Recenze Peugeot 407 407 SW 2.0HDI
“”

Autor recenze: simon88 (21 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:čtyřválec, 2.0l Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Vloženo: 8. 3. 2010

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 0.0

Spolehlivost

0
 

Jízdní vlastnosti

0
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

0
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Závady a opravy na autě

.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na dlouhodobý test se mi do rukou dostal Peugeot 407 SW.

Varianta, kterou jsem dostal k testováni je komb, podle francouzů označované SW neboli super wagon 2.0HDI.

Zprvu jsem nebyl moc nadšený z toho, že budu muset trávit spoustu času za volantem tohoto francouze. Ale jak jsem záhy zjistil, nebylo to tak hrozné, jak jsem myslel. Ba naopak, bylo to dobré, velmi dobré. Při pomyšlení na jeho předchůdce, Peugeot 406, se mi totiž roztřásla kolena hrůzou. Vzpoměl jsem si na jeho dílenské zpracování a kvalitu celkově, která byla horší než uspokojivá. Ale čtyřistasedmička je něco naprosto odlišného. Designově je tento vůz velice povedený, i když například zadní světla jakoby měla evokovat krabicovitý design, který však není tomuto vozu vlastní. Vše na Peugeotu je hezky uhlazené a velmi elegantní. Hned na první pohled jsem měl pocit, že přede mnou stojí dospělé auto. A opravdu tomu tak je.

Interiéru dominuje středová konzola se změtí tlačítek. Snad každá funkce má svoje vlastní tlačitko, což je praktické ale velice nepřehledné. Například nastavování klimatizace odvádí pozornost od dění kolem vozu víc, než je zdrávo. Nepraktický držák na nápoje ve středové konzoli použitelný pouze v základní poloze loketní opěrky, také nepotěší. Naopak přijemným detailem jsou ručičky budíků vyvedené v bílé barvě. Celkově je přístrojový štít velice pohledný a kvalitně zpracovaný. Velice jsem ocenil i přední sedačky, jenž jsou v tomto nabytém segmentu nižší střední třídy jedny z nejlepších. Připadal jsem si v nich jako doma na gauči a ani po delší cestě mě z nich nebolela záda. Avšak boční vedení dává jasně najevo, že nejde o žádný sportovní vůz, ale o rodinné kombi. Zadní sedačky na tom jsou podobně jako ty přední, jak pohodlím, tak i absolutní absencí bočnic. Dostatek odkládacích prostor snad ani nemusím zmiňovat, protože v této třídě je to automatické. Testovaný vůz byl vybaven prosklenou střechou, která prosvětlila celý vnitřek vozu. Ale slunce procházející touto střechou velice zahřivá interier a navíc ničí display palubního počítače, který postupně ztrácí jas. No snad je to vada jenom námi testovaného vozu.

Kufr je dostatečně objemný pro potřeby čtyřčlenné rodiny, ale žádný stěhovák to není. Základní objem 448 litrů se sice po sklopenízadních sedadel více než ztrojnásobí na konečných 1365 litrů, ale vznikne nepříjrmný schod který se inženýři u peugetu snažili vykompenzovat sklopným sedadlem spolujezdce, které tak usnandňuje přepravu delších předmětů.

O bezpečnost se v tomto voze stará mnoho airbagů, systém ABS a hysterické ESP. Při jakémkoli i sebemenším prokluzu kol ESP ubere výkon a je po legraci, je zde nastaveno velice citlivě. Vůz disponuje také Economic systémem. Automaticky, jakmile tento systém zjistí při vypnutém motoru snížení kapacity baterie, vypne veškerou elektřinu ve voze, což je velice otravné. Například když na někoho čekáte, tak si ani neposlechnete rádio. Musíte znovu nastartovat, aby jste ho dali zase do chodu. Výborným trhákem je naopak ochrana chodců, na kterou se u Peugeotu velice soustředili. Přední kapota má takový sklon, aby při případné srážce s chodcem, chodci posloužila jak postel a tím snížila riziko jeho poranění.

Na silnici se chová tento kombík jako typický francouz. Velice pohodný avšak bez jakékoli zábavy. Zvolenou stopu drží, i přes tupé řízení postrádající jakýkoli cit, velmi dobře, ale velké náklony karoserie v zatáčkách vám nedovolí projíždět je příliš rychle. Celkové nastavení podvozku je velmi měkké a komfortní. Nerovnosti zvládá 407 velmi dobře, avšak příčné nerovnosti občas způsobují nejenom cuknutí volantu, ale i ránu na dorazu tlumičů, jež je slyšet hlavně v interiéru. Elektronika vám nedovolí moc si hrát, protože jakékoliv výstřednosti okamžitě ukončuje rázným zásahem ESP, které však lze vypnout. Ale i s vypnutým ESP to není žádná velká zábava.

