Rok výroby:2001Typ motoru:RHYStav km při koupi:103 000 kmStav km nyní:244 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:18. 11. 2012
406 se mi vždy líbila,tak jsem si jí pořídil,což byla opravdu chyba.Auto bylo čerstvě dovezené ze SRN,včetně úplné servisní historie,takže jsem si několik prvních měsíců užíval jěždění bez vážnějších závad,rozsvícení servisní kontrolky jsem se po počátečním úleku přestal obávat,protože asi po třetí návštěvě v servisu Peugeot nebyla nalezena žádná závada a těch kyselých a znechucených ksichtů co jsem tam zažil,už mně od další návštěvy odradilo.Když nebudu počítat podvozkové díly,jako jsou tyčky stabilizátoru,čepy,uložení ramen atd,které se mění skutečně i dvakrát do roka,tak bych stejně popsal deset stran dalšího a dalšího utrpení.Hlavní zákeřnost spočívá v palivovém systému tohoto krámu a v el.soustavě,která si také dělá co chce.Hledání závad v palivovém systému je skutečně zážitek.Nakonec stejně vyměníte jak podávací,tak i hlavní vysokotlaké čerpadlo,regulátor tlaku paliva,protože tyhle tři věci umírají nejčastěji.Pazvuky převodovky jsou u tohodle auta považovány za normální a běžné,dle servisáků i zkušeností majitelů,ani moje převodovka vydávající zvuk projíždějící tramvaje nebyla vyjímkou.Padání motoru do nouzového režimu si taky užijete do sytosti,když diagnostika neporadí,což je docela běžné,tak zkusíte vyčistit vše možné i nemožné,vyměníte mnohdy i desítky dílů,aby jste potom zjistili,že vše bylo zbytečné.Náhle se závada odmlčí,aby se po čase opět vrátila.Musím ale dodat,že poruchovosti systému common rail napomáhá i to,že je nám v této zemi prodáváno palivo,které má kvality nějaké nejhorší Africké země.
Kamarade koupit si Peska s 1,8 to je skutecne pro silne a financne zajistene.Koncern PSA byl vyhlasen na naftu nikoliv benzin ten neumel.Vlastni zkusenost.Mel jsem 1,9i a ted 2,2HDi rozdil jako v neudrzovene pelesi a top servisovenem auticku ANO P406 je dobra v nafte ale jen pokud se o ni starate jinak ANO je to docela drahe a o nervy postarajici se vec.
11.03.2018 | 23:13:36 | Petr
| 89.190.90.*Reagovat
RE: Ano i blbec se spalil.
No tak to nevím teda :) s tím že by PSA neuměl benzíny.
Je to blábol. PSA mělo nejlepší diesely, ale to neznamená, že neumí benzíny. Jejich 1,1 měl už v devadesátých letech stejný výkon, jako německé 1,4 v letech 2000, ale s mnohem menší spotřebou a vyšší kvalitou. Jediné co bylo možno benzínům od PSA vytknout, bylo citlivé těsnění pod hlavou. Vytočil jsi párkrát studený motor a podfouklo. To lae byla chyba řidiče, ne motoru. Jináč - já bych si pežota nekoupil. Celá politika servisů pežot je na blití.
No já si taky myslím :) a s tím těsněním souhlasím ale pravda že často je to o článku mezi sedákem a volantem a co se týče Peugeota dojíždím staršího a dalšího bych už nechtěl takový ty 90-2000 to bylo ještě dobrý potom už je to samý vánoční stromeček :D já mám zkušenost jen se 406 taky jediný co se mě kdy líbil ale když to vezmu 97 OK 98 Ok 2000 2001 taky v pohodě všechno benzín ale 2003 2.2 16V už s elektroinstalací MUX je to klasický vánoční stromeček :D neustálé pípání,chyby na displeji kvalita antikorozní ochrany bych řekl horší jak u prvních modelů už to stojí za nic.
406ku (r.v.99, 80kw/HDi) jsem odkupoval jako firemní auto s najetými 380tis. za 10tis/Kč, takže si dokážete asi představit, v jakém byla stavu... Udělal jsem na ní komplet brzdy a předal jí začínající řidičce bez jakýchkoliv zkušeností, která jí dává "co proto". Auto má nyní najeto cca 430tis., bez jakékoliv větší údržby na motoru (samozřejmě kromě rozvodů a oleje). Spojka byla měněna v cca 400tis, a vzhledem k výše uvedené ceně jsem ani nenechal dělat dvouhmoťák. Takže tady prosím nepište bláboly! Jsou jen dvě možnosti - buďto jste narazil na mimořádně nepovedený kus, nebo, a to spíše, auto nedostalo od vás ani předchozího majitele pořádnou údržbu. Protože jinak je 406ka pohodné a spolehlivé auto, které má navíc i po 20letech "šmrnc".
09.02.2015 | 15:00:05 | mm
| 193.179.248.*Reagovat
RE: Bláboly
Souhlasím, Peugeot 406 break mám 16 let a musím říct že jezdil doposud bez poruch. Běžná údržba je jasná. A vzhledově je stále pohledný. Až nyní se mi stalo že jsem přišel ráno k autu a když jsem chtěl zastartovat tak se ozvala rána a začalo se z pod kapoty kouřit tak že nyní budu hledat příčinu. Ale to první vážnější problém za 16 let
Reknu Vam o problemech na my 406 2.2hdi..r.v, 03 Auto jsem si kupoval od mati a melo poctivych 170t km,ted ma 350t km. Rocni najezd mam asi 26-30t km
Probehl repas zadních vodítek třmenů,asi ale špatně, tak že to musim po 3m. promazavat což je moje chyba,tak že ještě jeden repas mě nemine..O složitosti a vedení lanovodu ruční brzdy radši nemluvim,totalni demence ale s trochou snahy se to da udělat spolehlive...
Co se tyce motoru 2.2hdi, ma už odkrouceno 350t. km ve ztižených podminkach mladyho ridiče,což znamená vytáčení motoru ke 4200ot/m,tvrdy rychly razeni občas svezeni na Okruhu nebo slalomech...Motor ma cca od 320t km hlučnější ventily(hydroštely),začal prolinat olej tesnenim pod vymenikem filtru oleje a ještě pod hadici odsavani par z motoru na bloku.. Turbo je diky dochlazovani oleje po rychle jizde stale puvodni bez repasu lec trochu hlucnejsi..Tesneni pod hlavou taktez... Z el.ovladani motoru mi odesel akorat ventil ovladani regulace turba.. I kdyz auto neni zavodak,na okruhu fungovalo krasne,brzdy trpely a hraly se,ale brzdily 3x 10minut Mosteckym okruhu rekl bych celkem obstojne vzhledem k jejich velikost a vaze vozu.Motor ohral olej na 130stupnu,tak ze jsem mu pro jistotu pomahal zapnutym topenim cimz se ochlazovala voda do vymeniku vody a oleje... Oleje se menil vetsinou pred nebo pri predepsanych intervalejch 20t km,ted uz jsem je stahnul pod 15t km..
