Rok výroby:2000Typ motoru:1,4i 44kwStav km při koupi:96 500 kmStav km nyní:118 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:16. 10. 2010
Utržené lanko spojkového pedálu. (utrhlo se v místě nýtu u pedálu.)
Malé prosakování chladící kapaliny v dolní části chladiče.
Ve větších mrazech zatuhnutí zamkového mechanismu u dveří a zatuhnutí ruční brzdy, oprava byla poklepem kladiva do zadních kol (v místě bubnů)
Občas rosvícení kontrolky EPC bez zjevného důvodu.
Občas při rozjezdu opožděná odezva motoru na přidání plynu (chyba elektronického pedálu)
Loupání povrchové úpravy u madel dveří (v kabině)
Rosení pravé paraboly předního světlometu.
Až na tyto věci jen běžná údržba tj. výměna sjetých kotoučů a destiček a samozřejmě oleje 5W40 cca co 15 000 km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po přesednutí z předchozího auta (suzuki swift z roku 1994) mám pocit že Seat ibiza je už dospělé auto s pozinkovanou karoserií, po deseti letech celoročního provozu převážně v Praze nemá až na pár krupiček nic zrezlé.
Také po stránce bezpečnosti na tom není nejhůř. (tři hvězdičky)
Auto je celkem dobře odhlučněno až na větší rázi od kol při přejezdu děr v silnici což je díky tvrdšímu podvozku o proti např.VW Polo s kterými má hodně dílů společních.
Auto má sice většinu dílů od Volkswagenu ale je vyrobeno ve Španělsku což je znát na špatném slícování plastů palubní desky. (vrže a skřípá)
Motor je Volkswagen 1.4 Mpi 44 kw. (stejný se montoval i do fabií a VW polo a golf.) Zátah má plynule od spodních otáček, při 50km/h točí na pětku 1500 otáček což se projevuje na celkem pěkné průměrné potřebě 6,5 litrů/100km. Maximální rychlost je cca 160 km/h
Řízení je také lehké a přesné.
Sedačky jsou dostačně tuhé, pohodlné i na delší cesty, jen boční vedení by mohlo být lepší.
Řazení je dobré (krátké dráhy řazení, řadička dobře padne do ruky)
Díky tvrdšímu podvozku dobře sedí v zatáčkách ale když jdete přes limit (pneu) tak už s tím smykem moc neuděláte.
Celkově působí auto sportovějším dojmem (ladění podvozku, červené podsvícení palubní desky, tří ramený volant)
Mám Ibizu 1,4MPI r.v.2000 s motorem AKK a po výměně pylového a vzduchového filtru přišel na řadu i palivový ale nemůžu ho najít,nevíte někdo kde se ukrývá?
ja ten motor urco nezatracujem, ja mam prave naopak v oblube tieto osvedcene poctive konstrukcie. Ja som sa snazil len neznalcom objasnit situaciu. Ten motor nema vyraznejsiu chybu a preto si ho netreba pliest s vw
to že padesátiletý neznamená, že bych ho zatracoval. Na svou dobu byl velice moderní a i dnes by měl co nabídnout. Například blok vyrobený metodou tlakového lití hliníku byl na svou dobu skoro úlet, ještě v 90 letech to nebylo obvyklé u mnohem věhlasnějších značek. Třikrát zalomená klika taky není takový problém - motory ve feldách byly schopné vydržet brutální porce kilometrů, u fábií byla ještě přidána vyztužovací klec - běžnému uživateli je buřt jestli je klikovka na třech nebo padesáti lágrech.... Můj názor je, že kdyby ty motory měly hydroštely, tak by byly věčné a prakticky bezůdržbové. Co se týká krouťáku, tak souhlasím - motory VW ať už staré 1,4 nebo 1,6 tahaly od neutrálu, škodovácké motory se musely roztočit - je to dáno konstrukcí a z toho plynou i výkonové špičky/otáčky, i krouťák a jeho průběh, který je podle mého mnohem důležitější údaj než hodnota výkonu motoru.
Prvé Fábie mali naozaj motor VW 1,4 44kW, až neskôr začali montovať 1,4 55kW. Inak tá 1,4 44kW má naozaj pekný záťah odspodu, je to vlastne motor pôvodom z VW Golf III.
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza
kde je palivový filtr
Mám Ibizu 1,4MPI r.v.2000 s motorem AKK a po výměně pylového a vzduchového filtru přišel na řadu i palivový ale nemůžu ho najít,nevíte někdo kde se ukrývá?
01.09.2011 | 13:35:46 | dedo37 | 85.216.253.* Reagovat
ja ten motor urco nezatracujem, ja mam prave naopak v oblube tieto osvedcene poctive konstrukcie. Ja som sa snazil len neznalcom objasnit situaciu. Ten motor nema vyraznejsiu chybu a preto si ho netreba pliest s vw
18.10.2010 | 11:44:15 | nstar Reagovat
to že padesátiletý neznamená, že bych ho zatracoval. Na svou dobu byl velice moderní a i dnes by měl co nabídnout. Například blok vyrobený metodou tlakového lití hliníku byl na svou dobu skoro úlet, ještě v 90 letech to nebylo obvyklé u mnohem věhlasnějších značek. Třikrát zalomená klika taky není takový problém - motory ve feldách byly schopné vydržet brutální porce kilometrů, u fábií byla ještě přidána vyztužovací klec - běžnému uživateli je buřt jestli je klikovka na třech nebo padesáti lágrech.... Můj názor je, že kdyby ty motory měly hydroštely, tak by byly věčné a prakticky bezůdržbové.
Co se týká krouťáku, tak souhlasím - motory VW ať už staré 1,4 nebo 1,6 tahaly od neutrálu, škodovácké motory se musely roztočit - je to dáno konstrukcí a z toho plynou i výkonové špičky/otáčky, i krouťák a jeho průběh, který je podle mého mnohem důležitější údaj než hodnota výkonu motoru.
18.10.2010 | 11:10:02 | rolf fuchs Reagovat
este som zabudol
ten povod znamena trikrat ulozeny klukovy hriadel, co je patdesiatrocny motor, to uz je nejaka historia
dufam, ze som vas poucil....
18.10.2010 | 09:25:28 | nstar Reagovat
neviem sice preco by som tu mal rozdavat vedomosti ale tie motory su ine:
skoda ma o sedem ccm vacsi motor a rozvod ohv a jeho povod je vo felicii, favorite, atd...1000MB, konstrukcne odlisny motor od toho vw
Maju len papierovo zhodny vykon aj to pri roznych otackach, tocivy moment sa lisi o par nm pri roznych otackach
18.10.2010 | 09:21:58 | nstar Reagovat
Prvé Fábie mali naozaj motor VW 1,4 44kW, až neskôr začali montovať 1,4 55kW. Inak tá 1,4 44kW má naozaj pekný záťah odspodu, je to vlastne motor pôvodom z VW Golf III.
18.10.2010 | 09:00:16 | Svoro Reagovat
nstar
a povíš nám, v čem podstatném se tento motor liší od toho ve fabii?
18.10.2010 | 00:10:52 | Reagovat
a tento motor nie je zhodny s tym vo fabii
17.10.2010 | 21:41:48 | nstar Reagovat
ak jazdis 1500 ot na 5 bezne tak...
...co znamena ta kontrolka epc!
17.10.2010 | 21:41:14 | nstar Reagovat