Rok výroby:1996Typ motoru:XU10J4RStav km při koupi:122 400 kmStav km nyní:143 120 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:14. 9. 2014
Priestrannosť Komfort Jazda na dlhé cesty Motor Zvuk v aute ( som spokojný veľmi na zak. repráky)
Slabé stránky
Vysoká spotreba Zadná náprava Občas elektrika Tlmiče
Závady a opravy na autě
Opravy na aute ktoré som dal spraviť :
- nová baterka xt battery premium - nové komplet predné brzdy - nové zadné brzdy - nový L. homokyneticky klb - nový komplet klinový remen
Najbližších dnoch dám vymeniť kompetne rozvody, všetky filtre plus olejový 5W40 , a tak isto aj plynové lanko.
Potom dám novú recenziu ako auto ide po vymene spominaných vecí.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto som kupoval po druhom majitelovi ( byvaly majitel ho mal asi 4-5 mesiacov ) Auto bolo dovezené s rakuska v roku 2012 (februar 2012) na Slovensko po neakom starom pánovi ktorý mal toho auto, aspon tak my to vravel dotycny, od ktoreho som auto kupoval, potom som si to aj sám overoval na www.ko.sk/Kontrola.aspx?Menu=id:Kontrola&lng=SK podla win čísla motora a sedelo to všetko aj kilometre a tak isto aj ten dátum kedy bolo auto poďla neho auto dovezené. Aj ked moc na tie KM neverím ale s autom som veľmi spokojný, stav vozidla neni od najazdených KM ale od technického stavu, to je to čo dnes veľa ludí zabúda.
S autom som spokojný, myslím že po neakom čase som si niečo s ním prežil, čo to precestoval, možem povedať, že auto ma za ten čas nikdy nenechalo nikde, za ten peniaz čo som si ho zohnal tak nemám čo lutovať, mal som štastie že akurát na takéto auto som natrafil za ten peniaz. Ale aby som len nechválil, najviac ma štve zadná náprava, ktorá búcha, je ju dosť počuť pri prejazde neakých hrbolov, alebo neakých jám. Tak isto občas blbne aj elektrika v aute, najčastejšie pri stahovaní okna spolujazda kedy sa samo od seba dá hneď dole, ale neni to nič stym by sa nedalo jazdiť, ale ako píšem, najviac ma mrzí ta náprava zadna, možno časom dám vymeniť zadné tlmiče, tak isto aj pružiny, ale všetko niečo stojí, do auta dávam čisto len nové veci, žiadne jazdené diely a podobne. Tak isto aj tá spotreba je dosť veľka, za 10€ veľa v meste toho neprejdete, maximálne cca 60km ale to sa už musím moc snaziť ísť na spotrebu. Ešte som si všimol odkedy mám to auto, že častokrát ked idem do kopca tak ručička benzinu kde sa zobrazuje stav paliva, tak mi klesa a zas ked idem dole kopcom tak sa zdvihne tak neviem čím to bude, ale tak, auto už neni najmladšie, tak toto sú také chyby ktoré my natom vadia. Celkovo s auta som spokojny. Uvidíme časom čo bude ďalej, ale myslím si že 406 2.0 16V je vydarený model. Ale pevne verím že po výmene oleja, kompletne rozvodov, ked sa vymenia, vyčistia všetky filtre, tak spotreba pojde smerom dole.
Spotreba 100km - 11,5 MESTO 6,5 MIMO MESTA 8,5 KOMBINOVANA
Jinak spotřeba se ti po výměně nezmění je to stará atmosféra která tak prostě žere..měl jsem 2.0 16V rok 2001 kde byl i novější motor a spotřeba byla stejná.
Pokud chceš jezdit za méně tak jsi měl zvolit naftu nebo 1.8 16V která má spotřebu o nějaký litr méně.
nalej si do sklenice vodu, u hladiny si udělej rysku a pak nakloň sklenici doprava, pak doleva a sleduj jak se hýbe hladina vůči rysce. A přesně totéž se děje v nádrži při projíždění zatáček, nebo při jízdě z kopce, či do kopce. Čím je nádrž prázdnější, tím je efekt kolísání ručičky palivoměru výraznější. S věkem vozu to tedy nemá nic společného. Při tankování za 1O "éček" je s podivem, že se Ti vůbec ručička hýbe :-D.
