Rok výroby:1983Typ motoru:1046Stav km při koupi:55 000 kmStav km nyní:65 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:10. 9. 2010
Auto jsem získal před třemi lety ve výborném stavu. Mělo najeto pouhých 55tisíc km. Vůz je proveden v barvě béžová šampaň (má takovou žlutou barvu jako sekt). Je téměř bez koroze.
Komfort a prostor uvnitř auta je dobrý, sedačky jsou měkké a pohodlné, místa vzadu i vepředu dostatek, nepřekáží při řízení žádný velký středový panel. Zavazadlový prostor je výborný, velký výborně přístupný kufr vepředu a malý příruční kufr za zadními sedadly, to je velká výhoda tohoto auta.
Výbava je v provedení LUX, to znamená zadní stahovatelná okna, lepší přístrojová deska s kulatými budíky, popelníky v zadních dveřích a malý věšák na bundu.
Jízdní vlastnosti jsou slušné, koncepce vše vzadu mi vyhovuje, auto se chová i v zatáčkách dobře. Brzdy jsou po opravě výborné. Co se týká motoru, je to průměr (33,9 kw), ale v pohodě jede na rovině kolem 85km/hod, což stačí k bezpečné a klidné jízdě. Startování se musí přispůsobit situaci, od toho je sytič v zimě nebo lehce přišlápnutý pedál v létě, pak není žádný problém.
Spolehlivost je vynikající, nikde mě auto nenechalo, pouze drobné závady, které se vyřeší snadno, rychle a levně v servisu. Spotřeba se drží kolem 8 litrů/100km.
Na autě se mi líbí všechno, je pěkné, zachovalé, dobře jezdí, nikdy mě nezklamalo.
Myslím si, že tento vůz obstojí i v dnešní době v roce 2010 a uspokojí každého nenáročného uživatele, který se chce dopravit bezpečně kamkoliv.
To těžko, já jsem v té době naháněl holky a na jiný věci neměl čas :-) , dneska je to jiný a ženský nahánějí mě, páč jsem prý čím dál hezčí :-) . Ale jo, pamatuju fronty na pomeranče, hajzlpapír, v podstatě fronty na všechno a pamatuju i leden 83, kdy děda dovezl Š 105 M1 a celá rodina z toho byla paf , jako kdyby dneska stál před barákem Lexus - pamatuju tu dobu a proto ani dneska nad ničím neohrnuju nos ... Hezké vánoce přeji!
A tahle doba není posraná? Teď máme plné regály zboží, aut že nevíš které si vybrat, ale zase jistoty žádné. Každá doba měla své klady i zápory. Mimo války snad... S auty nám to moc nešlo, ale zato těžký průmysl, výroba oceli, strojů, lokomotiv, trolejbusů - v tom jsme byli jedničky. Naše a švédská ocel byla nejlepší na světě.
nehoň tady machry, v době kdy se to vyrábělo možná tvůj fotr měl tohle auto na plakátě nad postelí a tvůj děda uplácel vedoucího mototechny aby ho dostal dřív jak soused. Buď rád, že dneska je jiná doba a že ojetýho Passata se stavem tachometru rovnajícím se cestě na Měsíc a zpět může mít i takovej lojza jako ty.
prej výbava LUX chachacha :-D :-D a velkej kufr prej to jsou mi fóry :-D :-D to mě poser prsa voe, i pralesní lidé už mají intrenet :-D fakt dobrej fór, dobře to tady hraješ...
dobrá dobrá-to už odnesl čas a je zbytečný to řešit. Ale myslím, že toto auto(Š720) rozhodně bylo a je důkazem, že škoda uměla auto na světové úrovni. Jo a ještě k tomu, že"vymyslet se dá cokoli, ale musí být někdo, kdo to dokáže dovést do sériové výroby, ufinancovat," Tak vážení-to auto bylo kompletně připravené do sériové výroby včetně testovacích jízd atd. a bylo postaveno min. 10 prototypů. Vývoj, designový návrh a svaba prototypů včetně zkoušek stála 40 000 000Kčs.
jerry: s "Moskvou" to nemá nic společnýho. Dnes spousta chyb minulosti se spojuje s Moskvou a s tím, že nám něco diktovali - omyl, to není pravda , uvědomte si, že produkce naší automobilky nebyla pro automobilový průmysl SSSR absolutně žádnou konkurencí, naopak byl i jistý zájem z jejich strany o dovoz "nových škodovek" a případnou spolupráci. Prostě tohle jsme si posrali my doma, kdy se zkrátka na základě určitých politických rozhodnutí způsobených jistými nacionálními tlaky bez jakéhokoliv ekonomického základu investovaly prostředky do projektů, které nemohly být a ani nebyly teoreticky natož pak prakticky rentabilní. Padl zde názor ohledně nutnosti nákupu technologií a licencí - ano, v tehdejší ČSSR byly možnosti omezené, nicméně řešit něco nákupem licence bylo a je běžné vždy a všude - každá automobilka něco musí koupit zvenku, protože nemá cenu vymýšlet vymyšlené. Tehdejší devizové možnosti však byly takřka nulové. Nákup komponent pro pohon předních náprav proto byla snaha řešit přes DDR, oni od nás třeba brali komponenty brzd (kdopak z místních odborníků ví, že přední brzdy na Wartburgách a Š 130 (4pístek) byly shodné), kdo ví, že se chystala rozsáhlá spolupráce Škoda - IFA, kdy škodovka měla dodávat motory a IFA převodovky a poloosy, vše zkrachovalo spíš na neschopnosti němců... No a proč měl favorit takový světla jako měl a ne ty co byly v designovém návrhu??? No protože v Autopalu v té době bylo zadání na světla pro Ladu Samara a byla snaha opět ušetřit a co nejvíce unifikovat...
