Rok výroby:2001Typ motoru:1,2 / 16V (55kW)Stav km při koupi:98 550 kmStav km nyní:105 350 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:4. 4. 2015
pohodlné auto do města svižný motor vzhledem k jeho obsahu slušná spotřeba malá velikost vozu - nacpe se všude plastové blatníky, takže nereznou
Slabé stránky
příliš malá zpětná zrcátka nešikovný volant nespolehlivost motoru vinou nekvalitního těsnění velký poloměr otáčení vozidla špatné konektory u airbagů
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem zakoupil jako druhou tzv. nákupní tašku do rodiny pro používání čistě pro jízdy po městě, protože pro popojíždění po městě se mi nezdál hlavní rodinný skoro 5m kombík ve čtyřkolce zrovna ideální a občas i dvě auta bylo málo :-). Do Clia II jsem šel spíše z nostalgie, protože za mladších let jsem měl R5 GTE 1,8 (r.v.1987), což byl předchůdce Clia a samozřejmě motorově byl úplně někde jinde. Nicméně kromě problémů s korozí, palivového čerpadla a předních ložisek jsem u něj nemusel za celou dobu nic řešit, kromě klasického spotřebáku. Tohle už ovšem neplatí u Clia, jak jsem poměrně brzo zjistil a již se opravdu nedivím, že Renaulty patří k nejlevnějším ojetinám na trhu, právě díky jejich poruchovosti a tím nespolehlivosti. Ale o tom níže. Clio II je po faceliftu ve vybavě Expression, což znamená přední okna v elektrice, 4 airbagy, zrcátka v elektrice s vyhříváním, mlhovky, manuální klimatizace, centrální zamykání na D.O., výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, ABS, posilovač řízení, dělené zadní sedačky a dělená sklopná opěradla. Na svůj postarší rok výroby má již kupodivu Euro3. Svezení jako takové nabízí Clio II po městě na svou třídu příjemné i co se podvozku týče a motůrek o objemu 1149ccm, čili 1.2 / 16V (55kW) je i dostatečně svižný a slušnou spotřebou do 6,5L (město a okrajové městské silnice). Stejně tak kufr je dostatečně velký i na velký nákup, což mě poněkud překvapilo, protože udávaná velikost 255L zrovna neoslní, ale zřejmě je to díky jeho dobrému tvarování. Poloměr otáčení vozidla je poněkud neobvykle velký, což u tak malého auta, které má na délku 3.8m poněkud překvapí. Volant je na tak malé auto také poněkud zbytečně velký a nevzhledný (pouze nějaká tvrdá guma), čili ani žádná koženka, natož kůže. Sedačky na vozidlo typu nákupní taška, jsou ale dosti pohodlné a potěší i hned dva odkládací prostory u kapličky ve středu palubovky a dole před řadící pákou se vleze sice trochu naležato, ale přece i 1,5L PET láhev. Přihrádka u spolujezdce je také dosti objemná. Odstupňování manuální 5stupňové převodovky je klasicky do města, čili pětku lze řadit již od 55 - 60km/h a auto táhne a nedusí se. Tohle má ovšem za následek, že při dálniční rychlosti točí motor přes 4000 ot. Podotýkám předem, že jsem řadil pětku vždy až při vyšších rychlostech, takže tohle nemělo vliv na závady motoru uváděné níže. Nicméně i při dálniční rychlosti (130km/h) je Clio kupodivu svižné a stále nekončí s dechem, což mě také poněkud překvapilo. Brzdy reagují taky velmi dobře, i když jsou vzadu klasické bubny. Řazení je také kupodivu dosti přesné a jde velmi zlehka, oproti třeba Fabii I, kde to není tak pohodové, jako u Clia. Topení je ale poněkud slabší, což je citelné až ve větších mrazech. Místa na zadních sedačkách vzadu ani málo, ani přebytek, ale tak akorát. Clio je díky své velikosti možné zaparkovat i tam, kde by to člověk neřekl, že se tam vleze :-) Po koupi vozidla provedena kompletní údržba, čili výměna motorového oleje, kontrola oleje v převodovce (kupodivu nechyběl, i když těsnost převodovky je slabinou Renaultu všeobecně), výměna všech filtrů kromě palivového, desinfekce a doplnění klimatizace, výměna rozvodů a vodní pumpy. Dále výměna stěračů a koupě 4ks nových pneu. Přitom také zjištěny a odstraněny závady, jako obě ložiska pod předními tlumiči, urvaný silentblok spojující motor s převodovkou, což mělo za následek dosti citelné kopání do řadičky při sešlápnutí plynu a hlučnější ložisko v levém zadním kole. Po najetí prvních 1000km kaše v expanzce (únik motorového oleje do vody), takže výměna těsnění pod hlavou motoru, což samozřejmě znamenalo i její zarovnání, výměna všech gufer, protože byly také zralé na výměnu a při jednom se vyměnilo i těsnění víka ventilů a samozřejmě propláchnutí chladicího systému a nové náplně (olej, voda + nemrzka). Rovněž při jednom provedena oprava konektoru pod sedadlem spolujezdce od airbagu, což je klasická slabina Renaultu. Tohle je ale naprosto zbytečná závada, protože konektory jsou takové šmejdy, že časem prostě přestanou ve spoji pružit, čili mít kontakt a pak to zbytečně hází při posuvu sedačky chybu na řídicí jednotce. Po napružení kontaktů v konektoru již ok. Pak po cca. dalších 1000km menší únik vody z expanzky a citelný únik oleje z motoru (menší loužička pod motorem při stání přes noc). Závada: špatné těsnění u kliky a neopravitelná prasklina na chladiči. Vše vyměněno a pro jistotu zkontrolováno i tlakování olejového čerpadla. Pak začali svévolně klesat páté dveře při otevření kufru (slabé plynové vzpěry), takže jejich výměna za nové. Momentálně auto jezdí bez problémů. Musím ale říci, že tak špatná těsnění jsem na žádném motoru nezažil a rozhodně už bych po těchto zkušenostech žádného Renaulta nekoupil. Ta kvalita vozů této značky šla opravdu velmi, ale velmi dolů. Sice se za celou dobu neobjevili žádné duchy v elektrice, čímž je Renault také pověstný, ale co není může být a už teď jsem zvědav, co to bude příště. Takže na tomto voze bylo jeho největší slabinou, co se poruchovosti týče, právě motor, konkrétně špatná kvalita originálních těsnění, což ale není zrovna levná záležitost vzhledem k rozsahu oprav spojených s jejich výměnou. Je to škoda, protože když srovnám třeba Hyundai Getz 1.1, se kterým jsem měl týden možnost jezdit, což je mimochodem naprosto otřesný a nepohodlný lenochod, tak zase z hlediska poruchovosti je to proti Cliu nezmar, aspoň dle zkušeností jeho majitele. Holt zašlá sláva značky Renault a je smutné, že ho již válcují ve spolehlivosti i Korejci.
