Recenze Peugeot 406 2.0i 16V
“Pohodlné reprezentativní auto.”

Autor recenze: mcpowel (24 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:1997ccm, 97kw Stav km při koupi:115 000 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 7. 2. 2006

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Olcit Peugeot Parner Ford Transit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto jsem koupil před rokem a půl, stálo 125. tis, a už při koupi se mi zdálo, že táhne mírně doleva, prodejce se mě snažil přesvědčit, že je to tím, že má nové tyčky řízení a že není udělaná geometrie, pravda byla jiná, byly podhuštěné zadní pneu, a taky nerovnoměrně sjeté, po přezutí jede tak jak má.
Týden po koupi se objevila zajimavá závada, motor při vytočení na 3000 otáček prostě zhasnul. Podařilo se ho nahodit zhruba tak po půl hodině, později už nenaskočil vůbec, vzhledem k tomu, že auto bylo zakoupení ve větším Brněnském bazaru, sám bazar tuto poruchu odstranil a na vlastní náklady taky odtáhnul auto ze vzdálenosti 60km od svého servisu. Tento problém byl způsoben čidlem otáček (přestě čidlem horní uvratě otáček??).

Dalším problémem bylo to, že auto přestalo držet volnoběh, provedl jsem tedy nutnou vyměnu rozvodů, svíček, náplní a filtrů. Jenže problem tu zůstal. Auto sice drželo volnoběh (krapet nepravidelný), ale při vytočení motoru na vyšší otáčky a následném uvolnení plynového pedálu motor prostě neudžel volnoběh (900 ot./min) a zhasnul. Diagnostika Peugoetu nevykázala žadný problém, tak jsem se jal zjistit problém sám. Až jsem mě napadlo rozdělat a pročistit krokový motorek, a ejhle, od Té doby auto jede jak má.

Další návštěva servisu byla nutná, při cestě z chorvatska mi začnula prokluzovat spojka a než jsem přijel domů, bylo nutné vyměnit lamelu, přitlačný kotouč i setrvačník. Oprava za 9tis. v autorizovaném servisu :)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto bylo dovezeno ze Švýcarska tak i na svůj rok výroby má maximální výbavu a taky naprosto funkční. Takže všecha elektrika včetně digi. klima funguje jak má. Což je na to, že má auto za sebou bezmála 11 let provozu obdivuhodné. Předchozí majitel asi dal autu co potřebovalo.

Auto je velmi pohodlné, motor se mi zdá při nižších otáčkách trochu ospalý, ale vynahrazuje to ve vyšších. Spotřeba se pohybuje od 6,5 litru při spořívé jíždě až po 12 litrů v zimním městském provozu. Půměr na cestě do chorvatksá je zhruba 8.3 litru.

V době když jsem vybíral jaké auto koupil byla pro mě 406 jistý favorit. Jestli bude další mé auto P 407 se ještě uvidí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406

Vložit komentář

Také vlastním Peugeot 406 2.0i 16V Sv r.v.96 a jsem sním nad míru spokojen.Při koupi r.2002 mělo najeto 131500km.Teď má 162000km a motor jde spolehlivě bez jakékoliv poruchy.Je to rodiné a velmi pohodlné vozidlo.Spotřeba cca 8.3l/100km.Akorát se mi porouchal cd měnič Philips22 DC01/65E.Musím jen s Vámi souhlasit o jeho přednostech.

10.10.2006 | 11:02:47 |  Reagovat

čemu se divíte...vyhřátej,zkroucenej a někdy i rozpraskanej povrch na setrváku se prostě stane...Viděl jsem na VW ,Italech i japoncích.....asi si nikdo nedokážete představit jaký je tam teplíčko když ta spojka klouže......a neřeší se to až když se to zastaví.Stejně jako když se zadře ložisko a projde skrz přítlačák....nebo to ste taky eště neviděli.....

10.02.2006 | 10:08:10 | Michal Reagovat

Spojka

Mno, v service vyměnily lamelu, přítlačák, ložisko a setrvačník, když jsem to viděl tak to bylo fakt pěkné vyhřáté. I v service říkali že takhle zničenou spojku nikdy neviděli. Každopadně, kdybych lamelu nechal vyměnit dřív. Mohlo se všemu předejít.

09.02.2006 | 16:27:07 | mcpowel Reagovat

Spojka?

Porad me nedochazi jak se mohl setrvacnik poskodit. To je to atak idiotsky zkonstruovano, ze kdyz odejde lamela, tak to jde kov na kov? - Myslim to tak, ze zbytky "nytku", co drzely material na lamele byly pritlaceny pritlacnym talirem primo na setrvacnik a drelo se to? A co lozisko bylo tedy je v jakem stavu?

09.02.2006 | 14:58:09 | Demo Reagovat

Re: Spojka?

Mno, je to tak, anžto jsem auto hned po přijezdu pujčil znamemu který to nešetřil a přivezl mi ho zpátky v takovém stavu že se kouřilo od spojky. Bohužel to chytlo i setrvačník. Takže tak.

09.02.2006 | 11:07:39 | mcpowel Reagovat

Spojka?

To se ti fakt odrbal setrvacnik? To je pekna francouzska mrdka...

09.02.2006 | 10:29:39 | Demo Reagovat

406 je zaké díky zadní natáčecí nápravě vynikající zvlast na snehu....je to auto spis na zabiti,protoze rovnat smyky do kterych jde 406 sama je celkem porod

08.02.2006 | 00:18:41 |  Reagovat