Rok výroby:1991Typ motoru:1289/zážehovýStav km při koupi:0 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?18 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:10. 11. 2009
V podstatě kromě výměny spojky, převodovky, předních ramen, tachometru, komplet brzd, těsnění pod hlavou, termoreg. spínače, tlumičů, propadeného sedadla řidiče, polámaného otevírání dveří, výměny el. kontaktů zad. dveří asi 10 krát), spínače světel, výměny př. blatníků a prahů, rozdělovače, upadené kapoty, asi 5 krát výměny výfuku komplet, kul. čepů, manžet, motorku stěračů, upadené ruční brzdy, vzpěry 5. dveří, přepínače směr. světel, držáku vodní pumpy žádné závady neměl.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Favorita jme kupovali nového, který již v základu obsahoval bohatou výbavu: 5 dveří, vyhřívání zad. okna, opěrky hlavy, zad. mlhovka, 4 válcový motor a ukazatel teploty chl. kapaliny (obojí v rámci malých Škodovek nadstandard), ostřikovače čel. skla, posuvné sedadlo řidiče a spolujezdce, otvor pro rádio, pravé zpětné zrcátko, sklopná zad. lavice, osvětlení interiéru, cyklovač stěračů, samonavíjecí bezp. pásy, ostřikovače čel. skla, 5 - ti stupňová převodovka, zpátečka, nárazníky v barvě pneumatik, kryt zavazadlového prostoru atd.
Odpružení je "trošku" tvrdší, ale sportovnější, jako stvořené pro dynamickou jízdu po našich prvotřídních silnicích. Výkon 43 kw navíc dělá z tohoto vozu malého dravce. Zvláště bych chtěl vyzdvihnout perfektní před. sedačky, které se samy přizpůsobí Vaší postavě a časem se do nich krásně ponoříte, čímž se vytvoří optimální boční vedení.
Hlučnost v kabině je trochu větší, nicméně je to záměr výrobce, aby si osádka vozu vychutnala úžasný zvuk kultivovaného a dynamického motoru, navíc nemusíte poslouchat za jízdy bláboly vaší manželky.
Vůz sice nemá žádné bezpečnostní prvky, ale už jen tuhost karoserie, která se kroutí jen v zatáčkách, vám dodá potřebný pocit jistoty. Zatékání do vozidla ocení nejen zahrádkáři a zemědělci, ale i vodohospodáři.
Stačí jen změřit sloupec vody na podlaze u řidiče a víte přesně, kolik napršelo.
S tímto vozem se dá na dálnici jezdit doslova s větrem o závod. Pokud ale opravdu fouká, většinou vyhrává vítr a musíte holt podřadit. Dokonce si některé závady dokáže
Favorit "opravit" sám, např. zřetelně dosluhující startér začal náhle opět bezchybně fungovat. Nesmím opomenout výborně pracující brzdy, vždy se mně díky jim podařilo vůz zastavit. Špatně ukazující palivoměr pokládám také za velkou výhodu, případný zloděj může s mým autem zůstat pěkně nečekaně někde "na suchu."
Abych jen nechválil, asi největší "slabinou" těchto vozů je, že se vozy značky Škoda bohužel strašně kradou, což Vám na klidném spánku nepřidá. Naštěstí ale existují různá zabezpečení proti krádeži. Já dávám přednost vlastnímu fíglu proti odcizení. Odmontuji baterii, svíčky, vypustím vzduch z předních pneumatik a na sedadlo řidiče položím ostnatý drát. Bohužel ale často dva poslední body zapomínám před jízdou dát do původního stavu, a v tom případě daleko nedojedu. Neměl bych to zde uvádět, ale věřím, že tyto stránky čtou jen poctiví lidé a žádní zloději.
Recenze nemá chybu a vnímám ji dost osobně protože,
kdo neměl Favorita - nepochopí. Nelze zapomenout na ty dlouhé společné chvíle strávené opravováním něčeho a když už si majitel myslel, že má hotovo, podělalo se něco dalšího. Také nelze zapomenout na okamžiky zimního období, kdy udeřily první brutální holomrazy (většinou kolem -5°C) a do vozidla se lezlo kufrem, neboť ostatní dveře byly zamrzlé zpravidla až do prvních jarních dnů. Také si pamatuji na automatický sytém udržování bdělosti, který se sám aktivoval za deště a řidiče a spolujezdce letmo kropil vodou ze střešního okénka. ...sakra, zase se mi to trauma vrací...
02.01.2013 | 10:03:45 | Roman B.
| 192.168.1.*Reagovat
ja som nechaval kluce v zapalovani, aby to zlodeja psychologicky dostalo do depresie a vzdal to
Že je i po tolika letech o tento vůz velký zájem, svědčí i tato událost: Nedávno u nás doma kdosi zazvonil s tím, že by měl vážný zájem o tento vůz. Bohužel se z těchto zájemců vyklubali dva občané romské národnosti a chtěli ho do sběru...Ale přitom pořád jezdí! Akorát ta koroze, ale který auto je bez chybičky...
Hééj -super recenze Já jsem kdysi u fáčka vyndaval palec i s kabelem k rozdělovači,volant byl venku taky za pár vteřin-potom sem tam už ani nedával středovou matku,co ho drží,takže zabezpečení bylo během pár minut... Pro fáčko to sou normální a běžné závady,ale jinak krásný a spolehlivý auto,přímo dělaný na cestu kolem světa
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
Recenze nemá chybu a vnímám ji dost osobně protože,
kdo neměl Favorita - nepochopí. Nelze zapomenout na ty dlouhé společné chvíle strávené opravováním něčeho a když už si majitel myslel, že má hotovo, podělalo se něco dalšího.
Také nelze zapomenout na okamžiky zimního období, kdy udeřily první brutální holomrazy (většinou kolem -5°C) a do vozidla se lezlo kufrem, neboť ostatní dveře byly zamrzlé zpravidla až do prvních jarních dnů. Také si pamatuji na automatický sytém udržování bdělosti, který se sám aktivoval za deště a řidiče a spolujezdce letmo kropil vodou ze střešního okénka.
...sakra, zase se mi to trauma vrací...
02.01.2013 | 10:03:45 | Roman B. | 192.168.1.* Reagovat
ja som nechaval kluce v zapalovani, aby to zlodeja psychologicky dostalo do depresie a vzdal to
24.01.2012 | 15:49:55 | Majkl | 78.99.201.* Reagovat
Že je i po tolika letech o tento vůz velký zájem, svědčí i tato událost: Nedávno u nás doma kdosi zazvonil s tím, že by měl vážný zájem o tento vůz. Bohužel se z těchto zájemců vyklubali dva občané romské národnosti a chtěli ho do sběru...Ale přitom pořád jezdí! Akorát ta koroze, ale který auto je bez chybičky...
14.06.2010 | 19:41:26 | marne Reagovat
Hééj -super recenze
Já jsem kdysi u fáčka vyndaval palec i s kabelem k rozdělovači,volant byl venku taky za pár vteřin-potom sem tam už ani nedával středovou matku,co ho drží,takže zabezpečení bylo během pár minut...
Pro fáčko to sou normální a běžné závady,ale jinak krásný a spolehlivý auto,přímo dělaný na cestu kolem světa
09.02.2010 | 14:45:26 | Reagovat
Tak tuhle recenzi v zadnem pripade nemazat. Je super!!!
09.02.2010 | 12:34:28 | reihensechszylinder Reagovat