Rok výroby:2001Typ motoru:19..Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:94 800 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:5.4 l/100 kmVloženo:18. 10. 2006
Auto je naprosto bezporuchové od samého počátku, kdy sjelo z výrobní linky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to naprosto bezproblémové auto s nenáročným servisem. V 75000km měněny původní kotouče vpředu i vzadu spolu s destičkama. V 90000km výměna rozvodového řemeny,zadní tlumiče a ramena s čepy na přední nápravě(není divu na našich silnicích).
Nemám co bych tomuto auto vytknul krom tvrdšího podvozku. Je to menší auto,které umí poskytnout i nádech sportovní jízdy se spotrebou atakujici 6l v průměru při sportoním svezení.Motor 81kw je hotový nezmar při dodržení kvalitních olejů a správném zahřívání a chlazení turba nemá chybu
Zalezi,jakou mas motorizaci..ty mas sound 2? To je velky displej uprostred? Pokud mas klasicke autoradio,tak ano,prodava se samostatna redukce.Pokud sounsystem 2,tak je to o dost slozitejsi a musis pajet v originalnim autoradiu...vice je toho na www.seat-klub.cz jsou tam i fotky prestavby
Ahojte, mám seat ibizu 1,4 44kw r. 2000 a mám problém s rádiom. Po namontovaní v seat servise, kde vypnem kompet aj rádio s počítačom, mi po čase prestáva fungovať aj ostatné funkcie cez počítač, ventilátor, čas atď. Chcem sa spýtať, či mi vie s týmto niekto pomôcť, alebo poradiť. Ďakujem.
16.10.2014 | 10:03:13 | Jozef
| 212.5.204.*Reagovat
Co se tyce drnceni plastu,tak ano,mel sem s tim problem.Zhruba kolem 35 000km a trvalo to zhruba do 40 000.Povrzaval stredni panel,konkretne se trel kryci plast ustredoveho tunelu s plastem pro ofuk nohou spolujezdce...po tomto prubehu km to skoncilo a dodnes si ibiza nevrzla...v tu dobu mi to hrozne vadilo,silenej zvuk,ale pote to samo i odeslo Jaky mas model ibizy a kolik mas najeto?
Ja by som sa chcel spytat ake mate skusensti z drncanim plastov vo vnutri, ze zvyknu po case drncat. A sa mi zda ze uz aj nasa ibiza troska v jednom mieste zacina drncat.
Trocha sem ho jeste rozepsal.... Auto jsem po předchozí špatné zkušenosti s ojetým autem vybíral jako nové,rozhodoval jsem se mezi 206,fabií a ibizou.Jako nejsportovnější a vzhledově mi nejbližší se mi jevil seat ibiza.Po nalezení prodejce v blízském okolí sem se vydal na průzkum autosalonu,od své známé jsem měl dobré reference,které jsem si osobně ověřil.Po projížďce s 1.4 benzinem jsem přistoupil k objednání,byl sem ujištěn dodáním do měsíce.Nakonec to dopadlo s 2 měsíčním spožděním kvůli vyjimečnosti tohoto provedení motor 1.9 TDi,tvrdý podvozek sport,3 dveře.Bylo mi sděleno,že není tolik ,,nadšenců" pro toto provedení,není nikde skladem a čeká se na jeho vyrobení.Uplynula doba 3 měsíců a já se v den svých narozenin dočkal svého prvního nového auta.Auto je ve výbavě Sport,to znamenalo především 15 alu,tvrdý sportovní snižený podvozek,kotouče vpředu -vzadu,sportovni sedadla a radio soundsystem 2 s pŕípojkou pro cd changer.Motor 1.9 TDi 81kw s 235nm kroutícím momentem.Jako příznivce upravených aut sem se pustil v průběhu času do vylepšování stavu svého miláčka počínaje folie,oxenonováním světel pokračujíce předním nárazníkem z modelu Cupra,dodáním budíků měřící teplotu oleje,napětí,tempomatem,podsvětlením pro nohy vpředu-vzadu,chipem a konče sportovními kotouči OZ Zimmermann s deskama ferodo DS2500.Po odzkoušení 5 paprsků elektronu šířky 7.5x16 a pneu 205/45/16 sem skončil u 6x16 s pneu 195/45/16 pirelli zero nero a