Recenze Peugeot 406 2.0 HDI
“Hodně pevných nervů.”

Autor recenze: Mirek (35 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:RHY Stav km při koupi:121 000 km Stav km nyní:237 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6.0 l/100 km Vloženo: 22. 4. 2012

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 2.6

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Palivové čerpadlo
Vstřiky
podvozkové díly snad všechny
spojka
výfuk komplet
katalyzátor
kotouče,bubny,prasátka
milion elektro závad


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tak 406 jsem si vybral kvůli vzhledu,vždycky se mi líbila a řeči o tom,že jsou Francouzská auta špatná jsem moc neřešil,protože každý preferuje svojí oblíbenou značku.
V prvních dnech ježdění jsem byl unešen ze stability auta,pohodlí,prostoru a chválil jsem si,jak jsem dobře vybral.To jsem ještě netušil,jak rychle umí tohle auto stárnout,začalo to docela rychle pěkně odspoda,jako první přišly spodní čepy,hned na to tyčky stabilizátoru ve předu i vzadu,kotouče,atd.Zkrátka si sami vybavte že vyměníte komplet celý podvozek,protože nemůžu jmenovat všechno,bohužel bylo to tak.Tím to však nekončí,protože již vyměněné díly budete vyměnovat zas a stále,je jedno jakou značku dílu použijete,protože konstrukčně to auto oddělá díl zas a znovu.O tom že elektrika v tomhle autě žije svým životem vás přesvědčovat přístrojovka celkem často.Tohle auto doporučuju velice zkušenému a nervově zcela zocelenému fandovi,protože náběh na infarkt mi tohle auto zajistilo několikrát.Kapitola sama pro sebe je palivový systém,i když budete používat sebedražší naftu,stejně vás nemine často nekonečné hloubání a bádání proč to zase nemá výkon,jestli je to zase regulátor tlaku paliva,či tlakový ventil,nebo snad opět neprůchozí předražený palivový filtr,klesající výkon čerpadla v nádrži,nebo snad klesající výkon vysokotlakého čerpadla?A můžeme pokračovat dál a dál.V peugeotu vám pokaždé taky radost neudělají,prostě diagnostika hlásí závadu v palivovém systému a nazdar,vyberte si.A nekonečný příběh se opakuje stále a stále.Pokud máte rádi nekonečné řešení problémů,zašmírované ruce,je to hračka právě pro Vás a přeji pevné nervy při desítkách hodin strávených pod kapotou a podvozkem tohodle krasavce.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406

Vložit komentář

2.0 HDI 66KW RHY

mam tento motor v 306 a som max spokojný ma nabehane 260.000 a stále ide menia sa len oleje filtre a rozvody inak nic .

24.09.2018 | 17:35:29 | Dodo Trenčín  | 84.245.121.* Reagovat

Ještě by bylo dobrý vědět že 2.0 HDI nemá vzadu bubny ale kotouče takže to je zase nějaký výplod někoho komu praskla žárovka a je vymalováno za vše může PSA :D

14.07.2016 | 20:54:34 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE: 406 ma vo verzii 66 kW bubny..

..

25.09.2018 | 00:10:54 | Ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

Tak nevím co máte na mysli skoro vše na podvozku.Ale pokud to bylo snad jednou a ne každý rok.Tak mě to nepřijde nějak moc zvláštní po nájezdu přes 100Tkm.Jinak výfuk je běžná výměna ,měl by vydržet minimálně 10 let.Pokud jste ho měnil jednou...tak tom nevidím nic moc zvláštního.A kotouče bubny apod...jsou spotřební díly.Tak pokud je to na výměnu 1x do roka.Tak chápu vaše rozhořčení..ale jinak mě to přijde trochu zvláštní.
Já jsem po výměně tlumičů najel přes 100Tkm..a to byla starej Renault.
Co se týče té elektriky..tak to bych i chápal.Stát se může..mám taky 406 stejného roku jen motor 2.0 16V a za dva roky jsem neměnil vůbec nic.A ani zatím nejeví nic známky nějakého opotřebení.A to s autem najedu ročně kolem 12Tkm.
Tím vám nechci vyvracet vaši zkušenost s tímto autem..ale bylo by lepší třeba popsat po kolika KM jste to vše měnil a kolikrát.:)

25.04.2012 | 07:26:58 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Přibližně na 140 000 km se začaly objevovat veškeré vůle,což není samozřejmě nic neobvyklého,jak píšete,jsou to běžné spotřební díly,ale jde o to,že podvozek tohoto auta je tak namáhaný a poddimenzovaný,že ty díly strašně rychle odcházejí a je to především díky konstrukci.Tyčky stabilizátoru,tyčky zadní nápravy kterými se seřizuje geometrie odcházejí klidně i po několika měsících,to samé čepy,i když jsem dával drahé značky dílů.Tím jdou samozřejmě do háje i pneumatiky a jedno navazuje na druhé.