Co se tyce naprav, konstruktera bych zabil za Stabilizacni tycky,ty umiraj 1 i vickrat rocne...Jinak cepy na pr.naprave vydrzely cca 260t km.. ZAdni viceprvek funguje krasne a auto dotaci do zatacky,odchazi tam jednou cca za 5-6 let cep horniho ramen. cena 2500 kus,ale OEM zase vydrzi dlouho... Pr.tlumice - nvm proc,mozna vlivem spatnyho servisovani se mi povolila ucinna plocha na pisnici,mozna po vymene loziska ktere se pridiralo ,tak že pr.tlumice vymenene pri 280km. Podotykam ze pruziny jsou orig . a auto je stale stejne vysoke,cca 20cm . Co se tyka pr. 288mm kotoucu od ATE,jedou uz 5. lec posledni desticky,jednou se stacely na soustruhu kvuli zvlneni. oblozeni doporucuji taktez Ate.. Dobry nastup,vydrz i kdyz na okruhu je spalite tak vam koutouce neoddelaj..
Na prevodovce jsem oddelal 4. synchron tak ze 3ku nesmim vytocit nad 3t,ot nebo muim chvilicku pockat s razenim..Dvouhmotej setrvacnik vydrzel nekutecnych 280t km, az do smrti s druhou lamelou a loziskem.. Poloosy jsou slusne predimzovany takze i po miliontym hrabani a kopani 2, stupne stale drzej. Akorat vnejsi manzeta poloosy se vymenila... V podstate si myslim, ze to je posledni dobry auto od Peugeota zamereny na vytrvalost,komfort,jizdni vlastnosti a kvalitu zpracovani..Ano ted ve 340t km se mi odlouply potahy dvery na miste operky loktu,bylo vlhko a pak vedro..:D Mam tu ale 2 mega chyby,jednou je,že pri 140t km jsme museli menit FAP filtr pevnych castic, a ani potom to nebylo bez potizi takze kdyz jsem si auto prebiral tak jsem se s tim trapil do asi 220t km a pak jsem to vykuchal a od ty doby je to bez problemu, a druhej problem je klimatizace,z nejakyho duvodu nefunguje snimac na vyparniku klimatizace,ani po vymene za novy,vypada to na mrtve BSI tak ze regulace teploty v aute je bud 14 bez nebo s AC nebo 30 tak že mizerie..ale u jinych 406 jsem nic takovyho nezaznamenal tak ze si myslim, ze toto auto celkem stoji za to... Verim ze kdekoli jinde uz bych menil prevodovku,poloosy, vsechny tlumice,jako treba na BMW, motor atd.. Jestli jste se timto prokousali az na konec,tak vam blahopreju a pokud mate 406 tak si ji uzivejte,ja ji budu mit az do veteranskeho veku nebo nez se v ni zabiju :-) super kara Lukyn
...do veteránskýho věku když to auto kurvíš na okruhu,o tom velmi pochybuju.Mimochodem dobrej výběr auta na ježdění po okruhu-francouzkej sedan v naftě,nic absurdnějšího by mě nenapadlo:) Chudák další majitel... to je tak na kulku do palice koupit hdi s 350tis huntovaný na okruhu.
To je super recenze. Moc díky Pepo. I díky tobě si můžeme dovolit tak kvalitní auto za super cenu. Jinak vlastním už pátý vůz Peugeot 406.Všechny v naftě. (4x 2.0 HDi,1x 2.2 HDi). Dohromady jsem zatím najel něco přes 500 tis. km. Za celou dobu (12 let)co jezdím s Peugeotem jsem měl tak třetinu závad co zde popisuje Pepa. Jinak všechny auta jsem měl ojeté v rozmezí 100 tis. km -390 tis. km. Pro ostatní doporučují přečíst ještě tuto recenzi: www.cars.cz/autorecenze/auta/Peugeot/406/Recenze-Peugeot-406-Hodne-pevnych-nervu.-1335104119256245060.html Přijde mi že buď Pepa je taky Marek,nebo Marek je též Pepa.Ale to nechám na posouzení jiným.
Jinak když jsem si přečetl,ještě jednou tuto recenzi.Tak mě to stejně nejde nějak,do hlavy.:)) Nevím co s tím autem,děláte nebo kde kupujete díly.Jako tyčky stabilizátoru,čepy atd.Že je měníte dvakrát do roka. Já osobně,když jsem auto koupil tak vše bylo dle bazaru v dobrém stavu.A přitom s autem jsem ujel přes 60 tisíc kilometrů,a na podvozku jsem neměnil ještě nic.A ani to na výměnu,kromě zadních ramen ještě není.A to je budu měnit,až někdy po novém roce,protože občas při větších dírách na naších krásných silnicích,to udělá nějaký pazvuk.A dle mechanika,jsou to zadní ramena.Co se týče převodovky,hlučná mě nepřijde a když jsem auto koupil,nebyla tam ani žádná vůle v řadící páce.Tak třeba to prošlo opravou,to nevím.Ale i dnes s tím nemám potíže,sice už je trochu volnější ale za to si můžu,třeba sám protože při vyhození rychlosti jsem zvyklí s pákou zahýbat do stran.Přitom to stačí jen lehce vyhodit.A co se týče,dílů když si člověk přečte i tady pár recenzí tak jen málo,lidí má nějaké podobné potíže jako vy.Tak to asi ani nebude,samotným autem.Jinak HDI nedokážu posoudit,lidi co to auto mají kolem mě,mají benzín.:)
Ahoj,ono je to sporné, když jezdím část roku z domova směrem na Prahu po D1,tak tyčky ani ne za celý rok KO, pokud jezdím jiným směrem, tak drží i několik let, a to při stejných km za rok. Mám 2.2hdi v plné palbě, žádné zásadní problémy, teď jen řeším, že nejde klima, doplněná je, ale nejde, kontrolka se rozsvítí, ale to je tak asi vše. Byl jsem na diagnostice, ale nechce je pustit počítač do místa s klimou, takže opravdu nevím, a nechce se mi postupně kupovat všechny čidla a pak zjistit, že je to nějakou hovadinou. Něco obdobného jsem měl, když mi auto skákalo do nouzáku a diagnostika hlásila chybu v ovládání a tlaku turba. Výměna hromady věcí k ničemu, nakonec pod hlavním brzdovým válcem nepatrná trhlinka v hadičce, která ovládá částečně turbo a ještě nebyla vidět, souhrn opravy...třikrát diagnostika (3x800,-), opruzování člověka na vrakáči, aby vám půjčil nějaké díly na zkoušku a ve finále řešení cca 0,50,- za kousek hadičky
Tak jsem nějak přemýšlel o HDI do budoucna,ale jak to vidím hlavně u 406 pořád problémy.Mám taky 406 r.v 2000,a žádné problémy nemám,ani s hlučnou převodovkou apod.Kolem mě mají další 3 lidi 406 i jednu starší vše v benzinu.A spokojenost,žádný extrémní opravy nebo potíže.:)Taky mám benzín a zatím Ok.Od koupi najeto přes 60Tkm,a výměna 2x paliv.filtr,1x rozvody,baterka.Při koupi 170Tkm,od té doby nic.:)
K tomu napiš ještě komplet zadní brzdy a problém s teplotou motoru vidím to na fouklý těsnění, ale to ty asik znáš že ano a nepřiznáš, ono to tomu trošičku nasvědčuje, bublající voda, mírně snížený výkon, občas zakolísají otáčky, ještě chvíli a bude to i hlava válce, ale u benzínu to vídám málokdy, většinou to dělaj diesly, nebo jestli to dělá benzín, tak loňská zima byla fakt krutá a jestli jsi tam měl čistý fridex na -40°C nebo čistý na -30°C, tak pohoda, jestli jsi tam měl míchaný půl půl, tak Ti můžu na 80% říct, že to je něco prasklýho v motoru. :)
Tak abych to shrnul dohromady.:) Tohle jsi vyčetl na PeugeotForu,ale stačí si možná dočíst i poslední příspěvky.Začalo to s baterii,která byla špatná.A díky tomu i když nebyla vybitá,tak narušila celou el. protože byla slabá.S tím po nastartování,auto zdechalo kolísaly otáčky jak říkáš,a jak jsi si vyčetl.A dokonce i chvíli dýmilo kvůli el.střikům.Protože po neustálím pokusu nastartování to bylo za*aný.Což po třetím pokusu už chytlo a chytá i dnes,tohle vše souviselo s jednou věcí.A to se špatnou baterii a díky tomu,se všechno rozházelo,což vyřešila nová a je klid.Ano výměna brzd,protože jsem jel na technickou a už byla třeba je vyměnit.Na STK,prošlo bez problému,a asi 2x mě bublala voda to je pravda.Ale jak to přišlo,tak to i odešlo.Navíc je to tak,už půl roku asi.Klidně bych to sem napsal,ale když mě to momentálně nedělá potíže,a ani asi nebude tak proč bych to dělal:)A další důvod proč to sem nepíší je ten,že jsou to prkotiny na který se zeptám ze zajímavosti,někoho kdo to auto má a vyzná se v tom:)Tod vše..
