Rok výroby:1994Typ motoru:1.3 (stříkačka)Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:15 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:7-8 l/100 kmVloženo:14. 10. 2007
Jedniné závady, co jsem na Favoritu prozatím našel, byly následující:
- skákání otáček, neudržení volnoběhu (opraveno)
MÍRNÉ ZÁVADY:
- zatékání přes střešní okno (špatné těsnění) - hučení opotřebovaného ložiska na levém zadním kole (vyměněno) - nefunkční páčka u místa řidiče pro otevírání pátých dveří (kufru), musí se použít klíč - natrhlý bezp. pás u řidiče - funkční pouze jeden stupeň větráku - nelze nastavit sklon světel
***
Po opravě první závady (otáčky, volnoběh), motor šlape jak hodinky a bez problémů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Koncem února r. 2007 jsem koupil Favorita (94) v jednom (řečeno z reklamy) "největším autobazaru v ČR". Stal jsem se tak asi třetím majitelem. Vypadá to, že první majitel se o auto zřejmě velice dobře staral a garážoval, protože již na první pohled mě zaujal stav vozu. Po nahlédnutí do TP jsem se dozvěděl, že druhý majitel s autem najezdil cca 3000 km, coz nebylo vůbec mnoho a prodejce mi sdělil, že je v bezchybném stavu (důvěřuj, ale prověřuj).
EXTERIÉR:
Celé auto kompletně bez koroze, lak vínově červený, zachovalý.
INTERIÉR:
Pečlivě udržovaný, sedačky čisté, nepoškozené a neprosezené! Volant byl vyměněn předchozím majitelem za sportovní, což jsem zprvu bral jako nutné zlo, ale po čase se na tuto skutečnost dalo zvyknout a došel jsem k závěru, že s mými 192 cm se nastupování a vystupování dovnitř a ven z auta, stalo příjemnějším a pohodlnějším. I jízda je trochu jiná. Prodejce mě upozornil, že byl vyměněn tachometr (poslední údaj 2333 km), což sice vypadalo ze začátku podezřele a nevzbuzovalo to velké nadějě, ale... auto po 12500 km stále šlape (až na malou závadu - viz. nahoře) bez problémů a dolévám do něj pouze benzin.
***
JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
- Při jízdě po nerovnostech auto nevydává žádné pazvuky, jak ze strany interiéru (např. klepání palubní desky, odkládacího prostoru), tak tlumiče polykají kilometry jedna radost.
- Brzdy jsou trošku ostřejší, dá se na to rychle zvyknout.
MOTOR:
- Výkon 50 Kw je plně dostačující, autem se potřebuji dostat z bodu A do bodu B bezpečně, bez zbytečného dokazování si "já na to mám" nebo "mně se nic takového nemůže stát". V rychlostech 50 / 90 km/h, i v plně naloženém autě (4 lidi + naložený kufr) motor dobře táhne. Nejvyšší rychlost při "zkušební jízdě rychlosti" jsem naměřil na tachometru cca 140 km/h. Hlučnost je v normě, startování ve větších minusových teplotách zatím nemám vyzkoušené, očekávám tento rok.
SPOLEHLIVOST:
- Favorit mě zatím nikde nenechal, tudíž si nemůžu stěžovat.
SPOTŘEBA:
- 7 - 8 l.
***
ZÁVĚREM:
Tento vůz jsem si vybral pro jeho jednoduchost, (na tehdejší dobu) docela líbivý design, laciné opravy... a hlavně jako nenáročné auto pro nenáročného člověka. Na sportovní jízdu jsou lepší auta, na normální jízdu mi stačí toto vozítko...
Pořizovací cena byla 43 000 Kč. Asi bude mnoho těch, co řeknou, že byla přehnaně vysoká. Já jsem každopádně s autem prozatím spokojen a v nejbližší době jej rozhodně nechci měnit.
Existují lepší i horší vozy, levnější i dražší... tisíc lidí, tisíc názorů.
***
Co bych doporučil těm, kteří zvažují koupi Favorita? - Na trhu je v bazarech a inzerátech X nabídek s těmito vozy. Rozhodně se neukvapovat při koupi prvního auta, které uvidíte! Prohlížejte, kontrolujte, vybírejte a zvažujte!
PLUSY:
- Levné náhradní díly - Snadný servis - Pro nenáročné (např. začínající) řidiče dostačující přibližovadlo
- Montáž LPG pohonu není drahá a rozhodně se vyplatí
Tak jako teoreticky je to naprostá hovadina dát za tohle auto tolik peněz za tuto cenu se dá pořídit auto naprosto na jiné úrovni.Ale jeto jeho věc a nadávat za to někomu je větší blbost než tohle.Když se mu líbí tak se mu líbí ,já mám taky jedno starý auto který bych chtěl jako druhý bokem pro radost taková srdcovka.A i kdybych za něj měl dát 50 000kč tak dám ,když seženu dobrý zachovalý kus který se mě vyplatí.Taky je to kravina vím to sám ,ale proč by si člověk nemohl udělat radost
Pročítal sem si starší příspěvky a tahle diskuze nedopadla nejhůř - občas se objeví i horší tlučhubové ;-) Ale k věci: Právě jsem koupil Fávo 136 LXi (=50kw) z roku 1994 a nutno dodat, že jsem rozhodně neprohloupil!! Za 9000 jsem dostal snad to nejlepší, co šlo: modrá metalíza, SUPER STAV (ani stopa po korozi,...) silnější verze (ve srovnání s naším rodinným Formanem 135 je těch 10kw a asi -45kg opravdu poznat)!! Snad jen střešní okno bych rád - no detail :-). Vlastně za 14000, když připočtu přepis, ale pořád dobrá cena vzhledem ke stavu!! Jak již bylo mnohokrát řečeno, nemá cenu se tu rozepisovat, že v dnešní době je to již konstrukčně zastaralé auto atd. atd. atd. Čistě z uživatelskýho hlediska je naprosto jednoduché - jak na ovládání, tak na servis - a v případě že narazíte na opravdu dobrý kousek i mnoho km praktisky bezúdržbové. Z dlouholeté zkušenosti s Formanem můžu Fávo, jakožto bezproblémové auto za hubičku jen a jen doporučit!!! K autorovi: pěkně, jednoduše napsaná recenze!!! Chválím a přeju hodně naježděných kilometrů!!!
Nedám na Favorita dopustit. Kamarádka ho má 135L a prorajzovali jsme s nim půlku republiky. Naložení a v pěti lidech jsme uháněli cestou necestou 125km/h třeba i hodinu v kuse zcela bez problému. Nevím jestli je to nějaký zvlášt dobrý model ale je to živé jak má být. To auto nás nenechalo ve štychu ani ve sněhu a mrazu ani v bahně prostě vždy jsme dojeli kam jsme měli a navic na něm není ani kapka rzi. Nedokážu si to vysvětlit prostě favorit a vubec škoda před rokem 94 jsou zkrátka nesmrtelné a stale aktuálni. Škoda že jsem škodovku prodali.......
při klidné jízdě se dá jet za 5,6l/100km. Největši nevyhodou auta je fakt, že plechy nejsou pozinkované. pokud tedy nekoupíte favorita s vyměněnými blatníky, tak 2-3 zimy jim daji značně zabrat. Jinak je to fajn kára;-)
Milý Radečku. Každý ať si jezdí v autě jakém chce.Když je spokojený nebudu mu přeci rvát do hlavy,že dle mého přesvědčení to konkrétní auto je ten největšší šunt. A proto jestli jsem se tě nějak dotknul.Prosím za prominutí.
Da sa s tebou suhlasit,ale posledny odstavec my pripada ako podla hesla-silnejsi pes jebe.Ludia uvedomte si ze auto ma sluzit nam-ludom,nema byt zbran.Kto to nepochopi nema co na ceste hladat.Kopa ludi sada za volant s vedomim ze ma auto silnejsie,bezpecnejsie a jazdi sa tak,ako to na nasich cestach vyzera.Nebudte na omyle,pred bezohladnou jazdou Vas nezachrani nic ani airbag a deformacne zony.Viem o com hovorim-na svoj vek som videl uz dost mrtvych na cestach.Ak budeme sadat za volant s vedomym ze ja mam bezpecne auto a nic sa my nestane,je to velka chyba.JAZDIME OHLADUPLNE!!!KAZDY SA CHCEME VRATIT DOMOU K RODINAM!!!
Škoda má dlhú históru, ale pozrime sa na ňu v roku 1989. Škoda vyrábala technicky zastaralé vozidlá - svet bol jednoznačne inde. Klasická Škoda 120 bola zastaralá už v čase svojho vzniku. O jej "kvalite" svedčí i to, že mala pri exporte do Anglicka index 0,6. Čo v praxi znamenalo, že škodovky sa predávali za 60 % výrobnej ceny. Valuty boli prednejšie ako zisk. Doma bola situácia iná a "klasická" škodovka bola jednoznačne ľudovým vozidlom. Jednoducho to bolo najdostupnejšie auto. Vzhľadom na jej cenu bola "vzácnejšia" ako dieťa. Do priemernej rodiny prišlo viac detí ako nových aút. Favorit bol krok dopredu, hlavne koncepciou - ale svet bol už zasa ďalej. Škoda síce po roku 1989 stratila výhradné postavenie, ale cena škodoviek rozhodla. Škoda ostala ľudovým vozidlom i naďalej. To sa skončilo po nástupe Fábie a ukončení výroby Felície. Cenovo sa Škoda zaradila medzi konkurenciu a v súčasnej dobe sa dokonca stala "prémiovou" značkou - aspoň podľa cien. Ešte stále je považovaná za domácu značku (i na Slovensku) a stále ťaží so spomienok generácií motoristov na svoje začiatky. Predaj Škody bol jedinou reálnou alternatívou prežitia značky na automobilovom trhu. A myslím, že sa neurobilo zle. Dnes je Favorit už beznádejne morálne i technicky zastaralým vozidlom, ktorý už pomaly nepatrí na cesty. Stačí ešte na jazdy na vidieku, ale do hustejšej premávky a na diaľnicu už nie je veľmi vhodný. Nie, že by to technicky nebol schopný, ale v prípade krízovej situácie sú vyhliadky jeho posádky neradostné. Aktívna bezpečnosť je pre toto auto neznámy pojem a pasívnej sa veľmi tiež nedá hovoriť. Jenoducho, i premerný "bulo" na priemernom aute spoľahlivo "zlikviduje" posádku Favorita. A takých potencionálnych "vrahov" jazdí u nás viac ako dosť. Samozrejme si môžme povedať, že jazdíme opatrne a riziko je malé, ale ak je možnosť jazdiť bezpečnejšom aute - nie je o čom.