Náše kombi bylo vybaveno vznětovým motorem o objemu 2.0 litru produkující bohatě dostačujících 100 kw ve 4000 ot/min a 320 Nm ve 2000ot/min. Motor pěkně táhne už od volnoběhu po 2500 ot/min. Víc nemá smysl ho točit. Tento agregát je velice pružný a agilní. Už po nastartování jsem byl přijemně překvapen dobrým utlumením vibrací a hluku. Spotřeba je také velice dobrá. Není problém jezdit v průměru za 6,5 l/100km a i se sportovními ambicemi se spotřeba nevyhoupla nad 7,8l/100km.

Peugeot 407 je velký kliďas, je to takový taťka, který hlídá aby jste po cestě byli jako v bavlnce a v co největším bezpečí. Až čas ukáže, jak je na tom se spolehlivostí, protože podle testů TUV je to 15. nejnespolehlivější auto na trhu. Takže o něm určitě nepíšu naposledy.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 407

Vložit komentář

Pre admina Aliki: Na kieho Boha zmazávate komentáre?

Hovadiny nechávate, zaujímavé je, že ak napíšem niečo v prospech F, alebo vysmejem "recenziu", ktorá je HLUPOSŤOU, tak ide komentár preč.
Bravó Aliki, tak si píšte hovadinky sami.

Keď Vám nevadí, že sa tu pomaly hromadia samé pohlavné orgány..:((

Sakra,dopsuli ste tieto recenzie poriadne.

04.08.2011 | 11:40:36 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat

RE:Pre admina Aliki: Na kieho Boha zmazávate komentáre?

Chtěl jsi a vykřikoval, aby admin mazal hloupé komentáře. A kdo posoudí, co je hloupé? To co ty považuješ za hloupé může být kupodivu zajímavá pravda a tvé moudro může být blbost nad blbost. Stačí připomenout valivý odpor zimních pneu, že? Blbosti a moudra jsou velmi relativní. Kdybys tady nezpůsobil tu hysterii a nežádal admina o promazávámí komentářů, nemusel jsi teď plakat. Ono to bylo hezké, dokud se mazaly cizí příspěvky. Ale když došlo na tvůj, už kdákáš. Víš co by bylo nejlepší? Žádné komentáře. Jen recenze. Myslet si může kdo chce co chce, ale vpisovat cokoli je pitomost, protože pravdu a realitu ovlivňují hloupost, doměnky, nesmysly a fantazie nejen rádobyznalců, ale i úplných pitomců, nebo - a to je to nejhorší - neřidičů, puberťáků, skoro dětí. Autor recenze ať napíše co si myslí o voze, a když se v něčěm shodne s dalšími majiteli stejného vozu, je jasné, že to tak je a není potřeba aby k tomu diskutovali lidé, kteří to auto třeba ani neznají. Toť můj názor.

04.08.2011 | 22:07:49 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:RE:Pre admina Aliki: Na kieho Boha zmazávate komentáre?

Ak by si si niečo otvoril k raňajkám, tak sa už v niekoľkých moto-časopisoch potvrdilo, že valivý odpor ZIMNYCH prémiových pneumatík je nižší, než letných, aj prémiových....

Našťastie, s tým neurobíš nič.

Ak adminovi nevadia nadávky, urážky, samý cocot a podobne, tak OK, ale ak mu vadí, že uvediem svoj názor, prípadne na pravú mieru niektoré veci, tak zmaže...., pričom v 100% píšem iba VLASTNE!! skúsenosti.

Už kapišto?

Čo ďalej nevieš?

05.08.2011 | 10:16:01 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat

preco nema zmysel tocit?

najprv sam napises ze najvyssi vykon pri 4000rpm a potom, ze nema zmysel tocit nad 2500....si rad sam odporujes?
tato recenzia sa uplne lisi od ostatnych, urcite by som ju nebral ako relevantnu pre vytvorenie si nazoru. Bodaj by bol tento pezot komfortny ako sa tu pise, v skutocnosti je to totiz tvrdsie, nieco na sposob nemcov, ostatne recenzie ochvaluju 407cku za podvozok a jeho drzanie na ceste hlavne na priecnych nerovnostiach v zakrutach.
Za dalsie, preco kazdy recenzent chce na kombiku strednej triedy hned driftovat a vypinat esp, to akoze priemerny manager chodi do zakrut dopredu dverami?