Takže když shrnu opravy a výměny+potíže za dobu co auto mám. Po koupi výměna,rozvody+filtry.Dále,výměna zadních brzd což nepovažuji na auto,co má dnes už přes 200Tkm a bylo koupeno ojeté,jako poruchu.Dále baterie,která způsobila vše jenž si vypsal,kolísání otáček,špatné odemykání apod.Prostě celá el.byla dojebaná,což vyřešila nová baterie.A auto se během správného nastavení při výměně nebo odpojení baterie,během pár minut vzpamatovalo.Dále dvakrát paliv,filtr.A věci jenž se neřešili a momentálně není důvod,jsou ty že v létě při 30C mě asi 3x bublala voda.Jinak nic k řešení nebo opravě,teplota nestoupá nic se nepřehřívá.Takže už nic víc,na to auto nemám.Jen na novej rok budu měnit ramena.
Sorry, ale elektrika to jsou blbinky, Já Ti chtěl pomoct s tou bublající vodou, dej si na ni pozor, ona bublat v žádném případě NESMÍ!!! Garantuju Ti, že v nejmenším máš fouklé těsnění, v horším případě máš problém s vodním čerpadlem, který umírá a možná se vzpamatoval, ale je to otázka času a měl bys s tím do servisu. Ona ta expanzka může být klidně čistá i ta voda, ale bublání hlásí vážný problém. Bublání znamená, žes doslova uvařil motor. A to jestli to bublalo a už to nebublá, je fajn, žes na to přišel. Ale dej na mě, minimálně si pujč od někoho měrku nebo si ji kup, moc to nestojí a změř si na kolik mrazu máš kapalinu v chladiči připravenou na zimu i kdybys to auto jen odstavil a vůbec nejezdil. Může Ti to nadělat neplechu a pak to auto neprodáš. Leda, kdybys to hodil přes zimu do garáže, tak to máš potom klid.
V pohodě:) Určitě by to bublat nemělo,ale jak to přišlo tak i odešlo. Když to vezmu,tak dohromady jsem si toho všiml asi 5x.Ale v intervalech několik hodin po sobě nebo dní.Nejvíc při vysokých teplotách,ale nebylo to pravidlem.Tak naposled to udělalo,někdy v červenci nebo možná v srpnu.To už nevím,ale zase nic katastrofálního,během pár minut se to uklidnilo.Ono to taky může být jen špatný víčko.Stačí párkrát zatočit,a už je vše jinak.Zatím jsem to neřešil,ani si toho moc nevšímal.Ještě před STK jsem to měl na kontrole,tam prošli brzdy,kapaliny,napětí v baterce apod.A jediný co bych měl vyměnit jsou,ramena.No ale na STK to prošlo.A jen občas u větší díry,se to občas více ozve.Takže nechávám to jak to je,žádný vrtání a zkoumání.Při nejhorším mám jakoby svého mechanika,kamoša.Tak že v případě nutnosti není problém.:)
Ale víčkem to rozhodně není, v tom problém nevidím. Máš minimálně špatný poměr kapaliny. Destilka je na 100°C Fridex by měl být na 160°C. Proto bys měl alespoň zjistit, jestli Ti ta kapalina nezamrzne třeba při -5°C, jestli Ti zamrzne, nesmíš s tím jezdit a navíc riskuješ prasklou hlavu nebo blok motoru kvůli rozpínání ledu při vyšších mrazech. Pokud Ti bublá voda, tak Ti opravdu minimálně nespíná termostat, který máš taky na pikaču, jestli spíná třeba až na 110°C. Oni Ti magoři v prodejnách takové i prodávají a párkrát jsem se s tím setkal, v horším případě nefachčí čerpadlo na 100% a motor se vaří při 110°C což je brutální a teď v zimě to nepoznáš. Takové chytračení, že oběh má být pod tlakem a uzavřené víčko a další, to jsou hlouposti na entou navíc na takové chytráky si dávej bacha, většinou Ti to řeknou Ti co Ti prodají auto s takovým "úžasným" motorem, který má chladící okruh pod tlakem. Jestli to nechceš řešit, je to tvůj boj... minimálně si to napiš do fora, jako námět, co Ti k tomu kdo napíše jestli chceš, popiš přesně jak a co Ti to dělá, jestli se Ti to dlouho zahřívá, Jestli Ti skáče ukazatel teploty vody atd. jestli se Ti kouří, prostě na co si vzpomeneš při jízdě. Já mám s tím letité zkušenosti. Olej a voda, to jsem prožíval a často a dával to do kupy, ale já to prožil s ojetinama, u tebe by to byla docela škoda, i když vlastně ceny ojetin celkem rapidně klesají hehe a to už pak není ani škoda hodit do vrakáče po třech letech.
Až to bude dělat nějaký extrémy,tak se na to samozřejmě zaměřím. Ale to dýmení a špatný starty,byli se špatnou baterii.Od té doby co vyměnila,co přestalo.Nikdy předtím to nedělalo,a ani už nedělá:)Jinak při tom bublání,to nemělo vliv na výkon ani na chod motoru atd.Momentálně od toho července,nebo kdy to bylo to už neudělalo ani jedno z těch věcí.Chytá hned,nic nekolísá jednoduše funguje jak má:)Pokud by to dělalo denně,tak už bych to dávno někam dal na kontrolu nebo opravu.Navíc když mě dojela ta baterka už mě svítilo hladové oko..:D takže tam nebyl už ani benzín.Takže to sálo,z bordelu a navíc se to přechlastalo.To udělalo 2x.Jednou pak to zdechlo,pak po druhé a už to chytlo normální chod.Který je už běžný bez problému,skoro půl roku.Takže když to shrnu momentálně bez problému.:)
To že má být chladící kapalina pod tlakem není žádná blbost, a je to dost důležitý z důvodu toho ,aby ta voda nebublala, právě když je to hodně ohřátý (papiňák taky vaří vodu až tak při 160 st,osobně jsm se s tím setkal po renovaci hlavy mi vody vařila, a bylo to tim víčkem, po výměně víčka, které už správně drželo tlak bylo vše OK.