Musíš si konečně jednou uvědomit, že před těmi 19 lety tu existovaly "dva světy". Každej si jel po svém úplně jiným stylem. A když pak jeden systém zkrachoval, všechno včetně podniků jako jsou automobilky byly z této oblasti úplně někde jinde, než si trh žádal. Na takový převrat a dvacetileté zanedbávání vývoje nelze reagovat z fleku. Navíc už tě nedrží stát, jak tomu bývalo, máš si obchodovat sám na sebe, něco co jsi desítky let nedělal a nejsi k tomu přizpůsoben. Mluvíš o Škodovce jako o automobilce dělající jen věčné a už v době svého vzniku zastaralá komunistická vozítka řady 105-130. Proto to mé nařčení.Do roku 68, než byl vývoj stopnut byla Škoda naprosto plnohodnotnou a konkurenceschopnou evropskou automobilkou. Od roku 1905 dělala velmi dobré kvalitní vozy, po válce po vystavení nových prostorů a převzetí moci komančema byla výroba trochu horší, ale brzy se Škoda vrátila na výsluní a v uvolněnějších 60. tých letech byl její výrobek Škoda 1000MB skutečně naprosto srovnatelný s vozy západní evropy! Pak se sice modely 100 a 110 trochu ušetřilo, což už bylo dáno režimem, ale tehdejší období tomu dopřálo a jejich následovník rozhodně krok zpět udělat neměl, ba právě hodně naopak, což jsem již popsal níže. Ale příšel rok 68 nařízení vyrábět naprosté jednoduchosti. Asi víš, jak funguje socialistické bezkonkurenční hospodářství. Například Škoda nesměla dělat větší objem motoru než 1 300 ccm. Taková je holt historie. Tato značka však už nikdy nemohla vymizet z podvědomí a to ani na západě, ale jelikož už se dělaly pro západ nekonkurenceschopná vozidla, tak přesně jak říkáš, masově se tam rozhodně nedodávaly. Vždyť byly na pořadníky i u nás. Každopádně když už se musela zařadit k výrobcům pro komunistický trh, byla jednoznačně na předních pozicích. Aby také ne, která automobilka by jí měla konkurovat? Němci s dvoutaktníma Trabantama a Wartburkama, Poláci s FSO s licenčním programem, to samé Rusové s Ladou, Jugoši se Zastavou nebo Rumuni s Dacií? (a nebrat prosím toto jako urážku těch ostatních automobilek, každý tehdy asi dělal, co v rámci svých daných možností mohl). Jediné další automobilky, které měly své základy byla ještě naše Tatra, která dostala zase jiné úkoly a Ruský Gaz a Moskvič, ale to byla lidová vozítka tak maximálně pro Rusy, zkrátka to nebyly moc vozy pro Evropu. Asi tak jako ameriky pro západ. Škoda byla úplně někde jinde, bojužel režim tomu nepřál. Jak už jsem říkal, Škoda rozhodně nebyla a ani nemohla být po revoluci, kdy byla v roce 1991 prodávána z rukou státu do Evropského konsorcia na takové úrovni, jako Opel nebo Volvo v době svého prodeje. Tyto automobilky žily v úplně jiném režimu, vývoj u nich nebyl zanedbáván a stejně tak právě ani nemohl. Tady platila zase jiná pravidla, žádné omezování, stát nic neurčoval, vše určoval obchod a trh. Ale jinak je to srovnatelné i tyto automobilky vstoupily=byly prodány, protože by se sami tomu bankrotu nevyhly a nemohly by dál držet krok. To je realita... PSA je sdružení francouzských automobilek stejně jako Fiat Gruppe sdružení těch italských. No ano Peugot v podstatě zachraňoval Citroen stejně tak jako Fiat Alfu a Lancii. To funguje i třeba v motorkách. Hodně italských motorek je sdruženo například v konsorciu Cagiva. Netvrdím, že je to pravidlem, ale je to naprosto běžná věc a ne že, jediná beznadějná značka, která nikdy nic neuměla a vznikla původně na svařování trubek, musela být koupena VW, kterej si tak aspoň zabral nějaký výrobní linky a jako bonus levný otroky z východu (i když i na tom něco bude:-) Nezbavíš se toho, že Škoda zkrátka je pojem, má velkou historických kvalitních odkazů, na které se může odvolávat, i když si prošla i temnými stránkami. To je jako bych "šil" třeba do BMW, že v době 2. sv. vyráběli furt tu samou motorku, (protože jí museli chrlit pro válku ) a po válce je pak jako úpný ubožáky rozmetala Jawa svým pérákem, (díky tomu, že mohla i když v naprosté tajnosti vyvíjet a testovat) zatímco oni museli jen vyrábět daný model, stejně jako Škoda v období totality. Například co byl podle tebe Seat? Ten nebyl VW koupen? Byl z východu? Jak začal? Licencí Fiatů, proti škodovce byl zobák, ale je to fuk. Všichni vstoupily v tomto případě do VW ze stejného důvodu. No a to, že VW historii má, to jsi zase špatně četl. Ano, dneska už jí zatraceně má!! Ale když jsi vedle sebe postavil v roce 1950 Škodu a VW, druhý jmonovaný byl začátečník. Škoda měla na co odkázat a stejně tak přibližně taková doba uplynula od té doby dosud, a tak i teď už má VW na co odkázat. Škoda tím už jednou tak, i když hodně z toho prožívala v tom "období temna"...
Stejně tak dopadla i Škoda, kterou před krachem zachránil VW. Taky se hodně prodává venku. To že se vyvážela všude možně před revolucí je jedna věc, ale byla to exotika s prodejem pár kusů a ne masivní prodej. Nevím, kde jsi vzal, že Škodu založili komanči. To sem nikde netvrdil. Taky to Volvo a Opel byl příklad od tebe, kdy jsi je použil jako příklad vstuopení do koncernů a přirovnával to k Škodofce, která taky vstoupila. Jenomže to jsou silné automobilky a dařilo se jim bez toho, aby je někdo zachraňoval, na rozdíl od Škody. Ty vstoupili proto, aby ušetřili náklady na vývoj. A kdyť chceš příklad, kdy nějaké automobilky vstoupili do konsorcia rovnocenně a ne jako záchranu před krachem, tak snad kromě Škody, Dacie a Yuga všechny ostatní. Která automobilka z Peugeota, nebo Citroenu zachraňovala tu druhou, podle tebe, když se spojili do PSA? Nebo Renault zachraňoval Nissan? Nebo naopak? Nejdřív píšeš, že VW mohl tradice Škodovce závidět a v dalším příspěvku už tvrdíš, že VW tradice měl. Tak se rozhodni. A VW se prodával nejen v Německu, ale po celém světě masově, na rozdíl od Škody. V době, kdy VW koupil Škodu, ano koupil a ne že ta vstoupila, měl tradicí víc než dost a taky na rozdíl od Škody měl vybudované své jméno, takže tyto hodnoty, které Škoda poskytovala přímo v žebráckém množství od ní nepotřeboval. Proto tvrdím, že VW se mohl na tradice Škody vysrat, když te nedokázala vyrábět solidní auta. Vím, že to stejně nechápeš, protože si myslíš, že Škoda vstoupila a ne byla prodána a že snad byla i rovnocenním partnerem pro VW. To, že to je automobilka stará, je pěkné, ale z toho by nevyžila a od krachu jí dělil jen malý krůček. A zda li bych si koupil značku bez tradicí, nebo s nima, tak asi takhle. Rozhodně bych si nekoupil auto od automobilky, ktrá sice tradice má, ale neumí vyrobit auto. A to je přesně příklad Škody, než ji koupil VW.
...a uvidíš, že za tu dobu bude nejen u nás ale po celé Evropě jezdit jedno Yugo vedle druhého. Fiat má totiž s touto fabrikou stejné záměry jako Renault s Dacií. Mimochodem od revoluce po převzetí rumunského závodu Renaultem tady nezasvěcení taky nevěděli nic o tom, jestli Dacia ještě vůbec vyrábí!!
Přesně jak jsem psal a předpokládal, vůbec nic jsi nepochopil. Navíc jsi ani nečetl pořádně, nikde jsem neříkal nic o tom, že Volvo nebo Opel byly v době prodeje ve stejné situaci jako Škoda, tehdy po nedávném pádu železné opony. Spíše naopak!! S příklady jak je vidět si člověk taky nepomůže, buď nechceš a nebo to vážně nechápeš no... Co se pohonné jednotky 1.2 HTP týče, je to motor, který u mě taky zrovna nevyhrává a nechtěl bych ho ve svém voze. Ale znám ho velice dobře a najezdil jsem s ním dost a mohu říct, že vozidlům, pro které je tento motor dodáván, bohatě stačí!!! A navíc kdyby byl tak špatný, už ho dávno něco nahradilo... Co se Tatry týče, zrovna ta na základě tehdejších událo téměč krachla. Výrobu osobáků jí komančové omezili jen na luxusní limuzíny pro významné činitele států "východního bloku" a i když byla a je tato 3. nebo 4. nejstarší automobilka špička svého řemesla s tím co za svou působnost dokázala, totalitní režim jí na modernizaci a konkurenceschopnosti rozhodně taky nepřidal, stejně jako Škodě. Ta právě měla jiný výrobní program a nijak nemusím obhajovat, že ve všech letech ať už před revolucí, léta po ní nebo dnes drží prim v počtu prodaných aut u nás. Jak jsem říkal, Škodě nehrozil bankrot, ten by hrozil poté, co by do žádného konsorcia po několika letech nevstoupila a musela by vše vyvíjet a vyrábět sama, zatímco všechny ostatní automobilky by se soustředily v několika uskupeních. To vstupování už taky nemá cenu vysvětlovat, můžeš mi uvést příklad nějaké automobilky, která podle tebe "rovnocenně" a zadarmo vstoupila do nějakého konsorcia??? Většinou k sobě nejmocnější automobilky přidružily ostatní a vytvořily několik velkých spolupracujících gigantů. Ale v drtivé většině mateřské automobilky konsorcia ty firmy zaplatily!! Ani s těmi tradicemi s tebou nesouhlasím, protože to je věc, u které by ses asi divil, jak se na ní zakládá. Koupíš si radši značku, o které víš, že má nějakou historii a tradici, nebo vemeš výrobek, kterej seskládali číňani ve fabrice v lednu letošního roku založené značky?? Myslím, že hodně lidí se přikloní k tradicím... A VW se prodávalo, protože to je právě to o čem jsi mluvil, lidé neměli prakticky jinou možnost. Válkou postižené německo a vítězné státy podporovaly tento podnik, kde se vyráběli "lidové vozy", které si aspoň jakž takž mohlo to obyvatelstvo dovolit. A dneska...ano dneska jsou VW drahá a dobrá auta, která lidé chtějí a víš proč? Víš proč si můžou i dovolit držet ceny tak nahoře? Protože za tu dobu už si vybudovali hodně slušnou tradici, na kterou se dá navazovat (Beetle, transporter...)!!! No a jestli si myslíš, že Škoda byla založená, aby tam mohli soudruzi montovat nějaký krámy, hlavně když budou makat, jsi blázen. Je to soukromně založená automobilka s kořeny na začátku minulého století!!! A pokud si myslíš, že za komunistické éry, kdy bylo hlavně v obdobé mezi koncem 60. tých let až do konce 80.tých let hodně "ubližováno", jsi taky naivní. Auta se prodávala všude možně na západ i poté, co ve zmiňovaném období začala ztrácet konkurenceschopnost!!!