Takové studie měly všechny automobilky, včetně trabantu i wartburgu. Kecy o Moskvě s tím nemají nic společného, problém byl v tom, že vymyslet se dá cokoli, ale musí být někdo, kdo to dokáže dovést do sériové výroby, ufinancovat, a taky v té době to muselo být koupěschopné. Kdyby to stálo tehdy 100 000 (a to by stálo), byl by to ekonomický nesmysl, protože sto litrů stál tehdy Jaguár. Pokud by to měl stát dotovat, jako většinu výrobků, neutáhl by to pro velký zájem. Na favority byly pořadníky a lidi spali před Mototechnou. Jak by to asi vypadalo v případě takového auta? Lidi by se ve frontě navzájem podřezávali, aby na ně zbylo auto. Byly to prostě ekonomické a výrobní problémy (zastaralé výrobní prostředky), na Moskvu se svedl veškerý šlendrián. Pokud to někdo zakázal vyrábět, tak ne Moskva, ale naši vlastní soudruzi.
někdo to tu už řekl a je v tom kus pravdy. Pokud chcete tvrdit, že škoda byla zastaralá budiš, ale nejdříve si něco pohledejte o Škodě 720. To měl být nástupce Š1000. Karoserie od Italdesignu, motor vepředu a zadní pohon, tři karosářské varianty-sedan,kupé a combi. Motor s hliníkovým blokem a rozvod OHC poháněný ozubeným řemenem. Základní provedení s objemem 1,2, potom 1,5tka(60Kw a 120Nm) a do kupé 1,8 příp 2,0. Ano to se psal rok 1967.
Ale řekněme si to otevřeně-škoda nesměla konkurovat "BA3" a tímto vozem by konkurovala opravdu festovně. A tak bylo řečeno NE a celý projekt byl pohřben. škoda zůstala u starých OHV a nesměla vyrábět sériově větší objem než 1,3. proto 1,05-1,20 max. 1,30
Pravdu máš v tom, že tehdejší režim nebyl nakloněn malým sériím čehokoli, vč. sportovních aut. Špatně se to totiž skloubilo s pětiletým plánem a tříštilo to výrobní kapacity, prodražovalo výrobu a zaměstnávalo další lidi, kterých byl tenkrát nedostatek. Kupodivu, i přes 100%ní zaměstnanost. Dnes nejsou peníze a tehdy jsme slýchali "nejsou lidi".
To se opravdu mýlíš. V dnešní době je velice in svalovat veškerou neschopnost tehdejších inženýrů, ředitelů, kresličů, prodavačů, vedoucích, řemeslníků a já nevím koho ještě na "tehdejší režim". Všude byli nalezlí protekční parchanti, synáčkové, zeťáci, strýčkové někoho... a neměli ke své práci vztah. Tehdejší kádři museli hlavně splňovat různá kritéria, včetně politických, ale že jsou blbí, bylo jedno. Bylo jich totiž málo. Koukali jen jak co zašmelit, nebo schovat pro své známé. Jistě, režim tomu napomáhal nízkou výkonností, ale zase: Kdo byl ten režim? Líní flákači, kteří místo poctivé práce řešili soukromé problémy, běhali po nákupech a do hospody. Jediné, co v tomto případě režim posral, bylo právo pracovat. Proto z nikoho nemohl být nezaměstnaný a mohl se flákat i v práci. Ale to jsme odbočili od aut. Problém byl opravdu s technologiemi a neschopností vyrobit spoustu dílů. Neměl je totiž KDO vyrobit. BX není hezký, ale velmi velkou podobnost tam musí vidět snad každý. A nezapomeň, že za ty roky se rapidně změnil vkus a móda ve tvarech aut. Tenkrát byly módní hranaté, ostře řezané rysy. Dnes je vše kulaté a za 20 let nad tím budeme ohrnovat nos.
No neviem, ale BX je dizajnovo podľa mňa otras, to už aj Favorit vyzerá lepšie :-P. Inak mal sa vyrábať aj ako Coupé, ale vraj to komunisti zamietli. Osobne si myslím, že s technologiami ani tak problém nebol, ale skôr režim nedovoľoval, aby bola Škoda lepšia než ruská Lada. Ale možno sa mýlim...
ten favorit se vyvíjel tak dlouho, protože - opět starý problém - nebyly technologie a podniky schopné něco vyrobit. Původně měl mít úplně jiné tapecírunky ve dveřích, podle Bertoneho, ale nikdo to nedokázal vyrobit. Na okapové lišty z plastu jsme museli koupit licenci! A těch koupených licencí na favoritu byla spousta. Málokdo taky ví, že původně měl být tvar favorita podle Bertoneho poněkud ostřejší, jiné světlomety, apod., ale protože jsme to "neuměli udělat", použill to potom Bertone na Citroen BX.
Už nevím přesně, ale škodovky stály podle výbavy něco okolo 50-60 000 (výbava standart byla nejlevnější, pak byly lux - L, GL, GLX). Wartburg stál 52 000, trabant od 35 do 42 000 podle toho jestli standart, de lux, nebo sonderwunsch (zvláštní výbava na přání) a nebo kombi.
