Recenze Renault Clio Clio III Rip Curl 1,2 TCE
“Spolehlivý, tichý, úsporný vůz za rozumnou cenu. ”

Autor recenze: Wendha (27 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1,2 TCE (100 hp) Stav km při koupi:11 000 km Stav km nyní:39 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 5.5 l/100 km Vloženo: 4. 12. 2010

Hodnocení inzerátu: 20 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault Laguna I+II Volvo V40

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Při najetých 33.000 km jsem zjistil závadu spočívající v úniku chladící kapaliny. Byla to hadice vedoucí z chladiče, ale nevím kam. Podle mechanika to byla mikroskopická dírka, takže materiál + práce mě vyšla na 1.500,-Kč. Poté v 35.000 km výměna čepu ramene přední nápravy díky stavu našich silnic. Materiál + práce 2.000,-Kč. Jinak bez problémů.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo jsem si koupil od mého kamaráda, který je prodejcem vozů této značky. Ani jsem nevěděl, jak takové Clio vypadá, ale nakonec jsem rád, že jsem si jej mohl vyzkoušet a vlastně jej zkouším do současné doby.

Moje Clio má motor 1,2 TCE (74kW - 100 k). Bylo pro mě celkem překvapením, že tak malé a lehké auto má ještě navíc šneka (turbínu). Auto jsem koupil solidně vybavené a navíc je to limitovaná série Rip Curl, takže vzhledově je na úrovni a k tomu patří i ta solidní výbava. Mimo automatické klimatizace je tam všechno. Celkem zajímavě vypadá střešní panoramatické okno, které se v létě celkem vyplatí otevřít. Teda jen do rychlosti 80 km/h, protože pak už není v autě nic slyšet. Já tu klimu moc nemusím, mám pak nudli až na kobercích:-) Parádní je audio soustava, do které patří spousta repro, ovládání pod volantem a také přípojení na iPod nebo USB. Potahy jsou do Rip Curla:-) a do toho narvaný systém isofix. Auťák mi obuli do originál 16 palcovek. Prý je tam i hodně airbagů, ale ty jsem zatím nepotřeboval a doufám, že to tak i zůstane. Aby se mi auťák více líbil, nechal jsem si nalepit tmavé fólie na okna a do předních světlometů přestavbovou sadu xenonových výbojek. Vím, že se to nesmí, ale hezky to vypadá a navíc toho vidím daleko víc. Mám čočkový světlomety, takže to tolik neoslňuje ostatní řidiče. Ani policie mi na to nic neřekla.
Motůrek má také solidní výkon. Já nejsem žádný pirát silnic ani dušan (důchodce), ale někdy si zkusím, co v tom agregátku je a někdy jedu jen 70 km/h a kochám se. Podle palubního PC má i krásnou spotřebu. Mám docela lehkou nohu, takže jezdím za průměrných 5,5 litrů. Můj rekord je jízda za 4,7 litrů, ale to byl fakt šourák do 80 km/h. Dá se jezdit za míň i za víc. Auto využívám jen ke krátkým trasám, ale byl jsem letos na Slovensku, v autě 4 lidičky včetně mě a narvaný kufr a v průměru za 5,3 litrů. Samozřejmě maximálně úsporná jízda. Ale pokud člověk chce, tak se dá i s auťákem dobře dračit. V zatáčkách krásně sedí a šnek pořádně zabírá až od 2000 ot/min. Nad 2,500 ot/min je to svižná a pořád příjemná jízda. Teď v zimě jsem navíc ocenil ESP, což je pořádná výhoda.
Co se týče prostornosti jsem byl také překvapen. Nenarvu tam sice šatní skříň, ale po sklopení sedaček je tam místa i na lednici. Kufr je menší, ale protože jsem sám, tak mi dostačuje. V autě jsem odvozil hodně stavebního materiálu a můžu říct, že je to takovej malej náklaďáček. Prostor je tedy dostačující, ale jen pro osoby do 180 cm tělesné výšky. Vyšší osoby se do vozidla také vejdou, ale vzadu je to horší. Já jsem prcek, resp. mám výšku průměrného evropana, takže nemám problém. Viditelnost s vozidla je dobré úrovni, výhled vzad je ucházející. Velmi mě překvapilo, že i v takto malých vozidlech je zabudovaný parkovací asistent. Tohle jsem ocenil v případech, kdy s vozidlem jezdí moje přítelkyně, která by vozidlo potřebovala gumové.
Co se týče servisů, tak já své vozidlo svěřuji do rukou mým kamarádům s neautorizovaných servisů. V současné době se snaží autorizované servisy oškubat každého zákazníka, jak to jen jde. Nemám rád nefér jednání, takže si raději nervy ušetřím na horší časy. Mimo uvedených závad do vozidla dolívám jen benzín a vodu do ostřikovačů. Také se o vozítko řádně starám, takže nemám žádné problémy. Auto mohu doporučit všem, kteří neradi vyhazují peníze z okna a skutečně vědí, co od auta očekávají. Pomluv na značku Renault si nevšímám a neakceptuji, protože podle mne lze říci, že každé vozidlo je jen stroj a může se něco porouchat. Mě vozidlo plně dostačuje a nehodlám měnit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 20