Škoda neměla takové postavení, jako Volvo, nebo Opel, tak to sem nemotej. A pivovar není to samé, co automobilka. Ten si vystačí s jedním produktem dlouhá léta, pokud je dobrý. A to Škoda nebyla v ničem. A že je HTP z Ml.B. je smutné a není se čím chválit, tak to radši nepřipomínej. Tatra vyráběla kvalitní a konkurence schopné nákladní vozy, jí krach nehrozil. Škoda před a po revoluci kvalitní a konkurence schopné auta nevyráběla, proto by padla na hubu. A proto byla koupena VW a ne že do koncernu vstoupila. Vstoupit může rovnocenní partner, ti ostatní se musí prodat. Jediné, co Škoda koncernu přinesla, jsou levné výrobní kapacity. Nebyly to ani technologie, ani kvalita, protože ty v Škode neexistovali. A rovněž na tradici Škody VW moc nevydělal, protože z tradice se žít nedá, pokud není podpořena kvalitními produkty. VW takovou tradici nemá, že musí vytahovat názvy z naší první republiky, ale zrovna tak se na ni může vy...t, protože i bez téhle tradice se vozy VW prodávaly a prodávají po celém světe a prodávají se proto, že lidi je chtěli a né proto, že museli a neměli jinou možnost, jako kdysi u nás. Takže zamýšlet se nemusím, protože jako většina lidí v tom mám jasno. Škoda byla provinční automobilka bez budoucnosti, kterou zachránilo to, že její akcie s bezmála nulovou hodnotou koupil VW, protože tak ušetřil za výstavbu nové automobilky a získal levnější výrobní kapacity jako u nich doma. A ta Zastava tam sedí. Za jejich hranicemi ani nikdo neví, jestli vůbec ještě vyrábí auta. Zrovna tak to bylo u Škody.
to Jindra: No jo, to máš pravdu, dneska aby se v tom jeden vyznal No a jinak nemá cenu se tu dohadovat s anonymama, ale aby se neřeklo. Nevím co se ti milý anonyme nelíbí na termínu "vstup" do koncernu?! Vznik takového gigantu je možný například spojením dvou nebo více prosperujích společností, které založí jednu společnou odnoš, takovým příkladem může být třeba TPCA a nebo je i jiná cesta. Nejmocnější značka skoupí ty menší od jejich vlastníků, ať už je to stát nebo jiná společnost proto, aby se omezila přímá konkurence a těžilo se z každého prodaného výrobku, ať už si zákazník vybere, kteroukoliv značku a model. To je současný zákon přírody. Jak si představuješ, že to asi chodí? VW Group není žádné společné sdružení a vytvoření jednoho podniku k daným účelům (TPCA). Tady jde o to, co jsem popsal v předchozích řádcích, a to nejde jinak, než prodejem. Proč by to předchozí vlastník, který do toho nemůže nebo nechce dál dávat obrovské finance, nechával zadarmo? Když budeš prodávat například své auto, dáš ho gratis, protože už ho nechceš z jakéhokoliv důvodu vlastnit? Ne, samozřejmě ho prodáš a jiné to není ani tady, jen se pohybuješ ve vyšších sumách. Další otázka..jak by Škoda mohla podporovat VW? Tak v první řadě VW získalo do svých řad jednu z nejstarších automobilek světa. Získal obrovské tradice a historii, ze které ať se ti to líbí nebo ne, se rozhodně dá těžit a taky těží. Například když už jsme u Favoritu...toto jméno není v modelové značky poprvé. Favorit byl ve výrobním segmentu Škody již za první republiky. A třeba zrovna tímhle se VW ohánět nemůže, takovou tradici zkrátka nemá. Věhlas značky není malý a i když jak jsem již vše popsal v prvním příspěvku v období, kdy u nás vládla totalita bohužel naše automobilka nemohla perlit, i když by to bez problémů dokázala, stejně jako většina dalších podniků, byla ve světě známá. A to nejen po evropě škodovky se mimo jiné dokonce i licenčně vyráběli na Novém Zélandě a v Austrálii, kam se nyní opět vyváží. To znamená, že po opětovné moci dělat moderní výrobky se tak Škoda mohla vrátit zpět mezi světovou špičku a dokázala to. Takže další věc přínosu jsou pro tvojí informace prodeje vozů této značky. Díky tomu má VW Group dalších cca 600 000 vozů za rok "venku". No abys toho neměl málo a mohl sis v noci před spaním přeříkávat dlouhý příběh jedné značky, která si zažila šťastné okamžiky i pěkná muka, přidám ti další přínosy. VW Group získal Škodou například také další výrobní kapacity. Základní a tolik přemívaná pohonná jednotka 1.2 HTP, kterou používá VW Group nejen ve Škodovkách, ale také Seatech nebo Volkswagenech, je rovněž z vývoje v Mladé Boleslavy. Takže ono to chce taky trochu vědět a zamýšlet se, ne jen machrovat pod anonymitou. Je mi jasný, že jsem ti stejně nic nevysvětlil, máš svojí hlavu, a to je správný, ale stejně tak jí mám já a obrázek o tobě jsem si udělal. Na závěr k poslední otázce. Opět jsme u toho, ano máš pravdu, vzhledem k okolnostem které už nebudu dál opakovat, většině lidem jsou jasné, Škoda rozhodně nemohla v roce 1989 plně konkurovat západním technologiím, které procházely každoroční inovací, zatímco u soudruhů se jelo na "množství něčeho dostupného", aby se v rámci možností dostalo za pár desetiletí na každého soudruha. Avšak nemyslím, že by Škoda jako pilíř české ekonomiky zkrachovala, tomu nevěřím. Přiřazení do nějakého konsorcia bylo ale logickým postupem. Když si to tak vemu, krom Liazky, motocyklové divize ČZ a automobilové divize Praga se udržely všechny automobilky, které ˇjsou teď v různých stádiích přizpůsobovacího procesu, tak jako jinde na bývalém východě. Je tu jak Škoda, tak Tatra, Jawa i Avia. ČZ i Praga také pokračují ve svých aktivitách velkých společností. Vem si třeba národní poklad - pivo. Snad i ty uznáš, že "Plzeň" je naprostá špička ve světě. Tam ani nebylo potřeba po revoluci měnit nějaký modely a zažehnávat morální zastaralost. Pivo v této podobě už pijeme stovky let po celé zeměkouli a většina si jen pochutnává, ať vládne jakýkoliv režim. Tento pivovar by jistě nezkrachoval. Ale prostě státní podniky to je věc z období totality. I tady fungují podobné monopoly, jako ve strojírenství, aby si všichni mohli jakkoliv vypomoct a udržet se na trhu. Myslíš, že Plzeňský prazdroj neměl co nabídnout? Myslíš, že ho jihoafrické konsorcium získalo jen tak? Tady to máš znova. Ne, vstoupil tam stejně jako Škoda a předchozímu majiteli byl zaplacen. Podobný je to teď v Srbsku. Místní pilíř ekonimiky Zastava (Yugo) právě v těchto dnech konečně vstupuje do konsorcia Fiat z rukou státu. Tato fabrika byla dokonce vybombardována, nesměla vyvážet, ale takový pilíř, stejně jako u nás Škoda prostě nezkrachuje. A myslíš, že ho Fiat získal jinak, než že za něj zaplatil? A to zrovna podle tvých soudů, když neměla co nabídnout škoda, tak yugo už vůbec ne. Proč ho teda asi kupoval..jen tak že už neví co s prachama? Ne, důvody jsou podobné. A myslíš, že GM neplatilo za Opel? Saaba? Volvo? Že Renault dostal Dacii a Ladu za dobrý slovo? Že Seat se k VW připojil jinak, než Škoda? Hochu zamysli se, třeba ti i pár věcí dojde...
..."Přišla revoluce Škoda vstoupila do jednoho z koncernů"... OPRAVA - byla koupena jedním z koncernů. ..."mohli se navzájem podporovat,".... OPRAVA - jak Škoda mohla podporovat VW? ...."projekt Favorit, i když neměl příliš na co navázat a o co se opřít, rozhodně uspěl, byla to první vlaštovka k návratu škody tam, kam patří mezi elitu.".... OPRAVA - bez VW to byla vlaštovka na letu do záhuby a konce. A ta elita? ha-ha
to Jindra: U původních verzí s karbecem tzn. do faceliftu v roce 1993 to tak bylo. Slabší 135 měla 43 kW a mohla jezdit i na special. Silnější 136ka měla výkon 46 kW. Existovala ještě 40 Kw verze s katalizátorem. Po faceliftu pak přišly jednobodové boschácké stříkačky. 135 LX měla 40 kW a byla vůbec nejslabším favoriťáckým motorem. LXi bylo silnější provedení se skutečně 50 kW, takže údaj majitele je správný. Téměř ten samý motor byl pak v prvních felíciích.
No a teď k autu samotnému. Favorit byl vrcholem tehdejších možností socialistického státu, a to ne, že bychom na to neměli, nedokázali něco podobného už dříve a v lepší výbavě. Ještě MBčko, bylo plně konkurenceschopným vozidlem na evropském trhu. Její nástupce Škoda 720 se skvělým designem a bohatou výbavou, čítající už tehdy motor tuším 1.3 a 1.5 s uložením v předu, ABS!, klimu, vzduchové pérování nebo automatickou převodovkou opět plně konkuroval ne-li předčil své konkurenty. A tak to bylo se vším. Ale co si budeme dlouze vyprávět, doba tomu nepřála, měli se dělat jednoduché a levné věci, přišel rok 68 a tím byl konec všem snahám prosadit moderní koncepce výrobků všech druhů a kategorií...A proto co se škodovek týče, brázdili jsme po leta prakticky stejnými vozy jedné modelové řady..Další možnost prosadit se, a to opět ve všech směrech, přišla až v 80. tých letech, kdy co se strojírenství týče, už se na tu zastaralost nedalo dívat. Doba tomu lehce dopřála, avšak za ta léta chátrání, byly už docela omezený možnosti. Například světla fáva měly být o dost zaoblenější a tím i karoserie, ale holt světla byly daný a připraveny k výrobě v této podobě, a tak se podle toho musel zařídit i Bertone. Přesto věc se zdařila a zrodilo se nejhezčí auto tehdejšího východního bloku. To není jen můj názor, to je realita na základě nejrůznějších evropských anket. Přišla revoluce Škoda vstoupila do jednoho z koncernů, tak jak je to všude ve světě běžné, protože dneska nežijeme v době soukromých podniků, takové kalibru, jak tomu bylo běžné před 2.sv. válkou. To berte prosím s rezervou, samozřejmě tehdy nebyly takové monopoli, ale fabriky vyrábějící vozy, které jeli na vlastní pěst ano. Ale taky se nevyrábělo ve 100 000...Zároveň máme za sebou už i dobu, kterou si na západě nezažili, kdy vše vlastní stát. Dneska je prostě doba taková, kdy se nejrůznější značky, spojují v několik málo koncernů, aby mohly spolupracovat, nevykládat každý zvlášť obrovské náklady na vývoj,mohli se navzájem podporovat, a tak přežívat a prosperovat. Kdo si tohle neuvědomil, tak například dneska vydává škodovku za německou. Žádný Němec nepřiřadí této značce jinou národnost, než českou, seat označí za španělský. Ani Američan nebude s hrdostí mluvit o své národní značce Opel, Saab nebo Volvo. Dacia bude taky vždy rumunská, stejně jako lada ruská...Lidé, co tohle nechápou se stále ještě nevzpamatovali z toho, co přišlo po roce 1989. A tak projekt Favorit, i když neměl příliš na co navázat a o co se opřít, rozhodně uspěl, byla to první vlaštovka k návratu škody tam, kam patří mezi elitu. (Předraženost vozů toho koncernu, jejich design, zaostávání za vývojem motorů, nebo nabízené výbavy, to už ponechme soudu zákazníků a konkurenčnímu boji). Favorit byl tehdy možná malým krokem pro lidstvo celého světa, ale velkým a správným krokem pro Československo a značku Škoda. Modely po faceliftu s kvalitnějším interiérem, bohatější výbavou a motory se vstřikováním, jako má autor recenze jsou dobrou alternativou pro začínající mladé lidi, nenáročné řidiče nebo jako druhé auto do rodiny. Crash tasty jsou druhá věc, ale to prostě byla taková doba, škoda v tom musela začínat úplně od začátku a zároveň nemůžeme ani srovnávat auto vývojem z roku 87 s autem ze současnosti. Avšak to co se od něj očekávalo tehdy splnil a zastane dobře i úlohu, kterou od něj majitelé očekávají dnes. 43 000,- je sice opravdu hodně, dal bych tak 25 000, ale to už je věc obchodu. Co se naježděných km týče, pokud auto opravdu vypadý dobře a dá se věřit, že bylo v dobrých rukou a moc nejezdilo, věřil bych nájezdu kolem 80 000 km. Majiteli přeji, ať Fáčko slouží!!! Hawk domluvil jsem...
