10.03.2009 | 13:09:53 | Reagovat
Koroze
Koroze se rozhodně neboj, tahle auta nerezaví. Sůl nesůl, zima nezima. To ti dřív odejde jehlové uložení zadní nápravy, a přepínač světel a stěračů. Až budou zadní kola při pohledu zezadu mít tvar A, tak je to na cestě.
10.03.2009 | 11:45:44 | Standa Reagovat
RE: Koroze
Přesně tak už mě umřela páčka na blinkry, ale novou jsem nekupoval. Rozdělal jsem to a vystříkal multifunkčním sprejem a funguje. Časem mě to, ale stejně nemine.
21.02.2012 | 13:17:02 | Tomáš | 217.29.14.* Reagovat
známky
Omlouvam se za ty znamky, samozrejme je to myslene obracene 1= nejlepsi, 10=nejhorsi :-(
10.03.2009 | 10:07:12 | Honza Reagovat