Hehe, tak ji budeš renovovat znova. :D Ten tlak tam fakt nemá být, jinak Ti to fouká přes těsnění do oběhu chladící kapaliny tlak z motoru, jako malý tlak jo, takový co tam dává to čerpadlo, ale to je prd, to máš i měkké hadice prostě normál všechno měkké, ale jak ty hadice máš nafouklé, tak smůla. Jestli máš bílý dým, tak to už je extrém a je to třeba řešit co nejdřív. Nejprve tlak, pak dlouho nic, pak se pomaličku začne ztrácet voda, atd. nebo začne kouřit, vlastně hodně záleží na tom, kde to je fouklé, nejhorší varianta, voda jde do oleje, to je pak totálně v dupě, ale všechno je krásně v pohodě zjistitelné, na všechno je skutečně dostatek času a dá se s tím odjet ještě hodně stovek až tisíc km. Alespoň víš na co se připravit. To víčko tam nemá být tak aby bylo nadoraz, ono musí ten tlak propouštět, jinak Ti třeba prdne hadice, ale většinou to schytá těsnění to je totiž jen takový lepší papírek, a taky protože největší teplo je v motoru. :D Nejspíše Ti při renovaci hlavy zapoměli pořádně zarovnat hlavu, nebo jsi tam fláknul špatné těsnění, po použití renovované hlavy tam má být to nejširší myslím 3,5mm a pro jistotu ještě silikon. Navíc si myslím, že máš blbý termostat, nebo čerpadlo, které Ti právě tu hlavu odrovnalo, prasklá hlava je právě jen důsledek toho, že se nestaráš o chladící oběh vody, ano i já na to doplatil a teď ze svých zkušeností předávám dál, jestli je zájem, a měls zjistit co Ti tu hlavu prasklo a ten bublá v motoru nebo v expanzce, ono hlavu nepraskneš sportovní jízdou, ale špatným oběhem. Například v 2,5obsahu motoru je cca 12 litrů kapaliny, věř, že to jen tak neohřeješ na 100°C, když je v motoru sotva třetina, nejhorší na přehřátí jsou kolony, né protože stojíš, ale protože nepřidáváš plyn, ono to čerpadlo je závislé od přidávání plynu, čím víc, tím rychleji prochází kapalina oběhem. Ona to je sranda, stačí mít v háji termostat a nevšímat si teploty vody a citlivý motor na praskání hlavy na to doplatí šílenou daní.
Ja som mal chl. okruh pod tlakom keď bolo prasknuté tesnenie hlavy a to v mieste medzi okruhom vody a valcom. Prejavovalo sa to smradom benzínu v chladiacej kvapaline a bielym dymom z výfuku. A taktiež čiastočným úbytkom chl. kvapaliny... (opel tigra)
Jako zase bych z toho,takovou velkou věc nedělal. Když si vzpomenu,tak před lety jsem jezdil asi půl roku s Ventem.Kde ve výsledku bylo špatné těsnění,a tam ta voda taky bublala,ale každou druhou jízdu.Někdy i tekla,přes expansku ven.Snad 3x praskla nějaká hadice,z výfuku šel občas bílí obláček,a bledě modrý.Špatně to topilo,a někdy zničeho nic skočila výše teplota. Takže když to vezmu,auto mám 3 roky a za tu dobu mě 5x bublala voda.A to 5X ve dvou dnech,v rozmezí několik měsíců.A to tak že do 5 min,po vypnutí motoru se to zklidnilo.A už půl roku,se to neozvalo.Topení funguje,nic se nepřehřívá.A tudíž,dnes to nedělá nic,co by nemělo.:)
Tak dneska ze zajímavosti,jsem povolil víčko.Ujel sotva 10 kilometrů,a voda už zase bublala.Takže bych to viděl,jako opravdu na to.Protože půl roku s tím nic nebylo,až do momentu kdy jsem to povolil.Jinak teplota,je OK nikde nic neteče.A do pěti minut,to zase přestalo.A když jsem to povolil,tak je to čistý žádná mastnota,nebo něco co by naznačovalo špatnýmu těsnění apod.
Tak ještě zkus tlak v hadicích a pak si hlídej ukazatel teploty vody, musí být stabilně na svém místě, třeba mě se to zvedne už po 2km na stabilních 90°C a už se odtamtud ani nehne. někdo má na 100°C. A teď jelikož Ti bublala voda, tak sis vyvařil fridex, ten se totiž vypařuje, což znamená třeba zakoupit měrku za 50,- zjistit na kolik mínusu tam máš tu kapalinu ať ti nezamrzne motor při větších mrazech a. dolít tam ten fridex, jestli je to plný tak prostě něco málo vylít a dolít to.)
Ještě taková věc, jestli Ti bublala voda, na ukazateli teploty vody jsi tam měl mít alespoň tak přes minimálně 100°C a prakticky zastavuješ né bubláním, ale kvůli ukazateli, který tě informuje, žes překročil hranici teploty vody, tedy je v červeném poli. )
Tak přes poledne jsem si pujčil víčko,se starší 406. Místo služebáku vzal svoje,projel zrovna čtvrt hodinovou kolonu tam i zpět,celkem 15 kilometrů.A je to Ok..tak uvidím co po cestě domů se svým.Jinak kde to šlo,jsem to točil nad 4000 otáček,pak na volnoběh na max.A bych to co nejvíce rozpumpoval..:DD a nic nevšedního to nedělá.
Jinak si myslím,a co tak vím.Tak pokud to jednou začne,pak už se to jen zhoršuje.Takže mě přijde divný,na nějaký problém jako těsnění pod hlavou.Se projevil jednou po 15 tisících,pak třeba po dalších 20 tisících atd.S tím,že voda nikam neuniká, a mezitím intervalem kilometrů a měsíců to prostě funguje jak má.A pak se to na pár minut ozve,a za dalších tisíc km znova.
Jako spíše bych řekl,že mě to za tu dobu poškodili, jen účastníci provozu a pár magorů:D. Odrané nárazníky,promáčklá SPZ,odřené dveře z parkoviště,pokus o ukopnuté zrcátko.Naštěstí se jen otočilo,ten zamnou to štěstí neměl a vyselo mu na kabelu. Pak slečna co mě umývala okno,na benzínce mě málem ukrotila stěrač:D Takže asi tak..:D
Jinak ještě nemám důvod nic zapírat,ani se auta nějak extra zastávat.Prostě mě slouží dobře,a navíc do tří let si chci koupit Accorda V-tec.Takže v tomto at zase nikdo nehledá,nějaký fanatismus ke značce apod.:D
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406
Ano i blbec se spalil.
Kamarade koupit si Peska s 1,8 to je skutecne pro silne a financne zajistene.Koncern PSA byl vyhlasen na naftu nikoliv benzin ten neumel.Vlastni zkusenost.Mel jsem 1,9i a ted 2,2HDi rozdil jako v neudrzovene pelesi a top servisovenem auticku ANO P406 je dobra v nafte ale jen pokud se o ni starate jinak ANO je to docela drahe a o nervy postarajici se vec.
11.03.2018 | 23:13:36 | Petr | 89.190.90.* Reagovat
RE: Ano i blbec se spalil.