Znam lidi kteři mají na favoritu natočíno i přes 350 tisic km a jezdi dal.Neřikám že ty motory jsou letadla ale vydrži hodně........podle toho kdo s tim jezdi
Lacina:U tej laguny, bude asi největší zádrhel v tom, že jde o benzínový třílitr.Lidem jde přece dnes hlavně o povinné ručení a spotřebu.I tak si ale myslím, že by cena tohoto auta v slušném stavu mohla být cca lehce nad 60 tis., ale bazar samozřejmě musí vydělat, že.A myslím si, že najetých 240 tisíc by pro tento motor neměl být žádný problém.Favorit by po těch km určitě vypadal hůř:D..Lacina
Na druhou stranu znám spoustu lidí co na laguny nedaj dopustit, je to prostě věc názoru, každý auto má svoje pro a proti, mě akorat dokáže na***t když někdo jen z principu odsuzuje škodovky, Doba prostě nedovolila favorita dotáhnout tam kam by vývojáři chtěli, ale i tak udělali maximum a za těch podmínek dokázali vyždímat maximum a vyrobili v evropském měřítko skoro průměrný auto. Důkaz jeho ýživotnosti vidíme každý den na silnicích. Já osobně jsem vlastnil už tyto auta: škoda 120, favorit 135, forman blackline, Opel Kadett, Ford Mondeo, Opel Astra F, Ford Transit, dost často jezdím s astrou G od našich, se služební fábií a nevím čím to je, ale největší vztah mám právě k favoritům, myslím že je to prostě o lásce a historii, je to takovej symbol nový český éry demokracie.
Pamatuju si když táta přivez domů v 92 favorita, byl to Favorit LS s tenkrát nevýdanou výbavou. El. Stahování předních oken, Střešní Okno, centrál na dálku, "anatomický" sedačky, alu kola, Já jako 10ti letej kluk jsem si připadal jak král, když jsem v něm s tátou jel, byl jsem na něj pyšnej.
Věrné služby našim poskytoval ještě do minulého roku, kdy si koupili auto nový a favorit ještě pojízdný se prodal. Měl najeto 290 000 km a v poslední době už se do něj lil jen benzín, olej nežral, používal se vyloženě jako náklaĎák na stavební materiál a všechno vydržel.
Tak prosím neodsuzujte Favorita, Já taky neodsuzuju vaše auta.
Cena 43000 je přímo úděsná...Já mám renaulta lagunu, motor 24V 140 kW rok výroby 1999, a v autobazaru mi za toto auto nabídli MAXIMÁLNĚ 35000...!!!A to je ve výbavě Initiale, čili v podstatě plné, ve slušném stavu, najeto 240 tisíc...
Takže, přečetl jsem si tady příspěvky a nechápu kdo si co kompenzuje pořád tím kritizováním favoritů. Takže za prvé. Lidi si myslí, že nový auta jsou prostě superbezpečný a jezděj bezohledně jako prasata, proto je pořád tolik smrťáků, za doby kdy se u nás proháněli 120ky a fáva rozhodně tolik umrtí nebylo, neříkám že žádný. Důležitý je jezdit v klidu, soustředit se a předvídat, dávat pozor i když jedu po hlavní a člověk se nemusí bát ani ve favorit.
Favorit byl moje druhý auto, předtím 120ka, favorit je oproti 120ce o velký kus vepředu, taky jde o to jestli je to ož rok 93 a 94, to se nedá s předchozíma srovnat (namátkou, výztuhy dveří, brzdy VW). Já koupil za 25 tisíc formana blackline a dodnes lituju že jsem ho prodal, nikdy mě nikde nenechal, dokázal jsem si všechno opravit za pár kaček sám. Následně jsem si koupil mondeo, a teĎ mám astru combi kterou prodávám a sháním světe div se nějakého zachovalého favorita! Astra (F 1997) ma sice klimu, 2 airbagy, tuzzsi karoserii, el. okna, ABS atd. ale kazdou chvilki to musim davat s necim do servisu, sam uz si na to netroufnu a to je 4 tisice sem, 5 tisic tam a porad do kola, jelikoz potrebuju penize na bydleni, nemuzu si dovolit takovyhle luxus, proto astru prodavama a koupim si za 15, 20 tisic nejakeho favorita ketereho si opravim a taky me doveze z A do B. a az si budu kupovat nejky lepsi auto, tak uz pak jedine opravdu zachovale, nebo nove abych to nemusel 2 x za mesic vozit do servisu.
mimochodem spotreba favorit, mondeo, astra vychazi z mych zkusenosti nejlip pro favorita, zalezi samozrejme na serizeni.
Každopádně Favorit je prostě takové vozítko, které vás odveze z místa A do B, což většine lidem vlastně stačí.
Mimochodem s Formanem jsem byl v v Grazu v Rakousku, v Chorvatsku, V Polsku a dokonce v Rumunsku a nikde mě nenechal.
Není to super auto, ale na ježdění opravdu stačí, a jestli mě někdo sejme, tak to bude jedině nějakej debil v super nový káře co to pálí po okresce 200 a za to nemůže favorit ale ten debil.
Máš něco proti? Trabantům? Myslím,že recenze je slušně napsaná...autor je nenáročný a potřebuje prostě přibližovadlo.Poslední modely Fáček byly solidní..rozhodně lepší než první Felicie.Tak proč se do majitele navážíš?Vnucuje Ti snad svoje auto?? Proč teda na recenzi Fakana lezeš? Jdi na recenze těch aut který bys tady tak briskně vyjmenoval a tam plkej!!! Místo aby si tady majitelé sdělili svoje zkušenosti..poradili na co si dát pozor při koupi daného modelu se tady jen množí tupci kteří plácají nesmysly.Škoda že se tu nezveřejňují IP adresy...kolik z nich by mělo koncovku indos
VAZENI, POKUD MINITE ZANECHAT KOMENTAR, KTERY SE VYZNACUJE URAZKAMI, CI PODOBNYMI KECI, ZANECHTE NEJEN SVUJ E-MAIL K POZDEJSI DISKUZI, ale take ODKAZ NA VASE PERFEKTNI VOZIDLA... LASKAVE SI UVEDOMTE, ZE TADY HODNOTIM AUTO, KTERE JE MORÁLNĚ ZASTARALE, PROTO MĚ SLOVÍČKA TYPU "líné, hnusné, před patnácti rokama..." OPRAVDU "VADÍ"! A pokud někdo vyskakuje s tím, že do Favorita se vrazi porad penize, nesouhlasim... do kazdeho auta vrazis prachy, zalezi na stavu, predchozim majiteli, chovani k vozu atd... Neznam auto, do ktereho by se nevrazely penize. Vy ano? Rad si prectu... A u Favorita jasně vitezi cena ND!
to Wosa: na tvuj komentar nemam odpoved.. jsi proste nejlepsi.
to Diego: autor prispevku napsal, pokud jsi pozorne cetl, Prodejce mě upozornil, že byl VYMĚNĚN TACHOMETR (poslední údaj 2333 km), což sice vypadalo ze začátku podezřele a nevzbuzovalo to velké nadějě, ale... auto po 12500 km stále šlape..." Takze jsem si byl vedom VYMENY TACHOMETRU, coz znamena, ze jsem nerekl, ze auto je ve stavu "vyjelo z vyrobni linky"...
No uz to tady nekolikrat padlo a myslim, ze pisatel dobre vi, ze nekoupil zrovna vyhodne. Ale jsou to prece jeho prachy, takze nastvanej ma pravo byt on, ne zde pritomny diskutujici lid. Me spis dost zarazi udaj o kilometrech a jeste vice fakt ,ze jim autor recenze zda se i veri...
fávo je hned po trabantu druhý nejhnusnější auto:)) Když jsi měl 43tisíc a dal si je za favorita jsi blázen. 1. nulová bezpečnost (no je fakt že 120 je na tom ještě hůř) 2. design byl dobrej (ale před patnácti rokama) :)¨) 3. jezdíš za 8litrů -to fakt neni málo 4. nemá absolutně žádnou výbavu - až na ten sportovní volant:) 5. kdyby to auto alespoň jelo, ale je to fakt líná mrcha 6. furt se na tom něco se:re Prostě si vyhodil peníze z okna, za ty peníze mě z fleku napadá asi deset aut- teda co kecám, za ty peníze je každý auto lepší.
JA JENOM PROSTE NECHAPU, PROC TADY PORAD NEKOMU VADI TA CENA. POKUD JSTE SI DOBRE PRECETLI PRISPEVEK, CITUJI: "Pořizovací cena byla 43 000 Kč. Asi bude mnoho těch, co řeknou, že byla přehnaně vysoká.", MELI JSTE POCHOPIT, ZE CHAPU VASE RADOBY "ROZČAROVÁNÍ", ALE VAŠE PRACHY TO NEJSOU... ... ... ... CO MNE ALE OPRAVDU NA INTERNETU VADI JE TO, ZE KAZDY TADY NECHAVA SVE VZKAZY S TYPEM URAZEK ATD, PZE JE KRYTY SVOU ANONYMITOU. TAK ASPON LASKAVE NECHTE ODKAZY NA VASE PRISPEVKY A "RACHOTINY"... DĚKUJI.
to Radek: ...jo, to je sice pravda, ale za 1.) kdyz mas dluhy a auto potrebujes, tezko koupis kvalitni auto s 5* v crash-testu. 2.) jsou i lepsi auta, ale rozdil je v cene servisu a ND
3.) zabijes se i s extrabezpecnym autem, vrazis ty do nekoho, nekdo do tebe, jedna se o shodu nahod... delam ve zdravotnictvi, tak vim, o cem mluvim.
To Tomas:
1.) leceni na PL bych doporucil snad tobe, tvuj komentar tomu rozhodne odpovida. nevim, jestli jsou komentare od toho, aby se v nich lide urazeli, ale budiz, omlouva te tva chora mysl.
2.) kazdemu se libi neco jineho. rad bych videl, v jake "nádheře" jezdis ty... a mas ty vubec papiry?