Doplnění recenze ze dne 27.12.2015
Auto je používáno sem tam pro občasnou jízdu po městě a okolí, nebo jako náhradní vůz v rodině. Dětské nemoci s elektrikou nejsou u něj nadále nic vzácného a nekvalita použitých konektorů výrobce vozu dává o sobě vědět celkem často. Po prvním poklesu teplot auto startovalo hodně nepravidelně, pak jsem zjistil, že je problém v konektorech u ŘJ. Stačilo konektory při vypnutém zapalování vytáhnout a dát zpět a problém byl odstraněn. Pak zase začal zlobit jeden z klíčů od vozu. Příčina, špatný kontakt u jednoho spoje v klíči. Pak přestalo fungovat centrální zamykání kufru, tj. nešel zamknout přes D.O. Závada = opotřebený gumový doraz na ozubeném kolečku, jinak ok. Nahrazen za home made výrobu dorazu a funguje jako nový. Vše uvedené opraveno svépomocí. Zažil i menší kolizi o čouhající kanál a kupodivu to odnesl pouze zničený disk a poškozené pneu. Nicméně nějak začal pro změnu zase papat olej v motoru a nikde nic nekape, ani nepřebývá, takže jej zřejmě spaluje. Ale tohle už neřeším, sem tam pouze doliji nejlevnější olej 10W-40, protože na občasné ježdění po městě to nemá ani význam řešit. Nicméně jezdit s tímto vozidlem někde dále bych neměl odvahu, protože v jeho spolehlivost už nevěřím ani trochu, co na tom, že jinak jezdí hezky. Kdyby to nebylo pouze jako rezervní vozidlo v rodině a nemělo nízké povinné ručení a neměl tak svižný a celkem příjemný motor vzhledem k jeho malému obsahu, už by jinak dávno šlo z domu.
Doplnění recenze ze dne 30.01.2017
Clio zatím stále jezdí. Akorát v létě 2016 odešlo původní palivové čerpadlo. Naštěstí způsobem, že Clio dojelo v pohodě před dům, ale ráno už nešlo nastartovat. Bohužel tady výrobce použil čerpadlo bez možnosti výměny zvlášť palivového filtru, čili tvoří celek, který je zapuštěn do palivové nádrže. Vyměněno za starší z vrakáče. Některé verze Clia, ale mají palivový filtr a čerpadlo odděleně pod vozem, což je mnohem rozumnější řešení. Pak prasklo plastové ozubené kolečko v centrálním zamykání kufru, což byla otázka 350kč za nový centrální zámek z aliexpresu a velmi snadné výměny. Pak začal sem tam zlobit centrální zámek na PZ dveřích (dveře se nezamykaly), zakoupeny rovnou 2ks centrálních zámků z aliexpressu v ceně 300kč. Jsou totiž stejné pro všechny 4 dveře, takže rezervní kus se může hodit. Tady už výměna byla trošku nepohodlná, ale dalo se to. Jinak domontováno automatické zapínání světel po nastartování a také zadní parkovací senzory v ceně kolem 350kč z aliexpressu. Pak jsem ještě vyměnil zadní brzdové čelisti, i když to nebylo akutní a seřídil ruční brzdu na kratší dráhu a provedl výměnu oleje za ELF Evolution STI 10W-40, čímž paradoxně klesla i spotřeba oleje. Očividně jej Renault upřednostňuje ne bez důvodně. Elektřina se kupodivu po vystříkání konektorů sprejem na kontakty také umoudřila, takže zatím celkem ok. Abych nezapomněl, tak přestalo na podzim fungovat brzdové světlo nad zadním sklem, protože se do něj dostala voda a vnitřek celý zoxidoval. Světlo je ale nerozebiratelné, takže jsem do něj musel násilím a pak to vyřešil zakoupením celého zadního křídla i s brzdovým světlem, které některé modely Clia měli a to z vrakáče za 200kč. Sem tam se na nějaké větší nerovnosti na cestě ozvou volnější gumy stabilizátoru, nicméně tohle nemá význam řešit, protože to jinak ničemu nevadí. Celkem mě ale překvapilo, jak jsou použité díly na Clio na vrakáčích až směšně levné, třeba oproti dílům na Fabii I. Nicméně auto nejezdí denně a když, tak kratší trasy převážně po městě a okolí a ani stará standardní baterie po delším stání není pro natočení motoru problém a kupodivu ani v mrazech. Clio je i celkem jednoduché na případné opravy. Ceny nových dílů jsou ale mnohdy poněkud mimo. Musím se ale přiznat, že přes počáteční naštvání jsem si jej celkem oblíbil, právě pro tu jeho jednoduchost, pružnost malého motoru, ucházející spotřebu a hlavně jeho malou velikost a díky tomu mu dávám mnohdy přednost pro jízdy po městě i před svým hlavním vozem Subaru Legacy (2007) v kombíku, protože se všude vleze a nějaké odřeniny a supermarketové lišeje u něj neřeším. Dokonce jej upřednostním do města i před Fabii I 2.0 od manželky, protože tady mě neskutečně štve přední panel, který dosti tlačí do pravého kolena. Zatím to tedy vypadá, že se u Clia podařilo vychytat všechny jeho otravné mouchy :-)
Doplnění recenze ze dne 31.03.2019
Po 2 letech doplňuji svou recenzi. Clio již rok jezdí každý den minimálně 40km a z původně třetího auta v rodině, je nyní druhé. Fabia I s LPG (původně druhé auto v rodině) šla z domu, protože manželka už auto nepotřebovala a mě se s Fabkou nejezdilo dobře, co se posedu za volantem týče a hlavně toho otravně tlačícího středového panelu do pravé nohy. Navíc měla neustále nějaké vrtochy, protože až na kožené sedačky byla v plné výbavě a na to, že měla i xenony, tak Clio svítilo na žárovky H7 mnohem lépe, které kupodivu i dnes předčí ve svícení mnohem novější auta. Clio dostalo za ty dva roky novou baterku (původní už byla úplně k.o. a taky notně stará), dále přední a zadní tlumiče i s uložením, kulové čepy a čepy řízení, obě tyčky stabilizátoru a gumové uložení stabilizátoru (původní bylo už hodně zteřelé), novou manžetu řízení na jednom kole (byla roztržená), svíčky (původní tam byly snad od novoty auta), nové autorádio, repro, onboard kameru. Propláchl se tlakem vody výměník topení pro zlepšení výkonu topení, což hodně pomohlo a dala nová spodní hadice, protože se podařil ulomit notně zarezlej odvzdušňovací šroub. Při jednom dán raději i nový termostat a nemrzka. Dokoupil jsem za levno zachovalé starší elektrony i s