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio

Vložit komentář

ok auto

S autom som spokojni, len ta spotreba v recenzii mi nesedi ja sa pod 7 l. nedostanem

27.04.2016 | 21:56:49 | Jan  | 85.237.234.* Reagovat

Má pravdu

Vašek má naprostou pravdu, a Vy ať servisáci nebo prodejci této pofidérní značky si nevidíte na špičku svého nosu. Má nenávist k Renaultu je podložena dvěma osobními zkušenostmi. První Renault 19, koupen od dealera Renault jako auto vrácené z leasingu s najetými 45 tisíci. Nebylo měsíce, aby se něco neposralo. Po nehodě jsem značce odpustil a koupil nové Clio, do kterého jsem se od pohledu zamiloval. Ovšem to co bylo dále předčilo nejhorší noční můru. Nejen závady, které se projevovaly po pěti tisících na tacháči, ale k tomu servisy, kde se ze mě snažili jen a jen udělat hňupa a přesvědčit mě, že způsobené závady jsem si zavinil sám. Po neskutečném dohadování vše rozřešil až soud, který rozhodl o vrácení peněz za vozidlo. Tato noční můra trvala rok. V práci jsem už jezdil s kde čím, ale u žádné značky jsem něco podobného nezažil. Člověk by ještě pochopil že koupil zmetek, pokud by se to Renault snažil řešit ke spokojenosti zákazníka.
Mimochodem, v rodině máme autoservis a tchán si nemůže francouzské auta a hlavně Rendly vynachválit. Díky nim má o živobytí postaráno a jen se směje, když vidí někoho v novém Rendlu. Jistý zákazník. Tak a teď do mě - můžete mi vyvracet co chcete, ptže vše zde uvedené je pravda.

15.03.2011 | 15:44:12 | tom Reagovat

RE: Má pravdu (asi koupil horší kus).

Mám R19 1,4 55kW a kromě toho, že po 17letech slušně hnije, celkově jsem spokojen. Původní čepy, svíčky, a pevné řazení až se v servisu divili jak zatím nic po 170tis.km není "vyšlochtaný". "To se hned tak nevidí",sdělil mi vedoucí servisu. A to jezdím každou jízdu 4km po lesní děravý cestě. Prům. spotřeba 6 v létě a 6,5lt/100km v zimě. Vůbec "nežere" olej. Kdyby to byl nepovedený model nebylo by R19 nejvíce dováženým autem na náročný trh v SRN před cca 20roky.
Co se mi podělalo byly jenom přední pružiny u obou kol a po 130tis. se roztrhl rozv.řemen( mojí nedbalostí). Více jak 30tis. jsem celkově do oprav nedal. Vč. vým.výfuku. Záleží jaký má kdo štěstí koupit lepší kus. Auto je dovoz ze SRN bouraný lehce na předek(jen vým.světel a blatníku). Můj býv.šéf v Německu měl Meďoura automat a převodovka mu odešla těsně po garanci. Takže žádná značka není na 100% spolehlivá.

