Dobrý den, mám ještě spoustu náhradních dílů na poláka 125p 1300,originál přední podběhy celé až do motor prostoru nové!!! Plus hromadu plastových dílů a příslušenství. Pokud máte ještě zájem ozvěte se mi na tel číslo 737778999 Milan Sajfrt Hradec Králové.
Já stejné auto zdědil po rodičích a pak měl cca dalších 5let... byla to super kára, pohodlná a na tu dobu limuzína... A krom oleje a vážných závad, údržbu prováděl sám :-) Vzpomínám na něj, sloužil 21 let a pak dalších cca 2 roky kamarádovi...
Bylo to moje první auto, po tom, co mi ho věnoval táta, protože si koupil Favorita. On ani já, na jeho pohodlí a především topení, nedal dopustit. Ve své době to bylo opravdu skvělé auto. Prodal jsem ho po najetých 388 000 km a 23 letech provozu. A problémy? Rezivění předních blatníků (výměna + projistotů i prahy)), 2x vasná spojka (dost trpěla na tak těžké auto) a čištění startéru. Jinak běžný servis a později bral i více oleje. Motor nikdy nebyl na generálce! Topil (např. Š 135 s 5tikvaltem se mi nikdy nepodařilo vytopit) a svítil opravdu dobře, jen ta spotřeba v zimě... S nostalgií vzpomínám.
aniž bych si četl příspěvky, či komentáře, můžu říct pouze vlast zkušenost muj taťka si v roce 1956 koupil tento vůz, a když jsme ho před 2 rokoma dávali do šrotu (kvůli čištění garáže a okolí) měl najete 350tis km, aniž by na něm měnil něco vážnějšího (krom ložisek), zatím jsem nenašel auto s takovými kilometry, nejhorší na tom je že to není výmysl, můj taťka je dost pečlivý a všechno si zapisoval a značil, takže kilometry má doložené...na dnešní dobu je to staré auto, ale patří mu ucta své doby!!
Děkuji za pochvalu recenze, dodnes na Poláka rád vzpomínám. Ano je to pravda že motor a podvozek pocházel ze staršího Fiata 1300/1500 z šedesátých let a Polák se s malými úpravami na motoru a podvozku prodával až do roku myslím 1991. Ale na sedmdesátá léta to myslím bylo dobré auto.
Recenzi chválím, je věcná s jasnou specifikací problémů a výhod vozu, s objektivně naznačenými jízdními vlastnostmi. Osobně si mě tento vůz nezískal, koncepčně /platforma, motor/ jde o vůz Fiat 1300/1500 z 60. let, tudíž tak jako mě dnes dokážou naprosto dorážet 10 let staré Octavie s mizerným a starým podvozkem prodávané pod obchodním označením "Tour" jako kdovíjaký zázrak, velmi podobné bylo počínání Fiatu resp. v případě poláka automobilky FSO, která ještě v 80. letech prodávala auto v "moderním kabátku" italského Fiatu 125, ale s použitím takřka poválečné techniky. Moje poměrně špatné mínění o tomto voze, je navíc zapříčiněno tím, že jsem vlastníkem více než deseti starých (podotýkám italských) fiatů a pár mích přátel vlastní tento polský ekvivalent ... tudíž jsem z nezávislého pozorování těchto vozů zjistil, že vůz je o dost více poruchový než jiné fiaty ze stejné doby ... mj. mluví za vše výčet použitých náhradních dílů a oprav které byly na tomto konkrétním voze provedeny, když to tak čtu - mám nálezové fiaty o 10 a více let starší u kterých ke zprovoznění a bezpečnému provozování nepotřebuju zdaleka tolik oprav. Nicméně abych jen nehaněl, vůz má listová pera, která zajišťují poměrně vysoký komfort i na horších cestách, samozřejmě se auto v zatáčkách více naklání a nejde tudíž o vůz pro sportovní jízdu. Prostorově byl myslím ve své době velmi zajímavý, protože jak prostor řidiče tak i místo na zadních sedadlech je velmi slušné. Slabinou je - jak již bylo napsáno hloubka zavazadlového prostoru a já bych zmínil také výšku nákladové hrany - tedy vysoké zadní čelo, naopak velmi dobrá je délka kufru, mafiáni by tam ze tři ukrajince namačkali ;-) Kvůli vyšší spotřebě skončilo hodně těchto vozů přestavených na plyn, co se nedá zapřít je velmi dobrá životnost, slyšel jsem o vozech, které mají najety přes 1 000 000km což asi mluví za vše. Do budoucna půjde o zajímavý "lidový veterán" u nás sehnatelný za více než dobrou cenu.
Nejnovější komentáře v diskuzích
RE: 125p
Dobrý den, mám ještě spoustu náhradních dílů na poláka 125p 1300,originál přední podběhy celé až do motor prostoru nové!!! Plus hromadu plastových dílů a příslušenství. Pokud máte ještě zájem ozvěte se mi na tel číslo 737778999 Milan Sajfrt Hradec Králové.
01.05.2022 | 08:21:02 | Milan Sajfrt | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)
Fiat 125p
Já stejné auto zdědil po rodičích a pak měl cca dalších 5let... byla to super kára, pohodlná a na tu dobu limuzína...
