Rok výroby:1980Typ motoru:1046 ccmStav km při koupi:82 000 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:5. 5. 2008
82 000km prasklá šála, ojnice vyběhla ven z bloku motoru. Na motoru provedena GO, kus bloku byl přilepen nazpět. 85 000 nová spojka a následně: Výměna shnilých prahů Oprava startéru (nevyjížděl pastorek) Změna karosérie po havárii na typM + rozšíření náprav Přidušení motoru při přidání plynu (křivé víčko karburátoru - výměna karburátoru za poslední typ ze Š Rapid+ přetryskování na motor 105) Zadřená vodní pumpa - výměna Zdeformovaná příčka pod převodovkou - výměna Nestabilní jízda - výměna tlumičů Uhnilá nápravnice - výměna Prodřený drátek v rozdělovači - výměna Vůle v řízení - výměna čepů Přehřívání motoru - průplach celého vodovodu rozpouštědlem (od té doby se nikdy neuhřál) Prasklý dorazový kroužek na poloose - výměna kroužku
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil jako starší, hned po GO motoru. Motor na radu bývalého závodníka rallye (jak si to zajedeš, tak ti to pojede) jsem zajížděl celkem z ostra. Motor již nikdy neměl mechanické závady a mnozí se ptali, zda v tom není stodvacítka. Jediným problémem byla vyšší spotřeba oleje při delší jízdě rychlostí 140km/h.
Karosérie byla klasická "užovka". Na zadních dveřích již byla madla namísto poutek. Zadní okna nestahovatelná a u sedadel bohužel nešla polohovat opěradla. Na karosérii se v roce 1988 (8let stáří) projevovala silná koroze.
Po výměně karoserie za typ M se koroze záhy objevila opět. Byla totiž sestavena ze starého skeletu a prahů + nových blatníků. Postupně se při výměně kol utrhly závěsy pro hever, prohnila podlaha, shnil závěs náhradního kola a do auta všemožně zatékalo. Jinak to byl docela pracant. Vzhledem k umístění motoru a náhonu vzadu byl vůz silně přetáčivý. Díky touze ovládnout toto vozidlo za každé situace a nočním tréninkům na zamrzlém Malšovickém cvičišti autoškoly v HK to však byla doslova škola života. Dá se říci, že zkušenosti s řízením škodovky, mi později mnohokrát zachránily kůži. Jinak auto se jevilo a čím dál více jeví jako nebezpečné a absolvovat přední náraz bych v něm opravdu nechtěl. Motor byl neskutečně slabý a předjíždět se dalo opravdu jen na dlouhých přehledných rovinkách a člověk to doslova tlačil očima.
Zavazadlový prostor nebyl žádný zázrak, naštěstí se dalo využít místo za sedadly. Po narození dítěte, jsem dozadu nainstaloval pásy, pro umístění autosedačky. Všechny skelety těchto škodovek měly totiž již z výroby navařené matky k uchycení pásů. Auto nebylo příliš spolehlivé. Při delších jízdách měl člověk neustálé obavy aby vůbec dijel do cíle. Závady se naštěstí daly řešit přímo na cestě. Do povinné výbavy jsem počítal automaticky víčko rozdělovače, lahev oleje, náhradní drátek, průchodku a kladívko rozdělovače, kus izolovaného drátku, kus vázacího drátu, svíčky, kabel ke svíčce a další drobnosti.
Dnes, při jeho věku si toto auto dokážu představit maximálně jako povoz z vesnice do vesnice po místních komunikacích. Chápu, že se najdou i zachovalé, či "vymazlené" kousky, ale dle mého soudu je již většina těchto škodovek životu nebezpečná a na silnice v dnešním provozu nepatří.
Myslel jsem to jako zert.Do takove rakve by jsem se v dnesni dobe uz bal co i jen sednout, ne to jeste jet v tom 140...Sveho casu jsem vlastnil Golf II 1,6 D z roku 85 a na dalnici jsem na tom lital i 170 (tachometrovych).Ovsem, pokud jsi videl nekdy crash test Golfu II, tak musis uznat, ze to je taky dost nebezpecne vozitko, i kdyz po tech.strance drzak.