obutím (obě sady kol jsou R14) a pneu jsou tady proti obutí na hlavní rodinný vůz Subaru Legacy IV combi za směšný peníz. Clio je v perfektním stavu, jezdí za každého počasí, nikde nic nezlobí, nevrže, ani nerezne a STK prošlo vždy naprosto bez problémů. Motor i ve větších mrazech chytne vždy na první brnknutí startéru. Před výměnou motorového oleje (co 15 000km nebo po roce) dostává i průplach BG 109 EPR, olej ELF 10W-40 a do něj ještě aditivum BG 107E. Dále při každém tankování benzínu do plné nádrže (vždy na nejlevnější benzince v okolí), který si o aditivech může nechat leda tak zdát, pravidelně již více jak rok dávám VIF. Výsledkem je, že motor jde krásně za plynem a pocitově jezdí, jako jeho silnější varianta 1.4. Navíc spotřeba se o půl litru snížila a drží se mezi 5 až 5.8l /100km (město 70%, okresky 30%) a to i v zimě a Clio na cestě nešetřím, čili jezdím s ním velmi svižně. Zvažoval jsem koncem roku 2018 i změnu za něco novějšího a zamířil omrknout do autosalonu Clio IV, ale bylo to zklamání už při usednutí na místo řidiče. Paradoxně Sandero bylo uvnitř mnohem prostornější a vzdušnější. Abych srovnal i to, co nabízí konkurence, tak po projetí téměř všech modelů v segmentu B (hatchback, cena max. 320tkč), nakonec vyšel jako favorit Suzuki Swift 2018, který mě nadchl především vnitřním prostorem a to dokonce i na zadních sedadlech a to na svou délku vozu, která je stejná jako u Clio II, čili 3.8m. Dále perfektním posedem za volantem, kde nic netlačí, ani nezavazí (Renault u svého Clio IV a jiné automobilky by se měly stydět) a také je vše na správném místě. Nicméně přesto, že má motor DualJet 1.2 / 66kW, nějak extra většího výkonu vůči svému Cliu i při vytáčení motoru jsem zrovna nepociťoval. Ten rozdíl 11kW tam prakticky nebyl znát. Co jsem ovšem pociťoval znatelně, byl až extrémně nízký záběr spojkového pedálu, kdy mě díky tomu napoprvé i motor chcípl, jako v autoškole :-). Na to jsem si prostě nějak nemohl zvyknout, protože zbytek celé dlouhé dráhy spojkového pedálu byl tak zcela mrtvý. Výbavou mě Swift také nenabídl nic navíc, coby mé Clio již nemělo. Zbytek nabídky modelů v segmentu B v uvedené cenové relaci, snad kromě Rio už za nic nestál. A navíc bych se s Cliem těžce loučil, protože jsem si ho opravdu oblíbil a ceny kvalitních dílů z druhovýroby jsou spíše směšné, čili jeho provoz je za hubičku, tak jsem nakonec to nadšení pro kup nového vozu zase potlačil a začal uvažovat racionálně a Clio si nadále ponechal.
Zajímavá recenze. Poruchové je, to souhlasím. Koupil jsem si clio z roku 1999 a hned po pěti měsících jsem musel vyměnit cívku a svíčky, nedávno jsem měnil zase destičky a kotouče. Nejsem bohužel odborník, takže všechno řeším přes servis, takže bůhví co tam je a nevím o tom. Zajímalo by mě, jestli jste všechny opravy řešil před servis nebo si je děláte sám ? Popřípadě jak složité to je ? Jak často s ním jezdíte na dálnici ? Rád bych také vyrážel, ale úplně mu moc nevěřím na delší vzdálenosti.
Díky a hezký den.
02.09.2019 | 18:09:47 | Tomáš
| 78.80.20.*Reagovat
RE: RE
Zdravím, první cca. 2 roky jsem Clio servisoval v několika servisech, pro nedostatek času. Pak, když už bylo více času jsem si nejen Clio, ale i jiná svá auta začal servisovat zase sám, jako kdysi dávno, tím spíše, když jsem zjistil, co někteří mechoši dokážou podělat. Nic totiž nenaštve více, než oprava z předražených dílů a ještě špatně udělaná. Kupodivu mám na autě stále originál kotouče a jsou na cca. 50% minimální tloušťky a zapalovací cívka a kabely taky stále původní. Ještě původní svíčky jsem měnil preventivně taky, ale při té směšné ceně cca. 50kč/1ks (Champion) to nestojí ani za řeč. Clio II je na opravu velmi jednoduché auto. Nedivím se, že lidi si tak oblíbili Dacii, protože hojně používá techniku právě z Clia II. Přirovnal bych to ve složitosti k Felicii, akorát s lepším podvozkem, perfektní antikorozní ochranou a hlavně lepší výbavou a motorizací. Na tom autě není co pokazit, vše jednoduché a snadno přístupné. Jinak Clio II s touhle motorizací v EURO 3 zvládne i dálnice s lehkou nohou na plynu, nicméně je to primárně auto určeno do města a na okresky, protože na dálnicích už točí přes 4000 otáček, což se pak projeví zvýšeným hlukem v kabině, ale jinak s tím nemá žádný problém. Mě to auto dostalo právě svou jednoduchostí a směšnou cenou N.D. samozřejmě z druhovýroby. Je fakt, že některé originál díly jsou na tom s kvalitou celkem chabě a to je důvod zbytečných problémů. Pokud se vymění za kvalitní druhovýrobu je s tím klid. Třeba originál podvozkové díly zdaleka nevydrží tolik, co třeba u Fabie.
jestli napíšeš, že provoz auta je za hubičku a přitom jsi na něm vyměnil snad úplně všechno (kromě oken) a ještě trneš, co bude dělat elektrika za nějakou chvíli, tak to já musím napsat, že moje auto teda peníze provozem vyrábí. A Sandero není větší paradoxně. Ono je větší, protože je to kus většího auta. To je ale paradox.
Provoz je za hubičku, protože ceny N.D. jsou na Clio II dnes dosti nízké. Největší problém byla malá výdrž pryžových částí a těsnění, tady to Renault podělal. Elektrika u Renaultů dělá problémy pouze díky konektorům, stačí napružit a vystříkat kontaktolem a je od toho pokoj, popřípadě problémový konektor vyměnit. Některé věci jsem dělal i preventivně, jiní by je neřešili, ale jsem zvyklí mít auta v rodině v perfektním stavu a navíc na Clio II se cokoliv opravuje snadno, protože je ke všemu dobrý přístup. Sandero II vůči Clio IV na délku, ani šířku není větší ani omylem a jsou tady téměř identické, přesto je Sandero II uvnitř mnohem prostornější, to pozná každý, kdo si do těch dvou aut sedne.