No tak to nevím teda :) s tím že by PSA neuměl benzíny.
02.08.2018 | 22:46:25 | Nick406 | 78.102.64.* Reagovat
RE: Ano i blbec se spalil.
Je to blábol. PSA mělo nejlepší diesely, ale to neznamená, že neumí benzíny. Jejich 1,1 měl už v devadesátých letech stejný výkon, jako německé 1,4 v letech 2000, ale s mnohem menší spotřebou a vyšší kvalitou. Jediné co bylo možno benzínům od PSA vytknout, bylo citlivé těsnění pod hlavou. Vytočil jsi párkrát studený motor a podfouklo. To lae byla chyba řidiče, ne motoru. Jináč - já bych si pežota nekoupil. Celá politika servisů pežot je na blití.
04.08.2018 | 13:38:40 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Ano i blbec se spalil.
No já si taky myslím :) a s tím těsněním souhlasím ale pravda že často je to o článku mezi sedákem a volantem a co se týče Peugeota dojíždím staršího a dalšího bych už nechtěl takový ty 90-2000 to bylo ještě dobrý potom už je to samý vánoční stromeček :D já mám zkušenost jen se 406 taky jediný co se mě kdy líbil ale když to vezmu 97 OK 98 Ok 2000 2001 taky v pohodě všechno benzín ale 2003 2.2 16V už s elektroinstalací MUX je to klasický vánoční stromeček :D neustálé pípání,chyby na displeji kvalita antikorozní ochrany bych řekl horší jak u prvních modelů už to stojí za nic.
06.08.2018 | 22:53:18 | Uživatel406 | 78.102.64.* Reagovat
kecy
mám 406 1998,nafta,dovoz z Belgie při 122000km,nyní najeto 440000km a bez problému takže super kára
19.09.2017 | 22:18:58 | kondor | 109.105.39.* Reagovat
Bláboly
406ku (r.v.99, 80kw/HDi) jsem odkupoval jako firemní auto s najetými 380tis. za 10tis/Kč, takže si dokážete asi představit, v jakém byla stavu... Udělal jsem na ní komplet brzdy a předal jí začínající řidičce bez jakýchkoliv zkušeností, která jí dává "co proto". Auto má nyní najeto cca 430tis., bez jakékoliv větší údržby na motoru (samozřejmě kromě rozvodů a oleje). Spojka byla měněna v cca 400tis, a vzhledem k výše uvedené ceně jsem ani nenechal dělat dvouhmoťák. Takže tady prosím nepište bláboly! Jsou jen dvě možnosti - buďto jste narazil na mimořádně nepovedený kus, nebo, a to spíše, auto nedostalo od vás ani předchozího majitele pořádnou údržbu. Protože jinak je 406ka pohodné a spolehlivé auto, které má navíc i po 20letech "šmrnc".
09.02.2015 | 15:00:05 | mm | 193.179.248.* Reagovat
RE: Bláboly
Souhlasím, Peugeot 406 break mám 16 let a musím říct že jezdil doposud bez poruch. Běžná údržba je jasná. A vzhledově je stále pohledný. Až nyní se mi stalo že jsem přišel ráno k autu a když jsem chtěl zastartovat tak se ozvala rána a začalo se z pod kapoty kouřit tak že nyní budu hledat příčinu. Ale to první vážnější problém za 16 let
30.08.2021 | 13:59:05 | Simansky | 178.209.143.* Reagovat
"pazvuky prevodovky"...., juj, keby si bol nedajbože môj syn, tak by som Ti párkrát
švacol po ruke kutáčom a HNED by si prestal písať keketiny.
16.01.2015 | 10:21:15 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
Spolehlivost
Reknu Vam o problemech na my 406 2.2hdi..r.v, 03
Auto jsem si kupoval od mati a melo poctivych 170t km,ted ma 350t km.
Rocni najezd mam asi 26-30t km
Probehl repas zadních vodítek třmenů,asi ale špatně, tak že to musim po 3m. promazavat což je moje chyba,tak že ještě jeden repas mě nemine..O složitosti a vedení lanovodu ruční brzdy radši nemluvim,totalni demence ale s trochou snahy se to da udělat spolehlive...
Co se tyce motoru 2.2hdi, ma už odkrouceno 350t. km ve ztižených podminkach mladyho ridiče,což znamená vytáčení motoru ke 4200ot/m,tvrdy rychly razeni občas svezeni na Okruhu nebo slalomech...Motor ma cca od 320t km hlučnější ventily(hydroštely),začal prolinat olej tesnenim pod vymenikem filtru oleje a ještě pod hadici odsavani par z motoru na bloku.. Turbo je diky dochlazovani oleje po rychle jizde stale puvodni bez repasu lec trochu hlucnejsi..Tesneni pod hlavou taktez...
Z el.ovladani motoru mi odesel akorat ventil ovladani regulace turba..
I kdyz auto neni zavodak,na okruhu fungovalo krasne,brzdy trpely a hraly se,ale brzdily 3x 10minut Mosteckym okruhu rekl bych celkem obstojne vzhledem k jejich velikost a vaze vozu.Motor ohral olej na 130stupnu,tak ze jsem mu pro jistotu pomahal zapnutym topenim cimz se ochlazovala voda do vymeniku vody a oleje...
Oleje se menil vetsinou pred nebo pri predepsanych intervalejch 20t km,ted uz jsem je stahnul pod 15t km..
Co se tyce naprav, konstruktera bych zabil za Stabilizacni tycky,ty umiraj 1 i vickrat rocne...Jinak cepy na pr.naprave vydrzely cca 260t km.. ZAdni viceprvek funguje krasne a auto dotaci do zatacky,odchazi tam jednou cca za 5-6 let cep horniho ramen. cena 2500 kus,ale OEM zase vydrzi dlouho... Pr.tlumice - nvm proc,mozna vlivem spatnyho servisovani se mi povolila ucinna plocha na pisnici,mozna po vymene loziska ktere se pridiralo ,tak že pr.tlumice vymenene pri 280km. Podotykam ze pruziny jsou orig . a auto je stale stejne vysoke,cca 20cm .
Co se tyka pr. 288mm kotoucu od ATE,jedou uz 5. lec posledni desticky,jednou se stacely na soustruhu kvuli zvlneni. oblozeni doporucuji taktez Ate.. Dobry nastup,vydrz i kdyz na okruhu je spalite tak vam koutouce neoddelaj..
Na prevodovce jsem oddelal 4. synchron tak ze 3ku nesmim vytocit nad 3t,ot nebo muim chvilicku pockat s razenim..Dvouhmotej setrvacnik vydrzel nekutecnych 280t km, az do smrti s druhou lamelou a loziskem.. Poloosy jsou slusne predimzovany takze i po miliontym hrabani a kopani 2, stupne stale drzej. Akorat vnejsi manzeta poloosy se vymenila...
V podstate si myslim, ze to je posledni dobry auto od Peugeota zamereny na vytrvalost,komfort,jizdni vlastnosti a kvalitu zpracovani..Ano ted ve 340t km se mi odlouply potahy dvery na miste operky loktu,bylo vlhko a pak vedro..:D Mam tu ale 2 mega chyby,jednou je,že pri 140t km jsme museli menit FAP filtr pevnych castic, a ani potom to nebylo bez potizi takze kdyz jsem si auto prebiral tak jsem se s tim trapil do asi 220t km a pak jsem to vykuchal a od ty doby je to bez problemu, a druhej problem je klimatizace,z nejakyho duvodu nefunguje snimac na vyparniku klimatizace,ani po vymene za novy,vypada to na mrtve BSI tak ze regulace teploty v aute je bud 14 bez nebo s AC nebo 30 tak že mizerie..ale u jinych 406 jsem nic takovyho nezaznamenal tak ze si myslim, ze toto auto celkem stoji za to... Verim ze kdekoli jinde uz bych menil prevodovku,poloosy, vsechny tlumice,jako treba na BMW, motor atd..