Asi tak, ručička nejvíc lítá, když je v nádrži zhruba kolem poloviny pohonné hmoty. Se divím, že když jsi vlastnil auto s nádrži nad 60litrů, tak sis toho nevšim. Na dálkové trasy úplně normální jev. :) Ručička hádala až jakoby o desítky litrů, mezi 20-45 litrů. Ale dojezdový BC byl přesný a nevšímal si toho když se nenulovaly km. :) Člověk co neměl auto s vysokým dojezdem tohle znát moc nebude! Nádrž bývala zvláštně tvarovaná, kvůli umístění, dolní část úzší u kol v podběhu vrchní část téměř dvojnásobná pod sedačkama, moc velký odskok a při tom přechodu toho tvarování se ručička mohla zbláznit a skákala dokonce i při táhlé ustálené jízdě nad 2minuty, běžný jev také i v dnešní době.
Tak Oprava, není to až tak tou nádrží, ale spíše velmi rozdílovém stylu na delší trase. Například zprvu divoká jízda nebo dálnice, a znenadání pak klidná jízda v nízkých otáčkách po okreskách. Přednastavené dávkování paliva, které motor po zklidnění jízdy nevyužije vrací zpátky do nádrže, pak ručička ukazuje chvíli víc a chvíli méně.
Zde bych si dovolil nesouhlasit. Auta, která mají plnohodnotný BC počítají dojezd z polohy plováku, z okamžité spotřeby a rychlosti jízdy. U nich se hodnota dojezdu mění v závislosti na poloze plováku a ostatních zmiňovaných veličinách. Ověřeno na vozech skupiny VW, Fordech, japoncích atd. statisíci kilometry. Kdo nevěří, ať si na BC nechá zapnutý dojezd natrvalo a uvidí, jak se hodnota dojezdu začne měnit, když je paliva v nádrži méně a palivo se začne přelévat mezi přepážkami. Rychlost změny údajů je dána délkou časového úseku, během kterého BC vyhodnocuje data. Mnohé vozy v "social edition", se tváří, že mají palubní počítač, který však umí většinou jen ten dojezd a hodiny, příp. teploměr. Ve skutečnosti však počítají dojezd pouze v závislosti na poloze plováku a ujetých kilometrech a na základě nějaké, výrobcem dané průměrné spotřeby. Tam se hodnota dojezdu nemění s rychlostí a okamžitou spotřebou.
No, to by to vypadalo. Nevím jak tvoje plechárna, ale moje auto ručičkou nehýbe. Je tam samozřejmě "brzdička", která nedovolí, aby ručička lítala jako na houpačce. myslím, že to tak má většina normálních aut.
Ach jo Ty "brzdičko", rychlé změny plováku kompenzuje elektronika, ty možná máš ve své plechárně brzdičku, ale tady nebyla řeč o lítání ručičky jako na houpačce, ale tom, že plovák kopíruje hladinu paliva v nádrži a čím je ho méně, tím více palivoměr reaguje na změnu hladiny. Změny jsou pozvolné, žádné lítání, ale jsou. Při průjezdu zatáčkami se menší množství paliva přelévá mezi přepážkami v nádrži a někdy plovák ukazuje méně, někdy více - holt podle toho kam se zrovna palivo přelilo. Pokud to je na Tvé plechárně jinak, tak Ti místy lítá plovák v "luftě", páč ho drží ta Tvoje "brzdička". :-)
Brzdička byl samozřejmě výraz obecný, aby takoví jako jsi ty pochopili, že plovák sice kopíruje hladinu, ale ručička nikoliv. Ale co ti budu vysvětlovat, ty odborníku. Rozhodně ručička mi neukazuje méně nebo více, podle toho, jak řežu zatáčky a palivo se přelilo. Kde žiješ? V jakém století?
Jestli ono to nebude tím, že C1 žádnou ručičku palivoměru nemá. Jeden segment displeje představuje cca 6L a segmentů je šest. Taková "přesnost" měření se opravdu nedá ovlivnit pohybem hladiny v pidi nádrži.
Až budu psát o c1, nebudu psát o ručičce, kapišto, pako? Ručička je jako přibitá, ať jedu slalom, nebo z kopce a do kopce, dokonce i při prudkým rozjezdu. Tam se taky benzín přelejvá, že??? A jestli máš ručičku, která se ti pohybuje podle přelejvání benzínu v nádrži, tak tu stodvacítku už dej do šrotu, abys pochopil, že u normálních aut to tak není. Mezi náma - to by byla pěkná pičovina - v alpách bych nevěděl kolik mám benzínu vlastně nikdy.