Tak tu jsem zrovna před nedávnem měnil po cca. dvou letech, když jsem dojel večer domů. Jelikož už byla tma, tak s baterkou v jedné ruce a rezervní žárovkou H7 v druhé nebylo do cca. 3 minut co řešit. Očividně vůbec netušíš o čem píšeš a jak snadné je u Clio II vyměnit jakoukoliv žárovku :-)
Tak pokud tomuhle ty říkáš vopruz https://www.youtube.com/watch?v=WejKl17qEtw tak už raději na nic nesahej a toč jenom volantem, ať si neublížíš, nebo něco nezničíš :-D
Myslím že tady zbytečně machruješ, zatímco jsi se sám zmohl pouze na to, že jsi někomu v jedné ruce držel žárovku a druhou jsi mu baterkou svítil. Ve dvou za tři minuty, to jde.
Jo, kdybys neměl obě ruce levé, zvládneš to taky a nemusíš závidět, že to druhý zvládne dokonce i bez šroubováku. Začíná být s některýma tady legrace :-)
tak to ani nevíš, jakou máš pravdu :-) Celá rodina se ještě teď smějeme. Smějeme se tomu, jak hystericky obhajuješ to nejhorší auto, které kdo v tomto tisíciletí vyrobil. Nebo spíš, abych neužil moc silná slova, ne auto, ale zgarb, a ne vyrobil, ale zbastlil. Tak si tu tvojí hromadu hov.n opěvuj dál, nezapomeň včas vyměňovat všemožné díly a agregáty, je to řece tak jednoduché... Kdybych se tolik nesmál, musel bych nad tebou plakat. Prej závidět, to je vůl :-)
To jsem rád, že nejsem jediný, který se tady už pouze baví, když vidí, co za jelita, pro které je cokoliv i poměrně jednoduchého problém, vůbec píšou. Jenom bych doporučil nepoužívat slova, u kterých netušíš ty, ani tvá rodina co znamenají a tím je význam slova hysterie -)
:-)Dělal jsem to milonkrát….(protože Renault), zajímavé je, že si soudruzi na demonstraci zvolili pravé světlo, kde ještě trochu místa za parabolou skutečně je, ale i tak je od toho člověk jako prase a pokud to nedělá častěji, tak se s tím trápí, o tom, že s sebou 99% lidí nevozí plochý šroubovák nemluvě. Levé světlo má za parabolou tak málo místa, že tam strčí ruku jen moje hubená žena...
Dvě písmena máš problém,žárovky měníš milionkrát a máš s tím stejně problém.Koukni se do zrcadla a tam ten problém uvidíš,protože Renault.Víc k tomu nemám co říct.
Nemám problém s ničím, ani s tou výměnou Einsteine, co mi vadí je tvoje demagogie. Ta výměna je zkrátka pěknej opruz , protože se u toho zaprasíš jak dobytek, nemluvě o tom co nenápadně přecházíš, že na levé straně je to daleko větší opruz než na uvedeném videu vpravo. Protože Renault a jeho nekritický fanda.....
Ty už prostě nevíš, co napsat, aby jsi nevypadl, jako úplný jelito a neschopa a umíš jenom prudit na diskuzích. Kdybych byl nekritický, asi bych nepsal recenzi v takovém stylu, nejmenoval všechny závady a pouze chválil a už vůbec bych nevolil takový nadpis, Einsteine. Nicméně přes počáteční naštvání, si začínám toho auta vážit, protože oprava čehokoliv na něm je poměrně rychlá, jednoduchá a hlavně levná záležitost, což už u nových aut je doslova vopruz, natož pak cenově a třeba i u některých Japonců, zrovna ona Toyota, aby se dalo dostat k výměně žárovky ve světlometu, musí dole celej přední nárazník a podběh.
pán je odborník na toyoty. Nedělej ze sebe ještě většího vola. Za ujetých 250 000 km jsem na toyotě vyměnil jedinou žárovku, a představ si, že jsem nemusel nic odmontovat. Ty než najedeš 250 000 km na tom hov.ě, tak už budeš mít původní jenom páku ruční brzdy.
Jsem se fakt pobavil hned 2x :-D Poprvé, naprosto již zoufalé buranské argumenty a podruhé u té spartakiády při výměně žárovky zrovna u Yarise https://www.youtube.com/watch?v=rPpXkBBfYEU nebo tady https://www.youtube.com/watch?v=rPpXkBBfYEU Kup si hlupče raději auto, kde se ta žárovka dá vyměnit normálně, jako třeba u Renaultu i na cestě a bez sady vercajku k tomu :-D
Stando ty máš kolíně DODO neboli dodělej doma stejně jak se za komárů kupovaly auta tak to sem furt nepleť.A netrol do každýho vlákna ten tvůj velorex,stejně kecáš,že si na ještě nic neměnil.
Ty vožralo ty sis poblil klávesnici, když ses snažil podepsat :-), nebo ses o ní podpíral? :-) Na veterány nejezdím, ty už mě pár let neberou. Jezdím na srazy toyot s Hiluxem, ale tam tě asi neuvidím.
Už raději nic nepiš, akorát se soudruhu ztrapňuješ, protože ani nerozeznáš správně strany auta :-) Levá (řidič), pravá (spolujezdec). Takže ta levá strana má trošku více místa a ta pravá má trošku méně, protože tu vede hadice zakončená trubkou od klimošky, ale ani to není žádný problém, protože toho místa je stále dostatek na výměnu. Už jsem ji před časem taky měnil a nebyl problém, aby bylo potřeba cokoliv dalšího sundávat. Ale když tobě to nešlo, protože ruce slouží očividně jenom k podávání potravy do úst a patlání kritiky na vše, co nezvládneš, tak to holt nemůže jít vyměnit ani druhým, bo Renault :-D
Ty sis to auto vlastně poskládal z dílů. Z druhovýrobních… tak jistě, pokud uvažuješ v rovině že auto se opravuje snadno (a často), tak ok. Jenomže je to ještě v této době priorita? Není lepší auto, který se neopravuje?
Jak jsem již psal, někdo by to, co já považuji za závady, vůbec neřešil a v klidu s tím jezdil, dokud by to nekleklo. Ale nesnesu jezdit s něčím, co nefunguje spolehlivé, nebo je již načnuté, i kdyby to byla prkotina. Mě spíše baví poslouchat ty, co tvrdí, jak je auto nic nestálo, ale pak, když do toho jejich vozu sednu, tak je to doslova pojízdný vrak a totální vybydlenina, ale pro ně je to přece auto, které přece nic nepotřebuje a lejou do toho jenom palivo :-D
Každý to má jinak. Někdo prostě nechce na autě nic dělat, tím spíše, že tomu nerozumí, tak si raději přeplatí novku a doufá, že vše mu autorizák opraví na záruku a také doufá, že oprava bude provedena i kvalitně. Pro mě zase, jakékoliv nové auto nemá větší hodnotu než těch 350tkč a za to, není dnes žádná hitparáda. I kdybych si mohl koupit keš podstatně dražší auto, proč bych to dělal. Stejně tak si zásadně nekupuji nic na dluh, ale vše hotově a než dát třeba půl mega nebo více za auto, to už raději něco přihodím a investuji do něčeho mnohem výhodnějšího, než je zrovna auto. U nového zase budu platit havarijko, které aby bylo výhodné nebude za pár korun a navíc přeplácet garančky. A to ani nemluvě, že byly doby, kdy i tři auta byla málo, takže tři novky, to bych asi upad na hlavu. Navíc moje zkušenosti se servisy (značkové i neznačkové) jsou naprosto žalostné, až jsem se prostě naštval a zase si začal na autech řešit všechno sám a nemusím po nikom nic kontrolovat, opravovat nebo se dohadovat a hlavně ty mnohdy odfláknuté opravy šíleně přeplácet a když už něco dělám a vidím, že by to chtělo už pomalu pořešit i něco vedle, tak to prostě při jednom udělám a nemusím se k tomu někdy v budoucnu vracet.
