Rok výroby:1996Typ motoru:1,4 benzínStav km při koupi:33 000 kmStav km nyní:54 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:27. 12. 2006
Dalo by se snad zjednodušeně říci, že krouticí moment násobený otáčkami, dá nám výkon. Proto motory s nižšími otáčkami, jsou-li výkonné, mají i vysoký točivý moment. Nebo naopak vysoký točivý moment v nízkých otáčkách (turbodiesely) znamená reletivně vysoký výkon v těchto nízkých otáčkách.
Výkon je práce vykonaná za jednotku času. Práce je dráha krát síla. Točivý moment je síla krát rameno (měří se na klikovém hřídeli nebo na hnacích kolech na dynamometru).Točivý moment a výkon spolu tedy souvisí, ale nadá se říct, že by byl točivý moment ku výkonu stejný u různých motorů. Zhruba platí, je -li Mt 200Nm, výkon bude kolem 100Kw - u benzínu. U turbodieslu bude hodnota točivého momentu větší než u benzínu.
Hučící ložisko by se mělo vyměnit co nejdříve. Upadnutí hrozí jen u kola, kde jsou bubnové brzdy(tu jde fakt jen o tu kvalitu materiálu), protože v nejhorším případě u kotoučových ten náboj zachytí brzdové čelisti, ale to by to ložisko muselo být úplné bláto, mě samotnému hučící ložiska držely hezky dlouho. Proto říkám Ibiza byla vyjímka, na kterou nikdy nezapomenu a Seata si nikdy nekoupím. Ohledně toho výkonu, tak jak to čtu dole, už je to asi 2 roky, tak za tu dobu to asi zjistili, že je to totální úlet něco převádět. Výkon a kroutící moment jsou různé typové vlastnosti motoru.
podle mě nikdy kolo neupadne jen proto, že odejde ložisko. třeba se sekne, možná, ale neupadne. Mě u fábie hučelo PP ložisko. Půl roku jsem na to jezdil a ještě dal dovču do španělska. na hučící ložisko jsem najel cca 15000km. při výměne jsem se jen tak zeptal, zda to nemohlo třeba upadnout. Prej ne.
Můžete se na mě nasrat!Ale přijde mě že majitelé značky Škoda a jejich zastánci si myslí že t je nejlepší auto snad na světě bezproblémoví a nevím co ještě .Já nevím mám rád Francouzský auta ,ale nikdy nebudu tvrdit že jsou to nejlepší i když já a rodina s nimi mám jen dobré zkušenost.Protože vím že jsou takoví co ji nemají.A mají pravdu.Jen málo kdo řekne že škoda je taky poruchoví auto ,že u Octavie kombi při zavření kufru normálním způsobem 2x se rozbilo sklo ,že má špatné poloosy atd.Ono to tak je.Ale jen málo kdo to dokáže přiznat ,nevím proč ,opravdu je v té značce asi nějaká droga která člověka zabední.
Pak jsem to dal do servisu .Zaplatil necelý 2000kč.A za týden znova protože to tam narvaly násilím.Tak mě to zadarmo vyměnily.Na to R19 se měnily 2x obě přední .
Tak do Fábie nerej, vepředu upadne kolo, leda díky ledabylému utahování šroubu v pneuservisu. Ty mrchy pak argumentujou, že po 5km si musíš ještě sám dotáhnout kola nadoraz, protože oni mají takové staré ojeté pneuutahováky, které neumí utahovat, ale jen zašroubovat, ale nejsou schopní vzít do ruky obyčejný klíč. Taková to je vojebávka a ochrana proti právníkům, aby nemuseli hradit vzniklou škodu.
