Rok výroby:1999Typ motoru:1800Stav km při koupi:106 000 kmStav km nyní:136 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:28. 1. 2011
1. tesneni pod hlavou, prehralo se to z duvodu spatne funkce sahar, coz jsem samozrejme zjistil az pri poruse auta
2. olej zaspinil motor a prevodovku, zjistena netesnost na servo hadici - po vymene porad spinim vse zespod auta
3. na to navazuje dalsi moznost netesnosti oleje - gufero mezi spojkou a blokem motoru, po vymene porad olej odnekud tece
4. dalsi pokus o dstraneni spineni podvozku od oleje, vymena dalsiho gufera mezi spojkou a systemem nahonu na kola (neznam presny nazev), tentokrat snad ok
5. Permanentne mi auto trhalo v nizkych otackach do 1800ot./m,nakonec nastesti byly jen spatne svicky, menil jsem je uz 3X, ale po zakoupeni tech temer nejdrazsich na po treti jsem teprve spokojen !
PS: v servise jsem byl diky tomu vsemu za celou dobu provozu (3 roky) 15X ! ! !
Hodnocení a zkušenosti s autem
Peugeota 406 kombi z roku 1999/10 ELFY 1.8l 16V 81 kw jsem koupil u nas v Moste, coz byla chyba... hodne smelinaru zivicich se na dovozu aut, ale moje hloupost. Byl jsem pred koupi vozu v autorizovanem servisu blizko Mostu, kde mi po prohlidce rekli, ze je auto v poradku, mirne rozhozena geometrie, ale to se pry spravi - nic vazneho.
Auto jsem si koupil a zjistil, ze tam ten pan byl nejspis podplacen prodejcem. Pri prohlidce doma byly k.o. brzdove desticky sjete na kov. Auto se nechladi (sahary ok, zjistil jsem az v zacpe v letni Praze na Letne, kdyz mi teplota stoupla behem minuty na 120 stupnu, vybublala voda pres pres ventil a prdlo tesneni pod hlavou, no proste krasojizda.). Auto bylo bourane snad ze vsech stran, zjistil jsem po premereni vrstvy laku. Proste hruza a des tohle auto na prvni pohled.
Nicmene zamiloval jsem se do toho vnitrniho prostoru, designu a do zavazadloveho prostoru. A tak sem spolkl horke pilulky sklamani a utrel slzy a nechal jsem si ho.
Dalsi vec, auto dovezeno z Holandska, kde slany vzduch pusobi velmi nepriznive na kovove casti automobilu. Ale moje hloupost.
Dale mam smisene spatne zkusenosti s LPG. Usetrite sice polovonu za benzin, ale servis a opravy to vse dozenou. Nedoporucuji pro auta, kterymi jezdite na vzdalenosti kratsi nez 7km (na nastartovani).
Konecne k hodnoceni toho bylo na zacatku.
Auto, pokud je vse jak ma byt je velmi pohodlne na kratsi i na dlouhe cestovani. Cestujici vzadu jsou vzdy spokojeni, nebot kombi poskytuje mnoho prostoru jak na nohy, tak i na hlavu. Jen sportovne zalozeni ridici budou namitat, ze predni sedadla nemaji bocni vedeni, coz je pravda a nejvic to pocitite v prudkych zatackach. Prostor pro zavazadla je kralovsky. Jezdime s pritelkyni do kempu a s mimy 183cm a jejimi 165cm se tam se sklopenymi sedackami celkem pohodlne vyspime.
Z pohledu podvozku se k tomuto rodinnemu autu hodi. Je sice vyssi, anti tvrdy a prazdny v zatackach pri prudkem trhnuti volantu ustereluju zadni cast do smyku, ale na druhou stranu se mi nikdy nestalo, ze bych vymetl diru a citil naraz kola o blatnik (tlumice nadoraz), ani pri plnem kufru.
Chovani vozu na silnici je neutralni, nicmene nedoporucuju projizdet ostrou zatacku pod plnym plynem na 1 nebo 2 rychlostni stupen (auto je razem silne nedotacive). Jiz podle vyse zminovaneho podvozku bylo receno, ze se auto houpe, ale jeste nikdy jsem nemusel na trase Praha - Brno na D1 sundavat nohu z plynu, abych se bal projet jakoukoli zatacku (ale v kufru vzdy neco bylo, nebo obsazeni na zadnich sedackach) a to v rychlostech kolem 200km/h z kopce.
O pohonne jednotce jen kratce. Zakladni objemova verze pro faceliftovou 406 je pro klidnou jizdu. Do kopce na D1 po rozjeti kolony musite motor vytacet az za hodnotu 5000 ot./m, aby na vas auta za vami TDicka netroubily.
Maximalni rychlost Zebrak - Rokycany po dalnici s prazdnym vozem bez spolujezdcu 202km/h, zavodil jsem s Leonem 1.gen. 1.9TDi (66kw, chip na 96kw) a na top speed ztracel, na zrychleni 130-190km/h jsem ztracel ja.
Spotreba pri me jizde ve meste i na dalnici neklesne pod 8l, nicmene na plnou nadrz LPG za 800 Kc rodice jeli na Slovensko do Malacek cca 300km od Prahy (kopcemy pres vrchovinu) a netankovaly plnou, cili pri 110km/h mohla byt spotreba kolem 9l/100km LPG. Maximalni namerena spotreba Praha -Brno po dalnici na plny plyn 16l/100km LPG.