více paprsky z předchozí verze Cupra.Co se týče udržby se jí snažím dávat věci kvalitní či lepší než originál a ibizka se za to umí náležitě odvděčit.Ibizku k dnešku používám jako druhé auto do rodiny a pro rychlý přesun z bodu A do bodu B.Přeci jen kočárek a autosedačka se do ibizy špatně vkládá. Co bych rád ještě dodal,hodně lidí seatem pohrdá,já na něj ale nedám dopustit,pro mě to auto Má duši,má své Srdce.Pár technických dat:co by vás mohlo poměrně zajímat...a) délka (mm): 3876 b) šířka (mm): 1640 c) výška (mm): 1422 d) rozvor (mm): 2443 e) rozchod vpředu (mm): 1429 f) rozchod vzadu (mm): 1394 g) Objem nádrže (l): 44 h) Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1125 / 385 ch) brzdy přední 280x22 větrané,zadní 232x9 jednoduchéJezdím se občas povozit do Mostu na okruh a zde bych se rád podělil se zkušenostma ohledně jízdních vlastností mého konkrétního modelu...(pneu 195/45/16 pirelli zero nero,originální podvozek sport,pozměněná geometrie-sjíždí se více vnitřky pneu...v zatáčkách lépe sedí,na rovinách menší odpor)a)Pokud se přežene vjezd do zatáčky - auto se mění v nedotáčivé,předek se žene ven...jemně přibrzdit a dostat váhu na přední kola,poté vyšlápnout spojku,auto by se mělo po chvilce chytnout...:-)b)Vjezd jemně nad limit - nejprve se auto hrne pomalu předkem ven,pozvolna přechází v přetáčivý smyk,zadek začíná ujíždět...jemným kontra a jemným přidáním jde auto poměrně dobře zatáčkou vést,pokud chcete více zamachrovat a nechat vytočit zadek více do boku,silně nedoporučuji,protože kontrem se s tím poperete,ale poté se zadní kola chytnou a auto se přetočí nazpět dle rychlosti nejméně o 180 stupňů.Pak je to jak na kolotoči :-)Abych ve zkratce shrnul podvozek...je poměrně čitelný,nezáludný,nejprve vydá upozornění a pak už to záleží na Vás- uposlechnu a vše je ready,risknu to a pak se děj vůle boží :-))Brzdy....již v originálu brzdí poměrně dobře,používá je i provedení cupra se 156 ps Pro zájemce o kombinaci oz zimmerman+ferodo ds 2500-brzdy se ve studeném stavu chovají jako originál v účinnosti,nepískají.Po zahřátí déle vydrží než zvadnou,brzdí s ještě mnohem lepšímy účinky.Motor...po laboraci s viskozitou oleje 0W-40,5w-50 Mobil 1 sem skončil u 5W-40 Mobil 1,který se pro tento motor hodí nejlépe.U prvního je větší spotřeba oleje,ten druhý není dobrý na zimu,kdy motor potřebujete mít co nejdříve promazán.Po 75 000km jsem se odhodlal k lehkému chipu motoru,abych zachoval výdrž a zároveň zabránil černému čmoudu z výfuku.Nedržím se hesla No smoke,no fun... Turbo jen pro zajímavost je původní...Jak to dělám si možná někdo pokládá jako otázku,že turbo původní?Za studena se snažím s motorem pohybovat kolem 2000 otáček,zbytečně ho nevytáčím a to ani na volnoběh,když už je vše zahřáté..Mám kontrolku teploty oleje a tou se řídím,toto by mělo býti v každém autě,nevím proč to ve většině případů není :-/ Pokud je olej na 90,teprve tehdy plně využívám potenciál motoru,to samé pokud se jede větší ,,palba",nechávám turbo a olej vždy dochladit.Pneu...v originále se vyjíždělo na 185/55/15 pirelli 6000.Pro běžné použití slušná guma,takový universal pro všechno.Po roce sem nasadil 7.5x16 205/45/16 dunlop sp 9000.Výborná guma sucho mokro,po sjetí na 50 % trochu více hučí,vydržela 60 000km.Nyní jezdím 6x16 195/45/16 pirelli zero nero.Na suchu velmi dobrá pneu,na mokru na dunlop ztrácí :-(Zároveň ale je auto na tomto rozměru nejvíce čitelné.Dunlop více držela auto,řízení však bylo tupější a hůře se korigovalo.Prostě