Pamatujete si někdo,kolik tenkrát stály nový škodovky?Já si pamatuju akorát favorita,jak sme na něj stáli pořadník přes noc,a ještě byly na výběr jenom 3 barvy-bílá,žlutá,a šedivá.Tenkrát stál 84.000,-kč,rok výroby 89,136L,totálně bez výbavy-ani zadní stěrač nebyl,rádio taky ne... prostě totální holátko :-))
částečně máš pravdu, ale nebylo to jen o penězích, ale i o veliké neschopnosti. V celé ČSSR totiž neexistoval podnik ani družstvo, který by dokázal vyrábět přední hnací poloosy s homokinetickými klouby. Taková banalita, a přitom rozhodla o koncepci "vše vzadu" - později vydávanou za oooobrovskou přednost. Účel světil prostředky v tomto případě ukázkově. Ale bylo to asi lepší, než motor vpředu a pohon zadních kol. A hlavně levnější - a jsme zase zpět u peněz :-))
Pravda je, že pokrok nezastavíš, takže škody řady 105-120 jsou dnes již opravdu zastaralé, každopádně mají co nabídnout - viz. jak psal ĺuboš do práce mezi vesnicema nebo do kostela , je to výborný auto třeba do lesa, protože ve ztížených podmínkách vydrží to, co by dnešní produkce absolutně nebyla schopna. Bavit se o tom, že to bylo zastaralé již v době vzniku je nesmysl - škoda 1000MB byla na svou dobu velice moderní, řada 100 již malinko zaostávala, nicméně se nejadnalo o propadák i v kontextu západní produkce a "mimo proud" se octnula až řada 105, ale ne proto, že by ve škodovce neuměli udělat pořádný auto - auto moderní koncepce bylo připraveno. Bohužel, Slovensko tehdy dostalo "svoji" automobilku, která vyšla pěkně draho a resort zkrátka na rozjetí výroby nového vozu neměl prachy. Proto museli ještě skoro 15 let udržet ve výrobě faceliftovanou tisícovku, i ten favorit měl skluz 5 let náběhu výroby a na 80 léta se konstrukčně nejednalo o nic za co by se musela škodovka stydět - za kvalitu již leckdy jistě ano. Každopádně automobilka jako taková byla velice moderní a i němci valili oči na stupeň automatizace a robotizace výroby. Tato vyspělost byla taky důvodem, proč se škoda nakonec nestala montážním závodem výběhových modelů VW, ale dostala šanci dělat to po svým.
Tak je jasný,že už jsou ty škodovky 105,120,atd na dnešní dobu zastaralý,ale zase na druhou stranu-nemusel si se bát,co se ti kdy posere na elektrice,protože měla všeho všudy asi 30 drátů na celý auto,a všechno sis na ní opravil sám,třeba i ten blbej výfuk -žádný 3 díly,ale hezky jeden díl,a bylo to :-))) V životě se ti nestalo,že by se ti sám otvíral,nebo zavíral centrál,nebo že se ti neotevřely-nedovřely el.okna,atd... :-))) A ten smrad ze studený škodárny,když měla ještě sytič...-no to byla nááádhera... :-)) Bezpečnost sice nulová,ale za sedačkama ti stačilo pár šroubováků,klíčů,pořádný kladivo,a "dojel" si vždycky :-))
V čase, kedy je už po 6 rokoch obmieňaný model, modernizovaný:)). Nič v zlom, ale som vďačný ze tie katalyzátory, FAP filtre a pod., inak by sme podochli.. Stačí, keď prejde Š 100-120, al. Trabant /našťastie už miznú/ a 2 hodiny trvá kým sa trochu "vyľuftuje":)). P.S. Skús si dať niekedy štreku 3000 km, tam aj späť, na "Tvojej" škodovke, a potom na modernejjšom aute, tak od roku 1990-95....:)), rozdiel bude PRIEPASTNY:((. Alebo sa doma pozeraš na čb televíziu, namiesto chladničky používaš pivnicu s ľadom, nam. telefónu dymové signály?:)), a sms-ky posielaš po konskom kuriérovi:))?
A teraz si zober, kde by sme boli ak by každý rozmýšľal ako Ty. Nič zlé Ti neprajem, ale ak by sa Ti niekto zabil po náraze do pevnej prekážky v takej Škode 105/120 v rýchlosti čo i len 40 km/h, písal by si zrejme inak...
vozili sme sa na tom vsetci niekolko desatroci a vsetko ok, ziadne naroky na bezpecnost, a podobne nezmysly ako emisie a neviem co este. Az nastupom vynikajucich a neskutocne potrebnych noriem europskejunie a privalu kapitalu, ktory samozrejme niekde opacne odvalilo sa z nas stali rozmaznani k...ti co povazuju vysoke auta s esp a 12XABG, hifi aparaturou co je v aute uplne na hovno, DPF, a inymi skratkami za dolezite. Je to vsetko len ojeb ako z nas dostat peniaze pre tych co ich maju najviac, pome stadecko a kupujte a dotujte
Vašek , to čo máš za pripomienky, že Škodovka by bez koncernu bola dávno v prdeli, to vie každý, ale keď Ti to povie niekto iný ako Čech, tak už je problém. A že bola vždy 30 rokov pozadu od ostatných automobiliek je proste fakt, tak sa z nej nepototo. A nezabudni, že sme boli spoločný štát.
Akurát si zabudol dodať, že sa s ňou v dnešnej premávke nedá NORMALNE jazdiť:)). Medzi dedinami, do roboty, kostola OK, ale na diaľnicu, al. dlhšiu cestu...:)), to je utrpenie. A keďže som na tomto "zázraku", ktorý bol už v čase výroby beznádejne zastaralý:((, robil autoškolu, získal som strašnú averziu k Š 120-135, či ako sa volali. A keď som si bol nútený požičať v 1993 Favorita, tak som pochopil, že Mladá Boleslav si : robí srandu zo zákazníkov, al. to bolo ukážkou NESKUTOČNEHO zaostávania vývoja v aut. brandži v porovnaní so svetom. ŠTASTIE, že sa toho ujal KONCERN, inak by dnes bola na úrovni DACIE::(( Ale verím, že sa ŠKODA naučí vyrábať autá aj pre ĽUDÍ, nakoľko sa v DNEŠNEJ aktuálnej výrobe ani do JEDNÉHO!!!! modelu nedá POHODLNE posadiť za volant!!:((/ 186 cm cca 100 kg/. V tomto má navrch jednoznačne Š 100-135:))
Tak to porovnejte s nástupci Š 105/120. Má lepší jízdní vlastnosti než Favorit, větší zavazadlový prostor než Felicia, lepší výhled řidiče než Roomster, větší prostor uvnitř než Fabia, je levnější než Superb, neukradnou vám ji jako Octavii a terénem projede stejně dobře jako Yeti. Tak proč jí pořád kritizujete??? Ve mnoha věcech je lepší než její nástupci!
jezdit, žádnej problém, daleko větší potíže jsem měl při sjezdu zasněžených kopců třeba se Sierrou, motor ji táhl rovně dolů, zatáčka nezatáčka, pohon na zadku, bezva kombinace na zimu :-).
