Rok výroby:2012Typ motoru:1.2, 16V, 55kwStav km při koupi:0 kmStav km nyní:1 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:28. 7. 2012
Vzhled který nenudí. Interiér s měkkčenými plasty. Velká odklací schránka spolujezdce Dobré sedačky. Velký prostor na tak malé auto. Velký kufr bez hrany. Bohatá výbava
Slabé stránky
Slabší motor, ale stačí. Příliš funkční posilovač. Nezvyklé ovládaní na páčkách pod volantem. Pouze výškově nastavitelný volant.
Závady a opravy na autě
Zatím jsem žádné neměl.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Musím se pochlubit, jsme novými majiteli Renautu Clio Grandtour. 1.2 16V/55Kw. Vozdlo jsem pořídil nové za lákavou cenu 209 000,- v provedení Advantage coz ve zkratce znamená, ABS, 4x airbagy, klima, radio s ovladanim pod volantem, el. okna, nastavitelný kožený volant, posilovač, kliky a zrcátka v barvě, střešní nosič stříbrný, plná rezerva kola. Jako BONUS ještě parkovací senzory !!! koberce a povinná výbava. 4 roky záruka a 12 let záruka na kastli. Při využití renault finacování bonus 20 tis takze cena 189 000,-
V podstatě jsem si šel vybirat thalii, než mi prodejce ukazal tento vůz. Vzhledem, že jde o kombi byla tato nabídka více než lákává a troufám si řící, že nemá konkurenci. Někdo může tvrdit, že jo, ale to jsou tak auta, kde si do kufru dáte tak igelitku s botama a takový auta k životu nepotřebuji. Ani nemam rád, když nekdo tvrdí že je to renault, interier je plast atp. Rozhodně nesedám do auta a nepichám nehtem do palubovky, abych se ukájel, jak se prst měkce vtlačil do palubovky. mimo jine palubovka je světe div se měkkčená !!!. Aspoň u mého modelu. Stredový panel je ve vysokém tmavě šedém lesku. Volant kožený.
Proč jsem zvolil vlastně tento vůz ?? Tak především potřebuji auto aby mi nepršelo na hlavu, přemístil jsem se především na krátké vzdálenosti z bodu A do bodu B a především kufr v kterým odvezu kočarek a dostatečně velký nákup a klidně i nějakou tu skříňku a lednici :) Což mi za tu cenu žádne i20, pikanto či citigo nenabidne. Fabie ačkoliv by měla trochu větší kufr je při takovéto výbavě o více než 100tis dražší a tři valec u mne dobry dojem trvanlivosti a spolehlivosti nebudi a ačkoliv je design neni priorita tak posledni fafie je hnus z venku tak i zevnitř.
Věřte, že nejsem žádný socan a klidně bych složil na prkno prachy na pašíka od VW, ale nejsem typ co si musí léčit ego tím že jezdi v pořádným autě. Auto má sloužit učelu, pro mě byly priority přesun a dostatečnej zavazedelník. I kdbych na to měl sebevíc, nejsem schopen utratit za auto více než 200tis. Za tyto peníze to auto plní svojí ulohu perfektně a za zbyle peníze radši stravím 10 let v thaisku na dovolené :) Kdybych měl jezdit děnně několik set km jistě bych volil uplně jiné auto. Upozornuji, ze jsem chtel NOVE AUTO ne o tridu lepsi ojetinu s nejistou historii, s najezdem km kde nevim co za opravy mne budou cekat. Neopovrhnul bych ani Thalii která byla taky ve hře. řeci o designu atp, pindy koncernovych egoistu mne nikdy nezajimaly. Preferuji ale pro praktičnost prostě 5té dveře, takže vyhrálo Clio a co si budem povidat uvnitř je trochu lepší, hlavně mi přišlo, že vzadu je více místa pro spolucestující.
Interier vozu je vkusný a nepůsobí na mně laciným dojmem.
Jinak zkušenosti : nechtějte po mně výčet, závad atp. na to mám auto krátkou dobu. Ti co renaulty vlasti rikaji, že jsou to držáci, kam se lejou jen kapaliny, ti co v nich nikdy nejeli, říkaj že je to šrot a francouze nikdy. Já uvěřil té první skupině, takže čas ukáže kdo měl pravdu.
Celkové zpracování vozu mě přijde za tu cenu velmi solidně zpracované. Volant jde pouze vyškově nastavit. Na páčky pod volantem si člověk musí zvyknout, je to pocitově uplně jiné než koncernové vozy. Ovladání radia pod volantem na to si chce najít čas, jinak skoncite mimo silnici :)
Motor 1.2 16V/55KW. Denně jezdím služebákem OTII 1.9TDI/77KW. Takže motor v cliu mi přijde trochu vlažnej, jsem zvyklej na firemni oktávii 1,9TDI takže zabořovaní do sedadel se nekoná. Ale na druhou stranu neni to žádný průšvich, když se motor vytočí jede to docela pěkně.
