Rok výroby:1992Typ motoru:1200 zážehový, injectioStav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:101 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6-7 l/100 kmVloženo:6. 8. 2006
Předchozí auto: Octavia II,Fabia,Scenic,Felicia,R19,Wartburg
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Zarostlá ruční brzda, geometrie přední naprávy, centralní zamykání.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil jsem koupil jako havarovaný, proto se zde mohu minimálně zaměřit na jízdní vlastnosti. Ale auto jsem začal stavět od začátku a tak sem mohu napsat postřehy, které by se někomu mohli hodit při koupi tohoto auta.
Jedná se o vuz Seat Ibiza 1,2i porsche system, 52kW, 720kg vážící auto dokáže tento motor perfektně rozhýbat. Měl jsem půjčenou stejnou Ibizu jako mam já, jen nebyla bouraná, a tak jsem si mohl vyzkoušet co mě čeká po opravě mého stroje. Vůz se perfektně vytáčí do otáček, drží stopu a z obsahu 1200 ccm se můze vyskytnout pohled na ručičku tachometru, která šplhá k hodnotě 180km/h. Řazení jde velmi zlehka jen by si zasloužila řadící páka kratší dráhy. Ale to není problém odstranit jak se můžete dočíst na různych webech o tomto voze.
Nyní k problémovým částem tohoto vozu. Po třech letech, kdy Seat stál zaparkovaný na zahradě a za celou dobu s ním nebylo hnuto je jasné, že se vyskytly různá místa, kde se objevuje rez. Ovšem nechtěl bych vidět ve stejné situaci například Favorita a možná ani Felicií. Ibiza to odnesla hlavně na místech zasažených havarií (blatník, kapsa od tlumiče k nárazníku - ovšem toto asi bude velmi slabé místo Ibizy, protože na druhé straně, kde se havárie nemohla projevit, je tato část karoserie taky celkem dosti zrezlá.
Dále jsou napadeny místa pod plastovým rozsířením prahu hlavně v přední cásti. Poté se objevili prorezlá místa v podlaze pod sedačkami. Jinak si dovolim říct, že vozidlo je na rez velmi odolné a nestane se, že vám auto shnije pod rukama. Dalším problémem je nefunkční centralní zamykání (hlavně zámek v kufru se často zasekne), a také klíček je náchylný na zlomení. Poté se objevují problémy se zarostlou ruční brzdou a vyčistění není zrovna jednoduché, ovšem ne nemožné. Po 3 letech kdy vozidlo stálo na mrazu, desti, sněhu a zaří slunce, je lak stale lesklý, ale koroze se projevila na předních kotoučích, které jsem musel zakoupit společně s destičkami nové. Dále se muže stát, že upadne gumička, která drží zadní tlumič výfuku.
Pokud nejste jasnými zastánci vozu značky Škoda, tak si myslim že není co řešit, a toto auto Vám uděla perfektní službu s minimalni udržbou a velkou vybavou. Ja se mohu pochlubit vyšší základní výbavou která zahrnuje otáčkoměr, paket na rozšíření blatníku a prahu, tonovaná skla a různé kapsy v interieru). Další příplatková výbava je centrální zamykaní, el. okna, litá kola a metalicky lak.
Nevýhodou jsou dražší náhradní díly a nemožnost některe díly sehnat.
Na svoji dobu daleko před Favoritem...prostornost pro 4 180cm pasažéry v pohodě.Motor výbornej,horší řazení...slušnej kufr (rezerva je nad motorem)...koroze vršků předních blatníků...a pod lemama a prahama Spotřeba 6-7 v létě...8-9 v zimě... PS: je to hybrid...podvozek převzatej od Fiatu...některý prvky VW (kliky apod) a hlava Porsche...ale auto k neutahání...3dvéř vypadá moc hezky...na svoji dobu povedený
Zdravím, tato diskuze se mě docela dotkla,seat ibiza 1.2 porsche s. z roku 1990. bylo moje první auto. I když dneska jezdím kočárem co má 250 kobylek, tak na malýho seata nikdy nezapomenu.Co píše autor recenze je naprostá pravda. Musím říct, že nejde jen o motor, design ďál pán Giugiaro a podvozek Karmann. Každopádně můj kousek jel jak pila,z dálničních klesání nebyl problém udělat tachometrových 190km/h (podle GPS 182km/h), po rovině tak o 10km/h míň. Hlavně nemůžu zapomenout na ksichty řidičů, kteří čučeli na označení 1.2 na boku auta:) Nutno dodat, že během 40tis. km nebyl jedinej problém. Vzhledem k tomu, za kolik se dá dneska při troše snahy zachovalej kousek sehnat, mi příjdou kritický řeči o tomhle autě naprosto nemístný....
Také jsem s tímto autem jel tachometrových ale z mírného kopce (kdo nevěří klidně to nehraju). Po rovině to možná těch 165 dá. Antikorozní ochrana je na tak stará auto velice dobrá, jenom přední blatníky mi reznou. Spolehlivost dobrá, komfort díky listovým pérům vzadu nic moc. Když srovnávám s kamarády co mají Fáčka a Felicie tak jsem rád že mám Porsche
Nevim jestli autor této recenze opravdu jel 180 km/h ale je fakt, že na objem 1,2 jede auto výborně (tento vůz mám a jel sem s ním 170 km/h) O kvalitní antikorozní úpravě bych příliš nemluvil " zvlášť přední blatníky " Jinak je auto velmi povedené například když ho srovnám s Favoritem. Spolehlivost tohoto vozu je dobrá pohodlí a komfort jízdy také. Tento "pekáč" má s Porsche společné to že je výrobcem pohonné jednotky tohoto auta a myslím, že jenom díky tomu se s ním dá dosáhnout takové rychlosti a jen díky tomu tolik vydrží.
