Rok výroby:1986Typ motoru:2164/S51YStav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:257 700 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 letPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:19. 12. 2005
Jedinou vážnější poruchou za dobu mého vlastnictví byla unikající kapalina z chlazení, to ale bylo následkem špatné opravy původního majitele - chladič po nehodě nevyměnil, ale jen zalepil. Byl problém sehnat originál, ale od té doby jsem jen vyměnil uhlíky v elektromagnetické spojce vrtule.
Další závady jsou jen drobnosti vyplývající z běžného provozu - prasklá gumička v brzdiči na zadním kole - montážní sada na obě kola stála 260,00 Kč; unikající kapalina ze serva - tlaková hadice za 960,00 Kč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nádherný, pohodlný luxusní vůz dělající čest svému určení. Výkonný motor s akceptovatelnou spotřebou ( na výrobcem udávanou spotřebu se už nedostanu, ale s kvalitním palivem jsem na 8 - 8,5 l), obrovský zavazadlový prostor, výbava, která je ještě dnes ve většině aut za příplatek - okna v elektrice, vyhřívaná sedadla.
Cestovat s tímto vozem na dlouhé vzdálenosti je fantastické, vždyť po cca 1000 Km bez přerušení jsme všichni vystoupili v pohodě, bez rozlámaných zad a odkrvených dolních končetin. Výtkou by snad byla jen absence klimatizace.
Nevýhodou je i na dnešní poměry relativně vyšší hlučnost při rychlostech nad 140 km/h odvíjející se od nepříliš aerodynamické karoserie.
Tak ty vole už je to skoro 30let co je přestali vyrábět,jinak svýho času luxusní a nadčasový auto.Ale kdo je totální ko.ot a se.e na auto tak zkazí i ty nejkvalitnější co existujou.
MY HO MELI TAKY V PLNY PALBE V AUTOMATU 2.5 GTI NEB O JESTLI SE DELALO A MELO 5 VALCU A MUZU RICT ZE SEM MOZNA JESTE NEJEL V LEPSIM AUTE I KDYZ JAKO URCITE ALE ZA TY PRACHY FAKT LUXUS TED HO ZROVNA SCHANIM
Tak tento vůz akorát verze kombi 505 GR vlastní můj táta. Kupovali jsme jej když mu bylo 13let a máme jej zatím dodnes kdy mu je 22let. Čím začít? Po koupi od našeho známého mělo auto najeto 345000km, nyní má 375000km. Byly na něm poruchy vážného charakteru jako např. (ulomení 2zubů v diferenciálu na planetových kolech, vyhřátá převodovka kvůli špatné výměně oleje v servisu, vyhřátý křížový kloub u kardanu při výměně vyhřáté převodovky, protože experti tam zapomněli dát vazelínu, netěsnost vodního čerpadla, vykroucení vrtulky na alternátoru kvuli uvolnene matici, které jsme si nevšimli.) Zkrátka dosti poruch a v hodnotě oprav cca 20 000kč. Byla smůla a neschopnost v servisu, že odešly dva díly kvůli nim. JEdiné co se porouchalo samo byl ten diferenciál a vodní čerpadlo. Diferenciál se porouchal zřejmě proto, že měl automatickou uzávěrku, která byla náročná na konsktrukci a spolu s najetými kilometry zapříčinila ulomení zubů. Auto má specifikaci 2,0 8v Benzín - karburátor, r.v.1985, výkon cca 75kw, max rychlost údajně 175km/h + pohon LPG. Co se týče servisovatelnosti, tak motor se opravuje poměrně "asi" dobře a je k němu dobrý přístup, ale opravy náprav a převodovky je dosti náročné. Každý kdo lépe zná 505, tak ví, že mají kompletně celý spodek zapouzdřený a itěsněný, což u žádného jiného auta jsem neviděl a je to fakt "zábavy" tohle otevřít. Kvůli výměně křížového kloubu se musí celá náprava shodit a ta váží opravdu hodně , napovídajíc tomu i zadní pružení , kde jsou pružiny velikosti hodné k malému nákladnímu autu. Tento model má výhodu v opravdu velkému zavazadlovému prostoru " lidi na to koukají, že to ještě neviděli a takovej prostor "Když v tom jedu, tak sice to má menší akceleraci, ale ten houpavý pocit klasického francouzáka se zadní tuhou nápravou jako na malém nákladním vozu nemá v této třídě konkurenci v pohodlí. Škoda jen, že mu není tak o 10let méně a o 200 000kilometrů méně, ted už nemá cenu se tomu moc extra věnovat, je to na dojetí :-(
Nádherný auto vždycky se mě strašně líbilo a nejvíc verze Kombi 4x4 uprava Dangel je mě 32 ale na tohle auto koukám s ůctou už od dětských let to se tak někdo má
Zdarec mam také skušenosti s 505 vlastnil jsem 2,2 turbo injaktion s motorem 9 NT a musím říc že tak super svezení mi neposkytuje ani ma škoda octaviá 1,8 turbo s čípem ten kdo nemá skušenosti s 505 a haní ji tak neví co placá čágo.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 505
Dyt sou to kaše
04.02.2010 | 19:32:34 | Reagovat
RE:
Tak ty vole už je to skoro 30let co je přestali vyrábět,jinak svýho času luxusní a nadčasový auto.Ale kdo je totální ko.ot a se.e na auto tak zkazí i ty nejkvalitnější co existujou.