Abych uvedl na pravou míru tvoje bláboly o C1 (když už o něčem plkáš, musíš to znát a neoblbovat ostaní) - tak první dílek je PŘESNĚ 9 litrů. Ostatní 4 dílky jsou po 5 litrech. Poslední dílek samostatně de facto neexistuje, jen bliká jako rezerva. A pidinádrž? Inu, když ti stačí na ujetí 650 km do rezervy (ta je na dalších cca 80 km), tak asi tak úplně pidi nebude - vzhledem ke spotřebě. Spíš je to o tom, že sebou nepotřebuju tahat tanker, jako třeba ty. Já pidinádrž, ty meganádrž. Otázka je, co je lepší provozovat :-))
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406
Jinak spotřeba se ti po výměně nezmění je to stará atmosféra která tak prostě žere..měl jsem 2.0 16V rok 2001 kde byl i novější motor a spotřeba byla stejná.
Pokud chceš jezdit za méně tak jsi měl zvolit naftu nebo 1.8 16V která má spotřebu o nějaký litr méně.
15.09.2014 | 15:20:44 | | 62.245.124.* Reagovat
K tomu palivoměru,
nalej si do sklenice vodu, u hladiny si udělej rysku a pak nakloň sklenici doprava, pak doleva a sleduj jak se hýbe hladina vůči rysce. A přesně totéž se děje v nádrži při projíždění zatáček, nebo při jízdě z kopce, či do kopce. Čím je nádrž prázdnější, tím je efekt kolísání ručičky palivoměru výraznější. S věkem vozu to tedy nemá nic společného. Při tankování za 1O "éček" je s podivem, že se Ti vůbec ručička hýbe :-D.
15.09.2014 | 12:51:31 | Kolemjdoucí. | 188.175.52.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Asi tak má to 80 litrů nádrž takže min.za 500Kč se ukáže že tam něco je..:D jak u 1.8 natož u 2.0.
15.09.2014 | 13:21:22 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Asi tak, ručička nejvíc lítá, když je v nádrži zhruba kolem poloviny pohonné hmoty. Se divím, že když jsi vlastnil auto s nádrži nad 60litrů, tak sis toho nevšim. Na dálkové trasy úplně normální jev. :)
Ručička hádala až jakoby o desítky litrů, mezi 20-45 litrů. Ale dojezdový BC byl přesný a nevšímal si toho když se nenulovaly km. :)
Člověk co neměl auto s vysokým dojezdem tohle znát moc nebude! Nádrž bývala zvláštně tvarovaná, kvůli umístění, dolní část úzší u kol v podběhu vrchní část téměř dvojnásobná pod sedačkama, moc velký odskok a při tom přechodu toho tvarování se ručička mohla zbláznit a skákala dokonce i při táhlé ustálené jízdě nad 2minuty, běžný jev také i v dnešní době.
16.09.2014 | 09:41:16 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Toho jsem si opravdu nevšiml a mám dojem že mě to nikdy nedělalo a ani momentálně nedělá nebo asi dle fakt dělá ale je to nepatrný aby mě to zaujalo.
Jako u 1.8 jsem si všiml že ručička pozvolna postupovala dolů a pak zase nahoru ale tam byla chyba v budíku.
Ale že bych mě jako viditelně a pozvolna klesala rafika se mě ještě nestalo ani u 406 2.0 a ani 607 2.7...
16.09.2014 | 10:13:26 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Tak Oprava, není to až tak tou nádrží, ale spíše velmi rozdílovém stylu na delší trase.
Například zprvu divoká jízda nebo dálnice, a znenadání pak klidná jízda v nízkých otáčkách po okreskách.
Přednastavené dávkování paliva, které motor po zklidnění jízdy nevyužije vrací zpátky do nádrže, pak ručička ukazuje chvíli víc a chvíli méně.