jamieson: nepokoušel bych osud. Za 21 let se podmínky na našich silnicích hodně zhoršily. Je příliš plno a jak jsem již psal, 105 je nebezpečné auto pro osádku a díky své stabilitě a téměř bezcenným brzdám i pro ostatní účastníky provozu. Přes 145 km/h jsem s tím jel kdysi po téměř prázdné dálnici na Mladou Boleslav. A taky jsem byl nevyskákanej osmnáctiletej Janek. Nepřemýšlel jsem nad tím co se může stát, i když jsem několik škodovek s ukroucenou poloosou v příkopu viděl. A jedna zajímavost. Škodovácká karoserie na tomto typu se vyznačovala zvláštními rezonančními vlastnostmi. Vibrace motoru se přenášely přes podběhy a zadní blatníky do střechy a auto vyluzovalo dost nepříjemné hučení. U mého auta to bylo bohužel nejhorší při rychlosti 95 až 110 km/h. Při 120 km rychlosti se nepříjemný dunivý hluk frekvenčně posunul do přijatelných mezí. Dalším pozorováním jsem zjistil, že hukot je nejhorší nad řidičovou hlavou. Při posunu těla kupředu k palubce, nebo zakloněním dozadu (opěrky hlavy neexistovaly) se hukot dal snášet lépe. Bohužel jsem však nebyl ženou, která potřebuje ke svému vizuálnímu dokreslení situace vidět i ubíhající silnici před kapotou, a ani frikulín s dálničním posezem (ten beztak u nesklápěcích opěradel nešel). Ale nakonec jsem to stejně nějak přežil.
Pridávam sa k názoru, že rada toho závodníka je zcestná. Zvlášť pri starých škodovkách, kde bol zábeh tuším 30 000 km. Pardón, ak sa mýlim, nikdy som ju nemal ako nové auto. Jazdiť s týmto autom a s popisovaným technickým stavom 140 km/h je obrovský hazard. Kedysi som mal tiež Š 120L, mala predpísaných max. 140 km/h a skutočne som ich dosiahol aj na tachometri, žiaľ sám som musel uznať, že som sa vôbec necítil bezpečne. Auto bolo dosť nestabilné, spotreba 12 - 14L na 100 km. Svokor mal Š 105L, tá nešla viac ako cca. 125 km/h, takže tých 140 km/h je celkom úspech.
To jsou kecy,že mizí ze silnic,spíše jich vidím více a více.Já osobně mám 105L,na kterou se chystám sepsat zde recenzi,mám ji velmi zachovalou a nedám na ní dopustit.Ani jednou mě nikde nenechala..používám ji výhradně jako městské vozidlo, tzv. na omlácení...
Na Stobůra taky vzpomínám se slzou v oku. Střízlivě hodnoceno z dnešního pohledu to auto bylo strašné, ale byl to Edie, moje první auto a já si s nim fakt vyhrál a naučil se spoustu věcí...
Škodovky rady 105/120 boli zastaralé už v čase ich vzniku a koncom 80-tich rokov už predstavovali anachronizmus. Bolo to síce "ľudové vozidlo", ale to len pre dostupnosť. Dnes už beznádejná morálna zastaralosť spolu s biednym technickým stavom väčšiny vozidiel volá po ich odstránení z ciest. Už sú vhodné len na jazdy "za dedinu" pre dôchodcov nemajúcich na nové auto.
Ja jsem mněl škodu 105M jako sve prvni auto a byl jsem celkem spokojeny.Problemy jsem nějak nemněl ,dovezla všude jen zlobily brzdy.....ale je pravda ze tenhle model škodovky už pomalu mizi ze silnic...ma hold už sve roky..
Jak se s vozem zachází, takový je jeho stav. Rada závodníka je zcestná. Jistě každý ví, že nové díly se musí usadit, nikdy se nepodaří opracovat válce, písty, ojnice a pod. zcela do hladka. To se děje až při záběhu. Přetěžujete li tyto součástky, logicky se neopracují do žádaného tvaru, ale lokálním přehříváním se zdeformují. Proto vyšší spotřeba oleje. A že došlo k destrukci motoru to jen potvrzuje. Jinak u tohoto motoru lze jezdit až do 216 000 km bez generálky. Ale jak k vozu, tak vůz k Vám. Z dalšího popisu je jasné, že vůz patří již dávno do šrotu a je nebezpečný nejen pro Vás, ale i pro okolí, jak konstatujete v závěru.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 105
to Radar
Myslel jsem to jako zert.Do takove rakve by jsem se v dnesni dobe uz bal co i jen sednout, ne to jeste jet v tom 140...Sveho casu jsem vlastnil Golf II 1,6 D z roku 85 a na dalnici jsem na tom lital i 170 (tachometrovych).Ovsem, pokud jsi videl nekdy crash test Golfu II, tak musis uznat, ze to je taky dost nebezpecne vozitko, i kdyz po tech.strance drzak.
15.07.2009 | 14:44:08 | jamieson Reagovat
140km/h
jamieson: nepokoušel bych osud. Za 21 let se podmínky na našich silnicích hodně zhoršily. Je příliš plno a jak jsem již psal, 105 je nebezpečné auto pro osádku a díky své stabilitě a téměř bezcenným brzdám i pro ostatní účastníky provozu. Přes 145 km/h jsem s tím jel kdysi po téměř prázdné dálnici na Mladou Boleslav. A taky jsem byl nevyskákanej osmnáctiletej Janek. Nepřemýšlel jsem nad tím co se může stát, i když jsem několik škodovek s ukroucenou poloosou v příkopu viděl.
