Rok výroby:1994Typ motoru:1.3 stříkačkaStav km při koupi:2 333 kmStav km nyní:16 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:7 - 8 l/100 kmVloženo:23. 11. 2007
Jedniné závady, co jsem na Favoritu prozatím našel, byly následující:
- skákání otáček, neudržení volnoběhu (opraveno)
MÍRNÉ ZÁVADY:
- zatékání přes střešní okno (špatné těsnění) - hučení opotřebovaného ložiska na levém zadním kole (vyměněno) - nefunkční páčka u místa řidiče pro otevírání pátých dveří (kufru), musí se použít klíč - natrhlý bezp. pás u řidiče - funkční pouze jeden stupeň větráku - nelze nastavit sklon světel
***
Po opravě první závady (otáčky, volnoběh), motor šlape jak hodinky a bez problémů.
***
V listopadu vyřešeno silikonem zatékání přes střešní sklo, výměna kapalin atd.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Koncem února r. 2007 jsem koupil Favorita (94) v jednom (řečeno z reklamy) "největším autobazaru v ČR". Stal jsem se tak asi třetím majitelem. Vypadá to, že první majitel se o auto zřejmě velice dobře staral a garážoval, protože již na první pohled mě zaujal stav vozu. NA AUTĚ BYL VYMĚNĚN TACHOMETR = MÁLO NAJETÝCH KM - 2333 km. Po nahlédnutí do TP jsem se dozvěděl, že druhý majitel (žena) s autem najezdila cca 3000 km, coz nebylo vůbec mnoho a prodejce mi sdělil, že je v bezchybném stavu (důvěřuj, ale prověřuj).
EXTERIÉR:
Celé auto téměř kompletně bez koroze, lak vínově červený, zachovalý.
INTERIÉR:
Pečlivě udržovaný, sedačky čisté, nepoškozené a neprosezené! Volant byl vyměněn předchozím majitelem za sportovní, což jsem zprvu bral jako nutné zlo, ale po čase se na tuto skutečnost dalo zvyknout a došel jsem k závěru, že s mými 192 cm se nastupování a vystupování dovnitř a ven z auta, stalo příjemnějším a pohodlnějším. I jízda je trochu jiná. Prodejce mě upozornil, že byl VYMĚNĚN TACHOMETR (poslední údaj 2333 km), což sice nevzbuzovalo velké nadějě, ale... s autem jsem najel přes 14 tis. km, stále šlape (až na malou závadu - viz. nahoře) bez problémů a dolévám do něj pouze benzin.
***
JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
- Při jízdě po nerovnostech auto nevydává žádné pazvuky, jak ze strany interiéru (např. klepání palubní desky, odkládacího prostoru), tak tlumiče polykají kilometry jedna radost.
- Brzdy jsou trošku ostřejší, dá se na to rychle zvyknout.
MOTOR:
- Výkon 50 Kw je plně dostačující, autem se potřebuji dostat z bodu A do bodu B bezpečně, bez zbytečného dokazování si "já na to mám" nebo "mně se nic takového nemůže stát". V rychlostech 50 / 90 km/h, i v plně naloženém autě (4 lidi + naložený kufr) motor dobře táhne. Nejvyšší rychlost při "zkušební jízdě rychlosti" jsem naměřil na tachometru cca 140 km/h. Hlučnost je v normě, startování ve větších minusových teplotách zatím nemám vyzkoušené, očekávám tento rok.
SPOLEHLIVOST:
- Favorit mě zatím nikde nenechal, tudíž si nemůžu stěžovat.
SPOTŘEBA:
- 7 - 8 l.
***
ZÁVĚREM:
Tento vůz jsem si vybral pro jeho jednoduchost, (na tehdejší dobu) docela líbivý design, laciné opravy... a hlavně jako nenáročné auto pro nenáročného člověka. Na sportovní jízdu jsou lepší auta, na normální jízdu mi stačí toto vozítko...
Pořizovací cena byla 43 000 Kč. Asi bude mnoho těch, co řeknou, že byla přehnaně vysoká. Ano, snad byla, stalo se a čas se nedá vrátit! Já jsem každopádně s autem prozatím spokojen a v nejbližší době jej rozhodně nechci měnit.
