Rok výroby:1978Typ motoru:Stav km při koupi:36 000 kmStav km nyní:36 050 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:19. 10. 2013
dlhé dráhy radenia možno chýbajúci posylovač riadenia
Závady a opravy na autě
Po roku státia bolo treba opraviť alternátor, vymeniť sviečky, opraviť štartér a ešte zopár malých drobností za smiešnu cenu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Toto auto mám od tohto pondelka. Má najazdených originálnych 36 000 km, vzhľadom na to, že predchádzajúci majiteľ a môj starý otec na ňom poriadne ani nejazdili a keď, tak len po meste. Moje prvé dojmy sú vynikajúce. Autíčko po doladení ide veľmi dobre, nie je s ním absolútne žiadny problém, je pekné, zachovalé a okrem blatníkov, ktoré hrdzavejú na skoro všetkých starších modeloch je moja 105 v peknom technickom stave. Jazda s ňou je pre mňa radosť a pôžitok. Motor má parádny ťah, ide ako má a autíčko sa správa veľmi dobre a som rád, že ho mám. Spotrebu som ešte nejak extra nemeral, ale vzhľadom na to, že bývam v Banskej Štiavnici a chodím do susednej dediny Štiavnické Bane je spotreba asi okolo 9 litrov. V aute som našiel viacero náhradných dielov, čo ma milo prekvapilo. Výhodou sú okrem iného dobré jazdné vlastnosti a dobrý stav interiéru. Nevýhodou sú jedine dlhé dráhy radenia. No a občas mi "zdochne" motor, ale to nie je vina auta, ale moja. To je zatiaľ všetko, čo o nej môžem zatiaľ napísať. Dúfam, že ma toto úžasné autíčko nesklame a bude mi slúžiť kľudne aj dlhé roky. Stačilo mi pár dní aby som si toto autíčko zamiloval :)
Psát o spolehlivosti za deset po padesáti ujetých kilometrech je odvaha. "Škůdka", která prakticky nejezdila začne po "reinkarnaci" dělat velice brzy problémy. Odporoučí se všechny pryžové díly, které léta nebyly v činnosti a další problémy nastanou záhy. Auto má jezdit, aby bylo v kondici. "Voňavky" od dědoušků, které stály roky v garáži bývají prakticky vždy zdrojem problémů. Nadšení z vlastního vozu však mnohdy přebije všechna negativa a pokud máš dobré nervy a dost peněz (i když jsou díly levné), tak hodně šťastných km. Ale už se poohlížej po něčem, co jede, abys měl možnost srovnání. Stopětka jen silně hučí a netáhne.
Mas 18 a je to tvoje prve auto. Preto chapem aj to nadsenie. Tiez som kedysi jazdieval so S105L. Bola svokrova a tesil som sa na kazdu jazdu, lebo sme ako rodinka nemuseli cakat na autobus, moknut, ked prsalo atd.. Sice to netahalo, strasne zralo, v kabine hluk na ohluchnutie, ale poskytovalo to urcity pocit nezavislosti. Ako sa tu pise, po tolkych rokoch ci uz jazdenia alebo statia, je vysoky predpoklad, ze ta zacne zachvilu dojit z penazi. Ale v tomto case ti drzim palec nech ti sluzi co najdlhsie bez poruchy a hlavne bez nehody. Je to pojazdna proste rakva. Tak bacha a vela stastnych km.
20.10.2013 | 10:42:40 | Axel
| 85.163.188.*Reagovat
RE: Však ona tě ta radost přejde, rychle.
Tohle je bohužel pravda,uloženky mají většinou karoserii v perfektním původním stavu,ale ostatní díly,ač se zdají dobré,začnou brzy odcházet...auto musí jezdit,pokud to roky stojí v garáži tak potěš,sice to není zhnilé,ale myslím si že to začne postupně odcházet,motor ani není zajetý a ostatní díly taky ne..... Tady vidím možnost vytřít podvozek tlumexem a ošetřit dutiny aby to nezačalo hnít...prověřit stav všech hadic a pryžových dílů a případné špatné(kterých bude tím věkem asi dost)vyměnit a trošku to rozjezdit...potom to udržovat jako leštěnku
Pokud nejezdím vůbec tak to neplatí....to platí nejezdím,zatuhávám.....nemusí se jezdit nějak extra moc,ale když stojí auto roky v garáži a pak se najednou začne používat,většinou přijdou problémy
Tak za 35 let mít najeto 36 tisíc kilometrů spíše značí že auto hodně dlouho stálo nemluvě že ty roky tomu přidají svoje. Znal jsem Škodu 100 co měla za sebou 37 let s nájezdem něco přes 80 tisíc kilometrů a nabitých způsobem že posledních 15 let vyjela čtyřikrát do roka.V roce 2010 kdy se jí ujal nový majitel měla ještě pořád pěkný lak skoro žádná koroze ovšem co šlo to ztrouchnivělo a rozpadalo se! jako gumové části,hadice apod.Něco jiného je menší nájezd u mnohem mladšího auta tam to "Nejezdím, nehuntuju" možná funguje ale ne skoro u 40.let starýho auto co většinu života prostálo na jednom fleku.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 105
Za úžasné peniaze?Teda pán asi myslí lacné.Ale zase existuje porekadlo:za málo peňazí málo muziky.