No horší auto sis pořídit nemoch...za Favorita bych nedal ani 5000 a jakkoliv by vypadal a ty za nej das 43000,jdi se lecit.Vzdyt je to bedňák,no prostě je to katastrofický hnusný auto,který patří do šrotu.
jak uz jsem psal v recenzi, najdou se i takovi lide, kterym se to bude zdat moc. pravda, bylo to hodne, to je pravda, ale zabit se da i v aute za 500 000, kdyz ho ridi "blb"! ja se zabit neminim (aspon ne v nejblizsi dobe)... tudiz tu cenu necham jinak bez komentare
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
Tak jako teoreticky je to naprostá hovadina dát za tohle auto tolik peněz za tuto cenu se dá pořídit auto naprosto na jiné úrovni.Ale jeto jeho věc a nadávat za to někomu je větší blbost než tohle.Když se mu líbí tak se mu líbí ,já mám taky jedno starý auto který bych chtěl jako druhý bokem pro radost taková srdcovka.A i kdybych za něj měl dát 50 000kč tak dám ,když seženu dobrý zachovalý kus který se mě vyplatí.Taky je to kravina vím to sám ,ale proč by si člověk nemohl udělat radost
02.05.2011 | 01:05:30 | luke20 Reagovat
Pročítal sem si starší příspěvky a tahle diskuze nedopadla nejhůř - občas se objeví i horší tlučhubové ;-)
Ale k věci: Právě jsem koupil Fávo 136 LXi (=50kw) z roku 1994 a nutno dodat, že jsem rozhodně neprohloupil!! Za 9000 jsem dostal snad to nejlepší, co šlo: modrá metalíza, SUPER STAV (ani stopa po korozi,...) silnější verze (ve srovnání s naším rodinným Formanem 135 je těch 10kw a asi -45kg opravdu poznat)!! Snad jen střešní okno bych rád - no detail :-). Vlastně za 14000, když připočtu přepis, ale pořád dobrá cena vzhledem ke stavu!! Jak již bylo mnohokrát řečeno, nemá cenu se tu rozepisovat, že v dnešní době je to již konstrukčně zastaralé auto atd. atd. atd. Čistě z uživatelskýho hlediska je naprosto jednoduché - jak na ovládání, tak na servis - a v případě že narazíte na opravdu dobrý kousek i mnoho km praktisky bezúdržbové. Z dlouholeté zkušenosti s Formanem můžu Fávo, jakožto bezproblémové auto za hubičku jen a jen doporučit!!!
K autorovi: pěkně, jednoduše napsaná recenze!!! Chválím a přeju hodně naježděných kilometrů!!!
Mike
07.04.2010 | 17:00:25 | Mike Reagovat
skvělé auto
Nedám na Favorita dopustit. Kamarádka ho má 135L a prorajzovali jsme s nim půlku republiky. Naložení a v pěti lidech jsme uháněli cestou necestou 125km/h třeba i hodinu v kuse zcela bez problému. Nevím jestli je to nějaký zvlášt dobrý model ale je to živé jak má být. To auto nás nenechalo ve štychu ani ve sněhu a mrazu ani v bahně prostě vždy jsme dojeli kam jsme měli a navic na něm není ani kapka rzi. Nedokážu si to vysvětlit prostě favorit a vubec škoda před rokem 94 jsou zkrátka nesmrtelné a stale aktuálni. Škoda že jsem škodovku prodali.......
18.02.2010 | 18:02:40 | jackie Reagovat
takové prachy za fáčko no to je v prdeli ..............
12.03.2009 | 14:31:01 | zub Reagovat
to Jerry
Tos mu ale dal :DD
08.03.2009 | 12:06:24 | jamieson Reagovat
při klidné jízdě se dá jet za 5,6l/100km. Největši nevyhodou auta je fakt, že plechy nejsou pozinkované. pokud tedy nekoupíte favorita s vyměněnými blatníky, tak 2-3 zimy jim daji značně zabrat. Jinak je to fajn kára;-)
07.02.2009 | 18:49:27 | blader Reagovat
fakt divný lidi tady
píšete urážlivý kecy, a nikdo neni na to zvědavej... jediný co bych podotknul a čemu jsem se já zasmál jsou ostřejší brzdy u Favorita...
04.02.2009 | 17:26:41 | Reagovat
favorit vs.laguna
Myslim si že laguna je lepší auto než favorit.
16.06.2008 | 16:02:34 | Reagovat
Milý Radečku.
Každý ať si jezdí v autě jakém chce.Když je spokojený nebudu mu přeci rvát do hlavy,že dle mého přesvědčení to konkrétní auto je ten největšší šunt.
A proto jestli jsem se tě nějak dotknul.Prosím za prominutí.
27.05.2008 | 09:53:10 | Velká huba Reagovat
Pre Dušana
Da sa s tebou suhlasit,ale posledny odstavec my pripada ako podla hesla-silnejsi pes jebe.Ludia uvedomte si ze auto ma sluzit nam-ludom,nema byt zbran.Kto to nepochopi nema co na ceste hladat.Kopa ludi sada za volant s vedomim ze ma auto silnejsie,bezpecnejsie a jazdi sa tak,ako to na nasich cestach vyzera.Nebudte na omyle,pred bezohladnou jazdou Vas nezachrani nic ani airbag a deformacne zony.Viem o com hovorim-na svoj vek som videl uz dost mrtvych na cestach.Ak budeme sadat za volant s vedomym ze ja mam bezpecne auto a nic sa my nestane,je to velka chyba.JAZDIME OHLADUPLNE!!!KAZDY SA CHCEME VRATIT DOMOU K RODINAM!!!
27.05.2008 | 05:30:59 | Stano Reagovat
Pro Dušana
Proti tomu prakticky nemám námitek...souhlas
21.05.2008 | 11:39:56 | Master Reagovat
Pre Mastera
Škoda má dlhú históru, ale pozrime sa na ňu v roku 1989.
Škoda vyrábala technicky zastaralé vozidlá - svet bol jednoznačne inde.
Klasická Škoda 120 bola zastaralá už v čase svojho vzniku. O jej "kvalite" svedčí i to, že mala pri exporte do Anglicka index 0,6. Čo v praxi znamenalo, že škodovky sa predávali za 60 % výrobnej ceny. Valuty boli prednejšie ako zisk.
Doma bola situácia iná a "klasická" škodovka bola jednoznačne ľudovým vozidlom. Jednoducho to bolo najdostupnejšie auto. Vzhľadom na jej cenu bola "vzácnejšia" ako dieťa. Do priemernej rodiny prišlo viac detí ako nových aút.
Favorit bol krok dopredu, hlavne koncepciou - ale svet bol už zasa ďalej.
Škoda síce po roku 1989 stratila výhradné postavenie, ale cena škodoviek rozhodla. Škoda ostala ľudovým vozidlom i naďalej.
To sa skončilo po nástupe Fábie a ukončení výroby Felície. Cenovo sa Škoda zaradila medzi konkurenciu a v súčasnej dobe sa dokonca stala "prémiovou" značkou - aspoň podľa cien. Ešte stále je považovaná za domácu značku (i na Slovensku) a stále ťaží so spomienok generácií motoristov na svoje začiatky.
Predaj Škody bol jedinou reálnou alternatívou prežitia značky na automobilovom trhu. A myslím, že sa neurobilo zle.
Dnes je Favorit už beznádejne morálne i technicky zastaralým vozidlom, ktorý už pomaly nepatrí na cesty. Stačí ešte na jazdy na vidieku, ale do hustejšej premávky a na diaľnicu už nie je veľmi vhodný. Nie, že by to technicky nebol schopný, ale v prípade krízovej situácie sú vyhliadky jeho posádky neradostné. Aktívna bezpečnosť je pre toto auto neznámy pojem a pasívnej sa veľmi tiež nedá hovoriť. Jenoducho, i premerný "bulo" na priemernom aute spoľahlivo "zlikviduje" posádku Favorita. A takých potencionálnych "vrahov" jazdí u nás viac ako dosť. Samozrejme si môžme povedať, že jazdíme opatrne a riziko je malé, ale ak je možnosť jazdiť bezpečnejšom aute - nie je o čom.
20.05.2008 | 22:32:29 | Dušan Mihálik Reagovat
Musíš si konečně jednou uvědomit, že před těmi 19 lety tu existovaly "dva světy". Každej si jel po svém úplně jiným stylem. A když pak jeden systém zkrachoval, všechno včetně podniků jako jsou automobilky byly z této oblasti úplně někde jinde, než si trh žádal. Na takový převrat a dvacetileté zanedbávání vývoje nelze reagovat z fleku. Navíc už tě nedrží stát, jak tomu bývalo, máš si obchodovat sám na sebe, něco co jsi desítky let nedělal a nejsi k tomu přizpůsoben. Mluvíš o Škodovce jako o automobilce dělající jen věčné a už v době svého vzniku zastaralá komunistická vozítka řady 105-130. Proto to mé nařčení.Do roku 68, než byl vývoj stopnut byla Škoda naprosto plnohodnotnou a konkurenceschopnou evropskou automobilkou. Od roku 1905 dělala velmi dobré kvalitní vozy, po válce po vystavení nových prostorů a převzetí moci komančema byla výroba trochu horší, ale brzy se Škoda vrátila na výsluní a v uvolněnějších 60. tých letech byl její výrobek Škoda 1000MB skutečně naprosto srovnatelný s vozy západní evropy! Pak se sice modely 100 a 110 trochu ušetřilo, což už bylo dáno režimem, ale tehdejší období tomu dopřálo a jejich následovník rozhodně krok zpět udělat neměl, ba právě hodně naopak, což jsem již popsal níže. Ale příšel rok 68 nařízení vyrábět naprosté jednoduchosti. Asi víš, jak funguje socialistické bezkonkurenční hospodářství. Například Škoda nesměla dělat větší objem motoru než 1 300 ccm. Taková je holt historie. Tato značka však už nikdy nemohla vymizet z podvědomí a to ani na západě, ale jelikož už se dělaly pro západ nekonkurenceschopná vozidla, tak přesně jak říkáš, masově se tam rozhodně nedodávaly. Vždyť byly na pořadníky i u nás. Každopádně když už se musela zařadit k výrobcům pro komunistický trh, byla jednoznačně na předních pozicích. Aby také ne, která automobilka by jí měla konkurovat? Němci s dvoutaktníma Trabantama a Wartburkama, Poláci s FSO s licenčním programem, to samé Rusové s Ladou, Jugoši se Zastavou nebo Rumuni s Dacií? (a nebrat prosím toto jako urážku těch ostatních automobilek, každý tehdy asi dělal, co v rámci svých daných možností mohl). Jediné další automobilky, které měly své základy byla ještě naše Tatra, která dostala zase jiné úkoly a Ruský Gaz a Moskvič, ale to byla lidová vozítka tak maximálně pro Rusy, zkrátka to nebyly moc vozy pro Evropu. Asi tak jako ameriky pro západ. Škoda byla úplně někde jinde, bojužel režim tomu nepřál.
Jak už jsem říkal, Škoda rozhodně nebyla a ani nemohla být po revoluci, kdy byla v roce 1991 prodávána z rukou státu do Evropského konsorcia na takové úrovni, jako Opel nebo Volvo v době svého prodeje. Tyto automobilky žily v úplně jiném režimu, vývoj u nich nebyl zanedbáván a stejně tak právě ani nemohl. Tady platila zase jiná pravidla, žádné omezování, stát nic neurčoval, vše určoval obchod a trh. Ale jinak je to srovnatelné i tyto automobilky vstoupily=byly prodány, protože by se sami tomu bankrotu nevyhly a nemohly by dál držet krok. To je realita...
PSA je sdružení francouzských automobilek stejně jako Fiat Gruppe sdružení těch italských. No ano Peugot v podstatě zachraňoval Citroen stejně tak jako Fiat Alfu a Lancii. To funguje i třeba v motorkách. Hodně italských motorek je sdruženo například v konsorciu Cagiva. Netvrdím, že je to pravidlem, ale je to naprosto běžná věc a ne že, jediná beznadějná značka, která nikdy nic neuměla a vznikla původně na svařování trubek, musela být koupena VW, kterej si tak aspoň zabral nějaký výrobní linky a jako bonus levný otroky z východu (i když i na tom něco bude:-) Nezbavíš se toho, že Škoda zkrátka je pojem, má velkou historických kvalitních odkazů, na které se může odvolávat, i když si prošla i temnými stránkami. To je jako bych "šil" třeba do BMW, že v době 2. sv. vyráběli furt tu samou motorku, (protože jí museli chrlit pro válku ) a po válce je pak jako úpný ubožáky rozmetala Jawa svým pérákem, (díky tomu, že mohla i když v naprosté tajnosti vyvíjet a testovat) zatímco oni museli jen vyrábět daný model, stejně jako Škoda v období totality.