Jestli jste se timto prokousali az na konec,tak vam blahopreju a pokud mate 406 tak si ji uzivejte,ja ji budu mit az do veteranskeho veku nebo nez se v ni zabiju :-) super kara
Lukyn
15.01.2015 | 23:36:51 | lukyn | 93.153.60.* Reagovat
RE: Spolehlivost
...do veteránskýho věku když to auto kurvíš na okruhu,o tom velmi pochybuju.Mimochodem dobrej výběr auta na ježdění po okruhu-francouzkej sedan v naftě,nic absurdnějšího by mě nenapadlo:) Chudák další majitel... to je tak na kulku do palice koupit hdi s 350tis huntovaný na okruhu.
16.01.2015 | 09:40:17 | | 37.48.42.* Reagovat
RE: Spolehlivost
stále tvrdím, že mladým a blbým diesel do rúk nepatrí... a Ty toto pravidlo na 100ˇ% potvrdzuješ.
16.01.2015 | 10:19:04 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: Spolehlivost
Se pak nedivím že se tady prodávají takový ojetý m*dky:D když s tím člověk dělá takový věci.
18.01.2016 | 01:40:09 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
To je super recenze. Moc díky Pepo. I díky tobě si můžeme dovolit tak kvalitní auto za super cenu.
Jinak vlastním už pátý vůz Peugeot 406.Všechny v naftě. (4x 2.0 HDi,1x 2.2 HDi). Dohromady jsem zatím najel něco přes 500 tis. km. Za celou dobu (12 let)co jezdím s Peugeotem jsem měl tak třetinu závad co zde popisuje Pepa. Jinak všechny auta jsem měl ojeté v rozmezí 100 tis. km -390 tis. km.
Pro ostatní doporučují přečíst ještě tuto recenzi:
www.cars.cz/autorecenze/auta/Peugeot/406/Recenze-Peugeot-406-Hodne-pevnych-nervu.-1335104119256245060.html
Přijde mi že buď Pepa je taky Marek,nebo Marek je též Pepa.Ale to nechám na posouzení jiným.
01.05.2013 | 22:47:06 | majfer | 212.158.158.* Reagovat
Jinak když jsem si přečetl,ještě jednou tuto recenzi.Tak mě to stejně nejde nějak,do hlavy.:))
Nevím co s tím autem,děláte nebo kde kupujete díly.Jako tyčky stabilizátoru,čepy atd.Že je měníte dvakrát do roka.
Já osobně,když jsem auto koupil tak vše bylo dle bazaru v dobrém stavu.A přitom s autem jsem ujel přes 60 tisíc kilometrů,a na podvozku jsem neměnil ještě nic.A ani to na výměnu,kromě zadních ramen ještě není.A to je budu měnit,až někdy po novém roce,protože občas při větších dírách na naších krásných silnicích,to udělá nějaký pazvuk.A dle mechanika,jsou to zadní ramena.Co se týče převodovky,hlučná mě nepřijde a když jsem auto koupil,nebyla tam ani žádná vůle v řadící páce.Tak třeba to prošlo opravou,to nevím.Ale i dnes s tím nemám potíže,sice už je trochu volnější ale za to si můžu,třeba sám protože při vyhození rychlosti jsem zvyklí s pákou zahýbat do stran.Přitom to stačí jen lehce vyhodit.A co se týče,dílů když si člověk přečte i tady pár recenzí tak jen málo,lidí má nějaké podobné potíže jako vy.Tak to asi ani nebude,samotným autem.Jinak HDI nedokážu posoudit,lidi co to auto mají kolem mě,mají benzín.:)
21.11.2012 | 08:18:42 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: Tyčky
Ahoj,ono je to sporné, když jezdím část roku z domova směrem na Prahu po D1,tak tyčky ani ne za celý rok KO, pokud jezdím jiným směrem, tak drží i několik let, a to při stejných km za rok. Mám 2.2hdi v plné palbě, žádné zásadní problémy, teď jen řeším, že nejde klima, doplněná je, ale nejde, kontrolka se rozsvítí, ale to je tak asi vše. Byl jsem na diagnostice, ale nechce je pustit počítač do místa s klimou, takže opravdu nevím, a nechce se mi postupně kupovat všechny čidla a pak zjistit, že je to nějakou hovadinou. Něco obdobného jsem měl, když mi auto skákalo do nouzáku a diagnostika hlásila chybu v ovládání a tlaku turba. Výměna hromady věcí k ničemu, nakonec pod hlavním brzdovým válcem nepatrná trhlinka v hadičce, která ovládá částečně turbo a ještě nebyla vidět, souhrn opravy...třikrát diagnostika (3x800,-), opruzování člověka na vrakáči, aby vám půjčil nějaké díly na zkoušku a ve finále řešení cca 0,50,- za kousek hadičky
17.05.2015 | 09:41:26 | Jarda | 188.75.128.* Reagovat
Tak jsem nějak přemýšlel o HDI do budoucna,ale jak to vidím hlavně u 406 pořád problémy.Mám taky 406 r.v 2000,a žádné problémy nemám,ani s hlučnou převodovkou apod.Kolem mě mají další 3 lidi 406 i jednu starší vše v benzinu.A spokojenost,žádný extrémní opravy nebo potíže.:)Taky mám benzín a zatím Ok.Od koupi najeto přes 60Tkm,a výměna 2x paliv.filtr,1x rozvody,baterka.Při koupi 170Tkm,od té doby nic.:)
18.11.2012 | 21:57:39 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
RE:
K tomu napiš ještě komplet zadní brzdy a problém s teplotou motoru vidím to na fouklý těsnění, ale to ty asik znáš že ano a nepřiznáš, ono to tomu trošičku nasvědčuje, bublající voda, mírně snížený výkon, občas zakolísají otáčky, ještě chvíli a bude to i hlava válce, ale u benzínu to vídám málokdy, většinou to dělaj diesly, nebo jestli to dělá benzín, tak loňská zima byla fakt krutá a jestli jsi tam měl čistý fridex na -40°C nebo čistý na -30°C, tak pohoda, jestli jsi tam měl míchaný půl půl, tak Ti můžu na 80% říct, že to je něco prasklýho v motoru. :)
19.11.2012 | 05:21:15 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE:
Tak abych to shrnul dohromady.:)
Tohle jsi vyčetl na PeugeotForu,ale stačí si možná dočíst i poslední příspěvky.Začalo to s baterii,která byla špatná.A díky tomu i když nebyla vybitá,tak narušila celou el. protože byla slabá.S tím po nastartování,auto zdechalo kolísaly otáčky jak říkáš,a jak jsi si vyčetl.A dokonce i chvíli dýmilo kvůli el.střikům.Protože po neustálím pokusu nastartování to bylo za*aný.Což po třetím pokusu už chytlo a chytá i dnes,tohle vše souviselo s jednou věcí.A to se špatnou baterii a díky tomu,se všechno rozházelo,což vyřešila nová a je klid.Ano výměna brzd,protože jsem jel na technickou a už byla třeba je vyměnit.Na STK,prošlo bez problému,a asi 2x mě bublala voda to je pravda.Ale jak to přišlo,tak to i odešlo.Navíc je to tak,už půl roku asi.Klidně bych to sem napsal,ale když mě to momentálně nedělá potíže,a ani asi nebude tak proč bych to dělal:)A další důvod proč to sem nepíší je ten,že jsou to prkotiny na který se zeptám ze zajímavosti,někoho kdo to auto má a vyzná se v tom:)Tod vše..