To není o nových autech, tos mě špatně pochopil. Novota není zárukem kvality, zvlášt u některých značek, že. Já měl auto nové jen jedno, ojetin jsem měl sedm, a mám doposud tři. Ale jsou to auta, která nevyžadují ŽÁDNÉ opravy. Ani ve 250 000 km. Samosebou je nutná údržba, jinak by z toho byla za čas vraky. Ale opravovat není co, ani u jednoho. Jsou to totiž Tojóóóty :-)) Vyzkoušel jsem němce, francouze, i tu škodofku. Ale nakonec zvítězil japonec. Kdo nezkusil, neví.
Vzhledem k tomu, že nezvládneš ani jednoduchou výměnu žárovky, tak máš pravdu, takovej i tu výměnu žárovky musí svěřit servisu :-D Tak pokud máš tu svoji ojetou Toyotu ve stavu, jako třeba můj soused svého Yarise, který je zrovna ten případ, co se chlubí, jak to nic nechce, ale v tak děsně zbídačeném stavu jsem opravdu auto snad ani neviděl. Prostě typ řidiče, co do něj lije pouze benzín a dokud neskončí na odtahovce, tak ho nic nepřinutí to dopředu opravit. Taky mám japončíka Subaru Legacy IV combi v LPG na dlouhé tratě, ale věci, jako tlumiče, přední nápravu, brzdy, komplet rozvody už jsem na něm prostě dělat musel, pokud nechci z vozu dělat vrak a chci si nadále užívat jeho jízdní vlastnosti.
Zdravim, nie od roku 2013, ale min uz od roku 2008, ja osobne mam clio 3 generacie od roku 2009 a nic len bezna udrzba ako olej a naplne nic ine som nemenil o sorry vlastne po 4 rokoch predne stierace :-). Absolutna spokojnost, spotreba super. A to mi v garazi este parkuje R5 z roku 1988 a to je fakt nezmar auto.
12.04.2015 | 20:05:03 | rado
| 195.91.13.*Reagovat
výměny
Za zničená těšnění a nefunkční převodovky v dnešní době můžou zpravidla nesmyslná nařízení automobilek, aby se chladící kapaliny a oleje v manuálních převodovkách neměnily po celou dobu životnosti auta. Přitom žádný výrobce chladících kapalin a olejů doživotní produkty vyrobit neumí a nad těmito nařízeními jen nechápavě kroutí hlavou. Servisní odborníci doporučují bezpodmínečně vyměnit chladící kapalinu nejdéle do pěti let. Pokud si dnes koupíte novou chladící kapalinu G13, je na ní trvanlivost 60 měsíců,ale výrobce ji tam nechá klidně 15 let,dokud se třeba poškodí motor, a klidně za to nenese žádnou zodpovědnost, ochotně jen poškozený motor na náklady majitele opraví.
Navíc se již dnes ani nedává do šroubu v převodovce magnet, který zachytával ocelové špony, takže starý olej v převodovce působí jako brusná pasta, a stará chladící kapalina zase proleptá těsnění a dostane se do oleje, a jako napotvoru u dnešního OHC motoru není snadné sundat hlavu kvůli pohonu vačky.
Domnívám, že Renault udělal od roku 2013 velký skok v kvalitě - smluvní záruka 5 let viz: Základní podmínky „5 let záruky Renault“ smluvní záruka vyprší uplynutím 5ti let od okamžiku předání vozidla zákazníkovi smluvní záruka obsahuje komplexní asistenční služby (pomoc na místě, odtah, hotel, návrat do místa bydliště, taxi, náhradní vozidlo.
Jinak francouzi okolo roku 2000 byl totální šrot, kdy se automobilky dali na šetření a snažily se vyrobit stejné auto za méně peněž, k čemuž byly donuceni světovou konkurencí a trvalo jim táměř 15 let, než se to naučily, např: www.auto.cz/bazar-peugeot-307-pycha-predesla-pad-62300
ohledně chladící kapaliny např: www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004 Neprodleně vyměnit Všechny tyto složky se časem spotřebovávají a jejich účinnost se vytrácí. U staršího typu G11 proto výrobci stanovovali životnost tři roky, u novějšího pět let. Skutečně nenajdete výrobce chladicí kapaliny, který by tvrdil, že je celoživotní (jak říká Volkswagen) či na deset let (což zas prohlašuje Ford). Proto bez ohledu na předpisy automobilek kapalinu nejpozději v těchto intervalech vyměňte, jinak hrozí poškození motoru. Jak navíc ukázal náš test, na trhu jsou i kapaliny, které motor přestávají chránit již klidně po pár měsících. Pokud máte své auto rádi, věnujte následujícímu materiálu i samotné výměně chladiva náležitou pozornost.
Žádný strach, oni ho zrovna Korejci neválcují. Myslím že jeden je za vosumnáct a druhý bez dvou za dvacet. Korejci se učí, jak dělat auta, a renault už to zapomněl :-)
Nejen Francouzi, ale auta obecně vyráběla do roku 2000. To, co se dnes vydává za auta už je pouze spotřební zboží. Hlavně aby splňovalo nesmyslné (Euro)normy, NCAP hvězdičky, ale kvalita šla do kopru.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio
Clio
Mám ho 8 let, Po 5 letech sem měnil baterku, a minulý měsíc destičky a svíčky. Odešla mi navigace.
05.10.2022 | 09:49:49 | M.Tyrner | 147.229.28.* Reagovat
RE
Zajímavá recenze. Poruchové je, to souhlasím. Koupil jsem si clio z roku 1999 a hned po pěti měsících jsem musel vyměnit cívku a svíčky, nedávno jsem měnil zase destičky a kotouče. Nejsem bohužel odborník, takže všechno řeším přes servis, takže bůhví co tam je a nevím o tom.
Zajímalo by mě, jestli jste všechny opravy řešil před servis nebo si je děláte sám ? Popřípadě jak složité to je ?