Například co byl podle tebe Seat? Ten nebyl VW koupen? Byl z východu? Jak začal? Licencí Fiatů, proti škodovce byl zobák, ale je to fuk. Všichni vstoupily v tomto případě do VW ze stejného důvodu.
No a to, že VW historii má, to jsi zase špatně četl. Ano, dneska už jí zatraceně má!! Ale když jsi vedle sebe postavil v roce 1950 Škodu a VW, druhý jmonovaný byl začátečník. Škoda měla na co odkázat a stejně tak přibližně taková doba uplynula od té doby dosud, a tak i teď už má VW na co odkázat. Škoda tím už jednou tak, i když hodně z toho prožívala v tom "období temna"...
20.05.2008 | 16:30:19 | Master Reagovat
Velká huba je jen velká huba.
20.05.2008 | 16:28:33 | Radek Reagovat
A pozor opět odborník Radek.No konečně a ještě tu chybí superman Petrik.
20.05.2008 | 15:24:58 | Velká huba Reagovat
VW se mohl na Škodárnu vysrat, ale je to marketingový tah. Lidi koupí raději Škodu Fabii než Volkswagen Fabia.
20.05.2008 | 14:50:11 | Radek Reagovat
Stejně tak dopadla i Škoda, kterou před krachem zachránil VW. Taky se hodně prodává venku. To že se vyvážela všude možně před revolucí je jedna věc, ale byla to exotika s prodejem pár kusů a ne masivní prodej. Nevím, kde jsi vzal, že Škodu založili komanči. To sem nikde netvrdil. Taky to Volvo a Opel byl příklad od tebe, kdy jsi je použil jako příklad vstuopení do koncernů a přirovnával to k Škodofce, která taky vstoupila. Jenomže to jsou silné automobilky a dařilo se jim bez toho, aby je někdo zachraňoval, na rozdíl od Škody. Ty vstoupili proto, aby ušetřili náklady na vývoj. A kdyť chceš příklad, kdy nějaké automobilky vstoupili do konsorcia rovnocenně a ne jako záchranu před krachem, tak snad kromě Škody, Dacie a Yuga všechny ostatní. Která automobilka z Peugeota, nebo Citroenu zachraňovala tu druhou, podle tebe, když se spojili do PSA? Nebo Renault zachraňoval Nissan? Nebo naopak? Nejdřív píšeš, že VW mohl tradice Škodovce závidět a v dalším příspěvku už tvrdíš, že VW tradice měl. Tak se rozhodni. A VW se prodával nejen v Německu, ale po celém světě masově, na rozdíl od Škody. V době, kdy VW koupil Škodu, ano koupil a ne že ta vstoupila, měl tradicí víc než dost a taky na rozdíl od Škody měl vybudované své jméno, takže tyto hodnoty, které Škoda poskytovala přímo v žebráckém množství od ní nepotřeboval. Proto tvrdím, že VW se mohl na tradice Škody vysrat, když te nedokázala vyrábět solidní auta. Vím, že to stejně nechápeš, protože si myslíš, že Škoda vstoupila a ne byla prodána a že snad byla i rovnocenním partnerem pro VW. To, že to je automobilka stará, je pěkné, ale z toho by nevyžila a od krachu jí dělil jen malý krůček. A zda li bych si koupil značku bez tradicí, nebo s nima, tak asi takhle. Rozhodně bych si nekoupil auto od automobilky, ktrá sice tradice má, ale neumí vyrobit auto. A to je přesně příklad Škody, než ji koupil VW.
20.05.2008 | 12:35:12 | Reagovat
Dávám tomu rok, maximálně dva
...a uvidíš, že za tu dobu bude nejen u nás ale po celé Evropě jezdit jedno Yugo vedle druhého. Fiat má totiž s touto fabrikou stejné záměry jako Renault s Dacií. Mimochodem od revoluce po převzetí rumunského závodu Renaultem tady nezasvěcení taky nevěděli nic o tom, jestli Dacia ještě vůbec vyrábí!!
20.05.2008 | 11:36:36 | Master Reagovat
Marná snaha
Přesně jak jsem psal a předpokládal, vůbec nic jsi nepochopil. Navíc jsi ani nečetl pořádně, nikde jsem neříkal nic o tom, že Volvo nebo Opel byly v době prodeje ve stejné situaci jako Škoda, tehdy po nedávném pádu železné opony. Spíše naopak!! S příklady jak je vidět si člověk taky nepomůže, buď nechceš a nebo to vážně nechápeš no...
Co se pohonné jednotky 1.2 HTP týče, je to motor, který u mě taky zrovna nevyhrává a nechtěl bych ho ve svém voze. Ale znám ho velice dobře a najezdil jsem s ním dost a mohu říct, že vozidlům, pro které je tento motor dodáván, bohatě stačí!!! A navíc kdyby byl tak špatný, už ho dávno něco nahradilo...
Co se Tatry týče, zrovna ta na základě tehdejších událo téměč krachla. Výrobu osobáků jí komančové omezili jen na luxusní limuzíny pro významné činitele států "východního bloku" a i když byla a je tato 3. nebo 4. nejstarší automobilka špička svého řemesla s tím co za svou působnost dokázala, totalitní režim jí na modernizaci a konkurenceschopnosti rozhodně taky nepřidal, stejně jako Škodě. Ta právě měla jiný výrobní program a nijak nemusím obhajovat, že ve všech letech ať už před revolucí, léta po ní nebo dnes drží prim v počtu prodaných aut u nás. Jak jsem říkal, Škodě nehrozil bankrot, ten by hrozil poté, co by do žádného konsorcia po několika letech nevstoupila a musela by vše vyvíjet a vyrábět sama, zatímco všechny ostatní automobilky by se soustředily v několika uskupeních.
To vstupování už taky nemá cenu vysvětlovat, můžeš mi uvést příklad nějaké automobilky, která podle tebe "rovnocenně" a zadarmo vstoupila do nějakého konsorcia??? Většinou k sobě nejmocnější automobilky přidružily ostatní a vytvořily několik velkých spolupracujících gigantů. Ale v drtivé většině mateřské automobilky konsorcia ty firmy zaplatily!!
Ani s těmi tradicemi s tebou nesouhlasím, protože to je věc, u které by ses asi divil, jak se na ní zakládá. Koupíš si radši značku, o které víš, že má nějakou historii a tradici, nebo vemeš výrobek, kterej seskládali číňani ve fabrice v lednu letošního roku založené značky?? Myslím, že hodně lidí se přikloní k tradicím... A VW se prodávalo, protože to je právě to o čem jsi mluvil, lidé neměli prakticky jinou možnost. Válkou postižené německo a vítězné státy podporovaly tento podnik, kde se vyráběli "lidové vozy", které si aspoň jakž takž mohlo to obyvatelstvo dovolit. A dneska...ano dneska jsou VW drahá a dobrá auta, která lidé chtějí a víš proč? Víš proč si můžou i dovolit držet ceny tak nahoře? Protože za tu dobu už si vybudovali hodně slušnou tradici, na kterou se dá navazovat (Beetle, transporter...)!!!
No a jestli si myslíš, že Škoda byla založená, aby tam mohli soudruzi montovat nějaký krámy, hlavně když budou makat, jsi blázen. Je to soukromně založená automobilka s kořeny na začátku minulého století!!! A pokud si myslíš, že za komunistické éry, kdy bylo hlavně v obdobé mezi koncem 60. tých let až do konce 80.tých let hodně "ubližováno", jsi taky naivní. Auta se prodávala všude možně na západ i poté, co ve zmiňovaném období začala ztrácet konkurenceschopnost!!!
19.05.2008 | 17:07:18 | Master Reagovat
Škoda neměla takové postavení, jako Volvo, nebo Opel, tak to sem nemotej. A pivovar není to samé, co automobilka. Ten si vystačí s jedním produktem dlouhá léta, pokud je dobrý. A to Škoda nebyla v ničem. A že je HTP z Ml.B. je smutné a není se čím chválit, tak to radši nepřipomínej. Tatra vyráběla kvalitní a konkurence schopné nákladní vozy, jí krach nehrozil. Škoda před a po revoluci kvalitní a konkurence schopné auta nevyráběla, proto by padla na hubu. A proto byla koupena VW a ne že do koncernu vstoupila. Vstoupit může rovnocenní partner, ti ostatní se musí prodat. Jediné, co Škoda koncernu přinesla, jsou levné výrobní kapacity. Nebyly to ani technologie, ani kvalita, protože ty v Škode neexistovali. A rovněž na tradici Škody VW moc nevydělal, protože z tradice se žít nedá, pokud není podpořena kvalitními produkty. VW takovou tradici nemá, že musí vytahovat názvy z naší první republiky, ale zrovna tak se na ni může vy...t, protože i bez téhle tradice se vozy VW prodávaly a prodávají po celém světe a prodávají se proto, že lidi je chtěli a né proto, že museli a neměli jinou možnost, jako kdysi u nás. Takže zamýšlet se nemusím, protože jako většina lidí v tom mám jasno. Škoda byla provinční automobilka bez budoucnosti, kterou zachránilo to, že její akcie s bezmála nulovou hodnotou koupil VW, protože tak ušetřil za výstavbu nové automobilky a získal levnější výrobní kapacity jako u nich doma. A ta Zastava tam sedí. Za jejich hranicemi ani nikdo neví, jestli vůbec ještě vyrábí auta. Zrovna tak to bylo u Škody.
18.05.2008 | 20:00:33 | Reagovat
to anonym
to Jindra: No jo, to máš pravdu, dneska aby se v tom jeden vyznal
No a jinak nemá cenu se tu dohadovat s anonymama, ale aby se neřeklo. Nevím co se ti milý anonyme nelíbí na termínu "vstup" do koncernu?! Vznik takového gigantu je možný například spojením dvou nebo více prosperujích společností, které založí jednu společnou odnoš, takovým příkladem může být třeba TPCA a nebo je i jiná cesta. Nejmocnější značka skoupí ty menší od jejich vlastníků, ať už je to stát nebo jiná společnost proto, aby se omezila přímá konkurence a těžilo se z každého prodaného výrobku, ať už si zákazník vybere, kteroukoliv značku a model. To je současný zákon přírody. Jak si představuješ, že to asi chodí? VW Group není žádné společné sdružení a vytvoření jednoho podniku k daným účelům (TPCA). Tady jde o to, co jsem popsal v předchozích řádcích, a to nejde jinak, než prodejem. Proč by to předchozí vlastník, který do toho nemůže nebo nechce dál dávat obrovské finance, nechával zadarmo? Když budeš prodávat například své auto, dáš ho gratis, protože už ho nechceš z jakéhokoliv důvodu vlastnit? Ne, samozřejmě ho prodáš a jiné to není ani tady, jen se pohybuješ ve vyšších sumách.