Od mych narozenin je to skoro rok. Mam najeto cca 50tis. km. byly asi tri dny, kdy jsem nesedel v aute od te doby co jsem si vyzvednul ridicak. Auto potrebuju jak k dojizdeni, tak k praci. Pokud neverite maximalku, ktera byla skutecne u vozu, ktery jsem mel pucen blizko k hranici 180km/h, tak je to Vás problem a pochybuju ze tady pan anonym jel nekdy v tomhle aute, takze myslim, takze tvuj prispevek skutecne moc neresim. Jedine co ti jeste odpovim je, ze Porsche má velký zásluhy na pohonné jednotce a to jak s objemem 1,2 tak i 1,5.
"Ručička šplhá k hodnotě 180 km/h"?? No, šplhat se může, ale bude ráda, když dosáhne hodnoty 150... Seat z roku 92 je šmejd, kterej hnije, nejede a vypadá hnusně...
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza
Ibiza
Na svoji dobu daleko před Favoritem...prostornost pro 4 180cm pasažéry v pohodě.Motor výbornej,horší řazení...slušnej kufr (rezerva je nad motorem)...koroze vršků předních blatníků...a pod lemama a prahama
Spotřeba 6-7 v létě...8-9 v zimě...
PS: je to hybrid...podvozek převzatej od Fiatu...některý prvky VW (kliky apod) a hlava Porsche...ale auto k neutahání...3dvéř vypadá moc hezky...na svoji dobu povedený
23.12.2007 | 04:56:25 | KubikCv Reagovat
Porsche system
Zdravím, tato diskuze se mě docela dotkla,seat ibiza 1.2 porsche s. z roku 1990. bylo moje první auto. I když dneska jezdím kočárem co má 250 kobylek, tak na malýho seata nikdy nezapomenu.Co píše autor recenze je naprostá pravda. Musím říct, že nejde jen o motor, design ďál pán Giugiaro a podvozek Karmann. Každopádně můj kousek jel jak pila,z dálničních klesání nebyl problém udělat tachometrových 190km/h (podle GPS 182km/h), po rovině tak o 10km/h míň. Hlavně nemůžu zapomenout na ksichty řidičů, kteří čučeli na označení 1.2 na boku auta:) Nutno dodat, že během 40tis. km nebyl jedinej problém. Vzhledem k tomu, za kolik se dá dneska při troše snahy zachovalej kousek sehnat, mi příjdou kritický řeči o tomhle autě naprosto nemístný....
22.12.2007 | 21:24:14 | Tom Reagovat
chalpe prehmatl ses ve fotce! dej tam spravnou!
09.06.2007 | 15:30:45 | diego Reagovat
ta fotka :-)
Mam haluciance nebo je na tý fotce skutečně Renault Scénic?
09.06.2007 | 11:28:03 | Reagovat
Také jsem s tímto autem jel tachometrových ale z mírného kopce (kdo nevěří klidně to nehraju). Po rovině to možná těch 165 dá. Antikorozní ochrana je na tak stará auto velice dobrá, jenom přední blatníky mi reznou. Spolehlivost dobrá, komfort díky listovým pérům vzadu nic moc. Když srovnávám s kamarády co mají Fáčka a Felicie tak jsem rád že mám Porsche
07.05.2007 | 22:51:35 | Pepa Reagovat
kvalit
Nevim jestli autor této recenze opravdu jel 180 km/h ale je fakt, že na objem 1,2 jede auto výborně (tento vůz mám a jel sem s ním 170 km/h)
O kvalitní antikorozní úpravě bych příliš nemluvil " zvlášť přední blatníky "
Jinak je auto velmi povedené například když ho srovnám s Favoritem. Spolehlivost tohoto vozu je dobrá pohodlí a komfort jízdy také.
Tento "pekáč" má s Porsche společné to že je výrobcem pohonné jednotky tohoto auta a myslím, že jenom díky tomu se s ním dá dosáhnout takové rychlosti a jen díky tomu tolik vydrží.
02.01.2007 | 17:01:20 | KÁma Reagovat
2 Charger:
nehulim, jen tak na vysvetlenou;)
08.08.2006 | 12:00:01 | KoVaR Reagovat
Od mych narozenin je to skoro rok. Mam najeto cca 50tis. km. byly asi tri dny, kdy jsem nesedel v aute od te doby co jsem si vyzvednul ridicak. Auto potrebuju jak k dojizdeni, tak k praci. Pokud neverite maximalku, ktera byla skutecne u vozu, ktery jsem mel pucen blizko k hranici 180km/h, tak je to Vás problem a pochybuju ze tady pan anonym jel nekdy v tomhle aute, takze myslim, takze tvuj prispevek skutecne moc neresim. Jedine co ti jeste odpovim je, ze Porsche má velký zásluhy na pohonné jednotce a to jak s objemem 1,2 tak i 1,5.
08.08.2006 | 11:58:55 | KoVaR Reagovat
Už tolik nehul!!!!!!
07.08.2006 | 17:07:14 | Charger Reagovat
Ešte by ma zaujímalo čo ma tento pekáč spoločné s Porsche
07.08.2006 | 16:39:38 | Reagovat
Dobrý pekáč.
07.08.2006 | 16:38:29 | Reagovat
"Ručička šplhá k hodnotě 180 km/h"?? No, šplhat se může, ale bude ráda, když dosáhne hodnoty 150... Seat z roku 92 je šmejd, kterej hnije, nejede a vypadá hnusně...
07.08.2006 | 16:16:42 | Reagovat
čoveče kolik že ti to je že jsi měl předtím tolik aut? to jsi s nima jezdil ve třinácti nebo co?
07.08.2006 | 14:25:26 | Diego Reagovat