Recenze Škoda Favorit 135L
“Levný dříč.”

Autor recenze: Mr.Brain (20 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:Škoda 781;135 Stav km při koupi:80 189 km Stav km nyní:87 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 5. 4. 2007

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

84 000 km cca - zatuhnutí brdzového válečku pravé přední brzdy (nedošlo k zablokování)

84 500 km cca - koroze výfuku a následná oprava mezi výfukovými svody a středovým tlumičem výfuku

85 000 km cca - výměna zadního brdzové obložení, kolových brdičů ("prasátka") a zároveň výměna zpožďovacích tlakových ventilů (omezovače tlaku na zadní brzdy - nerovnoměrné brždění).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil za 5000 Kč s tím, že jsem věděl co kupuji (jsem šestý majitel, kupoval jsem jako služební automobil, věděl jsem kdo s vozidlem jezdil a znal jsem i majitele před firmou od které jsou vozidlo koupil). Jak je napsáno v závadách jedná se o celkem spolehlivé vozidlo. Bohužel toto nelze říci o všech Favoritech, jelikož je to velice individuální a záleží na péči předchozích majitelů.

Úvod:

Velikou nevýhodou jsou skoky ve výbavě a to zejmená v polovině roku 1991 a potom po faceliftu v roce 1993. Bohužel můj automobil byl vyroben v první polovině roku 1991 takže ještě je stále nainstalováná původní pojistková skříňka (nelze použít nožové pojistky). Na druhou stranu i když se jedná o model 135L vozidlo již bylo skoro ve výbavě LS (kromě zadního stěrače).

Karoserie:

Vozidlo má již nejlepší léta co se týče laku za sebou a ten je bohužel zcela matný a jak mi bylo řečeno týká se to většinou vozů roku výroby 1991 a 1992. Dalším problémem je koroze, protože karoserie není ošetřena pozinkováním a pokud se o vozidlo dostatečně nestaráte tak se vám odmění pěknou korozí. Velice doporučuji aplikaci vosku nebo nějakého konzervantu do dutin (hlavně prahy - já použil převodový a hydraulický olej).

Motor:

Po motorové stránce je automobil v pořádku, vím že když sloužilo jako služební praskl chladič,takže ten je nový. Jedinou věc co jsem dělal s motorem byla výměna chladící kapaliny (byla jen "voda" do cca -5°C). Dokud se motor alespoň minimálně neohřeje, tak karburátorový volnoběžný systém má problém udržet volnoběžné otáčky, ale toto se děje jen při teplotách kolem 0°C. Co se týče netěsností tak mírná netěsnout kolem snímače tlaku oleje zapříčiněná vadným těsněním (měděné).

Převody:

Pokud je řazení v pořádku je celkem přesné, řadící dráhy jsou delší (při srovnání např. s Fabii). Spojka je velice individuální záléžitost, u mého vozu byla provedena výměna při cca 60 000 km z důvodu podivného zvuku v převodovce. Bohužel toto se nepodařilo odstranit a tak se stále z převodovky ozývá podivné vrčení (něco jako sepnuté turbodmychadlo u rally vozidel produkční třídy), které lze odstranit přizvednutím pedálu. Na jízdu to ale nemá žádný vliv.

Podvozek:

Když jsem vozidlo zakoupil byly vyměněny všechny ložiska a čepy řízení, nový náplň v převodovce řízení a vyměněny všechny prachovky, tudíž podvozek bez závad kromě zadních brzd (viz. poruchy). Podvozek je naladěný celkem měkce, při rychlejších průjezdech zatáček dochází k celkem velikému náklonu a při přejíždění nerovností se projevuje chabost uložení a uchycení některých částí interiérum které rezonují.

Závěr:

Spotřeba také není nikterak závratná a při jízdě po městě v zimě dostahuje zhruba 9 litrů na 100 km. Při svižnější jízdě mimo město zhruba 8 litrů na 100 km. Díky ceně za kterou sem vůz koupil, si ani nemůžu stěžovat na korozi a horší lak. Můžu řící, že v mém případě se jedná o spolehlivé vozidlo, bohužel co se týče zabezpečení, bezpečnosti a úložného prostoru je celkem podprůměrné. Cena náhradních dílů není nikterak závratná a případné závady lze jednoduše svépomocí odstranit. V zimním období je horší topení (při srovnání např. s Renault 19 nebo Citroënem BX s rokem výroby kolem roku 1990) a záchvěv teplého vzduchu se ozve při ujetí cca 2-3 km. Favorit má určitě svoje klady a zápory, ale pokud se týká provozu není nikterak náročné a když je alespoň nějak udržováno, odvděčí se spolehlivostí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit

Vložit komentář

johndeer škoda favorit 135L je boží auto kor pro začátečníky akorat s tou bezpečností je to trošku na ho*no :) ale clovek se zabije ve všem pokud je de*il

18.05.2012 | 09:30:47 | laja  | 195.113.70.* Reagovat

Ahoj, muzu jen potvrdit neskutečnou odolnost Citroenu BX při bouračce. Do nás to nabořili policajti s Favoritem asi ve 20 km rychlosti, když jsme stáli v koloně. Až na ulomení jednoho plastového držáku svěla a zasunutí nárazníku na jedné straně asi o 1 mm nic. A Favorit? Ten měl kompletně zbořený předek - čili nárazník, světla, maska, kapota a blatník v háji. Takže už jen kvůli bezpečnosti je lepší koupit stejně staré zahraniční auto.
I když neříkám, že je Favorit úplnej křáp. Za 5 tisíc ve slušném stavu to není špatný auto. Osobně bych si ale trochu připlatil a koupil něco jiného. Myslím, že nějakých 10 tisíc nikoho nevytrhne.