Jak často s ním jezdíte na dálnici ? Rád bych také vyrážel, ale úplně mu moc nevěřím na delší vzdálenosti.
Díky a hezký den.
02.09.2019 | 18:09:47 | Tomáš | 78.80.20.* Reagovat
RE: RE
Zdravím, první cca. 2 roky jsem Clio servisoval v několika servisech, pro nedostatek času. Pak, když už bylo více času jsem si nejen Clio, ale i jiná svá auta začal servisovat zase sám, jako kdysi dávno, tím spíše, když jsem zjistil, co někteří mechoši dokážou podělat. Nic totiž nenaštve více, než oprava z předražených dílů a ještě špatně udělaná.
Kupodivu mám na autě stále originál kotouče a jsou na cca. 50% minimální tloušťky a zapalovací cívka a kabely taky stále původní. Ještě původní svíčky jsem měnil preventivně taky, ale při té směšné ceně cca. 50kč/1ks (Champion) to nestojí ani za řeč. Clio II je na opravu velmi jednoduché auto. Nedivím se, že lidi si tak oblíbili Dacii, protože hojně používá techniku právě z Clia II. Přirovnal bych to ve složitosti k Felicii, akorát s lepším podvozkem, perfektní antikorozní ochranou a hlavně lepší výbavou a motorizací. Na tom autě není co pokazit, vše jednoduché a snadno přístupné.
Jinak Clio II s touhle motorizací v EURO 3 zvládne i dálnice s lehkou nohou na plynu, nicméně je to primárně auto určeno do města a na okresky, protože na dálnicích už točí přes 4000 otáček, což se pak projeví zvýšeným hlukem v kabině, ale jinak s tím nemá žádný problém. Mě to auto dostalo právě svou jednoduchostí a směšnou cenou N.D. samozřejmě z druhovýroby. Je fakt, že některé originál díly jsou na tom s kvalitou celkem chabě a to je důvod zbytečných problémů. Pokud se vymění za kvalitní druhovýrobu je s tím klid. Třeba originál podvozkové díly zdaleka nevydrží tolik, co třeba u Fabie.
02.09.2019 | 21:12:24 | J.M. | 46.135.72.* Reagovat
jestli napíšeš, že provoz auta je za hubičku a přitom jsi na něm vyměnil snad úplně všechno (kromě oken) a ještě trneš, co bude dělat elektrika za nějakou chvíli, tak to já musím napsat, že moje auto teda peníze provozem vyrábí. A Sandero není větší paradoxně. Ono je větší, protože je to kus většího auta. To je ale paradox.
31.03.2019 | 19:20:42 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Provoz je za hubičku, protože ceny N.D. jsou na Clio II dnes dosti nízké. Největší problém byla malá výdrž pryžových částí a těsnění, tady to Renault podělal. Elektrika u Renaultů dělá problémy pouze díky konektorům, stačí napružit a vystříkat kontaktolem a je od toho pokoj, popřípadě problémový konektor vyměnit. Některé věci jsem dělal i preventivně, jiní by je neřešili, ale jsem zvyklí mít auta v rodině v perfektním stavu a navíc na Clio II se cokoliv opravuje snadno, protože je ke všemu dobrý přístup. Sandero II vůči Clio IV na délku, ani šířku není větší ani omylem a jsou tady téměř identické, přesto je Sandero II uvnitř mnohem prostornější, to pozná každý, kdo si do těch dvou aut sedne.
01.04.2019 | 04:29:21 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
a navíc na Clio II se cokoliv opravuje snadno jistě :-), třeba výměna přední žárovky, to je koncert.....
01.04.2019 | 08:11:37 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Kdyby byly auta jednoduchý jako clio a vše se opravovavolo jednoduše jako výměna žárovky u clia,tak to by bylo žůžo.
01.04.2019 | 13:09:48 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Přesně tak.
01.04.2019 | 17:52:35 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Tak tu jsem zrovna před nedávnem měnil po cca. dvou letech, když jsem dojel večer domů. Jelikož už byla tma, tak s baterkou v jedné ruce a rezervní žárovkou H7 v druhé nebylo do cca. 3 minut co řešit. Očividně vůbec netušíš o čem píšeš a jak snadné je u Clio II vyměnit jakoukoliv žárovku :-)
01.04.2019 | 17:19:40 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Jasně...měl jsem Thalii, což je vlastně totéž (z pohledu předních světel jistě), takovej vopruz při výměně žárovky se jen tak nevidí....
03.04.2019 | 09:34:44 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Tak pokud tomuhle ty říkáš vopruz https://www.youtube.com/watch?v=WejKl17qEtw
tak už raději na nic nesahej a toč jenom volantem, ať si neublížíš, nebo něco nezničíš :-D
06.04.2019 | 18:54:29 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Pěknej vopruz. Hlavně to páčení šroubovákem.
07.04.2019 | 09:45:29 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Máš pravdu, ještě by sis s tím šroubovákem, kterým si autor videa šikovně pomohl, ublížil a nemohl pak tady pouze trollit :-D
08.04.2019 | 00:58:30 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Myslím že tady zbytečně machruješ, zatímco jsi se sám zmohl pouze na to, že jsi někomu v jedné ruce držel žárovku a druhou jsi mu baterkou svítil. Ve dvou za tři minuty, to jde.
08.04.2019 | 09:19:57 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Jo, kdybys neměl obě ruce levé, zvládneš to taky a nemusíš závidět, že to druhý zvládne dokonce i bez šroubováku. Začíná být s některýma tady legrace :-)
20.04.2019 | 18:36:23 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
tak to ani nevíš, jakou máš pravdu :-) Celá rodina se ještě teď smějeme. Smějeme se tomu, jak hystericky obhajuješ to nejhorší auto, které kdo v tomto tisíciletí vyrobil. Nebo spíš, abych neužil moc silná slova, ne auto, ale zgarb, a ne vyrobil, ale zbastlil. Tak si tu tvojí hromadu hov.n opěvuj dál, nezapomeň včas vyměňovat všemožné díly a agregáty, je to řece tak jednoduché... Kdybych se tolik nesmál, musel bych nad tebou plakat. Prej závidět, to je vůl :-)
20.04.2019 | 19:39:05 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
To jsem rád, že nejsem jediný, který se tady už pouze baví, když vidí, co za jelita, pro které je cokoliv i poměrně jednoduchého problém, vůbec píšou. Jenom bych doporučil nepoužívat slova, u kterých netušíš ty, ani tvá rodina co znamenají a tím je význam slova hysterie -)
21.04.2019 | 01:28:46 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
:-)Dělal jsem to milonkrát….(protože Renault), zajímavé je, že si soudruzi na demonstraci zvolili pravé světlo, kde ještě trochu místa za parabolou skutečně je, ale i tak je od toho člověk jako prase a pokud to nedělá častěji, tak se s tím trápí, o tom, že s sebou 99% lidí nevozí plochý šroubovák nemluvě. Levé světlo má za parabolou tak málo místa, že tam strčí ruku jen moje hubená žena...