drželo,drželo,pak to přislo a já měl plno práce,co s rukama :-)Celkový pohled na toto auto:Co se týče techniky,podvozku,brzd a celkového naladění působí tento hatch jako vyvážený celek,vše působí kompaktně a sladěně.Vše je krom motoru shodné s verzí 1.8T s 156 ps,dle mě ideální odladění pro toto TDi.Nebudu si namlouvat,není to hot hatch,je to spíše auto pro rychlé přemístění mezi dvěma body,přesto nabízí nádech sportovní jízdy a mě hodně často dokáže přivést ten šibalský usměv na rtech :-). Silné stránky -silný motor s průměrnou spotřebou 5.4 l/100km-přesné řazení-všude se vejdu :-)-atraktivní vzhled-dostačující jízdní vlastnosti-spolehlivé auto-auto nerezne,pozink kastle,výfuk po 6 letech léto zima původní-po 102 000km na podvozku výměna čepů a silentbloků pro jistotu(zbytečně,původní bylo v naprostém pořádku...) Slabé stránky -tvrdý podvozek-chybí mi v létě dost klimatizace-těžký předek díky naftovému motoru-hlučnější motor a vibrace při volnoběhu-na zadních sedačkách málo místa-malý kufr Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy): Auto jezdí po 15000km na pravidelné servisní prohlídky do značkového servisu,krom výměny váhy vzduchu a brzdových desek a kotoučů v 75 000km,dále snímače venkovní teploty vzduchu a přepínání blinkrů je vše v naprostém pořádku i po 105 000km :-) Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar) Autosalon Šmucler,Horšovský TýnZkušenosti mám pouze kladné,přívětivé chování celého kolektivu,od mechaniků až po pana majitele,je to rodinná firma a i díky tomu jsem se rozhodl pro toto auto.Původně jsem chtěl koupit Opel,ale po velké neochotě prodejce sem se otočil na podpatku a vybral raději jinou značku,protože mě to absolutně odpudilo něco s oplem si začínat.
Mám fakt skvělé auto - sice má "jen" 66KW ale s chipem - takže při 1500otáčkách to neuvěřitelně zabere a na tomto zrychlení je vážně skvělé to, že předjedete kdejakou plečku a když, tak ujedete "alespoň na chvíli" nějakým silnějším vozítkům - které vás časem dojedou - ale rychlost 215km/h je fakt možná na dálnici - upozornění - fakt jen na dálnici - to se dá ještě v pohodě ukočírovat. Měnil jsem jen brzdy, udělal jsem rozvody a auto je fakt dobré - ještě mne jen trošku pozlobila pravá stahovačka - el. pravé okénko - jinak vše OK - ted budu mít auti zase na pár let v poho - mám 15" kolesa a musím říci - v poho - kdo má rád jak jízdu za pár kaček - najel jsem 1200km po dálnici - za necelých 10 hodin - jel jsem jak hovááádko - to víte - já dodržuji jinak nějaká ta omezení - a sem tam jsem načerpal pohonné hmoty do hodnoty 2300kč - což byla spotřeba cca 6,4l/100km - což je fajn - protože jsem fakt letěl a naháněl se se super autíčkama - které měli asi mnohem větší spotřebu. Pravda je, že je to tvrdší auti - ale proč ne, alespoň lépe drží při větších rychlostech - jen je nevýhoda na nájezdu od Brna na D1 - asi 15km to drncá tak, že jsem se bál o zuby :D kdo koupí seátka - šetří penízky dobře do prasátka ;-)
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza
Zalezi,jakou mas motorizaci..ty mas sound 2? To je velky displej uprostred? Pokud mas klasicke autoradio,tak ano,prodava se samostatna redukce.Pokud sounsystem 2,tak je to o dost slozitejsi a musis pajet v originalnim autoradiu...vice je toho na www.seat-klub.cz jsou tam i fotky prestavby
11.08.2008 | 16:14:02 | seatik Reagovat
potrebujem vediet ci je mozne kupit redukciu na autoradio na seat ibizu r.v. 2000??alebo tam musi byt original panel...
