Rok výroby:2002Typ motoru:2,0Stav km při koupi:92 000 kmStav km nyní:94 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:17. 5. 2008
Koupil jsem 406, která byla dovezena z Francie, tedy měla odježděno po kvalitních silnicích. Na podvozku je to znát, žádné vůle. Měl jsem možnost jezdit s hodně auty od Felicie přes Octávii až po nejnovější Mercedesy a musím říct, že 406 se řídí velice příjemně, zvláště v zatáčkách.
Posilovač je přiměřeně účinný a při výjezdu ze zatáček se řízení nesnaží rychle silou vrátit do přímé polohy ale jen lehce se vrací, jako by se mu zatáčky líbili. Co se týče pověsti o měkkém, houpajícím se Francouzkém podvozku, není to pravda. Je nastaven tak akorát příjemně, dlažbu tlumí solidně, při přejezdu některých nerovností se dokonce zdá být tužší, zvláště zadní náprava od které se rázy přenášejí silněji než od přední.
Řekl bych že podvozek je rozhodně lepší než např. u Octavie 1, ale nedosahuje úplně kvalit Octavie 2. Řazení by mohlo být u 406 o něco přesnější a dráhy řazení trochu kratší, ale dá se na to zvyknout. Já mám motor 66 kW a musím, říct, že jsem čekal že bude o něco silnější. Octavie 1 se 66 kW (papírovými) byla citelně silnější.
Přemýšlel jsem o čipnutí, ale nakonec jsem si to rozmyslel, jezdím pouze po městě a na to mi to stačí. Pokud ale budete 406 používat i na dálnice a chcete trochu více síly pod plynem, velmi doporučuji silnější verzi. Motor HDI ale musím naopak pochválit za velmi kultivovaný a měkký chod, klapot uslyšíte jen krátce u studeného motoru, potom při klidné jízdě není prakticky slyšet.
Trochu více začne hlučet až na dálnici, 5. st. by mohl být delší, při 130 točí 2900 ot./min. Silnější verze mají možná težší převody. Spotřeba po městě cca 6,5-6,7 l, mimo město se dá s klidem do 5,5 l. Ještě jsem zapomněl na velmi pohodlné sedačky i opěrky hlavy, opravdu jako v křesle.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406