Existují lepší i horší vozy, levnější i dražší... tisíc lidí, tisíc názorů.
***
Co bych doporučil těm, kteří zvažují koupi Favorita? - Na trhu je v bazarech a inzerátech X nabídek s těmito vozy. Rozhodně se neukvapovat při koupi prvního auta, které uvidíte! Prohlížejte, kontrolujte, vybírejte a zvažujte!
PLUSY:
- Levné náhradní díly - Snadný servis - Pro nenáročné (např. začínající) řidiče dostačující přibližovadlo
- Montáž LPG pohonu není drahá a rozhodně se vyplatí
MINUSY:
Každý člověk si najde svoje proti...
***
!!!DŮLEŽITÉ!!!
*** RÁD BYCH PŘÍPADNÉ KOMENTUJÍCÍ UPOZORNIL NA FAKT, ŽE ZDE - - - P O P I S U J I F A V O R I T - - - auto tehdejší doby, auto morálně zastaralé s věkem 14ti let, pro které hodně lidí nemá pochopení (hnus, škatule, šrot, řepa...) a má tendence jej srovnávat s jinými ("lepšími", novějšími...) vozy.
Pro tento případ hned na začátku, díky předchozím zkušenostem, zadávám jistá pravidla! Každý, kdo sem vloží pohoršující komentář kvůli typu nebo ceně auta, bude zařazen na seznam lidí, jenž budu považovat za "opravdové Čechy", jelikož česká povaha se na internetu nezapře... Anonymita, kterou internet nabízí má x možností, jak vyjádřit své pocity a přesvědčení, je zhoubná a lákavá. Proto bych Vás, kteří máte to nutkání sem něco takového napsat, prosím, o zanechání e-mailu a odkazu na vaše auto!
Pekná recenzia starého dobrého Favorita. Ako si spomínal, je to ideálne autíčko pre tých, ktorí nemusia machrovať, že aké fáro majú. Podľa mňa sú na aute dôležitejšie tieto veci: dovezie ma kde potrebujem, nenechá ma visieť na polceste, keď sa pokazí, či sa dá opraviť všade alebo len na 2 miestach v republike, či ma nezruinuje povinná poistka, atď... Čo sa týka Favoritov, mám exportný biely kúsok z roku 1993 a nemôžem si ho vynachváliť, pred ním sme mali doma Favorita z 1989- mama sa na ňom učila šoférovať, chudáčik už je v autonebi. Terajší je super a napriek hrdzi, ktorú sa vždy dá podomácky odstrániť- nezaplatená biela farba :-D a páru kozmetických chybičiek je ideálne na bežné jazdenie a keď máš zachovalého tak v pohode aj na dlhé trasy. Recenzia toho môjho je tu tiež. Najnovší príspevok.
15.04.2013 | 21:56:17 | Ivana
| 195.168.112.*Reagovat
Favorit 94 LPG
Ja ma Favorit 94 50kW s LPG.. som velmi spokojny.. bez plynu by ma trapila len spotreba.. s plynom po meste 10 litrov ale pri cene 0.35€-0.47€ za liter je to pohoda... Je to inak rozdiel oproti karburatorom...a samozrejme aj interier je krajsi a prijemnejsi ako tie hnede...mne ku komfortu chyba len elektrika na oknach a posilovac.. elektriku som zriesil.. za 100€.. servo netreba na beznu jazdu.. ked som skusal rychlost dalo 160 v pohode..sice hluk bol ale siel pekne.. myslim si, ze s plynom je to najekonomickejsie auto na trhu.. je vela dostupnych aut ale ked pride na diely a opravy..je to trapenie.. tu je to pohoda..pre tych co potrebuju auto a nemaju vacsie prijmy, idealna volba..