No jo,když do žigulíka jsi na zimu musel dávat dozadu něco těžkýho,tak zase do škodovky musíš dát něco těškýho dopředu... :-)) Ale je fakt,že vyjely "skoro" všechno :-)
To ako sa utešujú všetci škodovkári - vyjede všechno ma vždy len pobaví. K tomu len toľko, že vyjede ale len tak nesjede. Na žiadnom inom aute som sa tak cez zimu nebál, s tým ľahkým predkom ubrzdiť u nás v kopcoch sem tam serpentínka...na zabitie. Sám som s tým kedysi jazdil ale to bola 120 gls.
naprosto s tebou souhlasím, pokud by příspěvky psali ti, kdo daný vůz znají z osobní zkušenosti, byly by tyto recenze zajímavější a něco by nám sdělily. Nebylo by potom na některých recenzích 750 komentářů, a z nich 730 od blbečků a o ničem.
hodnocení je přece subjektivní záležitost, tak proč by nemohl dát třeba 10/10? A pokud by i motor 1.2 přišel někomu dynamický, třebaže proto, že nikdy v ničem lepším ještě neseděl, tak to považuju za menší prohřešek, než když nějakej lojza, co sám má doma leda kolo a nenapsal nikdy recenzi tady dělá chytrýho a píše do komentů rádoby vtipný onanie. Zkrátka máte li potřebu něco komentovat, tak napište, jakou máte zkušenost s daným vozem - jinak nechápu vaše pohnutky se k čemukoliv vyjadřovat.
to je výsmech to ja napíšem recenziu s autami tejto doby takto?
Kúpil som si nový renault thalia v plnej výbave má to dokonca aj klímu. Motor 1.2 je krásne dynamický a octavia so svojim 1.8 TSI sa môže strčiť. Komfort je úžasný a systém ako ESP ABS ADC a podobne nepotrebujem. Kam sa hrabe 7-čkový baworák. preto auto dávam 8/10 za komfort
co je na tom, podla mna to auto je uplne dostacujuce, ma priemerne naroky na palivo, maly servis a ostatne naklady. Dalo sa a da sa bezne pouzivat na hocico, dnesne auta vas povozia so vsetkymi tymi kravinami na palube, a to vedela aj skodovka len tu ste museli vediet i soferovat. Za par rokov sa vsetci budu po nich obzerat s nadsenim a ti druhi jazdit drahu na casovu presnost. A ine vyhody.
Tak to hej take super auto a s neuveritelne malym poctom najazdenych km?! To snad idu dozadu. I mna dojala ta LUXusna vybava, kde sa hrabu dnesne auta ved toto ma dokonca aj stahovanie okien vzadu a farba: béžová šampaň... co dodat...blahozelam:))))
lidi ja s moji skodarnou boural taky mohl jsem tam mit cca 40 proste jsem nedobrzdil..a na tvrdo do betonoveho panelu pravym rohem.... :-) ja nemnel ani skrabanec uplne jako by nic ale auto na odpis....myslim ze bezpecnost nulova...vic jak 40km/h tam nebylo..ale to auto no to by jste museli videt....ja mnel kliku...
Tak jasné, reálne búračky sú nevyspytateľné. Ale pravda je taká, že Š 105/120 a pod. autá majú bezpečnosť určite hlboko pod priemerom. Samozrejme, čo čakať od auta, ktoré má základ snáď ešte zo 60. rokov.
pánové. Absolovoval jsem se Š 120 L bouračku v cca 70-ti km , náraz šel na 1/4 předku, přední kolo,oboje levé dveře,světlo,blatník,kapota,maska v háji, protijedoucí vozidlo jelo v době střetu cca 60km, já i spolujezdec jsme odešli po svých. Auto odvezla odtahovka.
dobra kara, tie sedadla su fakt dobre aj priestor a celkovo je to uplne dostacujuce povozenie dnes s nadychom veteranizmu a nostalgie a hlavne neotravuje zavadami a servisom
to snad nemužeš myslet vážně velky kufr a pohodlne sedačky !!!!!!!!!! A že tento vuz obstoji v dnešni době. měl by jsi se podivat na internetu co z toho technickeho zazraku zbyde po narazu v 60 kilometrove rychlosti!!!!!!!!!! To snad i Trabant je bezpečnější.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 105
anonym 89.176.29.x
To těžko, já jsem v té době naháněl holky a na jiný věci neměl čas :-) , dneska je to jiný a ženský nahánějí mě, páč jsem prý čím dál hezčí :-) . Ale jo, pamatuju fronty na pomeranče, hajzlpapír, v podstatě fronty na všechno a pamatuju i leden 83, kdy děda dovezl Š 105 M1 a celá rodina z toho byla paf , jako kdyby dneska stál před barákem Lexus - pamatuju tu dobu a proto ani dneska nad ničím neohrnuju nos ... Hezké vánoce přeji!
21.12.2010 | 23:27:00 | rolf fuchs Reagovat
A tahle doba není posraná? Teď máme plné regály zboží, aut že nevíš které si vybrat, ale zase jistoty žádné. Každá doba měla své klady i zápory. Mimo války snad... S auty nám to moc nešlo, ale zato těžký průmysl, výroba oceli, strojů, lokomotiv, trolejbusů - v tom jsme byli jedničky. Naše a švédská ocel byla nejlepší na světě.
21.12.2010 | 20:12:20 | Reagovat
rolf fuchs
Jo to byla pekne posrana doba a jde dobre videt, ze v tobe zanechala nesmazatelne stopy
21.12.2010 | 20:00:28 | Reagovat
nehoň tady machry, v době kdy se to vyrábělo možná tvůj fotr měl tohle auto na plakátě nad postelí a tvůj děda uplácel vedoucího mototechny aby ho dostal dřív jak soused. Buď rád, že dneska je jiná doba a že ojetýho Passata se stavem tachometru rovnajícím se cestě na Měsíc a zpět může mít i takovej lojza jako ty.
