Rok výroby:2000Typ motoru:1997 cm3Stav km při koupi:108 000 kmStav km nyní:110 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:31. 5. 2006
Po 10 letech provozu R21 bylo načase uvažovat o náhradě. Chtěl jsem větší auto kombi, s těmito požadavky: ABS, 4x airbag, klima, tři 3-bodové pásy vzadu, posilovač řízení, benzín do 1850 ccm.... Pro jedno dospělé a dvě dospívající děti mi mnou preferovaná Octavia I byla "malá"...
Rozum říkal škodovku, ale srdce mne táhlo k frantíkům...Takže tak jako manželku si vyberete nakonec srdcem, a ne jenom racionálně, tak jsem dal přednost svůdným křivkám Pininfarinova Peugeotu...
Uvažoval jsem původně o Laguně I nebo Citroenu Xantia Break, ale můj známý autopravář mi to rozmluvil a doporučil 406-ku, pokud prý netrvám na německém nebo japonském vozu...
Takže 406 v plný palbě, ale v dýzlu, což se nyní zdá pro tak velké a těžké auto optimální volba.
Motor 2,0 HDi 80 kW Musel jsem si ale zvyknout na užší rozsah otáček - cca 1500 až 3500 než u benzínu, ale protože rád řadím, nebyl to problém. Je pravda, že odstupňování převodovky je trochu nečekané, první tři stupně jsou opravu hodně blízko u sebe, takže po rozjezdu je třeba tam rychle namrskat 1-2-3-4... Pod 1200 ot/min to nemá cenu trápit, turbo spíná někde kolem 2000, pak to trochu jede. Je zajímavé, že je zbytečné se snažit o úspornou jízdu udržováním motoru na nejvyšší možný stupeň při nízkých otáčkách. Třeba při jízdě ve městě předepsou 50-kou motor točí kolem necelých 2000 otáček, ale s lehkou nohou počítač stále ukazuje okamžitou spotřebu menší nebo stejnou jako při zařazené čtyřce. Motor je opravdu na diesel kultivovaný, tichý a dobře odhlučněný.
Jízdní vlastnosti Byl jsem hodně překvapený solidními jízdními vlastnostmi. I rychlé zatáčky za sebou lze projíždět téměř sportovním způsobem, vůz dobře sedí bez větších náklonů, zřejmě díky víceprvkové zadní nápravě.
Příjemným prvkem výbavy je dešťový automatický senzor. Zadní sedačky jdou sklopit zcela do roviny, takže vznikne rovné plato cca 175 dlouhé pro převoz delších nákladů. Automatickou klimu jsem zatím moc nevyužil, ale program odmlžení čelního skla v deštivých dubnových a květnových dnech přišel vhod.
Design. Kastle i palubní deska jsou spíš konzervativnější, ale přehledné a účelně uspořádané. Žádné extravagantní křivky nebo elipsy, zneklidňující a provokující řidiče ve voze nenajdete. Vůz je na svůj věk slušném stavu, opotřebení asi odpovídá počtu ujetých kilometrů... Palubka je z měkčených plastů, nikde žádné levné tvrdé plasty nebo nesourodé kombinace hliníku, plastu či dřeva. Výbava zřejmě odpovídá verzi ST nebo SV... Bohužel nemám originál manuál.
Ačkoliv se nejedná o nejmodernější auto, zdá se, že budu dlouho spokojen. Je pravda, že s tímto motorem je to ideální vůz spíš na delší cesty, ale za 1.8 nebo 2.0 v benzínu asi měnit nebudu.
Co se mi líbí: výškově stavitelná sedačka řidiče výhled z vozu vpřed i vzad snadné parkování díky velkému rejdu rychlý náběh topení dobře svítí pohodlné sezení bezpečné jízdní vlastnosti ticho ve voze za běžných rychlostí
V zásadě se zatím na voze nic tzv. "nepos..lo", aby to způsobilo fatální problém. Po zkušenostech z provozu bych si dnes tipnul, že tacho bylo asi stočeno minimálně o 50 až 80 tisíc... Ale vzhledem k k perfektnímu stavu při koupi v r. 2006 jsem to neřešil(a ni nepoznal). Běžná údržba: tyčky stabilizátoru vpředu, nové kotouče i destičky vzadu, (přední brzdy v r. 2007) , zadní náprava se mi zdá trochu hlučnější, asi téma na jaro. Po výměně tyček stab. vepředu se vůz znatelně ztišil při přejezdu nerovností. Od léta nefunkční automatická klima, po dvou měsících od naplnění... Motor šlape na naftu VERVA Diesel od Benziny, ztišil se a na trojku táhne už od cca 40 km/h, přitom se zúžila dříve protivná prodleva v otáčkách při popojíždění po městě v rychlostech mezi 30 až 40 km/h... Kastle ani po 10 letech nekoroduje, interiér se mi stále líbí jako nadčasový, přehledný a kvalitně zpracovaný. Z přístrojovky zatím žádné pazvuky, což mi připadá skoro neuvěřitelné. Pokud budu muset řešit jednou jiný vůz, bude to těžká volba.... Opravdu se tehle model pažoutům povedl.