o autách, ktoré som mal rukach, tak si dovolím poznamenať jednu skúsenosť z Favoritom: v 1993 mi nabúrali do P 405 TD. Počas opravy som mal auto z požičovne, kde mi majiteľ požiačal svoje auto. Bez srandy: po T 613 bezkonkurenčne najhoršie auto, aké som musel riadiť. Bez urážky, ale za socializmu už bolo zastarané. KeĎ som potreboval za deň urobiť 280 km tam a späť/ 560 spolu/ 2 dni som bol odpísaný. Hlučné, nešlo to, motor reval, zrýchlenie doslova nulové. 80-120 na 5.st. za cca 1 minútu, na P 405 14 sekúnd..., 2.0 benzíny DODNES nie sú rýchlejšie.... Jazdné vlastnosti: skoro žiadne. Áno, ako na učenie, do poľa a podobne OK. Ale na dennodenné jazdenie...naozaj nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali lacné veci. O bezpečnosti nehovoriac. Ak nabeháte málo km, dá sa. Ale sú aj lepšie kúpy. Ak by prišla niekedy v roku 1980-82, tak ešte budiž.
Dnes jsou tak levná auta, že si myslím není třeba pouštět se do favorita. Motor 40kW je příšerně slabý. Já jsem kdysi měl 50kW verzi, výkon stejně nicmoc,a spotřeba hravě přeskočila i nad hodnoty, běžné u moderních dvoulitrů o 150 koních:-(To, že rezne, je fakt, měl jsem ho od nova, a za 6 let shnil jako papír...navíc-X-line..bílý, takže to auto vypadalo uplně ostudně potom(+plastové nesmysly na lemech a prahách, ještě že jsem neviděl pod ně:-)) Jinak známý tuhle koupil ford mondeo z 1994 roku s klimatizací, 1,8/16v za 11 tisíc, další známý mazdu 626 z roku 1996 taky s klimatizací 2,0/16v za 22..obě auta fungují bez většího..myslím že opravdu není potřeba sáhnout zrovna po fanoušovi...
brzy si chci kupovat škodu favorit z roku 94.Má 40kw a mě se to auto líbí.Interiér nepotřebuju nijak nóbl.měl jsem Felicii,pak Golfa 3 a VW Vento.Krize způsobila,že si musím koupit favorita.Nemám s ním zkušenosti.Nikdy jsem nejezdil bez posilovače,takže se asi kola nebudou vracet,když pustím volant.Ale to se naučím.Jen bych se rád zeptal,..zda se dá s vozem jezdit i při větším počtu najetých kilometrů.myslím jako,jestli netrpí nějakýma poruchama.Kamarád říkal,že prý Favority hodně reznou.Tak nevím.Mohl by mi to někdo objasnit?Díky
za každú cenu, ale ak by ste dosiahli priemernú spotrebu 5,5 l pri priemernej rýchlosti 120 km/hod., tak taká Toyota Prius je nepodarok. Ak ste mali reálnu priem. rýchlosť okolo 75-80 km, tak môžete skákať od radosti..., ale 5,5 l/120 km, tak iba dole kopcom...
Taky sem koupil v listopadu 2007 favo z roku 93, interiér je už v černým provedení, motor má ještě karbec, typ 135 LX, po prvním majiteli.Dal sem za něj 30 papírů, občas se najde někdo, komu se to zdá hodně, ale já mám jiný názor. Když vidím ty lacinější fava v jakým stavu sou kolik by to stálo oprav a námahy abych ho dostal na úroveň mýho, tak nemám co řešit. Najeto měl 90000km,ted má 98000.Momentálně teď řeším výměnu pátých dveří na ten svůj věk 15-ti let má na to fávo nárok.
Ahoj, velmi pěkně napsaný. Mám taky 135 LXi, ale 40 kW. Spotřebu při plně zatíženým autem mám tak kolem 6,5 - 7 l/100 km mimo město (90-100 km/h) a ve městě kolem 8 litrů. Jinak jsem s ním byl v Chorvatsku a spotřeba po dálnici, průměrná rychlost 120 km/h, byla 5,5 l/100 km. A´t ti dobře slouží :) Jirko: od roku 93 jsou se vstřikováním 40 kW a 50 kW. Ty nejstarší byly karburátorové 43 a 46 kW. Doufám, že jsem to nepoplet, dělalo se hodně motorů...
a eště názor good recenze. mám taky favorita sem spokojen někde tuknu vyklepu zatmelím vybrousím nastříkám a skoro nic mě to nestojí ale je fakt že bych za něho asi těch 43korunek nedal asi bych si koupil jiné auto ale je to tvoje volba a neberu ti ji a hodně štastných km bez nehody.cao
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
Favorit 93 LX
Pekná recenzia starého dobrého Favorita. Ako si spomínal, je to ideálne autíčko pre tých, ktorí nemusia machrovať, že aké fáro majú. Podľa mňa sú na aute dôležitejšie tieto veci: dovezie ma kde potrebujem, nenechá ma visieť na polceste, keď sa pokazí, či sa dá opraviť všade alebo len na 2 miestach v republike, či ma nezruinuje povinná poistka, atď...