08.04.2019 | 13:27:21 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
bSis ho měl vymontovat,když nejsi tak zručnej.U jonejch aut musíš sundat třeba kolo nebo nárazník.Hledáš problém,kde není.
08.04.2019 | 21:28:00 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Ty se nauč alespoň psát, číst se ten blábol nedá, víc k tomu nemám.
10.04.2019 | 10:44:27 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Dvě písmena máš problém,žárovky měníš milionkrát a máš s tím stejně problém.Koukni se do zrcadla a tam ten problém uvidíš,protože Renault.Víc k tomu nemám co říct.
10.04.2019 | 20:51:38 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Nemám problém s ničím, ani s tou výměnou Einsteine, co mi vadí je tvoje demagogie. Ta výměna je zkrátka pěknej opruz , protože se u toho zaprasíš jak dobytek, nemluvě o tom co nenápadně přecházíš, že na levé straně je to daleko větší opruz než na uvedeném videu vpravo. Protože Renault a jeho nekritický fanda.....
11.04.2019 | 07:53:17 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Ty už prostě nevíš, co napsat, aby jsi nevypadl, jako úplný jelito a neschopa a umíš jenom prudit na diskuzích. Kdybych byl nekritický, asi bych nepsal recenzi v takovém stylu, nejmenoval všechny závady a pouze chválil a už vůbec bych nevolil takový nadpis, Einsteine. Nicméně přes počáteční naštvání, si začínám toho auta vážit, protože oprava čehokoliv na něm je poměrně rychlá, jednoduchá a hlavně levná záležitost, což už u nových aut je doslova vopruz, natož pak cenově a třeba i u některých Japonců, zrovna ona Toyota, aby se dalo dostat k výměně žárovky ve světlometu, musí dole celej přední nárazník a podběh.
20.04.2019 | 18:27:38 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
pán je odborník na toyoty. Nedělej ze sebe ještě většího vola. Za ujetých 250 000 km jsem na toyotě vyměnil jedinou žárovku, a představ si, že jsem nemusel nic odmontovat. Ty než najedeš 250 000 km na tom hov.ě, tak už budeš mít původní jenom páku ruční brzdy.
20.04.2019 | 19:41:40 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Jsem se fakt pobavil hned 2x :-D Poprvé, naprosto již zoufalé buranské argumenty a podruhé u té spartakiády při výměně žárovky zrovna u Yarise https://www.youtube.com/watch?v=rPpXkBBfYEU
nebo tady https://www.youtube.com/watch?v=rPpXkBBfYEU
Kup si hlupče raději auto, kde se ta žárovka dá vyměnit normálně, jako třeba u Renaultu i na cestě a bez sady vercajku k tomu :-D
21.04.2019 | 00:59:29 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Tady máš ten druhej odkaz https://www.youtube.com/watch?v=uBYUh-ys92Q
Asi jsou to všichni úplní idioti, jenom ty jsi Copperfield nebo Saxána :-D
21.04.2019 | 01:05:40 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
:-)))) - to sedí...
21.04.2019 | 12:45:23 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Stando ty máš kolíně DODO neboli dodělej doma stejně jak se za komárů kupovaly auta tak to sem furt nepleť.A netrol do každýho vlákna ten tvůj velorex,stejně kecáš,že si na ještě nic neměnil.
22.04.2019 | 15:01:39 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Už jsi zase vožralej a plácáš nesmysly. Kurňa nepij když sem lezeš ty dodo.
23.04.2019 | 18:18:24 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Stando ty si od velikonoc ještě nevystřívěl a trolíš z cesty.
23.04.2019 | 20:33:40 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
No hlavně abys vystřívěl ty. A potom nám můžeš povědět, co máš na srdci, ožralo.
24.04.2019 | 19:46:39 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
No chtěl bych se tě trolle zeptat jaký si už letos navštívil s Velorexem veteránský srazy,že by jsme se tam viděli třeba :-)
24.04.2019 | 20:26:31 | Jirkafe9y | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Ty vožralo ty sis poblil klávesnici, když ses snažil podepsat :-), nebo ses o ní podpíral? :-) Na veterány nejezdím, ty už mě pár let neberou. Jezdím na srazy toyot s Hiluxem, ale tam tě asi neuvidím.
25.04.2019 | 18:25:10 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
No tak to jsi mě fakt rozesmál.A teď tu o Karkůlce.
25.04.2019 | 20:57:08 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Asi nevíš že na autožárovkách je napsána životnost.... Moc dlouhá není a i když svítí, měli by se vyměnit. Třeba po 100000...
02.04.2022 | 02:58:18 | | 46.135.12.* Reagovat
RE:
Už raději nic nepiš, akorát se soudruhu ztrapňuješ, protože ani nerozeznáš správně strany auta :-) Levá (řidič), pravá (spolujezdec). Takže ta levá strana má trošku více místa a ta pravá má trošku méně, protože tu vede hadice zakončená trubkou od klimošky, ale ani to není žádný problém, protože toho místa je stále dostatek na výměnu. Už jsem ji před časem taky měnil a nebyl problém, aby bylo potřeba cokoliv dalšího sundávat. Ale když tobě to nešlo, protože ruce slouží očividně jenom k podávání potravy do úst a patlání kritiky na vše, co nezvládneš, tak to holt nemůže jít vyměnit ani druhým, bo Renault :-D
20.04.2019 | 19:11:05 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Ty sis to auto vlastně poskládal z dílů. Z druhovýrobních… tak jistě, pokud uvažuješ v rovině že auto se opravuje snadno (a často), tak ok. Jenomže je to ještě v této době priorita? Není lepší auto, který se neopravuje?
01.04.2019 | 15:59:12 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Jak jsem již psal, někdo by to, co já považuji za závady, vůbec neřešil a v klidu s tím jezdil, dokud by to nekleklo. Ale nesnesu jezdit s něčím, co nefunguje spolehlivé, nebo je již načnuté, i kdyby to byla prkotina. Mě spíše baví poslouchat ty, co tvrdí, jak je auto nic nestálo, ale pak, když do toho jejich vozu sednu, tak je to doslova pojízdný vrak a totální vybydlenina, ale pro ně je to přece auto, které přece nic nepotřebuje a lejou do toho jenom palivo :-D
01.04.2019 | 17:27:37 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
Každý to má jinak. Někdo prostě nechce na autě nic dělat, tím spíše, že tomu nerozumí, tak si raději přeplatí novku a doufá, že vše mu autorizák opraví na záruku a také doufá, že oprava bude provedena i kvalitně. Pro mě zase, jakékoliv nové auto nemá větší hodnotu než těch 350tkč a za to, není dnes žádná hitparáda. I kdybych si mohl koupit keš podstatně dražší auto, proč bych to dělal. Stejně tak si zásadně nekupuji nic na dluh, ale vše hotově a než dát třeba půl mega nebo více za auto, to už raději něco přihodím a investuji do něčeho mnohem výhodnějšího, než je zrovna auto. U nového zase budu platit havarijko, které aby bylo výhodné nebude za pár korun a navíc přeplácet garančky. A to ani nemluvě, že byly doby, kdy i tři auta byla málo, takže tři novky, to bych asi upad na hlavu. Navíc moje zkušenosti se servisy (značkové i neznačkové) jsou naprosto žalostné, až jsem se prostě naštval a zase si začal na autech řešit všechno sám a nemusím po nikom nic kontrolovat, opravovat nebo se dohadovat a hlavně ty mnohdy odfláknuté opravy šíleně přeplácet a když už něco dělám a vidím, že by to chtělo už pomalu pořešit i něco vedle, tak to prostě při jednom udělám a nemusím se k tomu někdy v budoucnu vracet.