Sám sem si nemělnil.Ale hučí proto protože je opotřebovaný a to tak že jsou vymačkány ložiskové dráhy.Ono stačí když člověk při výměně ložisko natluče kladivem tak začne hučet zachvilu znova.Upadnout může ,ale většinou po delší době ,když s tím člověk jezdí .Jezdil jsem s tím 2 měsíce protože jsem byl ještě ve školy a nesehnal jsem hned peníze na opravu.Vím že to dělalo nejvíc při 90km a při zatočení na levou stranu ze začátku to jen hučelo pak už to začalo přibrždovat auto.( Když jsem přibrzdil tak se začal z lehka chvět interier .jezdil jsem s tím max 90 km .
Vy jste asi oba vymaštěný dneska, nebo já mám dneska tak blbou náladu.:( Když říkám, že spadlo kolo, tak to spadlo i s celým nábojem. měnili jste si někdy na autě sami ložisko? Víte proč to vůbec hučí proč to dělá takový zvuk?
Tak ono to klidně mohlo být načatý před tím .Nebo spíš určitě a zatížením tu ruplo.Protože pochybuji že budou dělat auta co při naložení jim upadávají kola.Jinak stou kvalitou nevím ,pořád jde o kus.Znám jednoho co si koupil Fabii a v zatáčce mu upadlo přední kolo.Ono každý značka má něco kladného a záporného.A navíc jak jsem se zmínil jde o kus.
To neumíš říct sám? Jestli to někdo chce vědět, tak ať si zajde s autem na motorovou brzdu. Ohledně Ibizy, jednou jsem s tím jel v plně naloženém autě, znenadání začlo cestou hučet zadní ložisko kola. Doufaje, že dojedem jsme pokračovali. Ale prd po 500metrech upadlo celé kolo. Takže kvalita Seatu na hodně nižší úrovni než Škoda.
O autě nevím skoro nic (od recenzenta), jen nevěřícně koukám, jak tady místní "odborníci" řeší výkon (nejlépe v koních pánové) a kroutící moment - kde je svlastík? Ten Vám to ozřejmí.................
Ono záleží na hodně věcech.Třeba Renault 19 1.8 16v má 99kw 135koní stejně jako moje 406 2.0.Ale je zase skoro 500kg lehčí. 406 dá 0-100 kolem 9-10s 16v R19 kolem 8.5-9s.406 190nm R19 158NM .Na kratší vzdálenost můžu říct R19 ujíždí ,hlavně ze startu je lehčí a skoro stejný výkon.Ale když se 406 rozjede tak ,pak už si R19 dá v pohodě.Ale rozdíl je v té váze která jde značně vidět R19 16v je hbitá a motor 135koni na váhu 1050kg je docela dost.
Felicia 1.3 50kw má kroutící moment 106 Nm (při 2600 ot./min). Felicia 1.6 55kw má 135 Nm (při 3500 ot./min).ibiza 1.2 z roku 2009 má kroutící moment 112nm 51kw.Čím větší počet KW tím i větší kroutící moment.Netvrdím na 100procent a myslím si to.Třeba vezmu že má 406 2.0 má 99kw 190NM a 2.2 116kw 217nm. 1.8 85kw 160NM 3.0 152kw 285nm.Čím větší počet KW tím větší točiví moment ale spon dle toto co vidím a čtu.:)
Mohu potvrdit, že Seat Ibiza 1,4 mpi 44kw jede líp jak felicie 1,3i 50kw, vlastním ibizu a měl jsem možnost to vyzkoušet. Má téměř shodný motor jako felicie 1,6, až na zdvihový objem, i ze spoda a zhora je to téměř stejné a řekl bych že jede stejně, známej má také ibizu 96 bez úpravy motoru a jede daleko líp jak auta, která byla zde zmiňovaná včetně mojí ibizi.
Jak se počítá výkon z točivého momentu, to bych musel někde najít, ale ten tvůj způsob, když to zkusím, nějak nefunguje. I když dám desetinnou čárku tam, kam potřebuji, stejně se nedostávám na potřebné hodnoty. Vycházím ze známých hodnot výkonu, otáček a točivého momentu - třeba u škodovek. Beru v úvahu, že v otáčkách nejvyššího výkonu už točivý moment není maximální, ale nevychází to.