A krom oleje a vážných závad, údržbu prováděl sám :-)
Vzpomínám na něj, sloužil 21 let a pak dalších cca 2 roky kamarádovi...
02.02.2017 | 08:58:35 | Peca M. | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)
RE: Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na Fiat 125 P 1300
zkus inzerci. Zadej si do vyhledávače....na fiat 125 P prodám... a uvidíš tu úrodu.
24.06.2014 | 19:32:29 | | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)
Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na Fiat 125 P 1300
Potřebuji těsnění pod hlavu a nějaké věci na motor Fiat 125P
Jaroš Lukáš -- lukynjaros@seznam.cz tel:602754518 Děkuji.
24.06.2014 | 15:17:14 | Lukáš Jaroš | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)
125p
Bylo to moje první auto, po tom, co mi ho věnoval táta, protože si koupil Favorita. On ani já, na jeho pohodlí a především topení, nedal dopustit. Ve své době to bylo opravdu skvělé auto. Prodal jsem ho po najetých 388 000 km a 23 letech provozu. A problémy? Rezivění předních blatníků (výměna + projistotů i prahy)), 2x vasná spojka (dost trpěla na tak těžké auto) a čištění startéru. Jinak běžný servis a později bral i více oleje. Motor nikdy nebyl na generálce! Topil (např. Š 135 s 5tikvaltem se mi nikdy nepodařilo vytopit) a svítil opravdu dobře, jen ta spotřeba v zimě... S nostalgií vzpomínám.
06.01.2012 | 20:54:37 | TST | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)
Rok výroby
Pravděpodobně jste se spletl v roce výroby, Poláci se začali vyrábět v listopadu 1967.
16.11.2010 | 17:10:58 | Zdenál | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)
:)
aniž bych si četl příspěvky, či komentáře, můžu říct pouze vlast zkušenost muj taťka si v roce 1956 koupil tento vůz, a když jsme ho před 2 rokoma dávali do šrotu (kvůli čištění garáže a okolí) měl najete 350tis km, aniž by na něm měnil něco vážnějšího (krom ložisek), zatím jsem nenašel auto s takovými kilometry, nejhorší na tom je že to není výmysl, můj taťka je dost pečlivý a všechno si zapisoval a značil, takže kilometry má doložené...na dnešní dobu je to staré auto, ale patří mu ucta své doby!!
03.11.2010 | 20:32:13 | MartinDrga | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)
Polák
Děkuji za pochvalu recenze, dodnes na Poláka rád vzpomínám. Ano je to pravda že motor a podvozek pocházel ze staršího Fiata 1300/1500 z šedesátých let a Polák se s malými úpravami na motoru a podvozku prodával až do roku myslím 1991. Ale na sedmdesátá léta to myslím bylo dobré auto.
26.10.2010 | 11:05:15 | Zdenál | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)
Polák
Recenzi chválím, je věcná s jasnou specifikací problémů a výhod vozu, s objektivně naznačenými jízdními vlastnostmi.
Osobně si mě tento vůz nezískal, koncepčně /platforma, motor/ jde o vůz Fiat 1300/1500 z 60. let, tudíž tak jako mě dnes dokážou naprosto dorážet 10 let staré Octavie s mizerným a starým podvozkem prodávané pod obchodním označením "Tour" jako kdovíjaký zázrak, velmi podobné bylo počínání Fiatu resp. v případě poláka automobilky FSO, která ještě v 80. letech prodávala auto v "moderním kabátku" italského Fiatu 125, ale s použitím takřka poválečné techniky. Moje poměrně špatné mínění o tomto voze, je navíc zapříčiněno tím, že jsem vlastníkem více než deseti starých (podotýkám italských) fiatů a pár mích přátel vlastní tento polský ekvivalent ... tudíž jsem z nezávislého pozorování těchto vozů zjistil, že vůz je o dost více poruchový než jiné fiaty ze stejné doby ... mj. mluví za vše výčet použitých náhradních dílů a oprav které byly na tomto konkrétním voze provedeny, když to tak čtu - mám nálezové fiaty o 10 a více let starší u kterých ke zprovoznění a bezpečnému provozování nepotřebuju zdaleka tolik oprav. Nicméně abych jen nehaněl, vůz má listová pera, která zajišťují poměrně vysoký komfort i na horších cestách, samozřejmě se auto v zatáčkách více naklání a nejde tudíž o vůz pro sportovní jízdu. Prostorově byl myslím ve své době velmi zajímavý, protože jak prostor řidiče tak i místo na zadních sedadlech je velmi slušné. Slabinou je - jak již bylo napsáno hloubka zavazadlového prostoru a já bych zmínil také výšku nákladové hrany - tedy vysoké zadní čelo, naopak velmi dobrá je délka kufru, mafiáni by tam ze tři ukrajince namačkali ;-) Kvůli vyšší spotřebě skončilo hodně těchto vozů přestavených na plyn, co se nedá zapřít je velmi dobrá životnost, slyšel jsem o vozech, které mají najety přes 1 000 000km což asi mluví za vše. Do budoucna půjde o zajímavý "lidový veterán" u nás sehnatelný za více než dobrou cenu.
22.07.2010 | 09:56:32 | Marek | Recenze: Polski Fiat 1300ccm (1977)