Rok výroby:1997Typ motoru:1.8Stav km při koupi:126 000 kmStav km nyní:145 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:22. 7. 2007
Rozbitá klapka cirkulace vnitřního a vnějšího vzduchu. Vylámou se zuby v pohonu klapky. Cvaká v palubce u spolujezdce a motůrek běží pořád. Vybije se baterie. Jelikož ta moje už nevydržela nabíjení musel jsem kupovat novou.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo je prostorné včetně dostatečného místa na všech sedadlech a v zavazadlovém prostoru. Pravdou je, že se plasty v zavazadlovém prostoru snadno ušpiní.
Co mi vadilo byly příliš měkké sedáky. Vždy po ujetí delší trasy mě bolely záda. Ani o jejich bočním vedení není možno téměř hovořit. Co se týče jízdních vlastností mohu doporučit. V zatáčkách auto drží perfektně stopu vlivem víceprvkové zadní nápravy. Problém jsem měl osobně pouze v zimě rozjet se na ujetém sněhu i se zimními pneumatikami s naloženým autem do kopce (zřejme je motor poměrně lehký).
Další věcí, která mě neskutečně rozčilovala bylo, že přesto, že auto na volnoběh téměr nebylo slyšet, při 130 km/h točilo 3000 ot./min. a to nebylo zrovna příjemné pro mé uši. Jednou se mi v zimě v mrazu stalo, že po otevření dveří a zavření dveří, zůstala klika zacvaklá a v první zatáčce se dveře otevřely (možná špatnou údržbou zámků).
Co jednoznačně musím pochválit jsou automatické stěrače a to, že se nešpiní zadní okno. Kombi v černé barvě vypadá impozantně ale tuto barvu nikomu nedoporučuji a to ze tří hledisek. Je na ní vidět prach, v létě na kapotě neudržíte ruku a večer je Váš vůz snadno přehlédnutelný.
To potkalo i mě a byl to jeden z důvodů prodeje vozu.
Tohle je taková neobjektivní recenze.Baterie je spotřební zboží.A nechápu moc jak můžou bolet záda s měkkých sedaček si sedni do Felicie nebo Fabie to tě budou bolet záda po 20km.No a co má být těch 3000ot.To nejde ani pořádně slyšet motor.Moc nechápu ??.A s tou barvou to je pravda ,ale u všech aut.Jinak k těm sedadlům mě vyhovují a když se podívám na to kolik je tady recenzí tak v žádné sem snad neviděl že by někomu vadila ,ale každý jsme jiný.A právě tohle auto bych hodnotil na dlouhý cesty .Mám ve předku ještě opěrku mezi sedadly což dodává ještě pohodlnější jízdu.
Naopak snažím se vždy objektivně vypíchnout klady i zápory. Většinou jsou to jen postřehy co se mi líbilo a co mě rozčilovalo. Je možné, že mám jiná záda, ale opravdu bolely a to po každé cestě na Slovensko cca. 650 km. Předtím jsem měl Sierru a v ní se mi také nesedělo pohodlně. Mezi tím jsem absolvoval stejnou cestu ve Focusech, Octavii II, Audi A4, u všech bez problému. Tyto auta měly vždy i nastavení bederní opěrky, což moje výbava Peugeotu postrádala, možná je to jeden z důvodů. Když srovnám hluk při jízdě po dálnici ve 130, tak s Peugeotem 1.8 benzín lze srovnavat jedině Focus 1.6 v benzínu a výbavě Trend se zoufalým zpřevodováním, který mi taky přijde příliš hlučný. Pokud se týče baterie, tak ta je rozhodně spotřební zboží, ale vylámané zuby klapky recirkulace rozhodně ne. Navíc na fóru Peugeot na tuto závadu upozorňují i jiní. Nemám chuť se pouštět do debat s někým kdo na své auto nedá dopustit. Já jezdím každý rok cca. s pěti až šesti auty různých výrobců a vím, že žádné auto není dokonalé. Jen poskytuji svůj pohled na věc, stejně jako tomu bylo i s barvou, to je také jen postřeh. Já osobně si jí už nikdy nevyberu.
Nerozumim, co je nevyhodou na tom, ze je auto vecer snadno prehlednutelne.Spis bych to nazval vyhodou (mensi riziko kradeze, nebo poskozeni), nevim, ja mam taky cerne auto a nestezuju si :-)
V práci máme Volvo S60, Škodovky Octavie I a II, Forda Focuse, já osobně teď mám Audi. Se všmi už jsem jel na delší cestě a všechny auta mají lepší sedačky než Peugeot 406. Možná mám asi divná záda, ale v Peugeotu jsou pro mě určitě nejhorší. Samozřejmě, že sedačku si seřizuji před jízdou tak, aby se mi zápěstí dotýkalo volantu.
