Rok výroby:1992Typ motoru:1,2-1.5 benzinStav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:13. 7. 2004
Seat Ibiza modelová řada 1985/1993 je vozidlo nižší střední třídy vyznačující se těmito poruchami:
koroze př.blatníků a př.podběhů (zejména prosolené vozy jezdící v ČR), ucpané nebo zadřené podávací čerpadlo v nádrži(modely injection), špatný rozchod kol př.nápravy(opravitelné), odchází př.ložiska v kolech a zarůstá ruční brzda.
Všechny tyto vady jsou opravitelné, mimo podběhů, pokud jsou zkorodovány.
V to okamžiku auto "dojezdilo", jelikož hrozí vypadnutí poloosy i motoru z exponovaných míst.
Dále je třeba zkontrolovat zadní listové pero, zda-li není moc zkorodované.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Co je však na tomto voze k nezaplacení???
1.Především spotřeba, která se pohybuje v reálném rozmezí 5.8L-7L/100km, výkon cca 52kW 1.2L a 66kW 1.5L + modifikace. Rychlost až 180km/h, ale hlavně dostatek výkonu při řešení krizových situací...
2.O tento typ vozidla nemají zájem zloději, takže je vhodné nejen na parkování venku, ale klidně i na houby bez rizika, že poputujete s plnými košíky zpět autobusem a pěkně naštvaní...(bez záruky, výjimka potvrzuje pravidlo, že...)
3.Pohonná jednotka PORSCHE SYSTEM-nebere olej, je tichá, nezlobí,nezadírá se, díky výkonu dlouho vydrží(mám dobrý motor s 287000km!), prostě potřebuje pouze trochu Vaší pravidelné péče.
4.Karoserie-koroduje pouze na podbězích, př.blatnících a ve výstuhách pod sedačkami...takže plošná zkorodovanost u ošetřovaných vozů nehrozí.
5.Pohodlí-kdo má radši tvrdší, tomu jsou určeny sedačky model 1990/1993, kdo se rád válí, tomu poskytnou měkkost sedačky model 1985/1989. Lze je běžně prohodit.
6.Variabilita-tato karoserie je stavěna na jednoduché výměny všech motorů, vč.dieselového, a na kola pasují všechny disky rozteč 98, t.j. i Fiat a Škoda Favorit do r.1993.
Vozidlo je svými nároky vhodné i pro důchodce, kterým jejich Favorit nebo jiný vůz doslova shnil pod rukama a na sklonku života nechtějí, nebo nemají na dražší, tedy tuto volbu mám již mnohokrát potvrzenou.
Vím,že mnoho lidí se mnou souhlasit nebude, ale já mám za 14 let provozu se stovkami aut s Ibizami dobré zkušenosti a o to tady, v komentáři o vozech Ibiza model do r.1993 přece jde, nebo ne???......
Celkem souhlasím.Mám totiž 1,5 i GLX //1987 a má to údajně 74 kw a 327 000 +/-1000 km.Zhruba stejné obtíže(hlavně ložiska př. kol a unavené listové pero).Motor je držák,kromě rozvodů a pravidelných výměn spotř.zboží šlape jak hodinky.Akorát s tím olejem už si nejsem jistý,jestli ho "bere",anebo vyteče.Např.orosené oil víčko, ne-úplně těsný tlak.spínač,olej.vana apod.Od výměny k další je hladina na rysce "min"(10 tisíc km).Hydraul.vymezování vůle ventilů je dost dobrá věc.Dodnes auto jezdí a občas mne chytne blbá tak ho rozjedu na max.,ale nevím,jestli mám věřit tomu co vidím(180 km/h).Při tolika najetých kilometrech?
Mám Ibizu 1,2 r. v. 1986. Je to vlastne úplne prvý model ešte s karburátorom. Motor je v relatívne dobrom stave. Čo sa týka spoľahlivosti, tak čo možno očakávať od dvadsaťročného auta s takmer 190000km. Je to rodičovské auto a máme ho už 12 rokov. Prvých 5 rokov bez väčších problémov. Posledné tri roky sa už toho veľa pomenilo, hlavne bežné veci ako predné tlmiče, brzdové doštičky, výfuk, čapy, ramená, termostat a pod. Problémy robili lanká spojky a ručnej brzdy (klasika), nádobka do ostrekovača, vodná pumpa, elektroinštalácia (zopár skratov, oxidované konektory), konektor na alternátore, ktorý je dosť zle prístupný - dobíjanie, tlakový spínač oleja, zatuhnutý zadný brzdový valček, korózia podbehov a lemov, geometria. Čaká ho ešte výmena homokin. kĺbu, stredného dielu výfuku a asi aj zadných tlmičov. Ale to je u dvadsať rokov starého auta bežné, tzn. treba sa oň viacej starať. Navyše auto bolo havarované. Na druhej strane má relatívne dobrý vnútorný priestor, kufor síce menší, ale po sklopení zadných sedadiel je pomerne veľký (1138l), nízka poistka, relatívne lacné ND (najmä spotrebné), spotreba tiež celkom ujde. Je to pracant, pokiaľ sa mu venuje pozornosť a starostlivosť. Niektoré diely najmä podvozkové sú totožné s Fiatmi. Niektoré diely sa však ťažšie zháňajú, pretože tých áut nie je tak veľa.
