Rok výroby:1989Typ motoru:zážehový OHV 1289ccm 46Stav km při koupi:5 kmStav km nyní:120 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?17 letPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:26. 9. 2006
Poruch se pár objevilo, ale jednak byly zpusobeny úspornou údržbou a zacházením jistého člena rodiny, ale po výměně spojky, rozdělovače, výfuku, pneumatik, čelního skla a podobných propriet po deseti letech ježdění už všechno celkem ok.
Nikdy se i přes houby údržbu nestalo, že by fanouš začal protestovat a někde nás/mě nechal stát.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vyrobený 12/1989 se stal po cca 10 letech a koupi fabie combi čistě mým vozidlem. Zprvu bylo zamýšleno ho po roce až dvou prodat, ale přesvědčil mě, že si to nezaslouží ani v nejmenším. Po zmíněné generálce, která komplet přišla na cca 20 tisíc je z něj spolehlivé, vzhledem k vnějším rozměrům celkem prostorné, nenáročné vozidlo. Plná STK do 06/2008 bez připomínek.
Udržovaný zvládne jet i nadoraz tachometru, ochotně jde i do otáček, spotřeba se pohybuje průměrně kolem šesti litrů při standard jízdě. Seřízený v případě potřeby ujede kdejaké papírově silnější popelnici, obzvlášť na zatáčkovité, akcelerační nebo zabordelizované silnici.
Snese bez potíží průjezdy polňačkami, přes retardér taky není problém projet celkem svižně.
Bertoneho design, užitečnost a minimální náklady ať už na provoz nebo náhradní díly dělají ze Škody Favorit 136 fajn druhé auto kdykoliv po ruce. S bonusem je povinné bručení kolem 2400kč/rok.. celkově s rozprostřenými náklady na údržbu
Pozor ale na odpadky s motorizací 135. Mají výbrusy v pístech, nižší kompresní poměr, výkon i točivý moment, naopak mají větší spotřebu a větší tolerance, což nahrává prouchám. A pozor na roky 91-92.. to auta montovala kdejaká verbež a je to na nich znát nejenom rezatým květem.
Bertone sice navrhoval...ale půlku věcí museli Škodováci přizpůsobit podmínkám socialismu...podívej se jak vypadaly prototypy Citroenu BX nejpodobnější auto Favoritu...BX coupé bylo hodně podobný Favoritu coupé...
Ani udržovaný favorit prostě nemůže jet 180! To je blbost... Možná po úpravách motoru. Mam taky favorita,150km/h jde,celkem aj 160km/h ale 180 je kravina.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
to 12. září 2007 | 22:52 | Anonym
Zalezi od tachometru...Nekdy jsou tacha poskozeni a tak to prehani...Realni rychlost Fava je max kolem 150 kmh.
08.03.2009 | 18:21:20 | jamieson Reagovat
Pro Anonyma
Bertone sice navrhoval...ale půlku věcí museli Škodováci přizpůsobit podmínkám socialismu...podívej se jak vypadaly prototypy Citroenu BX nejpodobnější auto Favoritu...BX coupé bylo hodně podobný Favoritu coupé...
13.09.2007 | 00:46:00 | KubikCv Reagovat
180km/h??
Ani udržovaný favorit prostě nemůže jet 180! To je blbost... Možná po úpravách motoru. Mam taky favorita,150km/h jde,celkem aj 160km/h ale 180 je kravina.
12.09.2007 | 22:52:12 | Reagovat
Sice ten design navrhoval Bertone, ale nejspíš byl zrvona vožralej a načmáral to někde v hospodě na tácek pod pivo.
05.10.2006 | 19:43:43 | Reagovat