Rok výroby:1987Typ motoru:1050Stav km při koupi:53 420 kmStav km nyní:64 258 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:7-8,5 l/100 kmVloženo:24. 6. 2005
Problémy s chladící soustavou vlivem předchozí nesprávné péče. Následně se mi zdařilo problémy částečně odstranit, ale problémy dané konstrukčními anomáliemi se odstraní dost těžko...
Poruchy elektroinstalace, především páček pod volantem.
Netěsnost válce hydraulického ovládání spojky (na magistrále nic moc:-))
Neustále nutno seřizovat karburátor a předstih.
Vypálené těsnění pod výfuk, zaviněné chybnou "garážovou" opravou předchozího majitele
Nejvíce mě vytočilo, když jsem nabral plnou a prasklo gumové koleno, spojující nalévací hrdlo s nádrží. Celá soustava je řešena tak nešťastně, že všechno palivo přes noc vyteklo...(pach benzínu při zastavení nebyl o nic silnější, než u škodovek bývá zvykem)
Jinak běžné problémky spojené se stářím vozu, jako různé pazvuky v interiéru, stahané pružiny na zadní nápravě, rez na parabolách předních světlometů...
Výměna rzí nahlodaných tlakových hadic brzdové soustavy ovšem čeká dalšího majitele.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Již v době svého vzniku se jednalo o překonanou koncepci. Jízdní vlastnosti jsou velice svérázné. Při propérování v zatáčce zadek vozu nejistě "švidrá" do stran a za zhoršených adhezních podmínek je vozidlo těžko ovladatelné. Připočteme- li k tomu všemu konstrukční chybu zadní nápravy (brzdový buben spojen s polnápravou kuželovým spojem, pojištěný centrální maticí, hrozí riziko vyviklání a náhlé upadnutí kola),extrémně slabý motor a téměř nulovou pasivní bezpečnost, jedná se o docela vražedný koktejl!
Řešení vnitřního prostoru je přizpůsobeno koncepci s motorem vzadu. Použité materiály jsou zastaralé a z interiéru mám pocit "celkové neútulnosti".
Pravý požitek je ovšem zimní provoz. Motor pořádně netáhne ani v létě, natož ho přemlouvat v zimně k jízdě. (komprese a veškerý mechanický stav u mého vozu OK) Na obhajobu vozu je nutné zmínit, že díly jsou cenově velice příznivé a většinu oprav si průměrně zdatný kutil dokáže udělat sám.
Tohle auto může mít levné provozní náklady ,ale stačí vzít plnou nádrž benzínu a tolik peněz za nic nikde ani nedostaneš:)Přijde mě nějaký divný si v této době kupovat takoví auta.Je to nebezpečný brzda provozu ,ekonomicky se absolutně nevyplatí.Ono totiž ani jakýkoliv auto který ,za který člověk zaplatí za výměnu třeba čepů a tlumičů víc jak ,kdyby ho měl prodat.Tak je k ničemu ,člověku slouží ,ale peníze ti už nikdo nevrátí.
Za prvé: Do Peugeotů se vůbec neser, rozumíš jim jako koza petrželi :-)) Až budeš mít na Pežotech najeto ty osobně alespoň 100 000 taK MŮŽEŠ SOUDIT. Jinak jsou to jen blbé kecy typu "francouzi jsou špatní". Je to stokrát omílaná a hloupá lež od chytrolínů jako jsi ty. Za druhé, neber vážně všechno co čteš. 140 do kopce byla samozřejmě nadsázka, recese a fór. pisatel čekal, kdo se první chytne a byls to ty :-))
Recenze je dobra.A ted pripominky ke komentarum. :-) To vacsou : S tim Peugeotem to taky neni zadna slava.A hlavne novy typy takze se nemas moc cim chlubit :-) To chuck norris : Tak 105 ktera jede kopec nekopec 140 bych chtel videt.Samozrejme nepocitam upraveny 105-ky se zvysenym vykonem.Ale s klasickou nemas sanci !!!
Mal som ten istý problém so Š100L ktorú som veľmi dávno vlastnil. Kúpil som ju už v zlom stave. ČO to som dal opraviť, ale stále niečo nové pribudlo. Motor nemal výkon, asi prasknuté tesniace krúžky, prípadne vydraté krúžky pod piestami na ojnici. Do kopca na jednotke so zaťatými zubami. Neriešil som. Rýchlo som sa jej zbavil.