21.12.2010 | 17:16:53 | rolf fuchs Reagovat
Můj děda měl 2101 a čekal na něj frontu celou noc:D:))Pěkná doba no.
08.08.2011 | 13:20:02 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
prej výbava LUX chachacha :-D :-D a velkej kufr prej to jsou mi fóry :-D :-D to mě poser prsa voe, i pralesní lidé už mají intrenet :-D fakt dobrej fór, dobře to tady hraješ...
21.12.2010 | 13:46:03 | Reagovat
16.9.:9:30: Ešte nejaký vtip, prosím:))
..."rezavé vraky"..., zatiaľ čo Škoda 120 bola vzorom korozie odolnosti:)). TROCHU SÚDNOSTI by nezaškodilo, nie?!!:))) Aj rozumu...
17.09.2010 | 10:30:03 | ľuboš Reagovat
dobrá dobrá-to už odnesl čas a je zbytečný to řešit. Ale myslím, že toto auto(Š720) rozhodně bylo a je důkazem, že škoda uměla auto na světové úrovni.
Jo a ještě k tomu, že"vymyslet se dá cokoli, ale musí být někdo, kdo to dokáže dovést do sériové výroby, ufinancovat,"
Tak vážení-to auto bylo kompletně připravené do sériové výroby včetně testovacích jízd atd. a bylo postaveno min. 10 prototypů. Vývoj, designový návrh a svaba prototypů včetně zkoušek stála 40 000 000Kčs.
16.09.2010 | 23:16:49 | Jerry Reagovat
Já si myslím, že vytvořili dobré auto, schopné sloužit i dnes. kolik těch západních tehdejších aut dnes jezdí??? Pokud ano, jsou to rezavé vraky.
16.09.2010 | 09:30:57 | Reagovat
jerry: s "Moskvou" to nemá nic společnýho. Dnes spousta chyb minulosti se spojuje s Moskvou a s tím, že nám něco diktovali - omyl, to není pravda , uvědomte si, že produkce naší automobilky nebyla pro automobilový průmysl SSSR absolutně žádnou konkurencí, naopak byl i jistý zájem z jejich strany o dovoz "nových škodovek" a případnou spolupráci. Prostě tohle jsme si posrali my doma, kdy se zkrátka na základě určitých politických rozhodnutí způsobených jistými nacionálními tlaky bez jakéhokoliv ekonomického základu investovaly prostředky do projektů, které nemohly být a ani nebyly teoreticky natož pak prakticky rentabilní.
Padl zde názor ohledně nutnosti nákupu technologií a licencí - ano, v tehdejší ČSSR byly možnosti omezené, nicméně řešit něco nákupem licence bylo a je běžné vždy a všude - každá automobilka něco musí koupit zvenku, protože nemá cenu vymýšlet vymyšlené. Tehdejší devizové možnosti však byly takřka nulové. Nákup komponent pro pohon předních náprav proto byla snaha řešit přes DDR, oni od nás třeba brali komponenty brzd (kdopak z místních odborníků ví, že přední brzdy na Wartburgách a Š 130 (4pístek) byly shodné), kdo ví, že se chystala rozsáhlá spolupráce Škoda - IFA, kdy škodovka měla dodávat motory a IFA převodovky a poloosy, vše zkrachovalo spíš na neschopnosti němců... No a proč měl favorit takový světla jako měl a ne ty co byly v designovém návrhu??? No protože v Autopalu v té době bylo zadání na světla pro Ladu Samara a byla snaha opět ušetřit a co nejvíce unifikovat...
15.09.2010 | 22:37:59 | rolf fuchs Reagovat
Takové studie měly všechny automobilky, včetně trabantu i wartburgu. Kecy o Moskvě s tím nemají nic společného, problém byl v tom, že vymyslet se dá cokoli, ale musí být někdo, kdo to dokáže dovést do sériové výroby, ufinancovat, a taky v té době to muselo být koupěschopné. Kdyby to stálo tehdy 100 000 (a to by stálo), byl by to ekonomický nesmysl, protože sto litrů stál tehdy Jaguár. Pokud by to měl stát dotovat, jako většinu výrobků, neutáhl by to pro velký zájem. Na favority byly pořadníky a lidi spali před Mototechnou. Jak by to asi vypadalo v případě takového auta? Lidi by se ve frontě navzájem podřezávali, aby na ně zbylo auto. Byly to prostě ekonomické a výrobní problémy (zastaralé výrobní prostředky), na Moskvu se svedl veškerý šlendrián. Pokud to někdo zakázal vyrábět, tak ne Moskva, ale naši vlastní soudruzi.
15.09.2010 | 21:34:35 | Reagovat
když Moskva zakázala, tak nebylo
někdo to tu už řekl a je v tom kus pravdy. Pokud chcete tvrdit, že škoda byla zastaralá budiš, ale nejdříve si něco pohledejte o Škodě 720. To měl být nástupce Š1000. Karoserie od Italdesignu, motor vepředu a zadní pohon, tři karosářské varianty-sedan,kupé a combi. Motor s hliníkovým blokem a rozvod OHC poháněný ozubeným řemenem. Základní provedení s objemem 1,2, potom 1,5tka(60Kw a 120Nm) a do kupé 1,8 příp 2,0. Ano to se psal rok 1967.
Ale řekněme si to otevřeně-škoda nesměla konkurovat "BA3" a tímto vozem by konkurovala opravdu festovně. A tak bylo řečeno NE a celý projekt byl pohřben. škoda zůstala u starých OHV a nesměla vyrábět sériově větší objem než 1,3. proto 1,05-1,20 max. 1,30
15.09.2010 | 21:15:14 | Jerry Reagovat
Pravdu máš v tom, že tehdejší režim nebyl nakloněn malým sériím čehokoli, vč. sportovních aut. Špatně se to totiž skloubilo s pětiletým plánem a tříštilo to výrobní kapacity, prodražovalo výrobu a zaměstnávalo další lidi, kterých byl tenkrát nedostatek. Kupodivu, i přes 100%ní zaměstnanost. Dnes nejsou peníze a tehdy jsme slýchali "nejsou lidi".