16.09.2014 | 12:23:49 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Joo v tomto už máš pravdu :)
10.08.2015 | 01:05:57 | | 89.176.3.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Zde bych si dovolil nesouhlasit. Auta, která mají plnohodnotný BC počítají dojezd z polohy plováku, z okamžité spotřeby a rychlosti jízdy. U nich se hodnota dojezdu mění v závislosti na poloze plováku a ostatních zmiňovaných veličinách. Ověřeno na vozech skupiny VW, Fordech, japoncích atd. statisíci kilometry. Kdo nevěří, ať si na BC nechá zapnutý dojezd natrvalo a uvidí, jak se hodnota dojezdu začne měnit, když je paliva v nádrži méně a palivo se začne přelévat mezi přepážkami. Rychlost změny údajů je dána délkou časového úseku, během kterého BC vyhodnocuje data. Mnohé vozy v "social edition", se tváří, že mají palubní počítač, který však umí většinou jen ten dojezd a hodiny, příp. teploměr. Ve skutečnosti však počítají dojezd pouze v závislosti na poloze plováku a ujetých kilometrech a na základě nějaké, výrobcem dané průměrné spotřeby. Tam se hodnota dojezdu nemění s rychlostí a okamžitou spotřebou.
16.09.2014 | 12:38:20 | Kolemjdoucí. | 188.175.52.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
No, to by to vypadalo. Nevím jak tvoje plechárna, ale moje auto ručičkou nehýbe. Je tam samozřejmě "brzdička", která nedovolí, aby ručička lítala jako na houpačce. myslím, že to tak má většina normálních aut.
15.09.2014 | 17:59:54 | | 89.102.228.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Ach jo Ty "brzdičko", rychlé změny plováku kompenzuje elektronika, ty možná máš ve své plechárně brzdičku, ale tady nebyla řeč o lítání ručičky jako na houpačce, ale tom, že plovák kopíruje hladinu paliva v nádrži a čím je ho méně, tím více palivoměr reaguje na změnu hladiny. Změny jsou pozvolné, žádné lítání, ale jsou. Při průjezdu zatáčkami se menší množství paliva přelévá mezi přepážkami v nádrži a někdy plovák ukazuje méně, někdy více - holt podle toho kam se zrovna palivo přelilo. Pokud to je na Tvé plechárně jinak, tak Ti místy lítá plovák v "luftě", páč ho drží ta Tvoje "brzdička". :-)
16.09.2014 | 09:17:13 | Kolemjdoucí. | 188.175.52.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Brzdička byl samozřejmě výraz obecný, aby takoví jako jsi ty pochopili, že plovák sice kopíruje hladinu, ale ručička nikoliv. Ale co ti budu vysvětlovat, ty odborníku. Rozhodně ručička mi neukazuje méně nebo více, podle toho, jak řežu zatáčky a palivo se přelilo. Kde žiješ? V jakém století?
16.09.2014 | 15:29:16 | | 89.102.228.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Jestli ono to nebude tím, že C1 žádnou ručičku palivoměru nemá. Jeden segment displeje představuje cca 6L a segmentů je šest. Taková "přesnost" měření se opravdu nedá ovlivnit pohybem hladiny v pidi nádrži.
16.09.2014 | 16:26:30 | | 78.102.189.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Až budu psát o c1, nebudu psát o ručičce, kapišto, pako? Ručička je jako přibitá, ať jedu slalom, nebo z kopce a do kopce, dokonce i při prudkým rozjezdu. Tam se taky benzín přelejvá, že??? A jestli máš ručičku, která se ti pohybuje podle přelejvání benzínu v nádrži, tak tu stodvacítku už dej do šrotu, abys pochopil, že u normálních aut to tak není. Mezi náma - to by byla pěkná pičovina - v alpách bych nevěděl kolik mám benzínu vlastně nikdy.
16.09.2014 | 18:23:54 | | 89.102.228.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Abych uvedl na pravou míru tvoje bláboly o C1 (když už o něčem plkáš, musíš to znát a neoblbovat ostaní) - tak první dílek je PŘESNĚ 9 litrů. Ostatní 4 dílky jsou po 5 litrech. Poslední dílek samostatně de facto neexistuje, jen bliká jako rezerva. A pidinádrž? Inu, když ti stačí na ujetí 650 km do rezervy (ta je na dalších cca 80 km), tak asi tak úplně pidi nebude - vzhledem ke spotřebě. Spíš je to o tom, že sebou nepotřebuju tahat tanker, jako třeba ty. Já pidinádrž, ty meganádrž. Otázka je, co je lepší provozovat :-))
16.09.2014 | 18:32:04 | | 89.102.228.* Reagovat
RE: K tomu palivoměru,
Změny jsou pozvolné ale pokud se mu vyloženě pohybuje v kopci tak chyba v budících v tomto případě je to docela známá věc u těchto aut.
10.08.2015 | 01:04:30 | | 89.176.3.* Reagovat