Další otázka..jak by Škoda mohla podporovat VW? Tak v první řadě VW získalo do svých řad jednu z nejstarších automobilek světa. Získal obrovské tradice a historii, ze které ať se ti to líbí nebo ne, se rozhodně dá těžit a taky těží. Například když už jsme u Favoritu...toto jméno není v modelové značky poprvé. Favorit byl ve výrobním segmentu Škody již za první republiky. A třeba zrovna tímhle se VW ohánět nemůže, takovou tradici zkrátka nemá. Věhlas značky není malý a i když jak jsem již vše popsal v prvním příspěvku v období, kdy u nás vládla totalita bohužel naše automobilka nemohla perlit, i když by to bez problémů dokázala, stejně jako většina dalších podniků, byla ve světě známá. A to nejen po evropě škodovky se mimo jiné dokonce i licenčně vyráběli na Novém Zélandě a v Austrálii, kam se nyní opět vyváží. To znamená, že po opětovné moci dělat moderní výrobky se tak Škoda mohla vrátit zpět mezi světovou špičku a dokázala to. Takže další věc přínosu jsou pro tvojí informace prodeje vozů této značky. Díky tomu má VW Group dalších cca 600 000 vozů za rok "venku". No abys toho neměl málo a mohl sis v noci před spaním přeříkávat dlouhý příběh jedné značky, která si zažila šťastné okamžiky i pěkná muka, přidám ti další přínosy. VW Group získal Škodou například také další výrobní kapacity. Základní a tolik přemívaná pohonná jednotka 1.2 HTP, kterou používá VW Group nejen ve Škodovkách, ale také Seatech nebo Volkswagenech, je rovněž z vývoje v Mladé Boleslavy. Takže ono to chce taky trochu vědět a zamýšlet se, ne jen machrovat pod anonymitou. Je mi jasný, že jsem ti stejně nic nevysvětlil, máš svojí hlavu, a to je správný, ale stejně tak jí mám já a obrázek o tobě jsem si udělal.
Na závěr k poslední otázce. Opět jsme u toho, ano máš pravdu, vzhledem k okolnostem které už nebudu dál opakovat, většině lidem jsou jasné, Škoda rozhodně nemohla v roce 1989 plně konkurovat západním technologiím, které procházely každoroční inovací, zatímco u soudruhů se jelo na "množství něčeho dostupného", aby se v rámci možností dostalo za pár desetiletí na každého soudruha. Avšak nemyslím, že by Škoda jako pilíř české ekonomiky zkrachovala, tomu nevěřím. Přiřazení do nějakého konsorcia bylo ale logickým postupem. Když si to tak vemu, krom Liazky, motocyklové divize ČZ a automobilové divize Praga se udržely všechny automobilky, které ˇjsou teď v různých stádiích přizpůsobovacího procesu, tak jako jinde na bývalém východě. Je tu jak Škoda, tak Tatra, Jawa i Avia. ČZ i Praga také pokračují ve svých aktivitách velkých společností.
Vem si třeba národní poklad - pivo. Snad i ty uznáš, že "Plzeň" je naprostá špička ve světě. Tam ani nebylo potřeba po revoluci měnit nějaký modely a zažehnávat morální zastaralost. Pivo v této podobě už pijeme stovky let po celé zeměkouli a většina si jen pochutnává, ať vládne jakýkoliv režim. Tento pivovar by jistě nezkrachoval. Ale prostě státní podniky to je věc z období totality. I tady fungují podobné monopoly, jako ve strojírenství, aby si všichni mohli jakkoliv vypomoct a udržet se na trhu. Myslíš, že Plzeňský prazdroj neměl co nabídnout? Myslíš, že ho jihoafrické konsorcium získalo jen tak? Tady to máš znova. Ne, vstoupil tam stejně jako Škoda a předchozímu majiteli byl zaplacen.
Podobný je to teď v Srbsku. Místní pilíř ekonimiky Zastava (Yugo) právě v těchto dnech konečně vstupuje do konsorcia Fiat z rukou státu. Tato fabrika byla dokonce vybombardována, nesměla vyvážet, ale takový pilíř, stejně jako u nás Škoda prostě nezkrachuje. A myslíš, že ho Fiat získal jinak, než že za něj zaplatil? A to zrovna podle tvých soudů, když neměla co nabídnout škoda, tak yugo už vůbec ne. Proč ho teda asi kupoval..jen tak že už neví co s prachama? Ne, důvody jsou podobné. A myslíš, že GM neplatilo za Opel? Saaba? Volvo? Že Renault dostal Dacii a Ladu za dobrý slovo? Že Seat se k VW připojil jinak, než Škoda? Hochu zamysli se, třeba ti i pár věcí dojde...
18.05.2008 | 18:11:08 | Master Reagovat
..."Přišla revoluce Škoda vstoupila do jednoho z koncernů"... OPRAVA - byla koupena jedním z koncernů. ..."mohli se navzájem podporovat,".... OPRAVA - jak Škoda mohla podporovat VW? ...."projekt Favorit, i když neměl příliš na co navázat a o co se opřít, rozhodně uspěl, byla to první vlaštovka k návratu škody tam, kam patří mezi elitu.".... OPRAVA - bez VW to byla vlaštovka na letu do záhuby a konce. A ta elita? ha-ha
18.05.2008 | 16:58:28 | Reagovat
to Master
Děkuji za vysvětleni...je těch typu nějak moc.....
18.05.2008 | 15:08:18 | jindra Reagovat
Fávo splní svůj účel i dneska
to Jindra: U původních verzí s karbecem tzn. do faceliftu v roce 1993 to tak bylo. Slabší 135 měla 43 kW a mohla jezdit i na special. Silnější 136ka měla výkon 46 kW. Existovala ještě 40 Kw verze s katalizátorem. Po faceliftu pak přišly jednobodové boschácké stříkačky. 135 LX měla 40 kW a byla vůbec nejslabším favoriťáckým motorem. LXi bylo silnější provedení se skutečně 50 kW, takže údaj majitele je správný. Téměř ten samý motor byl pak v prvních felíciích.
No a teď k autu samotnému. Favorit byl vrcholem tehdejších možností socialistického státu, a to ne, že bychom na to neměli, nedokázali něco podobného už dříve a v lepší výbavě. Ještě MBčko, bylo plně konkurenceschopným vozidlem na evropském trhu. Její nástupce Škoda 720 se skvělým designem a bohatou výbavou, čítající už tehdy motor tuším 1.3 a 1.5 s uložením v předu, ABS!, klimu, vzduchové pérování nebo automatickou převodovkou opět plně konkuroval ne-li předčil své konkurenty. A tak to bylo se vším. Ale co si budeme dlouze vyprávět, doba tomu nepřála, měli se dělat jednoduché a levné věci, přišel rok 68 a tím byl konec všem snahám prosadit moderní koncepce výrobků všech druhů a kategorií...A proto co se škodovek týče, brázdili jsme po leta prakticky stejnými vozy jedné modelové řady..Další možnost prosadit se, a to opět ve všech směrech, přišla až v 80. tých letech, kdy co se strojírenství týče, už se na tu zastaralost nedalo dívat. Doba tomu lehce dopřála, avšak za ta léta chátrání, byly už docela omezený možnosti. Například světla fáva měly být o dost zaoblenější a tím i karoserie, ale holt světla byly daný a připraveny k výrobě v této podobě, a tak se podle toho musel zařídit i Bertone. Přesto věc se zdařila a zrodilo se nejhezčí auto tehdejšího východního bloku. To není jen můj názor, to je realita na základě nejrůznějších evropských anket. Přišla revoluce Škoda vstoupila do jednoho z koncernů, tak jak je to všude ve světě běžné, protože dneska nežijeme v době soukromých podniků, takové kalibru, jak tomu bylo běžné před 2.sv. válkou. To berte prosím s rezervou, samozřejmě tehdy nebyly takové monopoli, ale fabriky vyrábějící vozy, které jeli na vlastní pěst ano. Ale taky se nevyrábělo ve 100 000...Zároveň máme za sebou už i dobu, kterou si na západě nezažili, kdy vše vlastní stát. Dneska je prostě doba taková, kdy se nejrůznější značky, spojují v několik málo koncernů, aby mohly spolupracovat, nevykládat každý zvlášť obrovské náklady na vývoj,mohli se navzájem podporovat, a tak přežívat a prosperovat. Kdo si tohle neuvědomil, tak například dneska vydává škodovku za německou. Žádný Němec nepřiřadí této značce jinou národnost, než českou, seat označí za španělský. Ani Američan nebude s hrdostí mluvit o své národní značce Opel, Saab nebo Volvo. Dacia bude taky vždy rumunská, stejně jako lada ruská...Lidé, co tohle nechápou se stále ještě nevzpamatovali z toho, co přišlo po roce 1989.
A tak projekt Favorit, i když neměl příliš na co navázat a o co se opřít, rozhodně uspěl, byla to první vlaštovka k návratu škody tam, kam patří mezi elitu. (Předraženost vozů toho koncernu, jejich design, zaostávání za vývojem motorů, nebo nabízené výbavy, to už ponechme soudu zákazníků a konkurenčnímu boji).
Favorit byl tehdy možná malým krokem pro lidstvo celého světa, ale velkým a správným krokem pro Československo a značku Škoda. Modely po faceliftu s kvalitnějším interiérem, bohatější výbavou a motory se vstřikováním, jako má autor recenze jsou dobrou alternativou pro začínající mladé lidi, nenáročné řidiče nebo jako druhé auto do rodiny. Crash tasty jsou druhá věc, ale to prostě byla taková doba, škoda v tom musela začínat úplně od začátku a zároveň nemůžeme ani srovnávat auto vývojem z roku 87 s autem ze současnosti. Avšak to co se od něj očekávalo tehdy splnil a zastane dobře i úlohu, kterou od něj majitelé očekávají dnes.
43 000,- je sice opravdu hodně, dal bych tak 25 000, ale to už je věc obchodu. Co se naježděných km týče, pokud auto opravdu vypadý dobře a dá se věřit, že bylo v dobrých rukou a moc nejezdilo, věřil bych nájezdu kolem 80 000 km.
Majiteli přeji, ať Fáčko slouží!!!
Hawk domluvil jsem...
18.05.2008 | 13:36:50 | Master Reagovat
???
Akorat si nejsem jistej tím vykonem typ 135 je označení pro 40kw.Pro 50kw je značení 136......teda aspon mi to tak bylo řečeno
18.05.2008 | 10:38:42 | jindra Reagovat
neni pravda
Znam lidi kteři mají na favoritu natočíno i přes 350 tisic km a jezdi dal.Neřikám že ty motory jsou letadla ale vydrži hodně........podle toho kdo s tim jezdi
18.05.2008 | 10:33:57 | Jindra Reagovat
Lacina
Lacina:U tej laguny, bude asi největší zádrhel v tom, že jde o benzínový třílitr.Lidem jde přece dnes hlavně o povinné ručení a spotřebu.I tak si ale myslím, že by cena tohoto auta v slušném stavu mohla být cca lehce nad 60 tis., ale bazar samozřejmě musí vydělat, že.A myslím si, že najetých 240 tisíc by pro tento motor neměl být žádný problém.Favorit by po těch km určitě vypadal hůř:D..Lacina
18.05.2008 | 10:20:47 | LACINA Reagovat
Věc názoru
Na druhou stranu znám spoustu lidí co na laguny nedaj dopustit, je to prostě věc názoru, každý auto má svoje pro a proti, mě akorat dokáže na***t když někdo jen z principu odsuzuje škodovky, Doba prostě nedovolila favorita dotáhnout tam kam by vývojáři chtěli, ale i tak udělali maximum a za těch podmínek dokázali vyždímat maximum a vyrobili v evropském měřítko skoro průměrný auto. Důkaz jeho ýživotnosti vidíme každý den na silnicích.