Čo sa týka Favoritov, mám exportný biely kúsok z roku 1993 a nemôžem si ho vynachváliť, pred ním sme mali doma Favorita z 1989- mama sa na ňom učila šoférovať, chudáčik už je v autonebi. Terajší je super a napriek hrdzi, ktorú sa vždy dá podomácky odstrániť- nezaplatená biela farba :-D a páru kozmetických chybičiek je ideálne na bežné jazdenie a keď máš zachovalého tak v pohode aj na dlhé trasy.
Recenzia toho môjho je tu tiež. Najnovší príspevok.
15.04.2013 | 21:56:17 | Ivana | 195.168.112.* Reagovat
Favorit 94 LPG
Ja ma Favorit 94 50kW s LPG.. som velmi spokojny.. bez plynu by ma trapila len spotreba.. s plynom po meste 10 litrov ale pri cene 0.35€-0.47€ za liter je to pohoda...
Je to inak rozdiel oproti karburatorom...a samozrejme aj interier je krajsi a prijemnejsi ako tie hnede...mne ku komfortu chyba len elektrika na oknach a posilovac.. elektriku som zriesil.. za 100€.. servo netreba na beznu jazdu..
ked som skusal rychlost dalo 160 v pohode..sice hluk bol ale siel pekne.. myslim si, ze s plynom je to najekonomickejsie auto na trhu..
je vela dostupnych aut ale ked pride na diely a opravy..je to trapenie.. tu je to pohoda..pre tych co potrebuju auto a nemaju vacsie prijmy, idealna volba..
29.10.2009 | 13:02:29 | Marian Reagovat
Oprava: "S" Favoritom..
Pardón.
14.06.2009 | 17:53:32 | ľuboš Reagovat
Dodatok: Z Favoritom som
navrkal za nec. 2 mesiace cez 25.000 km, opravy vtedy boli komplikované, takže som si ho užil až, až. Žiadne 2-3 dni.
14.06.2009 | 17:11:32 | ľuboš Reagovat
Keďže zásadne píšem len
o autách, ktoré som mal rukach, tak si dovolím poznamenať jednu skúsenosť z Favoritom: v 1993 mi nabúrali do P 405 TD. Počas opravy som mal auto z požičovne, kde mi majiteľ požiačal svoje auto. Bez srandy: po T 613 bezkonkurenčne najhoršie auto, aké som musel riadiť. Bez urážky, ale za socializmu už bolo zastarané.
KeĎ som potreboval za deň urobiť 280 km tam a späť/ 560 spolu/ 2 dni som bol odpísaný. Hlučné, nešlo to, motor reval, zrýchlenie doslova nulové. 80-120 na 5.st. za cca 1 minútu, na P 405 14 sekúnd..., 2.0 benzíny DODNES nie sú rýchlejšie.... Jazdné vlastnosti: skoro žiadne.
Áno, ako na učenie, do poľa a podobne OK. Ale na dennodenné jazdenie...naozaj nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali lacné veci. O bezpečnosti nehovoriac. Ak nabeháte málo km, dá sa. Ale sú aj lepšie kúpy. Ak by prišla niekedy v roku 1980-82, tak ešte budiž.