Spotřeba vozu převážně městský provoz: 8 litrů, ale všem po zajetí spotřeba klasla do 7 litrů.
Řazení není takove jemné a přesné jako třeba u škodovek, ale asi mám kliku a je to v pohodě, je to trochu gumovější ale přesné. Brzdy jsou masakr a chteji cit, jinak člověk líže sklo. Posilovač řízení funguje až moc, jde to fakt jak máslo, manželka to jistě ocení. Trochu mi vadí, že volant se sám jakoby po zatočení sám nevrací. Říká se že spojka zabírá u frantíku nahorě, u mně naštěstí ne. Při zkušební jízdě jiného Clia to bylo horší. Posez v autě je docela pohodlný, dá se najít poloha která člověku vyhovuje. Výhled z auta je pěkný, parkovaci senzorky opět ocení jen má žena. Sedačky jsou příjemně tvrdé a maj lepší vedení než třeba okctavia. Co mně překvapilo je odkládací schránka u spolujezdce, je opravdu velká a menželce se tam vejde celá velké kabela a ještě místo zbyde. Kufr je dostaečně velký, je menší než u fábie combi, ale je dostatečně velký, aby ho nemusel člověk řešit pokud do něj něco potřebuje dát. Dvojitá podlaha pod kterou se dá ledacos vložit vyrovnáva výšku s nákladovou hranou. Při sklopení sedáček se nemusí vyndavt hlavové opěrky.
Kdo hledá prakticke auto za malo peněz je to naprosto bezkonkurencni a vřele ho doporucuji. Odhodte predsudky, ze je to francouz s píčou na kapotě. Hledejte veci jako cena, uzitnost, prakticnost, spolehlivost, pach a pocit noveho vozu, tak pak vam musi jedine vyjit Renault Clio Grandtour.
Faceliftovane Clio 3ti generace letos konci a nahradi ho 4ta generace, kdo hleda nejlepsi poměr cena/vykon, tak ať si pospíší. Akcni výprodejove nabidky jsou vice nez lákavé.
Mám ho starý dvacetdva let a mohu všem doporučit tuto značku, dolévám olej s výměnou filtru po 10 000 km a benzin častěji, jinak běžný provoz cca 6 000 km ročně, šetřím na nový, ale z důchodu nic moc.
Mám taky Clio a něco k servisu.Když si koupíš olej a dovezeš filtry/klidně i druhovýroba/tak ti to tam v servisu dají.Jinak výměna oleje a filtrů doma?žádnej problém.Svíčky vyměníš taky,doporučuji tak po 30 000km/můžou pak odejít zapal. svíčky/.Brzdové destičky měněny po 90000.Auto jednoduché,dobrá podpora na netu,kdo se nevyžívá ve značkových věcech,dobrá volba.
17.01.2013 | 22:44:43 | paolo
| 77.104.254.*Reagovat
pravda
souhlasím , mam stejne clio 2 mesice ,pohodlny vuz pro obycejne lidi,vybava parada a spotreba po 2 mesicich 6.1 l na 100. vrele doporucuji lidem kteri nehodlaji zavodit ale potrebuji se v klidu a s minimalnimi naklady premistit z bodu a do bodu b.ocenuji velikost kufru a vysku otevreni 5 dveri.prestoze merim 190 cm otevrene pate dvere pri nakladce nevadi.
Dnes se snaží auta prodávat za každou cenu ceny nízké ale...Zkušenosti jsou takové že ty pravé peníze z vás vytáhnou až přijedete na první servisní prohlídku v 5000km a dalších to se potom za výměnu oleje ,brzdové kapaliny nedoplatíte je to běžná praxe natož spoléhat na značkový servis jsou tam také pěkné čachry...
29.07.2012 | 09:23:01 | Mark
| 77.104.214.*Reagovat
RE:
Renaulty mivaj servisku po 2 letech nebo po 30.000 km (co nastane driv). V ramci akce jsou (byly?) servisky (krom oleje) do 4 let zdarma.
Servisní intervaly jsou dle typu motrů (zpravidla skutečně po 30.000 km), ale jen blázen by jim věřil a čekal těch 30tkm. Všechny servisní prohlídky se platí komplet , tj. práce i materiál.