15.09.2010 | 20:39:43 | Reagovat
To se opravdu mýlíš. V dnešní době je velice in svalovat veškerou neschopnost tehdejších inženýrů, ředitelů, kresličů, prodavačů, vedoucích, řemeslníků a já nevím koho ještě na "tehdejší režim". Všude byli nalezlí protekční parchanti, synáčkové, zeťáci, strýčkové někoho... a neměli ke své práci vztah. Tehdejší kádři museli hlavně splňovat různá kritéria, včetně politických, ale že jsou blbí, bylo jedno. Bylo jich totiž málo. Koukali jen jak co zašmelit, nebo schovat pro své známé. Jistě, režim tomu napomáhal nízkou výkonností, ale zase: Kdo byl ten režim? Líní flákači, kteří místo poctivé práce řešili soukromé problémy, běhali po nákupech a do hospody. Jediné, co v tomto případě režim posral, bylo právo pracovat. Proto z nikoho nemohl být nezaměstnaný a mohl se flákat i v práci. Ale to jsme odbočili od aut. Problém byl opravdu s technologiemi a neschopností vyrobit spoustu dílů. Neměl je totiž KDO vyrobit. BX není hezký, ale velmi velkou podobnost tam musí vidět snad každý. A nezapomeň, že za ty roky se rapidně změnil vkus a móda ve tvarech aut. Tenkrát byly módní hranaté, ostře řezané rysy. Dnes je vše kulaté a za 20 let nad tím budeme ohrnovat nos.
15.09.2010 | 20:36:27 | Reagovat
Favorit vs. BX
No neviem, ale BX je dizajnovo podľa mňa otras, to už aj Favorit vyzerá lepšie :-P. Inak mal sa vyrábať aj ako Coupé, ale vraj to komunisti zamietli. Osobne si myslím, že s technologiami ani tak problém nebol, ale skôr režim nedovoľoval, aby bola Škoda lepšia než ruská Lada. Ale možno sa mýlim...
15.09.2010 | 20:23:44 | Matúš Reagovat
Proto ta podobnost Favoritu a Citroenu BX - není náhodná :-)
15.09.2010 | 19:58:31 | Reagovat
ten favorit se vyvíjel tak dlouho, protože - opět starý problém - nebyly technologie a podniky schopné něco vyrobit. Původně měl mít úplně jiné tapecírunky ve dveřích, podle Bertoneho, ale nikdo to nedokázal vyrobit. Na okapové lišty z plastu jsme museli koupit licenci! A těch koupených licencí na favoritu byla spousta. Málokdo taky ví, že původně měl být tvar favorita podle Bertoneho poněkud ostřejší, jiné světlomety, apod., ale protože jsme to "neuměli udělat", použill to potom Bertone na Citroen BX.
15.09.2010 | 19:55:25 | Reagovat
oprava : S, LS, GLS - škodovky
15.09.2010 | 19:50:39 | Reagovat
Už nevím přesně, ale škodovky stály podle výbavy něco okolo 50-60 000 (výbava standart byla nejlevnější, pak byly lux - L, GL, GLX). Wartburg stál 52 000, trabant od 35 do 42 000 podle toho jestli standart, de lux, nebo sonderwunsch (zvláštní výbava na přání) a nebo kombi.
15.09.2010 | 19:50:00 | Reagovat
Mám na mysly š105,120,125L,S,LS.atd...
15.09.2010 | 19:43:44 | Reagovat
Pamatujete si někdo,kolik tenkrát stály nový škodovky?Já si pamatuju akorát favorita,jak sme na něj stáli pořadník přes noc,a ještě byly na výběr jenom 3 barvy-bílá,žlutá,a šedivá.Tenkrát stál 84.000,-kč,rok výroby 89,136L,totálně bez výbavy-ani zadní stěrač nebyl,rádio taky ne... prostě totální holátko :-))
15.09.2010 | 19:42:47 | Reagovat
rolf fuchs
částečně máš pravdu, ale nebylo to jen o penězích, ale i o veliké neschopnosti. V celé ČSSR totiž neexistoval podnik ani družstvo, který by dokázal vyrábět přední hnací poloosy s homokinetickými klouby. Taková banalita, a přitom rozhodla o koncepci "vše vzadu" - později vydávanou za oooobrovskou přednost. Účel světil prostředky v tomto případě ukázkově. Ale bylo to asi lepší, než motor vpředu a pohon zadních kol. A hlavně levnější - a jsme zase zpět u peněz :-))
15.09.2010 | 17:42:57 | Reagovat
Pravda je, že pokrok nezastavíš, takže škody řady 105-120 jsou dnes již opravdu zastaralé, každopádně mají co nabídnout - viz. jak psal ĺuboš do práce mezi vesnicema nebo do kostela , je to výborný auto třeba do lesa, protože ve ztížených podmínkách vydrží to, co by dnešní produkce absolutně nebyla schopna. Bavit se o tom, že to bylo zastaralé již v době vzniku je nesmysl - škoda 1000MB byla na svou dobu velice moderní, řada 100 již malinko zaostávala, nicméně se nejadnalo o propadák i v kontextu západní produkce a "mimo proud" se octnula až řada 105, ale ne proto, že by ve škodovce neuměli udělat pořádný auto - auto moderní koncepce bylo připraveno. Bohužel, Slovensko tehdy dostalo "svoji" automobilku, která vyšla pěkně draho a resort zkrátka na rozjetí výroby nového vozu neměl prachy. Proto museli ještě skoro 15 let udržet ve výrobě faceliftovanou tisícovku, i ten favorit měl skluz 5 let náběhu výroby a na 80 léta se konstrukčně nejednalo o nic za co by se musela škodovka stydět - za kvalitu již leckdy jistě ano. Každopádně automobilka jako taková byla velice moderní a i němci valili oči na stupeň automatizace a robotizace výroby. Tato vyspělost byla taky důvodem, proč se škoda nakonec nestala montážním závodem výběhových modelů VW, ale dostala šanci dělat to po svým.