A jedna zajímavost. Škodovácká karoserie na tomto typu se vyznačovala zvláštními rezonančními vlastnostmi. Vibrace motoru se přenášely přes podběhy a zadní blatníky do střechy a auto vyluzovalo dost nepříjemné hučení. U mého auta to bylo bohužel nejhorší při rychlosti 95 až 110 km/h. Při 120 km rychlosti se nepříjemný dunivý hluk frekvenčně posunul do přijatelných mezí. Dalším pozorováním jsem zjistil, že hukot je nejhorší nad řidičovou hlavou. Při posunu těla kupředu k palubce, nebo zakloněním dozadu (opěrky hlavy neexistovaly) se hukot dal snášet lépe. Bohužel jsem však nebyl ženou, která potřebuje ke svému vizuálnímu dokreslení situace vidět i ubíhající silnici před kapotou, a ani frikulín s dálničním posezem (ten beztak u nesklápěcích opěradel nešel). Ale nakonec jsem to stejně nějak přežil.
15.07.2009 | 14:14:09 | Radar Reagovat
Asi si nekdy skusim jet ve 105-ce 140 kmh...To musi byt adrenalin :)
11.03.2009 | 14:51:52 | jamieson Reagovat
Pridávam sa k názoru, že rada toho závodníka je zcestná. Zvlášť pri starých škodovkách, kde bol zábeh tuším 30 000 km. Pardón, ak sa mýlim, nikdy som ju nemal ako nové auto. Jazdiť s týmto autom a s popisovaným technickým stavom 140 km/h je obrovský hazard. Kedysi som mal tiež Š 120L, mala predpísaných max. 140 km/h a skutočne som ich dosiahol aj na tachometri, žiaľ sám som musel uznať, že som sa vôbec necítil bezpečne. Auto bolo dosť nestabilné, spotreba 12 - 14L na 100 km. Svokor mal Š 105L, tá nešla viac ako cca. 125 km/h, takže tých 140 km/h je celkom úspech.
06.05.2008 | 21:27:42 | axel Reagovat
To jsou kecy,že mizí ze silnic,spíše jich vidím více a více.Já osobně mám 105L,na kterou se chystám sepsat zde recenzi,mám ji velmi zachovalou a nedám na ní dopustit.Ani jednou mě nikde nenechala..používám ji výhradně jako městské vozidlo, tzv. na omlácení...
06.05.2008 | 13:08:01 | Tomík Reagovat
Jj, stobůr :)
Na Stobůra taky vzpomínám se slzou v oku. Střízlivě hodnoceno z dnešního pohledu to auto bylo strašné, ale byl to Edie, moje první auto a já si s nim fakt vyhrál a naučil se spoustu věcí...
06.05.2008 | 11:08:05 | Judas Priest Reagovat
Šrotovisko volá
Škodovky rady 105/120 boli zastaralé už v čase ich vzniku a koncom 80-tich rokov už predstavovali anachronizmus.
Bolo to síce "ľudové vozidlo", ale to len pre dostupnosť. Dnes už beznádejná morálna zastaralosť spolu s biednym technickým stavom väčšiny vozidiel volá po ich odstránení z ciest. Už sú vhodné len na jazdy "za dedinu" pre dôchodcov nemajúcich na nové auto.
05.05.2008 | 23:41:45 | Dušan Mihálik Reagovat
Už je to dědek
Ja jsem mněl škodu 105M jako sve prvni auto a byl jsem celkem spokojeny.Problemy jsem nějak nemněl ,dovezla všude jen zlobily brzdy.....ale je pravda ze tenhle model škodovky už pomalu mizi ze silnic...ma hold už sve roky..
05.05.2008 | 20:25:30 | jindra Reagovat
Škodovka
Jak se s vozem zachází, takový je jeho stav. Rada závodníka je zcestná. Jistě každý ví, že nové díly se musí usadit, nikdy se nepodaří opracovat válce, písty, ojnice a pod. zcela do hladka. To se děje až při záběhu. Přetěžujete li tyto součástky, logicky se neopracují do žádaného tvaru, ale lokálním přehříváním se zdeformují. Proto vyšší spotřeba oleje. A že došlo k destrukci motoru to jen potvrzuje. Jinak u tohoto motoru lze jezdit až do 216 000 km bez generálky. Ale jak k vozu, tak vůz k Vám. Z dalšího popisu je jasné, že vůz patří již dávno do šrotu a je nebezpečný nejen pro Vás, ale i pro okolí, jak konstatujete v závěru.
05.05.2008 | 20:17:05 | Letity fanda aut Reagovat