Výkon se, pokud si ještě pamatuji ze školy, počítá vynásobením točivého momentu číslem pí (myslím tím Ludolfovo číslo) krát 2 krát otáčky. No a protože některý motor má třeba menší točivý moment než jiný, ale udrží si ho do vyšších otáček, logicky má tedy udaný vyšší výkon. Problém je v tom, že zejména některé menší motory (např. při jízdě do kopce při zatížení) ani na nižší rychlostní stupně těch vysokých otáček díky malé síle motoru (tím myslím malému točivému momentu) nedosáhnou. Možná tak na jedničku nebo na dvojku. Však se říká, že křivka točivého momentu je důležitější než křivka výkonu, i když fakticky jsou na sobě zcela závislé a jedna jde odvodit od druhé. I když samozřejmě pořád tu bude většina lidí, která se podívá na počet kW (stejně jako třeba u fotoaparátů na počet megapixelů) a má ve všem jasno... Bohužel...
Měli byste se kluci slovenský už nějak domluvit. Na stránkách Fabia 2.0 mi nějaký Ado tvrdí, že výkon se počítá z kroutícího momentu, a že výkon je přímo uměrný kroutícímu momentu. Ty mi tady tvrdíš, že motor 50 kW má menší krouťák než motor 44 kW. Tím to vlastně vyvracíš. Ado je údajně vzdělanec přes auta. Tak si to tam na slovensku dejte do pořádku, protože působíte dojmem, že se tam ve školách učíte pičoviny.
Nuž až tak konkrétní sem nechtěl být. Jen mi neseděla ta připomínka, že to je - cituji - lemra líná, ve vyšší rychlosti nestabilní a špatně ovladatelná. Nebyla v roce 1996 (což se dá doložit odbornými články) a pokud je v dobrém stavu, neměla by ve srovnání s nejběžnějšími fabiemi, fusiony či thaliemi (co se vlastně ještě v současnosti nejvíc prodává?) na tom být až tak špatně ani dnes.
Zamrzí, když někteří přepočítávají jenom množství kilowat. Neuvědomí si, že tady nejde jen o jedno číslo. Podstatný je též průběh výkonu atd... což se samozřejmě nejlépe projeví v praxi při jízdě. Druhá věc je, že pak bez znalosti věci hned píší komentáře...
Jestli ten dojem, že to jede líp než 50 kW není v převodech. Jasně, že auto zpřevodované do pomala, působí dojmem lehké a hbité akcelerace. Ale bohužel jen do určité rychlosti. Potom je odměnou vyšší spotřeba.
To byla samozřejmě ironie.... těch 9 bodů za jízdní vlastnosti od majitele 105ky je asi tak vypovídající, jako 3 body od znalců aut. Protože když i majiteli105ky se jízdní vlastnosti nezdají za 10, ale něco ubere, tak to už musí být něco v nepořádku.
Anonym není zvyklý. Anonym se bohužel shodl s pisatelem recenze. I ten tak toto auto hodnotí... Jinak anonym už bohudík toto neřeší, protože po vyléčení se z ojetin (a nebylo jich málo) už jezdí jen s novými. :-))
Dvouventilový OHC motor 1.4 v této ibize je už dávná historie. Pamatuji si však, že ti, co si dovezli vůz s tímto motorem, řešili jak je možné, že má jen 44 kW a přitom jede líp než 50 kW ve felicii. Druhá věc je ta stabilita a jízdní vlastnosti - u nových ibiz byly samozřejmě velmi dobré. Pokud už má auto ale něco za sebou, je zanedbané, bourané nebo poskládané ze dvou vraků, jízdní vlastnosti pochopitelně za moc nestojí. A na takové auta je asi anonym zvyklý.
Věř že po přesednutí ze škody 105 je KAŽDÉ auto velice živé. A to i Trabant, i Matiz. O této tragédii - Ibize 1,4 to v tomto případě může platit také. Ovšem porovnáš-li ho s ostatními současnými a "normálními" auty (tzn. všemi mimo š 105), je to lemra líná, ve vyšší rychlosti nestabilní a špatně ovladatelná.