Dobrej poradíte mě nekdo škodárnu mam prvně a to typ š105s z 1993 celkem spolehlivá až na procvakávání při startování někdy nenatočí a problem největší je normální že kopce musim jezdit za jedna na plnej kotel??? a i tak je ráda že jede
Zdravím, bohužel jste si třeba špatně vybral, ale škodovka je hodně starý typ a už vůbec ne závoďák. Já jí měl a kyla spolehlivá za 4 roky jsem do ní investoval asi 1500kč a to byla určená do šrotu:-) směle do toho a škodovkám zdar. Je fakt, že jezdím už Peugeotem. Mějte se
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 105
Tohle auto může mít levné provozní náklady ,ale stačí vzít plnou nádrž benzínu a tolik peněz za nic nikde ani nedostaneš:)Přijde mě nějaký divný si v této době kupovat takoví auta.Je to nebezpečný brzda provozu ,ekonomicky se absolutně nevyplatí.Ono totiž ani jakýkoliv auto který ,za který člověk zaplatí za výměnu třeba čepů a tlumičů víc jak ,kdyby ho měl prodat.Tak je k ničemu ,člověku slouží ,ale peníze ti už nikdo nevrátí.
21.05.2011 | 13:36:04 | luke20 Reagovat
To Jamieson
Za prvé: Do Peugeotů se vůbec neser, rozumíš jim jako koza petrželi :-)) Až budeš mít na Pežotech najeto ty osobně alespoň 100 000 taK MŮŽEŠ SOUDIT. Jinak jsou to jen blbé kecy typu "francouzi jsou špatní". Je to stokrát omílaná a hloupá lež od chytrolínů jako jsi ty. Za druhé, neber vážně všechno co čteš. 140 do kopce byla samozřejmě nadsázka, recese a fór. pisatel čekal, kdo se první chytne a byls to ty :-))
12.03.2009 | 15:55:58 | Reagovat
Recenze je dobra.A ted pripominky ke komentarum. :-)
To vacsou : S tim Peugeotem to taky neni zadna slava.A hlavne novy typy takze se nemas moc cim chlubit :-)
To chuck norris : Tak 105 ktera jede kopec nekopec 140 bych chtel videt.Samozrejme nepocitam upraveny 105-ky se zvysenym vykonem.Ale s klasickou nemas sanci !!!
12.03.2009 | 15:33:27 | jamieson Reagovat
Mal som ten istý problém so Š100L ktorú som veľmi dávno vlastnil. Kúpil som ju už v zlom stave. ČO to som dal opraviť, ale stále niečo nové pribudlo. Motor nemal výkon, asi prasknuté tesniace krúžky, prípadne vydraté krúžky pod piestami na ojnici. Do kopca na jednotke so zaťatými zubami. Neriešil som. Rýchlo som sa jej zbavil.
19.08.2008 | 22:01:12 | Robko1 Reagovat
comoze
pomoze . na vrakaci ti daju 1000 korun (30eur)
19.08.2008 | 17:44:50 | Reagovat
netáhne
a čím to tedy je ? pomůže přetěsnit hlavu motoru?
19.08.2008 | 15:43:35 | venca Reagovat
Moje Š 105 L jede na kopec nekopec 140 neni ani potřeba řadit, i vprudkym stoupání
19.08.2008 | 15:32:20 | chuck norris Reagovat
normalni to nebude
ja jsem s moji 105 jezdil ve ctyrech lidech do kopcu a dala se stridat trojka i ctyrka ale mnel jsem skodovku po dedulovy a motor byl netknutej....
19.08.2008 | 14:53:40 | fantomas Reagovat
Jestli máš š105 z roku 1993, tak doporučuju přestat hulit trávu.
19.08.2008 | 09:45:48 | Reagovat
netáhne
Dobrej poradíte mě nekdo škodárnu mam prvně a to typ š105s z 1993 celkem spolehlivá až na procvakávání při startování někdy nenatočí a problem největší je normální že kopce musim jezdit za jedna na plnej kotel??? a i tak je ráda že jede
18.08.2008 | 22:05:27 | venca Reagovat
To je věc názoru
Zdravím, bohužel jste si třeba špatně vybral, ale škodovka je hodně starý typ a už vůbec ne závoďák.
Já jí měl a kyla spolehlivá za 4 roky jsem do ní investoval asi 1500kč a to byla určená do šrotu:-)
směle do toho a škodovkám zdar. Je fakt, že jezdím už Peugeotem. Mějte se
04.06.2006 | 15:30:22 | vacsou Reagovat
Já ne
12.04.2006 | 19:53:48 | danenel Reagovat
kamil: to já přece vím..Ještě se to dá, zaplať pánbůh za ní. Znám mnohem "vypečenější" stroje.
04.07.2005 | 14:22:10 | Sir psycho sexy Reagovat
Máš se na to vykašlat a nechtít po 20 let staré kraksně, aby jezdila jak nový
ŠKODA FOREVER
30.06.2005 | 20:34:23 | Kamil Reagovat