12.07.2008 | 15:28:08 | Reagovat
RE: nefungujúce rádio
Ahojte, mám seat ibizu 1,4 44kw r. 2000 a mám problém s rádiom. Po namontovaní v seat servise, kde vypnem kompet aj rádio s počítačom, mi po čase prestáva fungovať aj ostatné funkcie cez počítač, ventilátor, čas atď. Chcem sa spýtať, či mi vie s týmto niekto pomôcť, alebo poradiť. Ďakujem.
16.10.2014 | 10:03:13 | Jozef | 212.5.204.* Reagovat
Co se tyce drnceni plastu,tak ano,mel sem s tim problem.Zhruba kolem 35 000km a trvalo to zhruba do 40 000.Povrzaval stredni panel,konkretne se trel kryci plast ustredoveho tunelu s plastem pro ofuk nohou spolujezdce...po tomto prubehu km to skoncilo a dodnes si ibiza nevrzla...v tu dobu mi to hrozne vadilo,silenej zvuk,ale pote to samo i odeslo
Jaky mas model ibizy a kolik mas najeto?
24.10.2007 | 00:24:01 | seatik Reagovat
drnacani
Ja by som sa chcel spytat ake mate skusensti z drncanim plastov vo vnutri, ze zvyknu po case drncat. A sa mi zda ze uz aj nasa ibiza troska v jednom mieste zacina drncat.
22.10.2007 | 13:51:31 | Reagovat
Doplnění recenze
Trocha sem ho jeste rozepsal....
Auto jsem po předchozí špatné zkušenosti s ojetým autem vybíral jako nové,rozhodoval jsem se mezi 206,fabií a ibizou.Jako nejsportovnější a vzhledově mi nejbližší se mi jevil seat ibiza.Po nalezení prodejce v blízském okolí sem se vydal na průzkum autosalonu,od své známé jsem měl dobré reference,které jsem si osobně ověřil.Po projížďce s 1.4 benzinem jsem přistoupil k objednání,byl sem ujištěn dodáním do měsíce.Nakonec to dopadlo s 2 měsíčním spožděním kvůli vyjimečnosti tohoto provedení motor 1.9 TDi,tvrdý podvozek sport,3 dveře.Bylo mi sděleno,že není tolik ,,nadšenců" pro toto provedení,není nikde skladem a čeká se na jeho vyrobení.Uplynula doba 3 měsíců a já se v den svých narozenin dočkal svého prvního nového auta.Auto je ve výbavě Sport,to znamenalo především 15 alu,tvrdý sportovní snižený podvozek,kotouče vpředu -vzadu,sportovni sedadla a radio soundsystem 2 s pŕípojkou pro cd changer.Motor 1.9 TDi 81kw s 235nm kroutícím momentem.Jako příznivce upravených aut sem se pustil v průběhu času do vylepšování stavu svého miláčka počínaje folie,oxenonováním světel pokračujíce předním nárazníkem z modelu Cupra,dodáním budíků měřící teplotu oleje,napětí,tempomatem,podsvětlením pro nohy vpředu-vzadu,chipem a konče sportovními kotouči OZ Zimmermann s deskama ferodo DS2500.Po odzkoušení 5 paprsků elektronu šířky 7.5x16 a pneu 205/45/16 sem skončil u 6x16 s pneu 195/45/16 pirelli zero nero a více paprsky z předchozí verze Cupra.Co se týče udržby se jí snažím dávat věci kvalitní či lepší než originál a ibizka se za to umí náležitě odvděčit.Ibizku k dnešku používám jako druhé auto do rodiny a pro rychlý přesun z bodu A do bodu B.Přeci jen kočárek a autosedačka se do ibizy špatně vkládá. Co bych rád ještě dodal,hodně lidí seatem pohrdá,já na něj ale nedám dopustit,pro mě to auto Má duši,má své Srdce.Pár technických dat:co by vás mohlo poměrně zajímat...a) délka (mm): 3876 b) šířka (mm): 1640 c) výška (mm): 1422 d) rozvor (mm): 2443 e) rozchod vpředu (mm): 1429 f) rozchod vzadu (mm): 1394 g) Objem nádrže (l): 44 h) Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1125 / 385 ch) brzdy přední 280x22 větrané,zadní 232x9 jednoduchéJezdím se občas povozit do Mostu na okruh a zde bych se rád podělil se zkušenostma ohledně jízdních vlastností mého konkrétního modelu...