25.04.2012 | 10:51:54 | Mirek  | 90.177.196.* Reagovat

RE:

Nevím jak HDI mám benzín,ale nepřijde mě nějak že by podvozek trpěl.Říká se že u 2.0 benzínu trpí přední nápravy...najel jsem s tím zatím necelých 45Tkm už na ojetých dílech a pořád je to OK.
Jen občas zezadu při větší díře,občas něco zavrže od zadní nápravy,tak časem nechám vyměnit ramena.Jinak zatím v celku pohoda.
Až na jednu potíž s relátkem,kterou jsem si sám vyřešil tak v pohodě.
Jinak co se týče elektriky,tak kromě toho že občas problikne kontrolka pásu,kterou vyřeším tím že prohrábnu káble jsem s tím zatím žádnou větší potíž neměl.Pravda že jednou se mě stalo,že jsem otevřel okno a pak nešlo zavřít.Tak na třetí pokus se zavřelo.Od té doby zase funguje v pohodě,a ještě jedna maličkost že mě rafička benzínu naskočila asi až po 3Km.Když jsem natankoval pořád to udávalo stejnou hodnotu jako předtím.
Jinak vždy dojedu kam potřebuji,bez potíží.Momentálně mám najeto přes 200Tkm a zatím spokojenost.

09.08.2012 | 14:03:00 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Nevím kde jste vzal informace o poddimenzovaném podvozku taky záleží kde s autem jezdíte pokud to není někde na tankodromu tak origo vydrží při ročním nájezdu 20 až 30 tisíc klidně 10 let to samé čepy mám na autě čepy 14 let co mají za sebou minimálně 150 tisíc a nic jim není.

Stačí nevymetat každou díru a kanál po cestě a běžný tahy u nás zase až tak strašný nejsou většinou nebo spíš se domu dá ještě vyhnout.

10.08.2015 | 01:13:13 | Frajer  | 89.176.3.* Reagovat

RE:

Nesmíte kupovat šunty já mám na tom starým vehiclu původní tlumiče a ty ještě ve vedrech syčí :D ročník 97 takže si spočítejte jak jsou starý.
Další věc co to znamená drahé díly ? a taky záleží kdo na autě dělá ono třeba sehnat na 406 někoho kdo umí geometrii zadní nápravy není až zase tak jednoduchý takže to chce hledat a ne vzít hned prvního mechoša.

Když jsem v Brně potřeboval udělat geometrii obvolal jsem minimálně pět servisů a jen v jednom s tím měli zkušenost většina odpovědí zněla tohle auto jsem nikdy nedělal a pak to tak možná dopadá.

14.07.2016 | 21:03:18 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE:

Nevím teda co je na podvozku poddimenzováno a měnit stabilizátory a čepy po pár měsících ?? trochu na hlavu ne ? jezdíte po poli ? Já s tou starou popelnicí z 1997 jezdím přes 3 roky měsíčně najedu i 2-3 tisíce KM a čepy řízení jsem měnil až nedávno a špatný byl jen jeden zbytek auta co se týče náprav bez vůle.Zadní tyčky mám ještě plast.origo to samý tlumiče ještě prvovýroba který teda už budu muset začátkem roku vyměnit jelikož jak se ochladilo začínají trochu mlátit ale auto ve větru drží a ani nehoupe když jsou pařáky tak tlumič i zasyčí.Tyčky kterými se seřizuje geometrie jsem měnil někdy začátkem min.roku a ještě jim nic není díly podvozku kupuji od LEMFÖRDERU a spokojenost co jsem vyměnil tak drží do dnes.

05.11.2017 | 10:41:23 | Nick406  | 78.102.64.* Reagovat