19.11.2012 | 10:22:39 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Takže když shrnu opravy a výměny+potíže za dobu co auto mám.
Po koupi výměna,rozvody+filtry.Dále,výměna zadních brzd což nepovažuji na auto,co má dnes už přes 200Tkm a bylo koupeno ojeté,jako poruchu.Dále baterie,která způsobila vše jenž si vypsal,kolísání otáček,špatné odemykání apod.Prostě celá el.byla dojebaná,což vyřešila nová baterie.A auto se během správného nastavení při výměně nebo odpojení baterie,během pár minut vzpamatovalo.Dále dvakrát paliv,filtr.A věci jenž se neřešili a momentálně není důvod,jsou ty že v létě při 30C mě asi 3x bublala voda.Jinak nic k řešení nebo opravě,teplota nestoupá nic se nepřehřívá.Takže už nic víc,na to auto nemám.Jen na novej rok budu měnit ramena.
19.11.2012 | 10:30:35 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Sorry, ale elektrika to jsou blbinky, Já Ti chtěl pomoct s tou bublající vodou, dej si na ni pozor, ona bublat v žádném případě NESMÍ!!!
Garantuju Ti, že v nejmenším máš fouklé těsnění, v horším případě máš problém s vodním čerpadlem, který umírá a možná se vzpamatoval, ale je to otázka času a měl bys s tím do servisu. Ona ta expanzka může být klidně čistá i ta voda, ale bublání hlásí vážný problém. Bublání znamená, žes doslova uvařil motor. A to jestli to bublalo a už to nebublá, je fajn, žes na to přišel. Ale dej na mě, minimálně si pujč od někoho měrku nebo si ji kup, moc to nestojí a změř si na kolik mrazu máš kapalinu v chladiči připravenou na zimu i kdybys to auto jen odstavil a vůbec nejezdil. Může Ti to nadělat neplechu a pak to auto neprodáš. Leda, kdybys to hodil přes zimu do garáže, tak to máš potom klid.
19.11.2012 | 11:02:15 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
V pohodě:)
Určitě by to bublat nemělo,ale jak to přišlo tak i odešlo.
Když to vezmu,tak dohromady jsem si toho všiml asi 5x.Ale v intervalech několik hodin po sobě nebo dní.Nejvíc při vysokých teplotách,ale nebylo to pravidlem.Tak naposled to udělalo,někdy v červenci nebo možná v srpnu.To už nevím,ale zase nic katastrofálního,během pár minut se to uklidnilo.Ono to taky může být jen špatný víčko.Stačí párkrát zatočit,a už je vše jinak.Zatím jsem to neřešil,ani si toho moc nevšímal.Ještě před STK jsem to měl na kontrole,tam prošli brzdy,kapaliny,napětí v baterce apod.A jediný co bych měl vyměnit jsou,ramena.No ale na STK to prošlo.A jen občas u větší díry,se to občas více ozve.Takže nechávám to jak to je,žádný vrtání a zkoumání.Při nejhorším mám jakoby svého mechanika,kamoša.Tak že v případě nutnosti není problém.:)
19.11.2012 | 11:50:29 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Ale víčkem to rozhodně není, v tom problém nevidím. Máš minimálně špatný poměr kapaliny. Destilka je na 100°C Fridex by měl být na 160°C. Proto bys měl alespoň zjistit, jestli Ti ta kapalina nezamrzne třeba při -5°C, jestli Ti zamrzne, nesmíš s tím jezdit a navíc riskuješ prasklou hlavu nebo blok motoru kvůli rozpínání ledu při vyšších mrazech. Pokud Ti bublá voda, tak Ti opravdu minimálně nespíná termostat, který máš taky na pikaču, jestli spíná třeba až na 110°C. Oni Ti magoři v prodejnách takové i prodávají a párkrát jsem se s tím setkal, v horším případě nefachčí čerpadlo na 100% a motor se vaří při 110°C což je brutální a teď v zimě to nepoznáš.
Takové chytračení, že oběh má být pod tlakem a uzavřené víčko a další, to jsou hlouposti na entou navíc na takové chytráky si dávej bacha, většinou Ti to řeknou Ti co Ti prodají auto s takovým "úžasným" motorem, který má chladící okruh pod tlakem.
Jestli to nechceš řešit, je to tvůj boj... minimálně si to napiš do fora, jako námět, co Ti k tomu kdo napíše jestli chceš, popiš přesně jak a co Ti to dělá, jestli se Ti to dlouho zahřívá, Jestli Ti skáče ukazatel teploty vody atd. jestli se Ti kouří, prostě na co si vzpomeneš při jízdě. Já mám s tím letité zkušenosti. Olej a voda, to jsem prožíval a často a dával to do kupy, ale já to prožil s ojetinama, u tebe by to byla docela škoda, i když vlastně ceny ojetin celkem rapidně klesají hehe a to už pak není ani škoda hodit do vrakáče po třech letech.
19.11.2012 | 14:15:42 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Až to bude dělat nějaký extrémy,tak se na to samozřejmě zaměřím.
Ale to dýmení a špatný starty,byli se špatnou baterii.Od té doby co vyměnila,co přestalo.Nikdy předtím to nedělalo,a ani už nedělá:)Jinak při tom bublání,to nemělo vliv na výkon ani na chod motoru atd.Momentálně od toho července,nebo kdy to bylo to už neudělalo ani jedno z těch věcí.Chytá hned,nic nekolísá jednoduše funguje jak má:)Pokud by to dělalo denně,tak už bych to dávno někam dal na kontrolu nebo opravu.Navíc když mě dojela ta baterka už mě svítilo hladové oko..:D takže tam nebyl už ani benzín.Takže to sálo,z bordelu a navíc se to přechlastalo.To udělalo 2x.Jednou pak to zdechlo,pak po druhé a už to chytlo normální chod.Který je už běžný bez problému,skoro půl roku.Takže když to shrnu momentálně bez problému.:)
19.11.2012 | 14:36:41 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: Tlak
To že má být chladící kapalina pod tlakem není žádná blbost, a je to dost důležitý z důvodu toho ,aby ta voda nebublala, právě když je to hodně ohřátý (papiňák taky vaří vodu až tak při 160 st,osobně jsm se s tím setkal po renovaci hlavy mi vody vařila, a bylo to tim víčkem, po výměně víčka, které už správně drželo tlak bylo vše OK.