(pneu 195/45/16 pirelli zero nero,originální podvozek sport,pozměněná geometrie-sjíždí se více vnitřky pneu...v zatáčkách lépe sedí,na rovinách menší odpor)a)Pokud se přežene vjezd do zatáčky - auto se mění v nedotáčivé,předek se žene ven...jemně přibrzdit a dostat váhu na přední kola,poté vyšlápnout spojku,auto by se mělo po chvilce chytnout...:-)b)Vjezd jemně nad limit - nejprve se auto hrne pomalu předkem ven,pozvolna přechází v přetáčivý smyk,zadek začíná ujíždět...jemným kontra a jemným přidáním jde auto poměrně dobře zatáčkou vést,pokud chcete více zamachrovat a nechat vytočit zadek více do boku,silně nedoporučuji,protože kontrem se s tím poperete,ale poté se zadní kola chytnou a auto se přetočí nazpět dle rychlosti nejméně o 180 stupňů.Pak je to jak na kolotoči :-)Abych ve zkratce shrnul podvozek...je poměrně čitelný,nezáludný,nejprve vydá upozornění a pak už to záleží na Vás- uposlechnu a vše je ready,risknu to a pak se děj vůle boží :-))Brzdy....již v originálu brzdí poměrně dobře,používá je i provedení cupra se 156 ps Pro zájemce o kombinaci oz zimmerman+ferodo ds 2500-brzdy se ve studeném stavu chovají jako originál v účinnosti,nepískají.Po zahřátí déle vydrží než zvadnou,brzdí s ještě mnohem lepšímy účinky.Motor...po laboraci s viskozitou oleje 0W-40,5w-50 Mobil 1 sem skončil u 5W-40 Mobil 1,který se pro tento motor hodí nejlépe.U prvního je větší spotřeba oleje,ten druhý není dobrý na zimu,kdy motor potřebujete mít co nejdříve promazán.Po 75 000km jsem se odhodlal k lehkému chipu motoru,abych zachoval výdrž a zároveň zabránil černému čmoudu z výfuku.Nedržím se hesla No smoke,no fun... Turbo jen pro zajímavost je původní...Jak to dělám si možná někdo pokládá jako otázku,že turbo původní?Za studena se snažím s motorem pohybovat kolem 2000 otáček,zbytečně ho nevytáčím a to ani na volnoběh,když už je vše zahřáté..Mám kontrolku teploty oleje a tou se řídím,toto by mělo býti v každém autě,nevím proč to ve většině případů není :-/ Pokud je olej na 90,teprve tehdy plně využívám potenciál motoru,to samé pokud se jede větší ,,palba",nechávám turbo a olej vždy dochladit.Pneu...v originále se vyjíždělo na 185/55/15 pirelli 6000.Pro běžné použití slušná guma,takový universal pro všechno.Po roce sem nasadil 7.5x16 205/45/16 dunlop sp 9000.Výborná guma sucho mokro,po sjetí na 50 % trochu více hučí,vydržela 60 000km.Nyní jezdím 6x16 195/45/16 pirelli zero nero.Na suchu velmi dobrá pneu,na mokru na dunlop ztrácí :-(Zároveň ale je auto na tomto rozměru nejvíce čitelné.Dunlop více držela auto,řízení však bylo tupější a hůře se korigovalo.Prostě drželo,drželo,pak to přislo a já měl plno práce,co s rukama :-)Celkový pohled na toto auto:Co se týče techniky,podvozku,brzd a celkového naladění působí tento hatch jako vyvážený celek,vše působí kompaktně a sladěně.Vše je krom motoru shodné s verzí 1.8T s 156 ps,dle mě ideální odladění pro toto TDi.Nebudu si namlouvat,není to hot hatch,je to spíše auto pro rychlé přemístění mezi dvěma body,přesto nabízí nádech sportovní jízdy a mě hodně často dokáže přivést ten šibalský usměv na rtech :-).