22.10.2013 | 08:31:10 | | 95.102.212.* Reagovat
Klobúk dole a obdivujem každého, kto sa má ešte chuť hrabať v starom aute, dohovárať
mu,podľa možnosti presne vedieť čo kde potiahnuť, vyčistiť..., aby to naštartovalo a podobne.
Ja by som na to nemal nervy...
Nech sa Ti dobre jazdí a nevybúraj sa niekde.
20.10.2013 | 11:22:24 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Však ona tě ta radost přejde, rychle.
Psát o spolehlivosti za deset po padesáti ujetých kilometrech je odvaha. "Škůdka", která prakticky nejezdila začne po "reinkarnaci" dělat velice brzy problémy. Odporoučí se všechny pryžové díly, které léta nebyly v činnosti a další problémy nastanou záhy. Auto má jezdit, aby bylo v kondici. "Voňavky" od dědoušků, které stály roky v garáži bývají prakticky vždy zdrojem problémů. Nadšení z vlastního vozu však mnohdy přebije všechna negativa a pokud máš dobré nervy a dost peněz (i když jsou díly levné), tak hodně šťastných km. Ale už se poohlížej po něčem, co jede, abys měl možnost srovnání. Stopětka jen silně hučí a netáhne.
20.10.2013 | 10:04:12 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
RE: Však ona tě ta radost přejde, rychle.
Mas 18 a je to tvoje prve auto. Preto chapem aj to nadsenie. Tiez som kedysi jazdieval so S105L. Bola svokrova a tesil som sa na kazdu jazdu, lebo sme ako rodinka nemuseli cakat na autobus, moknut, ked prsalo atd.. Sice to netahalo, strasne zralo, v kabine hluk na ohluchnutie, ale poskytovalo to urcity pocit nezavislosti. Ako sa tu pise, po tolkych rokoch ci uz jazdenia alebo statia, je vysoky predpoklad, ze ta zacne zachvilu dojit z penazi. Ale v tomto case ti drzim palec nech ti sluzi co najdlhsie bez poruchy a hlavne bez nehody. Je to pojazdna proste rakva. Tak bacha a vela stastnych km.
20.10.2013 | 10:42:40 | Axel | 85.163.188.* Reagovat
RE: Však ona tě ta radost přejde, rychle.
Tohle je bohužel pravda,uloženky mají většinou karoserii v perfektním původním stavu,ale ostatní díly,ač se zdají dobré,začnou brzy odcházet...auto musí jezdit,pokud to roky stojí v garáži tak potěš,sice to není zhnilé,ale myslím si že to začne postupně odcházet,motor ani není zajetý a ostatní díly taky ne.....
Tady vidím možnost vytřít podvozek tlumexem a ošetřit dutiny aby to nezačalo hnít...prověřit stav všech hadic a pryžových dílů a případné špatné(kterých bude tím věkem asi dost)vyměnit a trošku to rozjezdit...potom to udržovat jako leštěnku
20.10.2013 | 12:44:46 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
RE: Však ona tě ta radost přejde, rychle.
A co věta: "Nejezdím, nehuntuju"
20.10.2013 | 17:13:12 | | 89.102.228.* Reagovat
RE: Však ona tě ta radost přejde, rychle.
Pokud nejezdím vůbec tak to neplatí....to platí nejezdím,zatuhávám.....nemusí se jezdit nějak extra moc,ale když stojí auto roky v garáži a pak se najednou začne používat,většinou přijdou problémy
22.10.2013 | 14:28:31 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
RE: Však ona tě ta radost přejde, rychle.
Tak za 35 let mít najeto 36 tisíc kilometrů spíše značí že auto hodně dlouho stálo nemluvě že ty roky tomu přidají svoje.
Znal jsem Škodu 100 co měla za sebou 37 let s nájezdem něco přes 80 tisíc kilometrů a nabitých způsobem že posledních 15 let vyjela čtyřikrát do roka.V roce 2010 kdy se jí ujal nový majitel měla ještě pořád pěkný lak skoro žádná koroze ovšem co šlo to ztrouchnivělo a rozpadalo se! jako gumové části,hadice apod.Něco jiného je menší nájezd u mnohem mladšího auta tam to "Nejezdím, nehuntuju" možná funguje ale ne skoro u 40.let starýho auto co většinu života prostálo na jednom fleku.
22.10.2013 | 14:41:28 | | 94.112.143.* Reagovat
Je pěkný že někomu stačí i dnes k radosti tak příliš málo:)
19.10.2013 | 15:35:23 | | 94.112.143.* Reagovat
RE:
Stále se zmiňuje o autíčku aby se z toho nevyklubal angličák,už to tak vypadá.
19.10.2013 | 20:37:22 | | 88.100.179.* Reagovat