03.01.2016 | 19:11:42 | | 88.100.57.* Reagovat
505 GTI 2.5 5VALEC :)
MY HO MELI TAKY V PLNY PALBE V AUTOMATU 2.5 GTI NEB O JESTLI SE DELALO A MELO 5 VALCU A MUZU RICT ZE SEM MOZNA JESTE NEJEL V LEPSIM AUTE I KDYZ JAKO URCITE ALE ZA TY PRACHY FAKT LUXUS TED HO ZROVNA SCHANIM
01.12.2007 | 14:27:12 | SWEMP Reagovat
Krása
Tak tento vůz akorát verze kombi 505 GR vlastní můj táta. Kupovali jsme jej když mu bylo 13let a máme jej zatím dodnes kdy mu je 22let. Čím začít? Po koupi od našeho známého mělo auto najeto 345000km, nyní má 375000km. Byly na něm poruchy vážného charakteru jako např. (ulomení 2zubů v diferenciálu na planetových kolech, vyhřátá převodovka kvůli špatné výměně oleje v servisu, vyhřátý křížový kloub u kardanu při výměně vyhřáté převodovky, protože experti tam zapomněli dát vazelínu, netěsnost vodního čerpadla, vykroucení vrtulky na alternátoru kvuli uvolnene matici, které jsme si nevšimli.) Zkrátka dosti poruch a v hodnotě oprav cca 20 000kč. Byla smůla a neschopnost v servisu, že odešly dva díly kvůli nim. JEdiné co se porouchalo samo byl ten diferenciál a vodní čerpadlo. Diferenciál se porouchal zřejmě proto, že měl automatickou uzávěrku, která byla náročná na konsktrukci a spolu s najetými kilometry zapříčinila ulomení zubů. Auto má specifikaci 2,0 8v Benzín - karburátor, r.v.1985, výkon cca 75kw, max rychlost údajně 175km/h + pohon LPG. Co se týče servisovatelnosti, tak motor se opravuje poměrně "asi" dobře a je k němu dobrý přístup, ale opravy náprav a převodovky je dosti náročné. Každý kdo lépe zná 505, tak ví, že mají kompletně celý spodek zapouzdřený a itěsněný, což u žádného jiného auta jsem neviděl a je to fakt "zábavy" tohle otevřít. Kvůli výměně křížového kloubu se musí celá náprava shodit a ta váží opravdu hodně , napovídajíc tomu i zadní pružení , kde jsou pružiny velikosti hodné k malému nákladnímu autu. Tento model má výhodu v opravdu velkému zavazadlovému prostoru " lidi na to koukají, že to ještě neviděli a takovej prostor "Když v tom jedu, tak sice to má menší akceleraci, ale ten houpavý pocit klasického francouzáka se zadní tuhou nápravou jako na malém nákladním vozu nemá v této třídě konkurenci v pohodlí. Škoda jen, že mu není tak o 10let méně a o 200 000kilometrů méně, ted už nemá cenu se tomu moc extra věnovat, je to na dojetí :-(
01.08.2007 | 10:22:44 | Jakub Reagovat
Super auto
Nádherný auto vždycky se mě strašně líbilo a nejvíc verze Kombi 4x4 uprava Dangel je mě 32 ale na tohle auto koukám s ůctou už od dětských let to se tak někdo má
08.05.2007 | 22:57:52 | sparrow1 Reagovat
Zdarec mam také skušenosti s 505 vlastnil jsem 2,2 turbo injaktion s motorem 9 NT a musím říc že tak super svezení mi neposkytuje ani ma škoda octaviá 1,8 turbo s čípem ten kdo nemá skušenosti s 505 a haní ji tak neví co placá čágo.
08.05.2007 | 21:51:24 | KRTEK Reagovat
610l?ha ha ha tos nabral kde?
29.08.2006 | 15:27:56 | Reagovat
Kufr
Máš evidentně úzký rozhled...zavaz. prostor má 523l,ale: nákladová hrana je strašně vysoko,kufr je mělký...co je to proti 610 l Audi 100 doutník
27.01.2006 | 09:42:14 | Smetipel Reagovat
bohuzel jich jezdi uz jen par
26.01.2006 | 16:20:47 | Reagovat