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza
Výkon vs točivý moment
A z točivého momentu (úhlové rychlosti a síly na rameni) se dá vypočítat výkon.
23.05.2011 | 17:51:46 | Zdeněk Reagovat
Dalo by se snad zjednodušeně říci, že krouticí moment násobený otáčkami, dá nám výkon. Proto motory s nižšími otáčkami, jsou-li výkonné, mají i vysoký točivý moment. Nebo naopak vysoký točivý moment v nízkých otáčkách (turbodiesely) znamená reletivně vysoký výkon v těchto nízkých otáčkách.
23.05.2011 | 17:45:41 | Itall Reagovat
Výkon vs točivý moment
Výkon je práce vykonaná za jednotku času. Práce je dráha krát síla.
Točivý moment je síla krát rameno (měří se na klikovém hřídeli nebo na hnacích kolech na dynamometru).Točivý moment a výkon spolu tedy souvisí, ale nadá se říct, že by byl točivý moment ku výkonu stejný u různých motorů. Zhruba platí, je -li Mt 200Nm, výkon bude kolem 100Kw - u benzínu. U turbodieslu bude hodnota točivého momentu větší než u benzínu.
23.05.2011 | 16:00:30 | Zdenál Reagovat
svlastik
Hučící ložisko by se mělo vyměnit co nejdříve. Upadnutí hrozí jen u kola, kde jsou bubnové brzdy(tu jde fakt jen o tu kvalitu materiálu), protože v nejhorším případě u kotoučových ten náboj zachytí brzdové čelisti, ale to by to ložisko muselo být úplné bláto, mě samotnému hučící ložiska držely hezky dlouho. Proto říkám Ibiza byla vyjímka, na kterou nikdy nezapomenu a Seata si nikdy nekoupím.
Ohledně toho výkonu, tak jak to čtu dole, už je to asi 2 roky, tak za tu dobu to asi zjistili, že je to totální úlet něco převádět. Výkon a kroutící moment jsou různé typové vlastnosti motoru.
23.05.2011 | 14:41:39 | svlastik Reagovat
No jo, PP ložisko, znám. A při výměně ještě urazili hnací kloub :o(
23.05.2011 | 14:21:34 | Itall Reagovat
podle mě nikdy kolo neupadne jen proto, že odejde ložisko. třeba se sekne, možná, ale neupadne. Mě u fábie hučelo PP ložisko. Půl roku jsem na to jezdil a ještě dal dovču do španělska. na hučící ložisko jsem najel cca 15000km. při výměne jsem se jen tak zeptal, zda to nemohlo třeba upadnout. Prej ne.
23.05.2011 | 14:15:51 | Reagovat
Můžete se na mě nasrat!Ale přijde mě že majitelé značky Škoda a jejich zastánci si myslí že t je nejlepší auto snad na světě bezproblémoví a nevím co ještě .Já nevím mám rád Francouzský auta ,ale nikdy nebudu tvrdit že jsou to nejlepší i když já a rodina s nimi mám jen dobré zkušenost.Protože vím že jsou takoví co ji nemají.A mají pravdu.Jen málo kdo řekne že škoda je taky poruchoví auto ,že u Octavie kombi při zavření kufru normálním způsobem 2x se rozbilo sklo ,že má špatné poloosy atd.Ono to tak je.Ale jen málo kdo to dokáže přiznat ,nevím proč ,opravdu je v té značce asi nějaká droga která člověka zabední.
23.05.2011 | 13:45:07 | luke20 Reagovat
Na tom autě se opotřebovává všechno stejně jako na každým jiným.Záleží na majiteli jak se k tomu postaví.
23.05.2011 | 13:34:05 | luke20 Reagovat
Škoda Fabia je auto.A když se o to nebudeš starat a v případě vážnějších poruch to budeš předcházet.Tak dopadne stejně jako každý jiný auto.