Silné stránky
-silný motor s průměrnou spotřebou 5.4 l/100km-přesné řazení-všude se vejdu :-)-atraktivní vzhled-dostačující jízdní vlastnosti-spolehlivé auto-auto nerezne,pozink kastle,výfuk po 6 letech léto zima původní-po 102 000km na podvozku výměna čepů a silentbloků pro jistotu(zbytečně,původní bylo v naprostém pořádku...)
Slabé stránky
-tvrdý podvozek-chybí mi v létě dost klimatizace-těžký předek díky naftovému motoru-hlučnější motor a vibrace při volnoběhu-na zadních sedačkách málo místa-malý kufr
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jezdí po 15000km na pravidelné servisní prohlídky do značkového servisu,krom výměny váhy vzduchu a brzdových desek a kotoučů v 75 000km,dále snímače venkovní teploty vzduchu a přepínání blinkrů je vše v naprostém pořádku i po 105 000km :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autosalon Šmucler,Horšovský TýnZkušenosti mám pouze kladné,přívětivé chování celého kolektivu,od mechaniků až po pana majitele,je to rodinná firma a i díky tomu jsem se rozhodl pro toto auto.Původně jsem chtěl koupit Opel,ale po velké neochotě prodejce sem se otočil na podpatku a vybral raději jinou značku,protože mě to absolutně odpudilo něco s oplem si začínat.
17.10.2007 | 22:16:25 | seatik Reagovat
Opet po roce
Tak rok se s rokem sesel,auto vlastnim jiz 6 let,najeto 102 500km a auticko stale slape bez jedine zavady
23.06.2007 | 10:42:42 | seatik Reagovat
1.9TDI SEAT IBIZA
Mám fakt skvělé auto - sice má "jen" 66KW ale s chipem - takže při 1500otáčkách to neuvěřitelně zabere a na tomto zrychlení je vážně skvělé to, že předjedete kdejakou plečku a když, tak ujedete "alespoň na chvíli" nějakým silnějším vozítkům - které vás časem dojedou - ale rychlost 215km/h je fakt možná na dálnici - upozornění - fakt jen na dálnici - to se dá ještě v pohodě ukočírovat. Měnil jsem jen brzdy, udělal jsem rozvody a auto je fakt dobré - ještě mne jen trošku pozlobila pravá stahovačka - el. pravé okénko - jinak vše OK - ted budu mít auti zase na pár let v poho - mám 15" kolesa a musím říci - v poho - kdo má rád jak jízdu za pár kaček - najel jsem 1200km po dálnici - za necelých 10 hodin - jel jsem jak hovááádko - to víte - já dodržuji jinak nějaká ta omezení - a sem tam jsem načerpal pohonné hmoty do hodnoty 2300kč - což byla spotřeba cca 6,4l/100km - což je fajn - protože jsem fakt letěl a naháněl se se super autíčkama - které měli asi mnohem větší spotřebu. Pravda je, že je to tvrdší auti - ale proč ne, alespoň lépe drží při větších rychlostech - jen je nevýhoda na nájezdu od Brna na D1 - asi 15km to drncá tak, že jsem se bál o zuby :D
kdo koupí seátka - šetří penízky dobře do prasátka ;-)
09.06.2007 | 02:02:06 | deny2 Reagovat
Tak tak
presne s tebou suhlasim... ked sa vie clovek starat o auto a rozumie mu tak niet co riesit. nech ibiza sluzi i nadalej tak spolahlivo. maj sa
21.10.2006 | 11:09:31 | kewlarsiet Reagovat