Servisni prohlidky jsou zdarma. Plati se "pouze" olej. V prosinci 2012 to bylo 4 roky nebo 60.000 km (=2 servisky). Ted je to 4 roky nebo 40.000 km (=1 nebo 2 servisky, podle najezdu). Jedna se o tu akci RCI BENEFIT, nebo jak se to jmenuje.
Tak možná nějaká "akce" jinak ale obecně platí, že servisku platí majitel vozu, jinak u různých značek se to liší , většinou 1-2 roky nebo 15-30tkm, podle toho, co nastane dříve.
za ty prachy je to super. Cos koupil to jo. Na druhou stránku věci 1.9 tdi zabořování do sedaček bože to je kravina. Napíšu proč měl jsem určitou motorizaci myslel jsem si bomba. Pak silnější vůz myslel jsem si bomba a to před tím krám. Pak ještě silnější motorizaci a dobrý. Ted mám půjčeno něco slabšího a jak si člověk zvykne na lepší katastrofa hnus. Zkus pořádnou motorizaci at víš co to je se aspon trošilinku zabořit do sedadla. Ale za ty prachy si myslím že jsi koupil dobře. Jak píšeš čas ukáže jestli je to držák nebo ne. Jsem zvědav po zajetí na spotřebu. Jestli bude mimo město 5.5 dobrý. Jinak spotřeba na ten výkon nic moc.
Za poslední odstavec se omlouvam, máte pravdu pusobí to pak jako reklama. Chtěl jsme spis upozornit, že tento model do podzima končí a pokud se auto někomu líbí má poslední šance, jelikož si myslim, že za ty peníze a s vybavou co se ted nabizi to nema chybu. Rozhodne jsem ale koncovy spotřebitel. To auto je prostě novy a mam z neho radost, takze je logicke, ze momentalne ma moji podporu v podstate jsem ho chtel na zaver tem co treba o nem premysleji jen doporucit.
Tak design je samozrejme vec nazoru, neni to urcite vystrelek posledni doby, ale za tragedii to orcite nepovazuji. To z takove nove Fabie blinkam ve vsech smerech. Ano motor neni nejsilnejsi, ale mile mne prijemne prekvapil. Samorejme raketa to neni, ale jede to. Kdo chce vic ma na na vyber motor s turbem. Z 0-100 to jede pomerne slusne a zrychlenni oproti turbu zas o tolik pomale neni. Po 100km to samozrejme slabne. Kdo jezdi dalnice tak tam bych volil silnenjsi, nebo kdo zdolava kopcovity teren. Ono se to v kopci samozrejme nezastavi, ale hold se musi vice podradit.
30.07.2012 | 10:44:35 | Autor
| 178.255.168.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio
Pravda
Mám ho starý dvacetdva let a mohu všem doporučit tuto značku, dolévám olej s výměnou filtru po 10 000 km a benzin častěji, jinak běžný provoz cca 6 000 km ročně, šetřím na nový, ale z důchodu nic moc.
08.06.2015 | 19:23:07 | bizon | 81.200.60.* Reagovat
RE: Pravda
No jo, s takovým "nájezdem" okolo komína , pro normálního smrtelníka je rendl nepoužitelný auto.........
09.06.2015 | 12:45:51 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Pravda
Chtěl jsi snad říct pro NENORMÁLNÍHO smrtelníka. Pro rozumného člověka to je spolehlivé auto. Mám taky renaulta a jsem s ním spokojený.
13.12.2018 | 10:42:12 | vlc | 85.207.70.* Reagovat
RE: Pravda
Jasně , při nájezdu 6000km ok je spolehlivý i trakař....
13.12.2018 | 19:28:34 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
good
Mám taky Clio a něco k servisu.Když si koupíš olej a dovezeš filtry/klidně i druhovýroba/tak ti to tam v servisu dají.Jinak výměna oleje a filtrů doma?žádnej problém.Svíčky vyměníš taky,doporučuji tak po 30 000km/můžou pak odejít zapal. svíčky/.Brzdové destičky měněny po 90000.Auto jednoduché,dobrá podpora na netu,kdo se nevyžívá ve značkových věcech,dobrá volba.
17.01.2013 | 22:44:43 | paolo | 77.104.254.* Reagovat
pravda
souhlasím , mam stejne clio 2 mesice ,pohodlny vuz pro obycejne lidi,vybava parada a spotreba po 2 mesicich 6.1 l na 100.
vrele doporucuji lidem kteri nehodlaji zavodit ale potrebuji se v klidu a s minimalnimi naklady premistit z bodu a do bodu b.ocenuji velikost kufru a vysku otevreni 5 dveri.prestoze merim 190 cm otevrene pate dvere pri nakladce nevadi.