Mam 5 dverovou ibizu, po dlouhe dobe shaneni jsem si zvolil ji, zaujala me na svou dobu a objem vybornym motorem - vykon, sviznost i spotreba - proti favoritu skvela volba. Moc nehnije, mam cernou, takze mala rez se lehce opravi, v petidverove verzi je pro me, coby pro studenta vozici s sebou i sve spoluzaky, vybornou volbou. Jako bonus jsem k ni dostal letni elektrony o trochu vetsich a sirsich rozmerech rafku s pneu good-year - musel jsem trosku modifikovat blatniky, aby nedrhly v zatacce pri velkem nalozeni zade (odpiloval jsem kus plastu) a vuz drzi v zatackach jak prilepeny - doporucuji!
mám ibizu 1,2 system prsche.z 1989 ....jakmile se ochladí nemůžu jí nastartovat........jakmile stojí dýl než půl dne ..zaboha se netočí startér .....(jen občas pískne)....jakmile je motor ohřátej naskočí bez problému...myslel sem že by to mohlo bejt kontaktama nebo baterkou .všechno sem vyměnil...a je to pořád stejný....už si newím rady ......jinak ye to super autíčko .....zvlášt když ye na plyn
Komentáře uživatelů k recenzi Seat Ibiza
Seatus Ibizus 1,5i
Celkem souhlasím.Mám totiž 1,5 i GLX //1987 a má to údajně 74 kw a 327 000 +/-1000 km.Zhruba stejné obtíže(hlavně ložiska př. kol a unavené listové pero).Motor je držák,kromě rozvodů a pravidelných výměn spotř.zboží šlape jak hodinky.Akorát s tím olejem už si nejsem jistý,jestli ho "bere",anebo vyteče.Např.orosené oil víčko, ne-úplně těsný tlak.spínač,olej.vana apod.Od výměny k další je hladina na rysce "min"(10 tisíc km).Hydraul.vymezování vůle ventilů je dost dobrá věc.Dodnes auto jezdí a občas mne chytne blbá tak ho rozjedu na max.,ale nevím,jestli mám věřit tomu co vidím(180 km/h).Při tolika najetých kilometrech?
05.12.2006 | 20:14:44 | diddy Reagovat
Mám Ibizu 1,2 r. v. 1986. Je to vlastne úplne prvý model ešte s karburátorom. Motor je v relatívne dobrom stave. Čo sa týka spoľahlivosti, tak čo možno očakávať od dvadsaťročného auta s takmer 190000km. Je to rodičovské auto a máme ho už 12 rokov. Prvých 5 rokov bez väčších problémov. Posledné tri roky sa už toho veľa pomenilo, hlavne bežné veci ako predné tlmiče, brzdové doštičky, výfuk, čapy, ramená, termostat a pod. Problémy robili lanká spojky a ručnej brzdy (klasika), nádobka do ostrekovača, vodná pumpa, elektroinštalácia (zopár skratov, oxidované konektory), konektor na alternátore, ktorý je dosť zle prístupný - dobíjanie, tlakový spínač oleja, zatuhnutý zadný brzdový valček, korózia podbehov a lemov, geometria. Čaká ho ešte výmena homokin. kĺbu, stredného dielu výfuku a asi aj zadných tlmičov. Ale to je u dvadsať rokov starého auta bežné, tzn. treba sa oň viacej starať. Navyše auto bolo havarované. Na druhej strane má relatívne dobrý vnútorný priestor, kufor síce menší, ale po sklopení zadných sedadiel je pomerne veľký (1138l), nízka poistka, relatívne lacné ND (najmä spotrebné), spotreba tiež celkom ujde. Je to pracant, pokiaľ sa mu venuje pozornosť a starostlivosť. Niektoré diely najmä podvozkové sú totožné s Fiatmi. Niektoré diely sa však ťažšie zháňajú, pretože tých áut nie je tak veľa.
27.11.2006 | 09:27:56 | duso Reagovat
Mam 5 dverovou ibizu, po dlouhe dobe shaneni jsem si zvolil ji, zaujala me na svou dobu a objem vybornym motorem - vykon, sviznost i spotreba - proti favoritu skvela volba. Moc nehnije, mam cernou, takze mala rez se lehce opravi, v petidverove verzi je pro me, coby pro studenta vozici s sebou i sve spoluzaky, vybornou volbou. Jako bonus jsem k ni dostal letni elektrony o trochu vetsich a sirsich rozmerech rafku s pneu good-year - musel jsem trosku modifikovat blatniky, aby nedrhly v zatacce pri velkem nalozeni zade (odpiloval jsem kus plastu) a vuz drzi v zatackach jak prilepeny - doporucuji!
25.04.2005 | 10:25:51 | Jenicek72 Reagovat
mám ibizu 1,2 system prsche.z 1989 ....jakmile se ochladí nemůžu jí nastartovat........jakmile stojí dýl než půl dne ..zaboha se netočí startér .....(jen občas pískne)....jakmile je motor ohřátej naskočí bez problému...myslel sem že by to mohlo bejt kontaktama nebo baterkou .všechno sem vyměnil...a je to pořád stejný....už si newím rady ......jinak ye to super autíčko .....zvlášt když ye na plyn
17.11.2004 | 01:19:18 | Reagovat