Já osobně jsem vlastnil už tyto auta:
škoda 120, favorit 135, forman blackline, Opel Kadett, Ford Mondeo, Opel Astra F, Ford Transit, dost často jezdím s astrou G od našich, se služební fábií a nevím čím to je, ale největší vztah mám právě k favoritům, myslím že je to prostě o lásce a historii, je to takovej symbol nový český éry demokracie.
Pamatuju si když táta přivez domů v 92 favorita, byl to Favorit LS s tenkrát nevýdanou výbavou. El. Stahování předních oken, Střešní Okno, centrál na dálku, "anatomický" sedačky, alu kola, Já jako 10ti letej kluk jsem si připadal jak král, když jsem v něm s tátou jel, byl jsem na něj pyšnej.
Věrné služby našim poskytoval ještě do minulého roku, kdy si koupili auto nový a favorit ještě pojízdný se prodal. Měl najeto 290 000 km a v poslední době už se do něj lil jen benzín, olej nežral, používal se vyloženě jako náklaĎák na stavební materiál a všechno vydržel.
Tak prosím neodsuzujte Favorita, Já taky neodsuzuju vaše auta.
18.05.2008 | 08:07:54 | Michal / maajkee Reagovat
No jo to se ale nesmíš divit.Francouz s 240 000Km by se měl dávat zadarmo:-)
18.05.2008 | 00:54:36 | Jerry Reagovat
Cena 43000 je přímo úděsná...Já mám renaulta lagunu, motor 24V 140 kW rok výroby 1999, a v autobazaru mi za toto auto nabídli MAXIMÁLNĚ 35000...!!!A to je ve výbavě Initiale, čili v podstatě plné, ve slušném stavu, najeto 240 tisíc...
17.05.2008 | 22:36:23 | Rade Reagovat
Favorit není špatnej
Takže, přečetl jsem si tady příspěvky a nechápu kdo si co kompenzuje pořád tím kritizováním favoritů.
Takže za prvé. Lidi si myslí, že nový auta jsou prostě superbezpečný a jezděj bezohledně jako prasata, proto je pořád tolik smrťáků, za doby kdy se u nás proháněli 120ky a fáva rozhodně tolik umrtí nebylo, neříkám že žádný.
Důležitý je jezdit v klidu, soustředit se a předvídat, dávat pozor i když jedu po hlavní a člověk se nemusí bát ani ve favorit.
Favorit byl moje druhý auto, předtím 120ka, favorit je oproti 120ce o velký kus vepředu, taky jde o to jestli je to ož rok 93 a 94, to se nedá s předchozíma srovnat (namátkou, výztuhy dveří, brzdy VW).
Já koupil za 25 tisíc formana blackline a dodnes lituju že jsem ho prodal, nikdy mě nikde nenechal, dokázal jsem si všechno opravit za pár kaček sám.
Následně jsem si koupil mondeo, a teĎ mám astru combi kterou prodávám a sháním světe div se nějakého zachovalého favorita!
Astra (F 1997) ma sice klimu, 2 airbagy, tuzzsi karoserii, el. okna, ABS atd. ale kazdou chvilki to musim davat s necim do servisu, sam uz si na to netroufnu a to je 4 tisice sem, 5 tisic tam a porad do kola, jelikoz potrebuju penize na bydleni, nemuzu si dovolit takovyhle luxus, proto astru prodavama a koupim si za 15, 20 tisic nejakeho favorita ketereho si opravim a taky me doveze z A do B. a az si budu kupovat nejky lepsi auto, tak uz pak jedine opravdu zachovale, nebo nove abych to nemusel 2 x za mesic vozit do servisu.
mimochodem spotreba favorit, mondeo, astra vychazi z mych zkusenosti nejlip pro favorita, zalezi samozrejme na serizeni.
Každopádně Favorit je prostě takové vozítko, které vás odveze z místa A do B, což většine lidem vlastně stačí.
Mimochodem s Formanem jsem byl v v Grazu v Rakousku, v Chorvatsku, V Polsku a dokonce v Rumunsku a nikde mě nenechal.
Není to super auto, ale na ježdění opravdu stačí, a jestli mě někdo sejme, tak to bude jedině nějakej debil v super nový káře co to pálí po okresce 200 a za to nemůže favorit ale ten debil.
17.05.2008 | 21:44:20 | Michal / maajkee Reagovat
ja mam audi a6 a aj favorita. ale ked potrebuje mlady chalan auto len tak sa povozit alebo na disky s kamosmi tak favorit je to prave.
17.03.2008 | 22:49:16 | Drobec Reagovat
to KubikCV
diky za nazor a podporu, aspon je tu nekdo normalni...
25.11.2007 | 11:05:15 | litpout Reagovat
pro Wosu
Máš něco proti? Trabantům? Myslím,že recenze je slušně napsaná...autor je nenáročný a potřebuje prostě přibližovadlo.Poslední modely Fáček byly solidní..rozhodně lepší než první Felicie.Tak proč se do majitele navážíš?Vnucuje Ti snad svoje auto?? Proč teda na recenzi Fakana lezeš? Jdi na recenze těch aut který bys tady tak briskně vyjmenoval a tam plkej!!!
Místo aby si tady majitelé sdělili svoje zkušenosti..poradili na co si dát pozor při koupi daného modelu se tady jen množí tupci kteří plácají nesmysly.Škoda že se tu nezveřejňují IP adresy...kolik z nich by mělo koncovku indos
23.11.2007 | 22:00:22 | KubikCv Reagovat
...
VAZENI, POKUD MINITE ZANECHAT KOMENTAR, KTERY SE VYZNACUJE URAZKAMI, CI PODOBNYMI KECI, ZANECHTE NEJEN SVUJ E-MAIL K POZDEJSI DISKUZI, ale take ODKAZ NA VASE PERFEKTNI VOZIDLA... LASKAVE SI UVEDOMTE, ZE TADY HODNOTIM AUTO, KTERE JE MORÁLNĚ ZASTARALE, PROTO MĚ SLOVÍČKA TYPU "líné, hnusné, před patnácti rokama..." OPRAVDU "VADÍ"! A pokud někdo vyskakuje s tím, že do Favorita se vrazi porad penize, nesouhlasim... do kazdeho auta vrazis prachy, zalezi na stavu, predchozim majiteli, chovani k vozu atd... Neznam auto, do ktereho by se nevrazely penize. Vy ano? Rad si prectu... A u Favorita jasně vitezi cena ND!
23.11.2007 | 21:08:32 | litpout Reagovat
odpovedi
to Wosa: na tvuj komentar nemam odpoved.. jsi proste nejlepsi.
to Diego: autor prispevku napsal, pokud jsi pozorne cetl, Prodejce mě upozornil, že byl VYMĚNĚN TACHOMETR (poslední údaj 2333 km), což sice vypadalo ze začátku podezřele a nevzbuzovalo to velké nadějě, ale... auto po 12500 km stále šlape..." Takze jsem si byl vedom VYMENY TACHOMETRU, coz znamena, ze jsem nerekl, ze auto je ve stavu "vyjelo z vyrobni linky"...
23.11.2007 | 21:02:04 | litpout Reagovat
No uz to tady nekolikrat padlo a myslim, ze pisatel dobre vi, ze nekoupil zrovna vyhodne. Ale jsou to prece jeho prachy, takze nastvanej ma pravo byt on, ne zde pritomny diskutujici lid. Me spis dost zarazi udaj o kilometrech a jeste vice fakt ,ze jim autor recenze zda se i veri...
21.11.2007 | 10:57:20 | diego Reagovat
:))))
fávo je hned po trabantu druhý nejhnusnější auto:)) Když jsi měl 43tisíc a dal si je za favorita jsi blázen.
1. nulová bezpečnost (no je fakt že 120 je na tom ještě hůř)
2. design byl dobrej (ale před patnácti rokama) :)¨)
3. jezdíš za 8litrů -to fakt neni málo
4. nemá absolutně žádnou výbavu - až na ten sportovní volant:)
5. kdyby to auto alespoň jelo, ale je to fakt líná mrcha
6. furt se na tom něco se:re
Prostě si vyhodil peníze z okna, za ty peníze mě z fleku napadá
asi deset aut- teda co kecám, za ty peníze je každý auto lepší.
21.11.2007 | 10:33:34 | wosa Reagovat
dotaz
mám dotaz jak si opravyl to topení že už ti unguje na všechny stupně mě totiž fouká jenom na 3stupen.kdyžtak napiš díky
08.11.2007 | 00:07:09 | sofly Reagovat
JENOM NECHAPU...
JA JENOM PROSTE NECHAPU, PROC TADY PORAD NEKOMU VADI TA CENA. POKUD JSTE SI DOBRE PRECETLI PRISPEVEK, CITUJI: "Pořizovací cena byla 43 000 Kč. Asi bude mnoho těch, co řeknou, že byla přehnaně vysoká.", MELI JSTE POCHOPIT, ZE CHAPU VASE RADOBY "ROZČAROVÁNÍ", ALE VAŠE PRACHY TO NEJSOU... ... ... ... CO MNE ALE OPRAVDU NA INTERNETU VADI JE TO, ZE KAZDY TADY NECHAVA SVE VZKAZY S TYPEM URAZEK ATD, PZE JE KRYTY SVOU ANONYMITOU. TAK ASPON LASKAVE NECHTE ODKAZY NA VASE PRISPEVKY A "RACHOTINY"... DĚKUJI.
18.10.2007 | 20:44:36 | litpout Reagovat
to: Tomas a Radek
to Radek: ...jo, to je sice pravda, ale za 1.) kdyz mas dluhy a auto potrebujes, tezko koupis kvalitni auto s 5* v crash-testu.
2.) jsou i lepsi auta, ale rozdil je v cene servisu a ND
3.) zabijes se i s extrabezpecnym autem, vrazis ty do nekoho, nekdo do tebe, jedna se o shodu nahod... delam ve zdravotnictvi, tak vim, o cem mluvim.
To Tomas:
1.) leceni na PL bych doporucil snad tobe, tvuj komentar tomu rozhodne odpovida. nevim, jestli jsou komentare od toho, aby se v nich lide urazeli, ale budiz, omlouva te tva chora mysl.
2.) kazdemu se libi neco jineho. rad bych videl, v jake "nádheře" jezdis ty... a mas ty vubec papiry?
18.10.2007 | 20:40:05 | litpout Reagovat
Litpout
No horší auto sis pořídit nemoch...za Favorita bych nedal ani 5000 a jakkoliv by vypadal a ty za nej das 43000,jdi se lecit.Vzdyt je to bedňák,no prostě je to katastrofický hnusný auto,který patří do šrotu.
15.10.2007 | 18:52:11 | Tomáš Reagovat
Ono jde spíše o to, že když tebe někdo zboří, tak tě budou z Fandy seškrabovat 14 dní. A o tom to je.
15.10.2007 | 18:02:34 | Radek Reagovat
splnilo očekávání
jak uz jsem psal v recenzi, najdou se i takovi lide, kterym se to bude zdat moc. pravda, bylo to hodne, to je pravda, ale zabit se da i v aute za 500 000, kdyz ho ridi "blb"! ja se zabit neminim (aspon ne v nejblizsi dobe)... tudiz tu cenu necham jinak bez komentare
15.10.2007 | 17:59:37 | litpout Reagovat
43 litrů za Fáčko? Chlape prober se. Zabít se dá i levněji.
15.10.2007 | 10:33:51 | Reagovat