15.09.2010 | 08:57:55 | rolf fuchs Reagovat
14. září 2010 | 17:43 | ľuboš
Tak je jasný,že už jsou ty škodovky 105,120,atd na dnešní dobu zastaralý,ale zase na druhou stranu-nemusel si se bát,co se ti kdy posere na elektrice,protože měla všeho všudy asi 30 drátů na celý auto,a všechno sis na ní opravil sám,třeba i ten blbej výfuk -žádný 3 díly,ale hezky jeden díl,a bylo to :-)))
V životě se ti nestalo,že by se ti sám otvíral,nebo zavíral centrál,nebo že se ti neotevřely-nedovřely el.okna,atd... :-)))
A ten smrad ze studený škodárny,když měla ještě sytič...-no to byla nááádhera... :-))
Bezpečnost sice nulová,ale za sedačkama ti stačilo pár šroubováků,klíčů,pořádný kladivo,a "dojel" si vždycky :-))
14.09.2010 | 18:21:12 | Reagovat
15:42: veď práve:)) ...DESAŤROČÍ:))
V čase, kedy je už po 6 rokoch obmieňaný model, modernizovaný:)). Nič v zlom, ale som vďačný ze tie katalyzátory, FAP filtre a pod., inak by sme podochli.. Stačí, keď prejde Š 100-120, al. Trabant /našťastie už miznú/ a 2 hodiny trvá kým sa trochu "vyľuftuje":)). P.S. Skús si dať niekedy štreku 3000 km, tam aj späť, na "Tvojej" škodovke, a potom na modernejjšom aute, tak od roku 1990-95....:)), rozdiel bude PRIEPASTNY:((. Alebo sa doma pozeraš na čb televíziu, namiesto chladničky používaš pivnicu s ľadom, nam. telefónu dymové signály?:)), a sms-ky posielaš po konskom kuriérovi:))?
14.09.2010 | 17:43:24 | ľuboš Reagovat
For Nstar
A teraz si zober, kde by sme boli ak by každý rozmýšľal ako Ty. Nič zlé Ti neprajem, ale ak by sa Ti niekto zabil po náraze do pevnej prekážky v takej Škode 105/120 v rýchlosti čo i len 40 km/h, písal by si zrejme inak...
14.09.2010 | 17:39:35 | Matúš Reagovat
vozili sme sa na tom vsetci niekolko desatroci a vsetko ok, ziadne naroky na bezpecnost, a podobne nezmysly ako emisie a neviem co este. Az nastupom vynikajucich a neskutocne potrebnych noriem europskejunie a privalu kapitalu, ktory samozrejme niekde opacne odvalilo sa z nas stali rozmaznani k...ti co povazuju vysoke auta s esp a 12XABG, hifi aparaturou co je v aute uplne na hovno, DPF, a inymi skratkami za dolezite. Je to vsetko len ojeb ako z nas dostat peniaze pre tych co ich maju najviac, pome stadecko a kupujte a dotujte
14.09.2010 | 15:42:44 | nstar Reagovat
Vašek , to čo máš za pripomienky, že Škodovka by bez koncernu bola dávno v prdeli, to vie každý, ale keď Ti to povie niekto iný ako Čech, tak už je problém. A že bola vždy 30 rokov pozadu od ostatných automobiliek je proste fakt, tak sa z nej nepototo. A nezabudni, že sme boli spoločný štát.
14.09.2010 | 15:01:37 | Svoro Reagovat
Kamaráde nevidíš si do úst
Když LaK potažmo AZNP a poté Škoda začali vyrábět automobily, na Slovači jste jezdili v žebřiňákách, ev. na volských povozech :-)
14.09.2010 | 14:18:27 | Vašek Reagovat
10:29: Normálne začínam po nej túžiť:)),
Akurát si zabudol dodať, že sa s ňou v dnešnej premávke nedá NORMALNE jazdiť:)). Medzi dedinami, do roboty, kostola OK, ale na diaľnicu, al. dlhšiu cestu...:)), to je utrpenie. A keďže som na tomto "zázraku", ktorý bol už v čase výroby beznádejne zastaralý:((, robil autoškolu, získal som strašnú averziu k Š 120-135, či ako sa volali. A keď som si bol nútený požičať v 1993 Favorita, tak som pochopil, že Mladá Boleslav si : robí srandu zo zákazníkov, al. to bolo ukážkou NESKUTOČNEHO zaostávania vývoja v aut. brandži v porovnaní so svetom. ŠTASTIE, že sa toho ujal KONCERN, inak by dnes bola na úrovni DACIE::(( Ale verím, že sa ŠKODA naučí vyrábať autá aj pre ĽUDÍ, nakoľko sa v DNEŠNEJ aktuálnej výrobe ani do JEDNÉHO!!!! modelu nedá POHODLNE posadiť za volant!!:((/ 186 cm cca 100 kg/.
V tomto má navrch jednoznačne Š 100-135:))
14.09.2010 | 11:45:16 | ľuboš Reagovat
Tak to porovnejte s nástupci Š 105/120. Má lepší jízdní vlastnosti než Favorit, větší zavazadlový prostor než Felicia, lepší výhled řidiče než Roomster, větší prostor uvnitř než Fabia, je levnější než Superb, neukradnou vám ji jako Octavii a terénem projede stejně dobře jako Yeti. Tak proč jí pořád kritizujete??? Ve mnoha věcech je lepší než její nástupci!
14.09.2010 | 10:29:41 | Reagovat
Pokud umíš
jezdit, žádnej problém, daleko větší potíže jsem měl při sjezdu zasněžených kopců třeba se Sierrou, motor ji táhl rovně dolů, zatáčka nezatáčka, pohon na zadku, bezva kombinace na zimu :-).