23.05.2011 | 13:28:55 | luke20 Reagovat
Pak jsem to dal do servisu .Zaplatil necelý 2000kč.A za týden znova protože to tam narvaly násilím.Tak mě to zadarmo vyměnily.Na to R19 se měnily 2x obě přední .
23.05.2011 | 13:24:14 | luke20 Reagovat
Upadnutí předního kola
Tak do Fábie nerej, vepředu upadne kolo, leda díky ledabylému utahování šroubu v pneuservisu. Ty mrchy pak argumentujou, že po 5km si musíš ještě sám dotáhnout kola nadoraz, protože oni mají takové staré ojeté pneuutahováky, které neumí utahovat, ale jen zašroubovat, ale nejsou schopní vzít do ruky obyčejný klíč. Taková to je vojebávka a ochrana proti právníkům, aby nemuseli hradit vzniklou škodu.
23.05.2011 | 13:21:31 | svlastik Reagovat
Sám sem si nemělnil.Ale hučí proto protože je opotřebovaný a to tak že jsou vymačkány ložiskové dráhy.Ono stačí když člověk při výměně ložisko natluče kladivem tak začne hučet zachvilu znova.Upadnout může ,ale většinou po delší době ,když s tím člověk jezdí .Jezdil jsem s tím 2 měsíce protože jsem byl ještě ve školy a nesehnal jsem hned peníze na opravu.Vím že to dělalo nejvíc při 90km a při zatočení na levou stranu ze začátku to jen hučelo pak už to začalo přibrždovat auto.( Když jsem přibrzdil tak se začal z lehka chvět interier .jezdil jsem s tím max 90 km .
23.05.2011 | 13:20:22 | luke20 Reagovat
To Luke a Vašek
Vy jste asi oba vymaštěný dneska, nebo já mám dneska tak blbou náladu.:( Když říkám, že spadlo kolo, tak to spadlo i s celým nábojem.
měnili jste si někdy na autě sami ložisko? Víte proč to vůbec hučí proč to dělá takový zvuk?
23.05.2011 | 13:09:24 | svlastik Reagovat
No dobrý no.Nebudu se vyjadřovat.Ale to když řekne že nepřišroubovaný kolo neupadne tak neupadne no jasný!
23.05.2011 | 12:48:09 | luke20 Reagovat
Když
svlastik říká , že upadne, TAK upadne !
23.05.2011 | 12:45:18 | Vašek Reagovat
Svlastik
Jinak s hučícím ložiskem jsem jezdil asi 2 měsíce.A když už by se vysypalo tak neupadne kolo.:)
23.05.2011 | 12:35:47 | luke20 Reagovat
Svlastik
Tak ono to klidně mohlo být načatý před tím .Nebo spíš určitě a zatížením tu ruplo.Protože pochybuji že budou dělat auta co při naložení jim upadávají kola.Jinak stou kvalitou nevím ,pořád jde o kus.Znám jednoho co si koupil Fabii a v zatáčce mu upadlo přední kolo.Ono každý značka má něco kladného a záporného.A navíc jak jsem se zmínil jde o kus.
23.05.2011 | 12:34:22 | luke20 Reagovat
To Vašek
To neumíš říct sám?
Jestli to někdo chce vědět, tak ať si zajde s autem na motorovou brzdu.
Ohledně Ibizy, jednou jsem s tím jel v plně naloženém autě, znenadání začlo cestou hučet zadní ložisko kola. Doufaje, že dojedem jsme pokračovali. Ale prd po 500metrech upadlo celé kolo. Takže kvalita Seatu na hodně nižší úrovni než Škoda.
23.05.2011 | 12:14:59 | svlastik Reagovat
Dokonalá recenze :-)
O autě nevím skoro nic (od recenzenta), jen nevěřícně koukám, jak tady místní "odborníci" řeší výkon (nejlépe v koních pánové) a kroutící moment - kde je svlastík? Ten Vám to ozřejmí.................