22.04.2012 | 19:01:17 | Karel z Hradce  | 82.100.3.* Reagovat

RE: Má pravdu

Asi skutečně kvalita prvních Renclů byla nevalná, kdyby však byla tak mizerná u všech tak by je zákazníci nekupovali!!! Svého času nejvíce kupované v SRN z dovážených R-19. A toho mám r.v.1995 190tis.Km,koupen jako 5-tiletý s 67tis.km. Zatím jsem kromě údržby,TK,oleje, atd. do něj "narval" cca Kč 30tis.na opravách u neautor.firem. Nejvyšší částka přetrž.rozv.řemen. Celkově více spokojen než s dřívější Š105 i synovým Fordem Escortem. Manželka ho svou jízdou jak počítám do konce př.roku "dorazí". Motor 1.4 58kW původní a "nežere" vůbec olej, svíčky, převodovka původní. Spotř.6.2průměr. Jinak rezne, něco tam stále vrže, nemá posilovač ani klimu, špatně slícován, ALE doveze mě ze místa A do B a to mi zatím stačí.

02.09.2016 | 08:27:17 | Karel VII  | 46.23.60.* Reagovat

Vašek

Přijdu do kontaktu s mnoha lidmi při své práci, některé vidím opakovaně , některé jednou za život spousta z nich měla také automobil této značky a já po svých zkušenostech s tím svým o jejich vozech hovořil.
Děláš ankety i na ulici?
Byl jsi svědkem jak na sebe majitel/ka a servisní technik štěkají přes pult?
To bude taky značkou viď. Byl jsem nedávnou odvézt naši služební Octavii do servisu - (18259 km odešel palubní počítač, ale u téhle značky se takové věci odpouští, kdežto u Renaultu to znamená, že je to křáp) a byl jsem svědkem kterak si tam servisák chladil žáhu na starém páru v důchodu. Paní se dkonce rozplakala. Představ si to, že taková paka dělají ve všech servisech-bohužel.

15.03.2011 | 14:47:21 |  Reagovat

Tak

1) jedna zkušenost mně osobně bohatě stačila, je zcela reálná a konkrétní na rozdíl od lidí, kteří zde tvrdí,co renaultů měli a všechny byly bez chybičky po 500.000 km a 15-ti letech :-). A ano pokud si koupím jakýkoliv výrobek jakékoliv značky a je to krumpl, asi si již nikdy tuto značku nezvolím,pokud se značka nepřetrhne, aby mi vady svého výrobku opravila,omluvila se a klaněla se až k zemi - což se u Renaltu nestane:-).
2) přijdu do kontaktu s mnoha lidmi při své práci, některé vidím opakovaně , některé jednou za život , spousta z nich měla také automobil této značky a já po svých zkušenostech s tím svým o jejich vozech hovořil, abych si ujasnil , kde je chyba. Drtivá většina měla stejné nebo podobné zkušenosti a na Renault neřekla slušné slovo, za mne tedy průzkum s daleko větší vypovídací hodnotou než veškeré internetové diskuse a to nemluvím o tom, že díky častým návštěvám aut.servisu, jsem i tam při čekání na opravu svého stroje vyslechl mnoho negativ na značku, mluvil s majiteli při čekání na servis nebo prostě jen slyšl, jak na sebe majitel/ka a servisní technik štěkají přes pult - stejný obrázek v několika servisech této značky, tohle všechno prostě není náhoda, ale reálný obraz značky - je mi líto.

15.03.2011 | 13:43:15 | Vašek Reagovat

Vašek

Auto této značky jsi vlastnil-asi špatná zkušenost, že? Tudíž je špatná celá značka, že jo.
Já mám třetí auto téhle značky v průběhu 20-ti let. Renault 19, 1.Lagunu a teď mám rok a půl starého Scenica. Se všemi maximální spokojenost. Takže já si nemyslím, že je to špatná značka.
Tka kdo z nás má pravdu?

15.03.2011 | 12:07:15 |  Reagovat

Špatný tip,

je vidět,že nehovíš ničemu................., mimochodem komentuji právě proto, že jsem tuhle značku bohužel vlastnil.

15.03.2011 | 11:04:53 | Vašek Reagovat

for vašek

názory tvé tu také nikoho nezajímají. nejsou k věci, tak se přestěhuj k recenzi značky, kterou máš. tipuji tě na bazarovýho zakázníka, který lidem závidí lepší auta.

15.03.2011 | 10:40:23 |  Reagovat

RE: for vašek

Vole!

21.03.2021 | 15:55:57 | Gabriel  | 90.180.218.* Reagovat

for Anonym

Názory dealera Renault mne opravdu, ale opravdu nezajímají.