20.11.2012 | 13:03:29 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
RE: Tlak
Hehe, tak ji budeš renovovat znova. :D
Ten tlak tam fakt nemá být, jinak Ti to fouká přes těsnění do oběhu chladící kapaliny tlak z motoru, jako malý tlak jo, takový co tam dává to čerpadlo, ale to je prd, to máš i měkké hadice prostě normál všechno měkké, ale jak ty hadice máš nafouklé, tak smůla. Jestli máš bílý dým, tak to už je extrém a je to třeba řešit co nejdřív. Nejprve tlak, pak dlouho nic, pak se pomaličku začne ztrácet voda, atd. nebo začne kouřit, vlastně hodně záleží na tom, kde to je fouklé, nejhorší varianta, voda jde do oleje, to je pak totálně v dupě, ale všechno je krásně v pohodě zjistitelné, na všechno je skutečně dostatek času a dá se s tím odjet ještě hodně stovek až tisíc km. Alespoň víš na co se připravit. To víčko tam nemá být tak aby bylo nadoraz, ono musí ten tlak propouštět, jinak Ti třeba prdne hadice, ale většinou to schytá těsnění to je totiž jen takový lepší papírek, a taky protože největší teplo je v motoru. :D
Nejspíše Ti při renovaci hlavy zapoměli pořádně zarovnat hlavu, nebo jsi tam fláknul špatné těsnění, po použití renovované hlavy tam má být to nejširší myslím 3,5mm a pro jistotu ještě silikon.
Navíc si myslím, že máš blbý termostat, nebo čerpadlo, které Ti právě tu hlavu odrovnalo, prasklá hlava je právě jen důsledek toho, že se nestaráš o chladící oběh vody, ano i já na to doplatil a teď ze svých zkušeností předávám dál, jestli je zájem, a měls zjistit co Ti tu hlavu prasklo a ten bublá v motoru nebo v expanzce, ono hlavu nepraskneš sportovní jízdou, ale špatným oběhem. Například v 2,5obsahu motoru je cca 12 litrů kapaliny, věř, že to jen tak neohřeješ na 100°C, když je v motoru sotva třetina, nejhorší na přehřátí jsou kolony, né protože stojíš, ale protože nepřidáváš plyn, ono to čerpadlo je závislé od přidávání plynu, čím víc, tím rychleji prochází kapalina oběhem. Ona to je sranda, stačí mít v háji termostat a nevšímat si teploty vody a citlivý motor na praskání hlavy na to doplatí šílenou daní.
20.11.2012 | 17:49:36 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE:
Ja som mal chl. okruh pod tlakom keď bolo prasknuté tesnenie hlavy a to v mieste medzi okruhom vody a valcom. Prejavovalo sa to smradom benzínu v chladiacej kvapaline a bielym dymom z výfuku. A taktiež čiastočným úbytkom chl. kvapaliny... (opel tigra)
20.11.2012 | 16:44:00 | Robo | 85.237.224.* Reagovat
RE:
Jako zase bych z toho,takovou velkou věc nedělal.
Když si vzpomenu,tak před lety jsem jezdil asi půl roku s Ventem.Kde ve výsledku bylo špatné těsnění,a tam ta voda taky bublala,ale každou druhou jízdu.Někdy i tekla,přes expansku ven.Snad 3x praskla nějaká hadice,z výfuku šel občas bílí obláček,a bledě modrý.Špatně to topilo,a někdy zničeho nic skočila výše teplota.
Takže když to vezmu,auto mám 3 roky a za tu dobu mě 5x bublala voda.A to 5X ve dvou dnech,v rozmezí několik měsíců.A to tak že do 5 min,po vypnutí motoru se to zklidnilo.A už půl roku,se to neozvalo.Topení funguje,nic se nepřehřívá.A tudíž,dnes to nedělá nic,co by nemělo.:)
20.11.2012 | 20:39:05 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Tak dneska ze zajímavosti,jsem povolil víčko.Ujel sotva 10 kilometrů,a voda už zase bublala.Takže bych to viděl,jako opravdu na to.Protože půl roku s tím nic nebylo,až do momentu kdy jsem to povolil.Jinak teplota,je OK nikde nic neteče.A do pěti minut,to zase přestalo.A když jsem to povolil,tak je to čistý žádná mastnota,nebo něco co by naznačovalo špatnýmu těsnění apod.
21.11.2012 | 08:24:00 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Tak ještě zkus tlak v hadicích a pak si hlídej ukazatel teploty vody, musí být stabilně na svém místě, třeba mě se to zvedne už po 2km na stabilních 90°C a už se odtamtud ani nehne. někdo má na 100°C.
A teď jelikož Ti bublala voda, tak sis vyvařil fridex, ten se totiž vypařuje, což znamená třeba zakoupit měrku za 50,- zjistit na kolik mínusu tam máš tu kapalinu ať ti nezamrzne motor při větších mrazech a. dolít tam ten fridex, jestli je to plný tak prostě něco málo vylít a dolít to.)
21.11.2012 | 09:00:41 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Ještě taková věc, jestli Ti bublala voda, na ukazateli teploty vody jsi tam měl mít alespoň tak přes minimálně 100°C a prakticky zastavuješ né bubláním, ale kvůli ukazateli, který tě informuje, žes překročil hranici teploty vody, tedy je v červeném poli. )
21.11.2012 | 09:10:21 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Tak a teď taky kecám, asi žádný termostat není na 100°C, ale max. je 92°C. Obyč. je 88°C a motory s problémovými hlavami jsou už na 80°C. )
21.11.2012 | 10:02:21 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Tak přes poledne jsem si pujčil víčko,se starší 406.
Místo služebáku vzal svoje,projel zrovna čtvrt hodinovou kolonu tam i zpět,celkem 15 kilometrů.A je to Ok..tak uvidím co po cestě domů se svým.Jinak kde to šlo,jsem to točil nad 4000 otáček,pak na volnoběh na max.A bych to co nejvíce rozpumpoval..:DD a nic nevšedního to nedělá.
21.11.2012 | 13:39:37 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Jinak si myslím,a co tak vím.Tak pokud to jednou začne,pak už se to jen zhoršuje.Takže mě přijde divný,na nějaký problém jako těsnění pod hlavou.Se projevil jednou po 15 tisících,pak třeba po dalších 20 tisících atd.S tím,že voda nikam neuniká, a mezitím intervalem kilometrů a měsíců to prostě funguje jak má.A pak se to na pár minut ozve,a za dalších tisíc km znova.
21.11.2012 | 14:23:33 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Jako spíše bych řekl,že mě to za tu dobu poškodili, jen účastníci provozu a pár magorů:D.
Odrané nárazníky,promáčklá SPZ,odřené dveře z parkoviště,pokus o ukopnuté zrcátko.Naštěstí se jen otočilo,ten zamnou to štěstí neměl a vyselo mu na kabelu. Pak slečna co mě umývala okno,na benzínce mě málem ukrotila stěrač:D Takže asi tak..:D
19.11.2012 | 12:05:17 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Jinak ještě nemám důvod nic zapírat,ani se auta nějak extra zastávat.Prostě mě slouží dobře,a navíc do tří let si chci koupit Accorda V-tec.Takže v tomto at zase nikdo nehledá,nějaký fanatismus ke značce apod.:D
19.11.2012 | 10:33:41 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Jinak na služební Fabce,se taky už měnili brzdy,kotouče,a stab.tyčky.
Jen mě nepřijde jako potřeba to někam psát.
19.11.2012 | 10:43:52 | Luke20 | 78.102.114.* Reagovat
RE:
Co to seřízování sklonu světel už máš v pořádku ?
19.11.2012 | 19:57:25 | jan | 88.102.67.* Reagovat