23.05.2011 | 11:33:45 | Vašek Reagovat
Tak dá 406 2.0 http://www.youtube.com/watch?v=KXbtjBagvH8
Tak r19 16v http://www.youtube.com/watch?v=8LbxqVbAwUE
Je to zhruba stejný ,ale ten točiví moment jde vidět.
23.05.2011 | 10:13:20 | luke20 Reagovat
Ono záleží na hodně věcech.Třeba Renault 19 1.8 16v má 99kw 135koní stejně jako moje 406 2.0.Ale je zase skoro 500kg lehčí. 406 dá 0-100 kolem 9-10s 16v R19 kolem 8.5-9s.406 190nm R19 158NM .Na kratší vzdálenost můžu říct R19 ujíždí ,hlavně ze startu je lehčí a skoro stejný výkon.Ale když se 406 rozjede tak ,pak už si R19 dá v pohodě.Ale rozdíl je v té váze která jde značně vidět R19 16v je hbitá a motor 135koni na váhu 1050kg je docela dost.
23.05.2011 | 10:02:25 | luke20 Reagovat
Felicia 1.3 50kw má kroutící moment 106 Nm (při 2600 ot./min). Felicia 1.6 55kw má 135 Nm (při 3500 ot./min).ibiza 1.2 z roku 2009 má kroutící moment 112nm 51kw.Čím větší počet KW tím i větší kroutící moment.Netvrdím na 100procent a myslím si to.Třeba vezmu že má 406 2.0 má 99kw 190NM a 2.2 116kw 217nm. 1.8 85kw 160NM 3.0 152kw 285nm.Čím větší počet KW tím větší točiví moment ale spon dle toto co vidím a čtu.:)
23.05.2011 | 09:53:30 | luke20 Reagovat
Mohu potvrdit, že Seat Ibiza 1,4 mpi 44kw jede líp jak felicie 1,3i 50kw, vlastním ibizu a měl jsem možnost to vyzkoušet. Má téměř shodný motor jako felicie 1,6, až na zdvihový objem, i ze spoda a zhora je to téměř stejné a řekl bych že jede stejně, známej má také ibizu 96 bez úpravy motoru a jede daleko líp jak auta, která byla zde zmiňovaná včetně mojí ibizi.
23.05.2011 | 06:22:34 | Petr Reagovat
Byly zadány přepočítané otáčky za sekundu? A musí se vzít do úvahy že základní jednotkou výkonu je Watt, výsledek se tedy dělí 1000!
16.11.2009 | 17:09:56 | fabian Reagovat
fabian:
Jak se počítá výkon z točivého momentu, to bych musel někde najít, ale ten tvůj způsob, když to zkusím, nějak nefunguje. I když dám desetinnou čárku tam, kam potřebuji, stejně se nedostávám na potřebné hodnoty. Vycházím ze známých hodnot výkonu, otáček a točivého momentu - třeba u škodovek. Beru v úvahu, že v otáčkách nejvyššího výkonu už točivý moment není maximální, ale nevychází to.
16.11.2009 | 16:43:46 | Itall Reagovat
to anonym
Výkon se, pokud si ještě pamatuji ze školy, počítá vynásobením točivého momentu číslem pí (myslím tím Ludolfovo číslo) krát 2 krát otáčky. No a protože některý motor má třeba menší točivý moment než jiný, ale udrží si ho do vyšších otáček, logicky má tedy udaný vyšší výkon. Problém je v tom, že zejména některé menší motory (např. při jízdě do kopce při zatížení) ani na nižší rychlostní stupně těch vysokých otáček díky malé síle motoru (tím myslím malému točivému momentu) nedosáhnou. Možná tak na jedničku nebo na dvojku. Však se říká, že křivka točivého momentu je důležitější než křivka výkonu, i když fakticky jsou na sobě zcela závislé a jedna jde odvodit od druhé. I když samozřejmě pořád tu bude většina lidí, která se podívá na počet kW (stejně jako třeba u fotoaparátů na počet megapixelů) a má ve všem jasno... Bohužel...