15.03.2011 | 09:48:44 | Vašek Reagovat

TCE

TCE se chystám zajít vyzkoušet. Mám 1,2 16V a už tady jsem nadmíru spokojen. S turbínou to musí být raketa. Když vezmem v potaz hmotnost kolem 1t.

15.03.2011 | 09:30:19 | Honza Reagovat

RE: TCE

Mám Clio 3 1.2 Tce 74 kW v kombíku a max spokojenost.

29.03.2023 | 21:53:05 | Boris  | 85.160.6.* Reagovat

To Vašek

Vašku, promiň. Tvůj rozhled nesahá dále než za sousedovu kupku hnoje. Je mi tě tak trochu líto. Přeji ti ať seš brzy dobrej! :o)

15.03.2011 | 09:26:36 | Honza Reagovat

Vašku, tvoje názory, to je napřesdržku

Renault espace r.v. 1993 - 2.1TD s klimou - najeto 286 000 km a ještě původní kulové čepy vpředu. Laguna 2,0 8v r.v. 1997 najeto 232000 km a původní čepy vpředu i tyčky stabilizátorů. -Mechanické věci na jedničku. Sám jsem byl při výměně- a nejsou to moje auta- a pozor---mám peugeota, nikdy jsem renaulta neměl..

15.03.2011 | 00:00:18 |  Reagovat

Taky

jsem měnil čepy po pár km a servis tvrdil, že je to kvalitou cest, ovšem u jiných vozů nikoliv, no a teď se do mne zase dejte, že je to pořád dokola a že jsem smolař, pánové smůla je když Vám na autě odejde jedna věc nebo když srazíte srnku,pokud se rozpadá postupně auto, není to smůla...........

14.03.2011 | 16:43:59 | Vašek Reagovat

Také bych řekl, že výměna čepu nebude mít příčinu v kvalitě našich silnic, přestože je místy otřesná. Ale jestli majitel auta programově vymetá všechny díry a že jich na silnicích je, pak asi ano. Výměna ložisek u Fábie prý je dost častá. Fábii, co máme doma, to postihlo až ve 145 000 km, pravé přední ložisko. Ale taková výměna obou předních, to už ve značkovém servisu není zrovna levná oprava, takových 7000,- Kč to bude. A v servisu "na růžku" se moc neušetří. Tak sotva 10%. Nejdražší je to ložisko.

14.03.2011 | 16:27:43 | Itall Reagovat

Čepi jsem u fábie zatím neměnil,ale ložiska předních kol a to mám najeto něco přes 40t.Je to stroj.

14.03.2011 | 16:20:58 |  Reagovat

reakce

Milý anonyme, já nemám tušení, jak je možné, že favorit, felicia nebo peugeot neměl problém s čepy na silnicích. Netuším. Děr je všude dost, avšak domnívám se, že asi nejezdíš stejnou trasu do práce jako já a koukáš stejným směrem jako já. Zamysli se. Je také možné, že materiál byl poškozen. Znovu upozorňuji, že je to jen stroj a náhradní díly nemontují jen jiné stroje, nýbrž i lidé. Řeknu to takhle, kdo je dokonalý, ať zvedne ruku a píchne se prstem do oka:-))) Pokud by měl někdo nějaký dotaz ohledně auta, stačí napsat na můj mail: coleman.max@seznam.cz

07.12.2010 | 13:47:16 | Wendha Reagovat

čep

No, můžeš mít nový čep. Pak stačí vzít jednu pěknou díru a můžeš kpovat novej. Vlastní zkušenost s Octavií.

06.12.2010 | 07:46:43 |  Reagovat

Výměna čepu ramene díky našim silnicím po 35 000 km? Jak to že s fabií, Peugeotem 205, Xantií, ale i Wartburgem, Felicií, favoritem, a mnoha jinými, jsem díky našim silnicím žádný čep neměnil? Nebude problém spíš ve kvalitě materiálu?

05.12.2010 | 22:20:42 |  Reagovat

pro toho bezpodpisu

závist, co?

05.12.2010 | 22:09:37 | martin Reagovat

Počkej po 50 tisících, pak zažiješ nepoznané a rychle změníš názor.

05.12.2010 | 22:00:26 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault Clio