Mám 406 v HDi r.v. 2000, viz recenze zde. Moje zkušenosti s pohodlím jsou trochu jiné. Sedáky jsou sice trochu kratší a měkčí, ale hodně dělá nastavení a posaz. Dřív mě taky bolely záda, jenže od jisté doby dávám sedák skoro kolmo a vzdálenost sedadla od volantu nastavuju tak, abych při volně natažených rukách měl zápěstí na horní hraně volantu... Spousta řidičů za volantem téměř leží, což není ani bezpečné (pásy, airbag), ani pohodlné. Takže shrnuju: Makarská po dálnici přes Rakousko bez únavy zad, motor točí při tacometrových 150 cca 3000 ot/min. Slyšet je pouze svist větru od zpětných zrcátek, motor vůbec. Doporučuju 2.0HDi 80 kW nebo novější 2.2 HDi. Spotřeba za obě cesty (cca 2500 km) při 6 l/100 km při puštěné klimě při průměrní rychlosti 98 km/h (palubní počítač).
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406
Tohle je taková neobjektivní recenze.Baterie je spotřební zboží.A nechápu moc jak můžou bolet záda s měkkých sedaček si sedni do Felicie nebo Fabie to tě budou bolet záda po 20km.No a co má být těch 3000ot.To nejde ani pořádně slyšet motor.Moc nechápu ??.A s tou barvou to je pravda ,ale u všech aut.Jinak k těm sedadlům mě vyhovují a když se podívám na to kolik je tady recenzí tak v žádné sem snad neviděl že by někomu vadila ,ale každý jsme jiný.A právě tohle auto bych hodnotil na dlouhý cesty .Mám ve předku ještě opěrku mezi sedadly což dodává ještě pohodlnější jízdu.
10.05.2011 | 00:54:57 | luke20 Reagovat
RE: Neobjektivní recenze
Naopak snažím se vždy objektivně vypíchnout klady i zápory. Většinou jsou to jen postřehy co se mi líbilo a co mě rozčilovalo. Je možné, že mám jiná záda, ale opravdu bolely a to po každé cestě na Slovensko cca. 650 km. Předtím jsem měl Sierru a v ní se mi také nesedělo pohodlně. Mezi tím jsem absolvoval stejnou cestu ve Focusech, Octavii II, Audi A4, u všech bez problému. Tyto auta měly vždy i nastavení bederní opěrky, což moje výbava Peugeotu postrádala, možná je to jeden z důvodů. Když srovnám hluk při jízdě po dálnici ve 130, tak s Peugeotem 1.8 benzín lze srovnavat jedině Focus 1.6 v benzínu a výbavě Trend se zoufalým zpřevodováním, který mi taky přijde příliš hlučný. Pokud se týče baterie, tak ta je rozhodně spotřební zboží, ale vylámané zuby klapky recirkulace rozhodně ne. Navíc na fóru Peugeot na tuto závadu upozorňují i jiní. Nemám chuť se pouštět do debat s někým kdo na své auto nedá dopustit. Já jezdím každý rok cca. s pěti až šesti auty různých výrobců a vím, že žádné auto není dokonalé. Jen poskytuji svůj pohled na věc, stejně jako tomu bylo i s barvou, to je také jen postřeh. Já osobně si jí už nikdy nevyberu.
19.07.2012 | 14:42:45 | tatka | 82.99.166.* Reagovat
Nerozumim, co je nevyhodou na tom, ze je auto vecer snadno prehlednutelne.Spis bych to nazval vyhodou (mensi riziko kradeze, nebo poskozeni), nevim, ja mam taky cerne auto a nestezuju si :-)
31.08.2009 | 10:02:33 | jamieson Reagovat
V práci máme Volvo S60, Škodovky Octavie I a II, Forda Focuse, já osobně teď mám Audi. Se všmi už jsem jel na delší cestě a všechny auta mají lepší sedačky než Peugeot 406. Možná mám asi divná záda, ale v Peugeotu jsou pro mě určitě nejhorší. Samozřejmě, že sedačku si seřizuji před jízdou tak, aby se mi zápěstí dotýkalo volantu.
29.08.2007 | 13:41:40 | tatka Reagovat
nepohodlné auto?
Mám 406 v HDi r.v. 2000, viz recenze zde. Moje zkušenosti s pohodlím jsou trochu jiné. Sedáky jsou sice trochu kratší a měkčí, ale hodně dělá nastavení a posaz. Dřív mě taky bolely záda, jenže od jisté doby dávám sedák skoro kolmo a vzdálenost sedadla od volantu nastavuju tak, abych při volně natažených rukách měl zápěstí na horní hraně volantu... Spousta řidičů za volantem téměř leží, což není ani bezpečné (pásy, airbag), ani pohodlné. Takže shrnuju: Makarská po dálnici přes Rakousko bez únavy zad, motor točí při tacometrových 150 cca 3000 ot/min. Slyšet je pouze svist větru od zpětných zrcátek, motor vůbec. Doporučuju 2.0HDi 80 kW nebo novější 2.2 HDi. Spotřeba za obě cesty (cca 2500 km) při 6 l/100 km při puštěné klimě při průměrní rychlosti 98 km/h (palubní počítač).
27.08.2007 | 11:25:01 | Jarda Reagovat