16.11.2009 | 16:32:13 | fabian Reagovat
Anonym 20:14
Měli byste se kluci slovenský už nějak domluvit. Na stránkách Fabia 2.0 mi nějaký Ado tvrdí, že výkon se počítá z kroutícího momentu, a že výkon je přímo uměrný kroutícímu momentu. Ty mi tady tvrdíš, že motor 50 kW má menší krouťák než motor 44 kW. Tím to vlastně vyvracíš. Ado je údajně vzdělanec přes auta. Tak si to tam na slovensku dejte do pořádku, protože působíte dojmem, že se tam ve školách učíte pičoviny.
08.11.2009 | 21:36:52 | Reagovat
anonym
Nuž až tak konkrétní sem nechtěl být. Jen mi neseděla ta připomínka, že to je - cituji - lemra líná, ve vyšší rychlosti nestabilní a špatně ovladatelná. Nebyla v roce 1996 (což se dá doložit odbornými články) a pokud je v dobrém stavu, neměla by ve srovnání s nejběžnějšími fabiemi, fusiony či thaliemi (co se vlastně ještě v současnosti nejvíc prodává?) na tom být až tak špatně ani dnes.
08.11.2009 | 20:42:41 | fabian Reagovat
suhlas
mal si to napisat po lopate, aby to pochopily vsetci. 50kw a 106Nm je slabsie ako 44kw a 116 Nm
08.11.2009 | 20:14:20 | Reagovat
anonym
Zamrzí, když někteří přepočítávají jenom množství kilowat. Neuvědomí si, že tady nejde jen o jedno číslo. Podstatný je též průběh výkonu atd... což se samozřejmě nejlépe projeví v praxi při jízdě. Druhá věc je, že pak bez znalosti věci hned píší komentáře...
08.11.2009 | 19:22:30 | fabian Reagovat
Fabian
Jestli ten dojem, že to jede líp než 50 kW není v převodech. Jasně, že auto zpřevodované do pomala, působí dojmem lehké a hbité akcelerace. Ale bohužel jen do určité rychlosti. Potom je odměnou vyšší spotřeba.
08.11.2009 | 18:44:46 | Reagovat
To byla samozřejmě ironie.... těch 9 bodů za jízdní vlastnosti od majitele 105ky je asi tak vypovídající, jako 3 body od znalců aut. Protože když i majiteli105ky se jízdní vlastnosti nezdají za 10, ale něco ubere, tak to už musí být něco v nepořádku.
08.11.2009 | 18:42:38 | Reagovat
Fabian
Anonym není zvyklý. Anonym se bohužel shodl s pisatelem recenze. I ten tak toto auto hodnotí... Jinak anonym už bohudík toto neřeší, protože po vyléčení se z ojetin (a nebylo jich málo) už jezdí jen s novými. :-))
08.11.2009 | 18:40:09 | Reagovat
to anonym
Dvouventilový OHC motor 1.4 v této ibize je už dávná historie. Pamatuji si však, že ti, co si dovezli vůz s tímto motorem, řešili jak je možné, že má jen 44 kW a přitom jede líp než 50 kW ve felicii. Druhá věc je ta stabilita a jízdní vlastnosti - u nových ibiz byly samozřejmě velmi dobré. Pokud už má auto ale něco za sebou, je zanedbané, bourané nebo poskládané ze dvou vraků, jízdní vlastnosti pochopitelně za moc nestojí. A na takové auta je asi anonym zvyklý.
08.11.2009 | 16:29:08 | fabian Reagovat
to autor
Věř že po přesednutí ze škody 105 je KAŽDÉ auto velice živé. A to i Trabant, i Matiz. O této tragédii - Ibize 1,4 to v tomto případě může platit také. Ovšem porovnáš-li ho s ostatními současnými a "normálními" auty (tzn. všemi mimo š 105), je to lemra líná, ve vyšší rychlosti nestabilní a špatně ovladatelná.
08.11.2009 | 15:45:51 | Reagovat