14.06.2009 | 17:09:02 | ľuboš Reagovat
no já Vám nevím
Dnes jsou tak levná auta, že si myslím není třeba pouštět se do favorita. Motor 40kW je příšerně slabý. Já jsem kdysi měl 50kW verzi, výkon stejně nicmoc,a spotřeba hravě přeskočila i nad hodnoty, běžné u moderních dvoulitrů o 150 koních:-(To, že rezne, je fakt, měl jsem ho od nova, a za 6 let shnil jako papír...navíc-X-line..bílý, takže to auto vypadalo uplně ostudně potom(+plastové nesmysly na lemech a prahách, ještě že jsem neviděl pod ně:-)) Jinak známý tuhle koupil ford mondeo z 1994 roku s klimatizací, 1,8/16v za 11 tisíc, další známý mazdu 626 z roku 1996 taky s klimatizací 2,0/16v za 22..obě auta fungují bez většího..myslím že opravdu není potřeba sáhnout zrovna po fanoušovi...
14.06.2009 | 14:21:32 | Vláďa Reagovat
Já myslím,že je to dobré vozidlo.
brzy si chci kupovat škodu favorit z roku 94.Má 40kw a mě se to auto líbí.Interiér nepotřebuju nijak nóbl.měl jsem Felicii,pak Golfa 3 a VW Vento.Krize způsobila,že si musím koupit favorita.Nemám s ním zkušenosti.Nikdy jsem nejezdil bez posilovače,takže se asi kola nebudou vracet,když pustím volant.Ale to se naučím.Jen bych se rád zeptal,..zda se dá s vozem jezdit i při větším počtu najetých kilometrů.myslím jako,jestli netrpí nějakýma poruchama.Kamarád říkal,že prý Favority hodně reznou.Tak nevím.Mohl by mi to někdo objasnit?Díky
14.06.2009 | 14:15:30 | petr Reagovat
Neberte to ako vrtanie
za každú cenu, ale ak by ste dosiahli priemernú spotrebu 5,5 l pri priemernej rýchlosti 120 km/hod., tak taká Toyota Prius je nepodarok. Ak ste mali reálnu priem. rýchlosť okolo 75-80 km, tak môžete skákať od radosti..., ale 5,5 l/120 km, tak iba dole kopcom...
27.12.2008 | 19:32:16 | ľuboš Reagovat
můj komentář
Taky sem koupil v listopadu 2007 favo z roku 93, interiér je už v černým provedení, motor má ještě karbec, typ 135 LX, po prvním majiteli.Dal sem za něj 30 papírů, občas se najde někdo, komu se to zdá hodně, ale já mám jiný názor. Když vidím ty lacinější fava v jakým stavu sou kolik by to stálo oprav a námahy abych ho dostal na úroveň mýho, tak nemám co řešit. Najeto měl 90000km,ted má 98000.Momentálně teď řeším výměnu pátých dveří na ten svůj věk 15-ti let má na to fávo nárok.
27.12.2008 | 18:59:44 | Fleggg Reagovat
spotřeba
Ahoj, velmi pěkně napsaný. Mám taky 135 LXi, ale 40 kW. Spotřebu při plně zatíženým autem mám tak kolem 6,5 - 7 l/100 km mimo město (90-100 km/h) a ve městě kolem 8 litrů. Jinak jsem s ním byl v Chorvatsku a spotřeba po dálnici, průměrná rychlost 120 km/h, byla 5,5 l/100 km. A´t ti dobře slouží :)
Jirko: od roku 93 jsou se vstřikováním 40 kW a 50 kW. Ty nejstarší byly karburátorové 43 a 46 kW. Doufám, že jsem to nepoplet, dělalo se hodně motorů...
31.03.2008 | 13:49:36 | ilby Reagovat
Intelligent
inteligentná recenzia od inteligentného autora
20.03.2008 | 22:27:11 | Eross Reagovat
50kW?
Já jsem něco podobného,ale modely r94 se vstřikovávím měly jen 40kW,50kW měly ty nejtarší typy?
03.02.2008 | 11:09:46 | jirka Reagovat
hoj
a eště názor good recenze. mám taky favorita sem spokojen někde tuknu vyklepu zatmelím vybrousím nastříkám a skoro nic mě to nestojí ale je fakt že bych za něho asi těch 43korunek nedal asi bych si koupil jiné auto ale je to tvoje volba a neberu ti ji a hodně štastných km bez nehody.cao
26.11.2007 | 01:24:36 | sofly Reagovat
hoj
agoj mám dotaz jak si to udělal s těma otáčkama??mám tom vrznou na karbecu nebo jak??
26.11.2007 | 01:16:26 | sofly Reagovat