01.04.2019 | 17:51:38 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
RE:
To není o nových autech, tos mě špatně pochopil. Novota není zárukem kvality, zvlášt u některých značek, že. Já měl auto nové jen jedno, ojetin jsem měl sedm, a mám doposud tři. Ale jsou to auta, která nevyžadují ŽÁDNÉ opravy. Ani ve 250 000 km. Samosebou je nutná údržba, jinak by z toho byla za čas vraky. Ale opravovat není co, ani u jednoho. Jsou to totiž Tojóóóty :-)) Vyzkoušel jsem němce, francouze, i tu škodofku. Ale nakonec zvítězil japonec. Kdo nezkusil, neví.
01.04.2019 | 20:14:42 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Někdo....prostě nemá čas na to, aby se vrtal v poruchovém krámu, potřebuje, aby mu to fungovalo...pokud ne, aby to servis rychle dal do kupy.
03.04.2019 | 09:36:32 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Vzhledem k tomu, že nezvládneš ani jednoduchou výměnu žárovky, tak máš pravdu, takovej i tu výměnu žárovky musí svěřit servisu :-D
Tak pokud máš tu svoji ojetou Toyotu ve stavu, jako třeba můj soused svého Yarise, který je zrovna ten případ, co se chlubí, jak to nic nechce, ale v tak děsně zbídačeném stavu jsem opravdu auto snad ani neviděl. Prostě typ řidiče, co do něj lije pouze benzín a dokud neskončí na odtahovce, tak ho nic nepřinutí to dopředu opravit. Taky mám japončíka Subaru Legacy IV combi v LPG na dlouhé tratě, ale věci, jako tlumiče, přední nápravu, brzdy, komplet rozvody už jsem na něm prostě dělat musel, pokud nechci z vozu dělat vrak a chci si nadále užívat jeho jízdní vlastnosti.
06.04.2019 | 19:14:55 | J.M. | 91.103.165.* Reagovat
Zdravim, nie od roku 2013, ale min uz od roku 2008, ja osobne mam clio 3 generacie od roku 2009 a nic len bezna udrzba ako olej a naplne nic ine som nemenil o sorry vlastne po 4 rokoch predne stierace :-). Absolutna spokojnost, spotreba super. A to mi v garazi este parkuje R5 z roku 1988 a to je fakt nezmar auto.
12.04.2015 | 20:05:03 | rado | 195.91.13.* Reagovat
výměny
Za zničená těšnění a nefunkční převodovky v dnešní době můžou zpravidla nesmyslná nařízení automobilek,
aby se chladící kapaliny a oleje v manuálních převodovkách neměnily po celou dobu životnosti auta.
Přitom žádný výrobce chladících kapalin a olejů doživotní produkty vyrobit neumí a nad těmito nařízeními
jen nechápavě kroutí hlavou.
Servisní odborníci doporučují bezpodmínečně vyměnit chladící kapalinu nejdéle do pěti
let. Pokud si dnes koupíte novou chladící kapalinu G13, je na ní trvanlivost 60 měsíců,ale výrobce ji tam nechá
klidně 15 let,dokud se třeba poškodí motor, a klidně za to nenese žádnou zodpovědnost,
ochotně jen poškozený motor na náklady majitele opraví.
Navíc se již dnes ani nedává do šroubu v převodovce magnet, který zachytával ocelové špony,
takže starý olej v převodovce působí jako brusná pasta, a stará chladící kapalina zase proleptá těsnění a dostane se do oleje,
a jako napotvoru u dnešního OHC motoru není snadné sundat hlavu kvůli pohonu vačky.
Domnívám, že Renault udělal od roku 2013 velký skok v kvalitě - smluvní záruka 5 let viz:
Základní podmínky „5 let záruky Renault“
smluvní záruka vyprší uplynutím 5ti let od okamžiku předání vozidla zákazníkovi
smluvní záruka obsahuje komplexní asistenční služby (pomoc na místě, odtah, hotel, návrat do místa bydliště, taxi, náhradní vozidlo.
Jinak francouzi okolo roku 2000 byl totální šrot, kdy se automobilky dali na šetření a snažily se vyrobit stejné auto za méně peněž,
k čemuž byly donuceni světovou konkurencí a trvalo jim táměř 15 let, než se to naučily, např:
www.auto.cz/bazar-peugeot-307-pycha-predesla-pad-62300
ohledně chladící kapaliny např:
www.auto.cz/test-chladicich-kapalin-g12-musi-vic-nez-nemrznout-78004
Neprodleně vyměnit
Všechny tyto složky se časem spotřebovávají a jejich účinnost se vytrácí.
U staršího typu G11 proto výrobci stanovovali životnost tři roky,
u novějšího pět let. Skutečně nenajdete výrobce chladicí kapaliny, který by tvrdil,
že je celoživotní (jak říká Volkswagen) či na deset let (což zas prohlašuje Ford).
Proto bez ohledu na předpisy automobilek kapalinu nejpozději v těchto intervalech vyměňte,
jinak hrozí poškození motoru. Jak navíc ukázal náš test, na trhu jsou i kapaliny,
které motor přestávají chránit již klidně po pár měsících.
Pokud máte své auto rádi, věnujte následujícímu materiálu
i samotné výměně chladiva náležitou pozornost.
12.04.2015 | 17:45:35 | Jindra | 46.254.70.* Reagovat
Žádný strach, oni ho zrovna Korejci neválcují. Myslím že jeden je za vosumnáct a druhý bez dvou za dvacet. Korejci se učí, jak dělat auta, a renault už to zapomněl :-)
05.04.2015 | 18:54:39 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Nejen Francouzi, ale auta obecně vyráběla do roku 2000. To, co se dnes vydává za auta už je pouze spotřební zboží. Hlavně aby splňovalo nesmyslné (Euro)normy, NCAP hvězdičky, ale kvalita šla do kopru.
10.04.2015 | 14:44:57 | Raven | 192.168.1.* Reagovat