Je začátek srpna, takže pár kilometrů a zkušeností zase přibylo. Auto prošlo roční servisní prohlídkou spojenou se všemi běžnými výměnami náplní. V červnu a v červenci jsem velice ocenil automatickou klimu, bez které bych si dnes ojeté auto ani neuměl představit... V Česku i v Chorvatsku teploty šplhaly ke 35 °C, a to už vážně jde i při kratších cestách v autě o život. Dovolená jih Makarské rivijéry, za 14 dní najeto celkem 2.700 km, spotřeba nafty 6.4 l/100 km, klima stále v chodu. Cesta zpět po nové dálnici Split (Dugopolje)-Zadar- Záhřeb, dle tachometru cca 140-150 km/h. Nevěřil jsem, ale opravdu se těch 378 km dá ujet za 3 hodiny. Proti staré cestě přes Karlovac-Plitvice-Sinj-Knin se tak 3-4 hodiny ušetří.
Gratuluji ke koupi francouzského vozu. Je dobře, že jste si neybral Lagunu, z té byste asi dost rychle vyrostl. Já se rozhodoval také mezi 406 a Xantia a vsadil jsem na Xantia (r. 2000, 1.8 16v). Zatím jsem spokojen. Takže lovu frantíků zdar!
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406
opět a vlastní hodnocení po 4 letech
V zásadě se zatím na voze nic tzv. "nepos..lo", aby to způsobilo fatální problém. Po zkušenostech z provozu bych si dnes tipnul, že tacho bylo asi stočeno minimálně o 50 až 80 tisíc... Ale vzhledem k k perfektnímu stavu při koupi v r. 2006 jsem to neřešil(a ni nepoznal). Běžná údržba: tyčky stabilizátoru vpředu, nové kotouče i destičky vzadu, (přední brzdy v r. 2007) , zadní náprava se mi zdá trochu hlučnější, asi téma na jaro. Po výměně tyček stab. vepředu se vůz znatelně ztišil při přejezdu nerovností. Od léta nefunkční automatická klima, po dvou měsících od naplnění... Motor šlape na naftu VERVA Diesel od Benziny, ztišil se a na trojku táhne už od cca 40 km/h, přitom se zúžila dříve protivná prodleva v otáčkách při popojíždění po městě v rychlostech mezi 30 až 40 km/h... Kastle ani po 10 letech nekoroduje, interiér se mi stále líbí jako nadčasový, přehledný a kvalitně zpracovaný. Z přístrojovky zatím žádné pazvuky, což mi připadá skoro neuvěřitelné. Pokud budu muset řešit jednou jiný vůz, bude to těžká volba.... Opravdu se tehle model pažoutům povedl.
16.11.2010 | 09:57:56 | Jarda Reagovat
po 4 měsících
Je začátek srpna, takže pár kilometrů a zkušeností zase přibylo. Auto prošlo roční servisní prohlídkou spojenou se všemi běžnými výměnami náplní.
V červnu a v červenci jsem velice ocenil automatickou klimu, bez které bych si dnes ojeté auto ani neuměl představit... V Česku i v Chorvatsku teploty šplhaly ke 35 °C, a to už vážně jde i při kratších cestách v autě o život. Dovolená jih Makarské rivijéry, za 14 dní najeto celkem 2.700 km, spotřeba nafty 6.4 l/100 km, klima stále v chodu. Cesta zpět po nové dálnici Split (Dugopolje)-Zadar- Záhřeb, dle tachometru cca 140-150 km/h. Nevěřil jsem, ale opravdu se těch 378 km dá ujet za 3 hodiny. Proti staré cestě přes Karlovac-Plitvice-Sinj-Knin se tak 3-4 hodiny ušetří.
04.08.2006 | 15:45:50 | Jarda Reagovat
Laguna?
Mám Lagču 2.0 16V (1999) "v plné" a nádhera. Jen jezdím, vše šlape jak má (jen ten výfuk ...
01.06.2006 | 08:30:49 | Smrtka Reagovat
RE:
Gratuluji ke koupi francouzského vozu. Je dobře, že jste si neybral Lagunu, z té byste asi dost rychle vyrostl. Já se rozhodoval také mezi 406 a Xantia a vsadil jsem na Xantia (r. 2000, 1.8 16v). Zatím jsem spokojen. Takže lovu frantíků zdar!
31.05.2006 | 20:18:07 | Xantiak Maniak Reagovat