13.09.2010 | 19:08:06 | Vašek Reagovat
13. září 2010 | 11:42 | michajel
No jo,když do žigulíka jsi na zimu musel dávat dozadu něco těžkýho,tak zase do škodovky musíš dát něco těškýho dopředu... :-))
Ale je fakt,že vyjely "skoro" všechno :-)
13.09.2010 | 12:32:36 | Reagovat
To ako sa utešujú všetci škodovkári - vyjede všechno ma vždy len pobaví. K tomu len toľko, že vyjede ale len tak nesjede. Na žiadnom inom aute som sa tak cez zimu nebál, s tým ľahkým predkom ubrzdiť u nás v kopcoch sem tam serpentínka...na zabitie. Sám som s tým kedysi jazdil ale to bola 120 gls.
13.09.2010 | 11:42:03 | michajel Reagovat
Ano, pište sem zkušenosti s vozem škoda 105. Já ho taky mám a stále věrně slouží. A koncepce vše vzadu je v zimě k nezaplacení.
13.09.2010 | 10:34:39 | Reagovat
of topic
nevíte někdo, proč je u některých příspěvků IP adresa a u jiných ne?
12.09.2010 | 20:56:55 | Vašek Reagovat
rolf fuchs
naprosto s tebou souhlasím, pokud by příspěvky psali ti, kdo daný vůz znají z osobní zkušenosti, byly by tyto recenze zajímavější a něco by nám sdělily. Nebylo by potom na některých recenzích 750 komentářů, a z nich 730 od blbečků a o ničem.
12.09.2010 | 19:51:07 | Reagovat
hodnocení je přece subjektivní záležitost, tak proč by nemohl dát třeba 10/10? A pokud by i motor 1.2 přišel někomu dynamický, třebaže proto, že nikdy v ničem lepším ještě neseděl, tak to považuju za menší prohřešek, než když nějakej lojza, co sám má doma leda kolo a nenapsal nikdy recenzi tady dělá chytrýho a píše do komentů rádoby vtipný onanie. Zkrátka máte li potřebu něco komentovat, tak napište, jakou máte zkušenost s daným vozem - jinak nechápu vaše pohnutky se k čemukoliv vyjadřovat.
12.09.2010 | 19:18:52 | rolf fuchs Reagovat
pochop
to je výsmech to ja napíšem recenziu s autami tejto doby takto?
Kúpil som si nový renault thalia v plnej výbave má to dokonca aj klímu. Motor 1.2 je krásne dynamický a octavia so svojim 1.8 TSI sa môže strčiť. Komfort je úžasný a systém ako ESP ABS ADC a podobne nepotrebujem. Kam sa hrabe 7-čkový baworák. preto auto dávam 8/10 za komfort
12.09.2010 | 12:40:34 | Reagovat
nechapem
co je na tom, podla mna to auto je uplne dostacujuce, ma priemerne naroky na palivo, maly servis a ostatne naklady. Dalo sa a da sa bezne pouzivat na hocico, dnesne auta vas povozia so vsetkymi tymi kravinami na palube, a to vedela aj skodovka len tu ste museli vediet i soferovat. Za par rokov sa vsetci budu po nich obzerat s nadsenim a ti druhi jazdit drahu na casovu presnost. A ine vyhody.
11.09.2010 | 23:32:22 | nstar Reagovat
Doufám že aspoň dvanáctistupňová :-)) Jinak bys byl držgrešle :-))
11.09.2010 | 09:53:19 | Reagovat
Dovolím si doplnit první větu příspěvku : "Auto jsem získal"... - za dvě piva
11.09.2010 | 08:31:08 | Reagovat
Tak to hej take super auto a s neuveritelne malym poctom najazdenych km?! To snad idu dozadu.
I mna dojala ta LUXusna vybava, kde sa hrabu dnesne auta ved toto ma dokonca aj stahovanie okien vzadu a farba: béžová šampaň... co dodat...blahozelam:))))
11.09.2010 | 00:33:31 | wono Reagovat
jan taky boural
lidi ja s moji skodarnou boural taky mohl jsem tam mit cca 40 proste jsem nedobrzdil..a na tvrdo do betonoveho panelu pravym rohem.... :-) ja nemnel ani skrabanec uplne jako by nic ale auto na odpis....myslim ze bezpecnost nulova...vic jak 40km/h tam nebylo..ale to auto no to by jste museli videt....ja mnel kliku...
10.09.2010 | 22:37:35 | fenix Reagovat
ta výbava lUX je fakt super, moc jsem se nasmál :-))) Háček na bundu a popelník, to je teda LUXus! :-)))))
10.09.2010 | 22:11:37 | Reagovat
For Vašek
Tak jasné, reálne búračky sú nevyspytateľné. Ale pravda je taká, že Š 105/120 a pod. autá majú bezpečnosť určite hlboko pod priemerom. Samozrejme, čo čakať od auta, ktoré má základ snáď ešte zo 60. rokov.
10.09.2010 | 21:34:27 | Matúš Reagovat
Možná by jste se divili
pánové. Absolovoval jsem se Š 120 L bouračku v cca 70-ti km , náraz šel na 1/4 předku, přední kolo,oboje levé dveře,světlo,blatník,kapota,maska v háji, protijedoucí vozidlo jelo v době střetu cca 60km, já i spolujezdec jsme odešli po svých. Auto odvezla odtahovka.
10.09.2010 | 21:25:39 | Vašek Reagovat
Neotravuje
Neboj ani po havárii nikdo nebude otravovať lebo v takom aute neprežiješ
10.09.2010 | 21:12:50 | Reagovat
dobra kara, tie sedadla su fakt dobre aj priestor a celkovo je to uplne dostacujuce povozenie dnes s nadychom veteranizmu a nostalgie a hlavne neotravuje zavadami a servisom
10.09.2010 | 19:49:14 | nstar Reagovat
105
to snad nemužeš myslet vážně velky kufr a pohodlne sedačky !!!!!!!!!! A že tento vuz obstoji v dnešni době. měl by jsi se podivat na internetu co z toho technickeho zazraku zbyde po narazu v 60 kilometrove rychlosti!!!!!!!!!! To snad i Trabant je bezpečnější.
10.09.2010 | 18:35:21 | henk Reagovat