05.11.2012 | 20:17:16 | vlasta | 62.240.181.* Reagovat
Dnes se snaží auta prodávat za každou cenu ceny nízké ale...Zkušenosti jsou takové že ty pravé peníze z vás vytáhnou až přijedete na první servisní prohlídku v 5000km a dalších to se potom za výměnu oleje ,brzdové kapaliny nedoplatíte je to běžná praxe natož spoléhat na značkový servis jsou tam také pěkné čachry...
29.07.2012 | 09:23:01 | Mark | 77.104.214.* Reagovat
RE:
Renaulty mivaj servisku po 2 letech nebo po 30.000 km (co nastane driv). V ramci akce jsou (byly?) servisky (krom oleje) do 4 let zdarma.
30.07.2012 | 09:04:51 | pOne | 85.71.113.* Reagovat
RE:
Servisní intervaly jsou dle typu motrů (zpravidla skutečně po 30.000 km), ale jen blázen by jim věřil a čekal těch 30tkm. Všechny servisní prohlídky se platí komplet , tj. práce i materiál.
30.07.2012 | 09:59:25 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
Servisni prohlidky jsou zdarma. Plati se "pouze" olej. V prosinci 2012 to bylo 4 roky nebo 60.000 km (=2 servisky). Ted je to 4 roky nebo 40.000 km (=1 nebo 2 servisky, podle najezdu). Jedna se o tu akci RCI BENEFIT, nebo jak se to jmenuje.
31.07.2012 | 13:28:37 | pOne | 85.71.113.* Reagovat
RE:
Tak možná nějaká "akce" jinak ale obecně platí, že servisku platí majitel vozu, jinak u různých značek se to liší , většinou 1-2 roky nebo 15-30tkm, podle toho, co nastane dříve.
31.07.2012 | 13:59:56 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
za ty prachy je to super. Cos koupil to jo. Na druhou stránku věci 1.9 tdi zabořování do sedaček bože to je kravina. Napíšu proč měl jsem určitou motorizaci myslel jsem si bomba. Pak silnější vůz myslel jsem si bomba a to před tím krám. Pak ještě silnější motorizaci a dobrý. Ted mám půjčeno něco slabšího a jak si člověk zvykne na lepší katastrofa hnus. Zkus pořádnou motorizaci at víš co to je se aspon trošilinku zabořit do sedadla. Ale za ty prachy si myslím že jsi koupil dobře. Jak píšeš čas ukáže jestli je to držák nebo ne. Jsem zvědav po zajetí na spotřebu. Jestli bude mimo město 5.5 dobrý. Jinak spotřeba na ten výkon nic moc.
28.07.2012 | 15:59:10 | | 92.62.224.* Reagovat
Reklama?
Nechci se nikoho dotknout...ale tahle recenze mi zavání skrytou reklamou!
28.07.2012 | 09:41:25 | stafík | 85.135.92.* Reagovat
RE: Reklama?
Za poslední odstavec se omlouvam, máte pravdu pusobí to pak jako reklama. Chtěl jsme spis upozornit, že tento model do podzima končí a pokud se auto někomu líbí má poslední šance, jelikož si myslim, že za ty peníze a s vybavou co se ted nabizi to nema chybu.
Rozhodne jsem ale koncovy spotřebitel. To auto je prostě novy a mam z neho radost, takze je logicke, ze momentalne ma moji podporu v podstate jsem ho chtel na zaver tem co treba o nem premysleji jen doporucit.
28.07.2012 | 14:50:36 | bicista | 178.255.168.* Reagovat
RE: Reklama?
Nazdárek a gratulace ke koupi.Jediný dvě věci co bych vytktnul je slabej motor na kombi a otřesnej design,kterej je fakt děsnej hlavně záď.
29.07.2012 | 21:08:29 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
Motor a design
Tak design je samozrejme vec nazoru, neni to urcite vystrelek posledni doby, ale za tragedii to orcite nepovazuji. To z takove nove Fabie blinkam ve vsech smerech. Ano motor neni nejsilnejsi, ale mile mne prijemne prekvapil. Samorejme raketa to neni, ale jede to. Kdo chce vic ma na na vyber motor s turbem.
Z 0-100 to jede pomerne slusne a zrychlenni oproti turbu zas o tolik pomale neni. Po 100km to samozrejme slabne. Kdo jezdi dalnice tak tam bych volil silnenjsi, nebo kdo zdolava kopcovity teren. Ono se to v kopci samozrejme nezastavi, ale hold se musi vice podradit.
30.07.2012 | 10:44:35 | Autor | 178.255.168.* Reagovat