Rok výroby:1999Typ motoru:1200Stav km při koupi:47 000 kmStav km nyní:100 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 a 7,2 l/100 kmVloženo:31. 10. 2008
1.Rozpadla se keramická voština katalýzatoru, ten se stal neprůchozí. Motor běžel jen chvilku na volnoběh a zastavoval se (je to kangoo s originálním továrním pohonem na propan butan).
2. Zkorodována těsnící plocha membrány redukčního (splynovacího) PB ventilu vyhřívaného chladicí kapalinou. Pomalý únik kapaliny, nevěnoval jsem této prkotině dostatečnou pozornost. Zákonitě se jemně přehřálmotor. Do horkého motoru jsem opatrně, pomaloučku a po troškách dolil studenou vodu.
Nechal jsem udělat preventívní údržbu - výměnu membrán PB, rozvodů. olejů a kapalin.
3. Asi po ujetí 1 500 km se propálilo těsnění pod hlavou, mezi 3 a 4. válcem. (důsledek předchozího přehřátí) Cena je cca 550 Kč.
V servise chtěli za výměnu těsnění 18 000 Kč! Svévolně, aniž by cokoliv se mnou konzultovali, znovu vyměnili rozvodovou sadu a údajně, pro kontrolu, rozebrali celé klikové ústrojí a prověřili i písty! Asi věděli proč. V jejich autobazaru jsem kangoo koupil. Zaplatil jsem jim pouze účelně provedené úkony!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Kangoo celý svůj předchozí život prožilo u francouzkých pošt. V autobazaru mělo na tachometru 47 000 Km. Stav interiéru odpovídal na 200 000 Km. Taky pošty si nebudou pořizovat stále nové auta, aby je jen zaběhávali. Usmlouval jsem cenu a koupil.
Protože toto kangoo jezdílo jen do autorizovaného servisu vyjeli mi u Renaultu jeho skutečnou historií. Poprve byl tachometr pro poruchu měněn ve 23 000 km, pak ještě znovu v 70 000 km. V bazaru mohli odtočít tak 50 000 km. V současné době má tudíž najeto nejméně 250 000 Km.
Na obsah motoru pouze 1,2 l to je obdivuhodné. Nevěnuji mu žádnou péči, v podstatě je bezporuchové - jen jezdí a jezdí. Mnoha poruchám se dá předejít podchycením už při jejich náznaku.
Mohl bych tvrdit, že příčinou poruch je u tohoto kanga je pohon propan butanem v kombinaci s ignoranstvím jejich prvních projevů.
V současné době mě však stojí PB na ujetý kilometr pouze 1,15 Kč! Ve srovnání se vznětovou verzi tento alternativní pohon ušetřil za celou ujetou vzdálenost min. 125 000 Kč. Proti tomu je cena za opravy prd do šumavských hvozdů.
A vrzání třeba přístrojové desky není porucha (někde v předchozích diskuzích jsem to četl) je to "řeč auta". Podle toho poznáte jak se kroutí karosérie v terénu, jak jsou nevyvážená kola, že se něco uvolňuje.
Co mi vadí:
Slabounké dveře. Skoro pokaždé, když mi je vyrve vítr a prudce otevře, je musím seřizovat.
Přes sebemenší skulinu v zadních dveřích pronikají do kabiny výfukové plyny. Při delším nákladu a otevřených Z. dveřích si nejspíš pořidím dychácí přístroj. Je to cítit jen při jízdě na benzín, PB z výfuku nesmrdí,
Je je jen dvoumístné, budu muset ho vyměnit za vicesedadlové. Jeho infatilní design nesnáším, pro jeho užitné a ekonomické vlastnosti to bude zase kangoo, asi neseženu s pohonem PB
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Kangoo