09.02.2010 | 12:53:25 | reihensechszylinder Reagovat

to Bruno

P 405 je urcite lepsi vuz nez R 21...Souhlasim s tebou mas pravdu.Ty a Pepa jste jedni z mala lidi ktery na tomhle serveru necemu rozumi...Neznasim buzny ktere sem lezou navazeji se do druhych a neznaji NIC !!

08.03.2009 | 17:29:05 | jamieson Reagovat

to Mr.Brain

řekl bych,že z trojky "sourozenců" :R21,P405 a Citroen BX vychází nejhůř P405...měl jsem všechny tyto tři auta jak v dieselu,tak v benzínu.Dobré je,že Peugeot v rámci koncernu dělá motory i pro citrouše,ale oproti Fávu jsou to luxusní,bezpečné,úsporné a rychlé vozy,kvalitně zpracované a díly jak psal někdo dole jsou skoro stejně drahé.
btw:měl jsem i formana a po nárazu do sloupu ve 40Km/h když jsem uhýbal bábě co mi vlezla do silnice bez rozhlídnutí přímo před čumák jsem ho mohl dát do šrotu neboť se zbořil jako papírová krabice(předek totál,kastle hnutá) a to nebyl shnilej,byl to rok výroby 93 a stalo se to v roce 2000 čili se 7let starým vozem a když se mi do BX z boku v 60km/h podíval passat,tak jsem jen vyměnil dveře a nechal vytáhnout práh a sloupek(stálo mě to 4000kč)

09.04.2007 | 23:22:26 | Pepa Reagovat

No 405 1.4 trochu utrpení, ale určitě lepší než fávo...Jo to R 21 66kW, to je oproti favoritu úpně jiná dimenze.

09.04.2007 | 22:53:05 | Keny Reagovat

2 Bruno

No vidíte. Prodal jste ho za 15000 Kč a nevím, když to tu tak propagujete, proč ste ho neutopil v jezeře, když je to lepší :) Já za něj dal třetinovou cenu a vzhledem k tomu, že se s autem pohybuju víc ve městě než na okreskách (maximálně jedu 10x za měsíc na ryby cca 140 km) a nechtěl jsem nebo jsem ani neměl tu možnost koupit R19 (což je jedinej Renault, kterýmu bych ještě věřil...). Přístí rok už je snad v plánu nákup R19 ve stejném stavu v jakém je teď ten Favorit :) A nejsem vůbec zaritý Škodovkář... Nejradši bych si koupil Peugot 406, ale na to zatím nemám finance... A srovnávat Favorita s 406 nemá moc smysl :) tam je tu úplně někde jinde, stejně jako Peugot 405 nebo R21 (ve své době vcelku luxusní sedany - alespoň co se týče 405ky), i když cenově nyní vycházejí hodně podobně.

09.04.2007 | 22:38:56 | Mr.Brain Reagovat

to Bruno

konečně rozumnej člověk

09.04.2007 | 22:15:53 | Pepa Reagovat

To Mr.Brain

Nedavno jsem prodaval Peugeota 405 1.4 r.v. 90 najeto mel 150 tisic, byl jsem prvni majitel. Kupoval jsem ho origo ve Francii. Bylo ve velice dobrem stavu, cely zivot garaz. A sel do sveta za 15 000Kc. Chtel jsem jen naznacit, ze cenova hladina okolo 10-20tis. zahrnuje i zajimavejsi vozi ke koupi nez je Favorit, akorat clovek musi mit trosku otevrene oci a vyznat se v autech. Ve finale svezeni ve 405 nebo v R21 je take trochu o necem jinem a daji se zvladat i delsi vzdalenosti, mimichodem ceny nahradnich dilu jsou identicke. Ale vse je vec nazoru, laska je laska;-)))

09.04.2007 | 21:23:48 | Bruno Reagovat

mario

nikdy jsem si nic nedokazoval.kde jsem napsal,že nemam na opravy??a myslím,že důvody prodeje byť jen za pár tisíc Ti nejsem povinen psát,je to má soukromá věc a do s*aček se může dostat i ten kdo má rok starý BMW.
ano favorit se pro mě křáp,protože jakékoli auto ze zachraničí(krom bývalého SSSR) je kvalitnější a vybavenější než favorit.
na druhou stranu na občasné popojíždění stačí,kdo nemá moc peněz,tak mutaky postačí.....každé auto má své pro a proti a každé auto má svou kategorii majitelů

09.04.2007 | 09:13:14 | Pepa Reagovat

pepo, pepo

tvoje argumenty jsou v rozporu. nemas prachy na opravy a pritom tvrdis, ze favorit je chuj??? ty by sis mel poridit favorita za 5 tis. ale pokud ti financni tisen vyresi par tisic, jsi socka ktera si dokazovala starym kramem, ze je neco vic.