Zprevodvani je celkem komfortni, pri rychlosti 130km/h motor toci cca 3700 ot./m (coz je z hlediska hluku motoru porad prijatelne), pri 90km/h pak nejakych 2500 ot./m. Jinak na 1. 0-55km/h, 2. do 95km/h, 3. do 140km/h, 4. do 170km/h a petka zatim 202km/h na cca 5700 ot./m, coz je jiz na ztratovy vykon, nebot 81 kw je pri 5500 ot/m.
Vzhled a design je nadcasovy jak vevnitr tak i zvenku. Na svoji dobu velmi popularni a libivy. Vice lidi zna vsak verzi sedanu bileho taxiku z filmu TAXI.
Tot jest vse k pocitum z auta, jizdy a ekonomicnosti vozidla.
Neco navic:
Moje muznost mi nedala a rozhodl jsem se o pokus zlepsit vykon rodinneho kombika a nechal jsem auto chipovat (sportovni vlozka sani). Rekl bych, ze to pomohlo, nicmene ne na LPG. Takze dobra rada pro vsechny zajemce s autem na LPG.
Zlepseni vykonu chipem a sportovni vlozkou sani (ne cele sani) je poznat na 2. a 3. prevodovy stupen, kdy od 4500 ot./m pocitite narust cca 10% vykonu a taha to lepe az do omezovace cca 6500 ot./m. Dale pak pocit z jizdy zlepsily derovane predni kotouce, ktere auto zabrzdi o poznani rychleji (vrele doporucuji). Posledni zlepseni/nebo pro nekoho nezlepseni je otevreni vyfuku. A to vzhledem k poruse katalyzatoru jsem se rozhodl nekoupit novy a k tomu jsem jeste vymenil zadni tlumic za portovni (o pneu, discich a muzicce se zminovat nebudu).
Kapitola LPG. Mam par cennych rad pro tento druh pohonu na tomto voze. Pri mrazivem pocasi prepinat az po ohrati vody nad 60 stupnu, pri stavu pod 5l v nadrzi jezdit dotankovat, jinak se zacina pri zatizeni dusit a trhat. A v neposledni rade kupovat kvalitni a drahe svicky (neni treba specialni pro PLG, ty mi nepomohly) ! ! !
Na zaver bych jednim dechem dodal, hezke a relativne spolehlive auto se spoustou detskych nemoci v podobe zpracovani dilu v exterieru (gumicky, listy a tesnici prvky na karoserii), ktere by cholerika privedly do blazince a flegmatika k vyhlaseni osobniho bankrotu.
ano, souhlasím, pokud je dobrý stav, pak je jedno jde-li o fiat, nebo renault, či jiné. auto je radost. v tomto případě si ale myslím to, jsou jsem napsal prve
martin: Ak by si sa zviezol v normálnej 406, od slušného majiteľa, z 2000 roku výroby..., tak zistíš, že je tichšie, kultivovanejšie, s pohodlnejším podvozkom ako o 7-10 rokov mladšie autá..:)). Na km nezáleží.
Dobra recenzia aspon som sa nieco dozvedel . Pre anonyma -- ty si chuj a dost velky ,to su jeho peniaze a tebe je hovno po tom co s nimi spravy .Zebrak.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406
V podstate tu maji pravdu vsichni
Psal jsem, ze sem naletel, ale...
Pocital jsem s tim, ze se bude muset do stareho auta dat neco vic nez pohonne hmoty.
Ale nepocital jsem, ze to pujde vsechno za sebou....
A jestli ma auto najeto 350.000?? No jestli jo, tak to potom klobouk dolu.
31.01.2011 | 08:51:32 | Shaggy Reagovat
luboš
ano, souhlasím, pokud je dobrý stav, pak je jedno jde-li o fiat, nebo renault, či jiné. auto je radost. v tomto případě si ale myslím to, jsou jsem napsal prve
29.01.2011 | 17:10:49 | martin Reagovat
martin: Ak by si sa zviezol v normálnej 406, od slušného majiteľa, z 2000 roku výroby..., tak zistíš, že je tichšie, kultivovanejšie, s pohodlnejším podvozkom ako o 7-10 rokov mladšie autá..:)). Na km nezáleží.
29.01.2011 | 16:56:19 | ľuboš Reagovat
stará rachotina, škoda peněz.
29.01.2011 | 16:37:27 | martin Reagovat
106.000 km pri kúpe?!:)ň To snáď nemyslíte vážne...
Minimálne 350-450.000 km...., ak nie viac.
29.01.2011 | 15:54:14 | ľuboš Reagovat
Dobra recenzia aspon som sa nieco dozvedel . Pre anonyma -- ty si chuj a dost velky ,to su jeho peniaze a tebe je hovno po tom co s nimi spravy .Zebrak.
29.01.2011 | 15:13:52 | brokro Reagovat
Prepáč,ale si chuj
Nikto iný by nenalial tieto peniaze do vytrieskanej šunky.Za tieto love kúpiš nové auto.
28.01.2011 | 23:52:07 | Reagovat