Recenze Škoda 105
“Dobrý to vůz pro masochisty ...”

Autor recenze: Sir psycho sexy (22 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1987 Typ motoru:1050 Stav km při koupi:53 420 km Stav km nyní:64 258 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 7-8,5 l/100 km Vloženo: 24. 6. 2005

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.4

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ligier JS6-L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Problémy s chladící soustavou vlivem předchozí nesprávné péče. Následně se mi zdařilo problémy částečně odstranit, ale problémy dané konstrukčními anomáliemi se odstraní dost těžko...

Poruchy elektroinstalace, především páček pod volantem.

Netěsnost válce hydraulického ovládání spojky (na magistrále nic moc:-))

Neustále nutno seřizovat karburátor a předstih.

Vypálené těsnění pod výfuk, zaviněné chybnou "garážovou" opravou předchozího majitele

Nejvíce mě vytočilo, když jsem nabral plnou a prasklo gumové koleno, spojující nalévací hrdlo s nádrží. Celá soustava je řešena tak nešťastně, že všechno palivo přes noc vyteklo...(pach benzínu při zastavení nebyl o nic silnější, než u škodovek bývá zvykem)

Jinak běžné problémky spojené se stářím vozu, jako různé pazvuky v interiéru, stahané pružiny na zadní nápravě, rez na parabolách předních světlometů...

Výměna rzí nahlodaných tlakových hadic brzdové soustavy ovšem čeká dalšího majitele.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Již v době svého vzniku se jednalo o překonanou koncepci. Jízdní vlastnosti jsou velice svérázné. Při propérování v zatáčce zadek vozu nejistě "švidrá" do stran a za zhoršených adhezních podmínek je vozidlo těžko ovladatelné. Připočteme- li k tomu všemu konstrukční chybu zadní nápravy (brzdový buben spojen s polnápravou kuželovým spojem, pojištěný centrální maticí, hrozí riziko vyviklání a náhlé upadnutí kola),extrémně slabý motor a téměř nulovou pasivní bezpečnost, jedná se o docela vražedný koktejl!

Řešení vnitřního prostoru je přizpůsobeno koncepci s motorem vzadu. Použité materiály jsou zastaralé a z interiéru mám pocit "celkové neútulnosti".

Pravý požitek je ovšem zimní provoz. Motor pořádně netáhne ani v létě, natož ho přemlouvat v zimně k jízdě. (komprese a veškerý mechanický stav u mého vozu OK)
Na obhajobu vozu je nutné zmínit, že díly jsou cenově velice příznivé a většinu oprav si průměrně zdatný kutil dokáže udělat sám.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 105

Vložit komentář

Tohle auto může mít levné provozní náklady ,ale stačí vzít plnou nádrž benzínu a tolik peněz za nic nikde ani nedostaneš:)Přijde mě nějaký divný si v této době kupovat takoví auta.Je to nebezpečný brzda provozu ,ekonomicky se absolutně nevyplatí.Ono totiž ani jakýkoliv auto který ,za který člověk zaplatí za výměnu třeba čepů a tlumičů víc jak ,kdyby ho měl prodat.Tak je k ničemu ,člověku slouží ,ale peníze ti už nikdo nevrátí.

21.05.2011 | 13:36:04 | luke20 Reagovat

To Jamieson

Za prvé: Do Peugeotů se vůbec neser, rozumíš jim jako koza petrželi :-)) Až budeš mít na Pežotech najeto ty osobně alespoň 100 000 taK MŮŽEŠ SOUDIT. Jinak jsou to jen blbé kecy typu "francouzi jsou špatní". Je to stokrát omílaná a hloupá lež od chytrolínů jako jsi ty. Za druhé, neber vážně všechno co čteš. 140 do kopce byla samozřejmě nadsázka, recese a fór. pisatel čekal, kdo se první chytne a byls to ty :-))

12.03.2009 | 15:55:58 |  Reagovat

Recenze je dobra.A ted pripominky ke komentarum. :-)
To vacsou : S tim Peugeotem to taky neni zadna slava.A hlavne novy typy takze se nemas moc cim chlubit :-)
To chuck norris : Tak 105 ktera jede kopec nekopec 140 bych chtel videt.Samozrejme nepocitam upraveny 105-ky se zvysenym vykonem.Ale s klasickou nemas sanci !!!

12.03.2009 | 15:33:27 | jamieson Reagovat

Mal som ten istý problém so Š100L ktorú som veľmi dávno vlastnil. Kúpil som ju už v zlom stave. ČO to som dal opraviť, ale stále niečo nové pribudlo. Motor nemal výkon, asi prasknuté tesniace krúžky, prípadne vydraté krúžky pod piestami na ojnici. Do kopca na jednotke so zaťatými zubami. Neriešil som. Rýchlo som sa jej zbavil.

19.08.2008 | 22:01:12 | Robko1 Reagovat

comoze

pomoze . na vrakaci ti daju 1000 korun (30eur)

19.08.2008 | 17:44:50 |  Reagovat

netáhne

a čím to tedy je ? pomůže přetěsnit hlavu motoru?

19.08.2008 | 15:43:35 | venca Reagovat

Moje Š 105 L jede na kopec nekopec 140 neni ani potřeba řadit, i vprudkym stoupání

19.08.2008 | 15:32:20 | chuck norris Reagovat

normalni to nebude

ja jsem s moji 105 jezdil ve ctyrech lidech do kopcu a dala se stridat trojka i ctyrka ale mnel jsem skodovku po dedulovy a motor byl netknutej....

19.08.2008 | 14:53:40 | fantomas Reagovat

Jestli máš š105 z roku 1993, tak doporučuju přestat hulit trávu.

19.08.2008 | 09:45:48 |  Reagovat

netáhne

Dobrej poradíte mě nekdo škodárnu mam prvně a to typ š105s z 1993 celkem spolehlivá až na procvakávání při startování někdy nenatočí a problem největší je normální že kopce musim jezdit za jedna na plnej kotel??? a i tak je ráda že jede

18.08.2008 | 22:05:27 | venca Reagovat

To je věc názoru

Zdravím, bohužel jste si třeba špatně vybral, ale škodovka je hodně starý typ a už vůbec ne závoďák.
Já jí měl a kyla spolehlivá za 4 roky jsem do ní investoval asi 1500kč a to byla určená do šrotu:-)
směle do toho a škodovkám zdar. Je fakt, že jezdím už Peugeotem. Mějte se

04.06.2006 | 15:30:22 | vacsou Reagovat

Já ne

12.04.2006 | 19:53:48 | danenel Reagovat

kamil: to já přece vím..Ještě se to dá, zaplať pánbůh za ní. Znám mnohem "vypečenější" stroje.

04.07.2005 | 14:22:10 | Sir psycho sexy Reagovat

Máš se na to vykašlat a nechtít po 20 let staré kraksně, aby jezdila jak nový
ŠKODA FOREVER

30.06.2005 | 20:34:23 | Kamil Reagovat