04.08.2011 | 06:59:35 | veto  | 10.204.6.* Reagovat

RE:preco nema zmysel tocit?

To VETO: Je vidět, že jsi ještě nikdy neseděl v dieselu. Opravdu nemá cenu točit - viz max toč. moment ve 2000 ot/min. Recenze je okopírovaná a autor chtěl asi jenom rozdráždit emoce.

04.08.2011 | 09:49:15 | Macek  | 193.165.74.* Reagovat

RE:preco nema zmysel tocit?

sorry, ale napisal si strasnu hlupost.
nielenze som v dieseli sedel, ale mam doma dva, z toho jeden pezot 407sw 2,0hdi

ak ma auto najvyssi vykon pri 4000rpm, tak ho jednoznacne ma zmysel tocit az do 4000rpm. To, ze potom narast vykonu nie je linearny ako pri atmosfere a tebe to nedava subjektivny pocit zatlacenia do sedaciek s tym nema nic spolocne. A preto je vseobecne zname, ze nema zmysel tocit do vyssich otacok, lebo vacsina vratane teba ocividne dava prave na tento subjektivny pocit.

27.12.2011 | 22:24:28 | veto  | 195.91.111.* Reagovat

RE:preco nema zmysel tocit?

a este dodam, ze nemyl si max krutiaci moment s max vykonom, krutak je len velicina, ktora ovplyvnuje vykon, max vykon motora je ten, kde motor vynaklada najviac sily.

Najvypovednejsiu hodnotu by mal priebeh vykonu (graf) urobeny na brzde a tam by si videl, ze preco ma zmysel vytacat az do 4000rpm.

27.12.2011 | 22:29:12 | veto  | 195.91.111.* Reagovat

RE:preco nema zmysel tocit?

Tiež si dovoľujem nesúhlasiť s týmto tvrdením, občas sa stáva, napr. pri predbiehaní, kedy nie je čas preraďovať, že treba točiť cez 4.500-5.000 ot./minútu a motory od PSA naozaj znesú aj tieto otáčky a pritom zaberajú...podobne ako aj BMW.

27.12.2011 | 23:06:14 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

pojďme si dát takový "domácí úkol"...
Zkusme ten samý článek někde na netu najít,a potom sem šoupneme odkaz,ok???????????

12.03.2010 | 08:45:14 |  Reagovat

Ono na 99,9% to pan mistr recenzent našel někde na netu,a jednoduše článek překopíroval-záležitost půl minutky...

12.03.2010 | 08:44:05 |  Reagovat

Veru, tá dnešná mládež,

súložilo by to od trinástich, ale ani po 20-tke konca puberty nikde.. .
Inak ma tie somariny o nekvalite 406 pobavili a reči o nemastnom podvozku 407, tak to už musí byť znalec .
Ak by bežný vodič dokázal využiť na cca 80% jeho schopnosti, tak spolujazdec nevydrží sedieť. A dostať ESP k nutnosti zasahovať, na suchej ceste, je vééééľmi ťažké.... Aj na vode skôr zabliká ASR, na snehu už ESP bliká častejšie.
V tomto sa Peugeot podobá na starých majstrov, dovolí sakra veľa, až je to niekedy hrôzostrašné, čo všetko podvozok udrží.... .
Takže len naďalej píšte "poznatky" z testov. / skôr ma trápi dizajn posledných P, /, ale konštrukciou podvozka je to stále to NAJLEPŠIE, čo tu vrká. Myslím 406 a 407.
Nehovoriac o tom, že v čase krízy budú automobilky šetriť stále viac a viac...

12.03.2010 | 08:11:20 | ľuboš Reagovat

Luboš má pravdu, mladosť pochabosť! Chcel som napísať dlhú odpoveď ale zbytočne, toto nie je recenzia ale pubertálny prejav.

11.03.2010 | 23:19:41 | peugeotista Reagovat

Co to je, tohle jsem si už přečetl v novinách v autotipu. To jste opsal nebo co.

11.03.2010 | 23:14:26 |  Reagovat

Ach jáj, mladosť-pochabosť.

Nič v zlom, ale na koho sa hráte? Na novinára? Predtým BMW 7, teraz 407.
Skúseností máte minimum, polovica odpísaná, ostatné žvásty.
Pobavila ma hláška o 406. Ak by ste v ňom niekedy sedeli/ po roku 2000 r.v./, tak takú somarinu nevypustíte z pera.
No tak sa len ďalej hrajte na machra a leštite si ego. A recenzie budú čoskoro naozaj o ho...e. .
A TESTUJTE, cha-chá.

11.03.2010 | 20:52:09 | ľuboš Reagovat