09.04.2007 | 08:46:23 | mario Reagovat

No je smutný jak jsou češí tupí......Nemám slov...

09.04.2007 | 00:35:49 | jindřich Reagovat

no,já loni prodal R21 Nevada 1,7GTS 66kw r.91 za 12000kč.vůz byl bez sebemenší koroze,velmi zachovalý,motoricky OK,naj.200 000km,okna v elektrice,centrál,servo+nový origo.chladič.bylo mi v bazaru řečeno,že za fávo v tomto stavu bych dostal i 30-35 000kč,ale že mam francouze,kterýho nikdo nechce,tak že nabídne 8500kč,tak jsem mu řekl svoje a odjel.
prý jsou na to drahé díly atd, a že lidi dají radši 30 000 za fávo než 15 000 za rencka což nechápu bo rencek je o pát tříd výše.
bylo to auto bez investic v perfekt stavu,ale finanční tíseń mi nedovolila ho mít dále :-((

09.04.2007 | 00:25:48 | Pepa Reagovat

Za 5000 Kč je to celkem zajímavá koupě a to díky cenám, které se u podobného roku výroby pohybují mezi 10 000 - 20 000 Kč dle stavu. Vzhledem k tomu, že celé auto je v pořádku tak si nejsem jistý, co bych sehnal za 10 000 Kč dejme tomu v autobazaru. Pokud myslíte auto o generaci lepší, tj rok výroby přibližne 94 tak na to určitě nebude stačit "trochu" připlatit, ale většina vozů z roku 94 a 95 stojí kolem 50 000 Kč (ceny autobazar, nepočítám vozidla prodávaná z různých finančních a jiných důvodů). Pokud víte o vozidle, které je v perfektním stavu co se všech systémů týče s minimálním cenovým rozdílem (+ 5000 Kč) tak silně pochybuji o tom, že na toto auto nebudu muset ani sáhnout. Tady jsem po 5000 km řešil dva problémy, které cenou opravy (500 Kč - obložení, brzdové válečky...) nijak nenarušili provoz. A pokud bych koupil laciný vůz o který se nikdo nestaral, tak pořád tohle auto bude lepší, i když spotřeba bude větší, ale cena náhradních dílů a nedejbože prací v servisech bude natolik závratná, že svou cenou převýší několikanásobně kupní cenu auta. Sám jsem viděl na pohled krásný ale údržbově zanedbaný Nissan Primera (rv 1994, najeto cca 150 000 km) a pokud bych měl volit mezi tím Nissanem a mým Favoritem, beru Favorita, protože ani 30 000 Kč by ten Nissan neopravilo do stavu v jakém je Favorit.

08.04.2007 | 23:03:07 | Mr.Brain Reagovat

Favorita jsem take vlastnil, ale na dnesni dobu je to uz starej pekac. Ani za 5000,- to neni zajimava koupe. Staci si trochu pritlacit a mate auto minimalne o generaci lepsi. Ale kazdy vuz ma sveho kupce... vam uz nezbude nic jineho nez ho poslat do jezera nebo v nem budete zbytecne topit prachy.

08.04.2007 | 18:16:59 | Bruno Reagovat

Loser píše že má BX tj Citroen :) Jinak není to málo, protože znám historii vozu :) - takže: 1. majitel starší pán, 2. majitel mladší kluk koupil auto na splátky, neměl peníze, 3. majitel opět majitel č.1, 4. majitel byl trochu nic neumím, takže se vším jezdil do servisu, 5. majitel znamý - automechanik (auto koupil s 55 000 km), 6. majitel - služební vůz mého otce, 7. majitel jsem já :) takže ne, opravdu nemá málo najeto a na 100% můžu potvrdit že není stočený ani kilometr (pokud se nenuluje při couvaní :D)

08.04.2007 | 16:58:05 | Mr.Brain Reagovat

Favorit 1,9l ???????????????????

08.04.2007 | 11:45:28 |  Reagovat

Dle mých zkušeností zastávám názor,že fáva byly nejlepší do r.91.
jinak českej pozink nic moc.když už fávo,tak z reichu,tam totiž znovu dělali kompletní a lepší antikorozní úpravu.
mám BX 1,9GTi 125HP a ve městě jezdim za 7l/100km a mimo za 6l/100km,ale nemůžu srovnávat nesrovnatelné.....
fávo je ideál jako auto na postavení baráku,nákup či dojetí na hřbitov o dušičkách

07.04.2007 | 21:49:53 | Loser Reagovat

Nemá to auto nějak málo najeto, když to mělo 6majitelů?

07.04.2007 | 20:17:51 |  Reagovat