Rok výroby:1994Typ motoru:1,3 40 kwStav km při koupi:66 500 kmStav km nyní:76 700 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:15. 5. 2006
Postupně jsem měnil přední i zadní brzdy, silentbloky, manžety aj.. Při cestě na zimní dovolenou mi odešel levý kloub hřídele. Auto bylo takřka neřiditelné. Oprava stála 1000 kč a to jen proto, že neměli originální díl. Během následujících měsíců odešel i pravý kloub. Po zimně se postupně rozsypala celá přední náprava. Vůle vykazuje takřka vše. Na podzim plánuji generálku celé přední nápravy.
Jinak se v zimně vyskytla celá řada drobných, ale nepříjemných závad. Jako zamrzlé dveře, nefunkční zámek volantu, občas nefungovalo topení na druhý stupeň. Teď mi nesvítí zpátečky, žárovky i pojistky jsou ok. Nevím kde je zrada.
S oteplením některé závady odešly samy, ale jiné přišly. Začala mi vrzat neskutečným způsobem řadící páka. Nechápu čím to je. Čím víc je teplo, tím víc vrže.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Favorita jsem koupil od dědova souseda. Zdál se to být velmi dobrý kup. Ročník 94, uveden do provozu 4/95, garážovaný, absolutně bez koroze, stříkané dutiny. Najeto jen 66tkm, zachovalý lak. Motoricky jsem "relativně" spokojen. Motor je spolehlivý, dá se jezdit i se slušnou spotřebou, výkon odpovídá. Zklamáním pro mě byla první delší cesta po dálnici (cca 700 km tam a zpět), kdy jsem autu poprvé "přikuřil". Z hlediska hluku a cestovní pohody je ideálních 110, 120 je ještě slušně ovladatelných. Nad tyto rychlosti je to už spíše plavba(hlavně kvůli rozbitému podvozku) se strašným řevem, ale motor zvládne i 150. Nemilým překvapením, však pro mě bylo, že po této jízdě jsem zaregistroval úbytek oleje. A toto zjištění platí. Při normálním jízdním režimu olej neubývá, ale při dálkových náročných jízdách ubude tak 3 deci na 1tkm. Plánuju s tím cestu k moři, tak uvidíme.
Řídil jsem i jiné favority. Modernizované ročníky 93 a 94 jsou o moc lepší než starší modely. Karburátorové motory jsou trošku silnější, ale já bych neměnil. Nastartuju na poprvé i při - 28.
Pokud uvažujete o koupi tohoto přibližovadla doporučuju vybírat a nic neuspěchat.
Životnost motoru Favorita je asi 360 000km jak jsem se dočetl, což je podle mě velmi slušné, taky jsem měl Favorita, musím ale říct, že na laně mě táhli během 25 000km co jsem s ním najezdil třikrát, už měl něco za sebou.
Ahoj. Deset let jsem vlastnil Favorita rok 1991 a byl jsem s ní nad míru spokojen. Kastle tedy "hnila" a musel jsem každou chvíly něco plátovat ale po stránce motoristické neskutečnej držák a fakt že za celých deset let jsem nemusel na motor, převodovku a karburátor šáhnout mluví samo za sebe. Nikdy mě nikde nenechala ve štichu až na vysipanou spojku ale nutno podotknout že mě to dávala najevo už dlouho:-D. Ještě nefunkční elektronickej spínač mě odešel což byla druhá závada kvůli které jsem nemohl nastartovat. A poslední závada byla sešrotovaná převodka řízení kterou jsem si měnil sám a stála 1000 korun a tři hodiny práce. Nepočítám drobné opravy a výměny spotřebních věcí. Na závěr napíši skvělé auto.
Uběhl rok a 20tkm co jsem psal tuto recenzi. Tak jsem se rozhodl, že ji trochu rozšířím a upřesním. Přední nápravu jsem skutečně generálkoval. Mám ji kompletně novou. Stála 10tis.kč. Rozdíl je znatelný především na dlouhých příčných nerovnostech, kdy se auto chová mnohem lépe. Lépší to je i v zatáčkách, ale pořád je to jenom favorit. Krátké nerovnosti a hodně děravé cesty neutlumí ani nové tlumiče. Mám-li hodnotit tuto investici, tak ji nelituji, ale aby se mi vrátila musel bych najezdit s tímto autem ještě 100tkm a to se mi fakt nechce. Jinak vše ok. Tu spoustu drobných závad jsem postupně odstranil sám. Byly to opravdu hlouposti. Motor taky pracuje pořád spolehlivě, ale poslední měsíc je hlučnější protože mám díru ve vedení výfuku. Závěrečné hodnocení: Favorit je opravdu jen pro velmi nenáročné řidiče, kteří od auta nečekají nic víc než, že je dopraví z A do B. Myslím, že jeho předností jsou motory, ikdyž jsou líné a hlučné, jsou poměrně spolehlivé a vydrží v porovnání ze stodvacítkama mnohem více.
zalezte ze předu pod auto a v přední části převodovky (levá strana vozidla), šikmo dolů asi 45°, čumí spínač zpětných světlometů. Pravděpodobně bude uhnilej kontakt. Před ním je jako tzv. chránič kousek plechu co je pod nárazníkem. Taky jsem to nemohl najít a už svítí.
Jste si jistý počtem najetých kilometrů, a stavem vozu? Já jsem totiž s Formanem 1,3i jezdil do poctivých 219000km a tolik závad jsem snad ani neměl. Ale závady které popisujete /téměř shodné/ se začali projevovat po překročení hranice 200000km, takže si myslím jestli jste se nanapálil?
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
životnost
Životnost motoru Favorita je asi 360 000km jak jsem se dočetl, což je podle mě velmi slušné, taky jsem měl Favorita, musím ale říct, že na laně mě táhli během 25 000km co jsem s ním najezdil třikrát, už měl něco za sebou.
10.03.2011 | 10:14:30 | Zdenál Reagovat
10 litrů za nápravu na fávo.. týýjo
10.03.2011 | 08:48:29 | Reagovat
Skvělé auto
Ahoj. Deset let jsem vlastnil Favorita rok 1991 a byl jsem s ní nad míru spokojen. Kastle tedy "hnila" a musel jsem každou chvíly něco plátovat ale po stránce motoristické neskutečnej držák a fakt že za celých deset let jsem nemusel na motor, převodovku a karburátor šáhnout mluví samo za sebe. Nikdy mě nikde nenechala ve štichu až na vysipanou spojku ale nutno podotknout že mě to dávala najevo už dlouho:-D. Ještě nefunkční elektronickej spínač mě odešel což byla druhá závada kvůli které jsem nemohl nastartovat. A poslední závada byla sešrotovaná převodka řízení kterou jsem si měnil sám a stála 1000 korun a tři hodiny práce. Nepočítám drobné opravy a výměny spotřebních věcí. Na závěr napíši skvělé auto.
10.03.2011 | 08:16:15 | MajorR Reagovat
vfvfvfvfv
vymen si spinac spiatocky ty hnup
22.09.2008 | 14:23:20 | Reagovat
najeto 66 tisíc a vysypala se celá přední náprava ? ... to ten děda před tebou musel být úplnej sadista ...
03.02.2007 | 15:01:59 | Reagovat
Vlastní komentář
Uběhl rok a 20tkm co jsem psal tuto recenzi. Tak jsem se rozhodl, že ji trochu rozšířím a upřesním. Přední nápravu jsem skutečně generálkoval. Mám ji kompletně novou. Stála 10tis.kč. Rozdíl je znatelný především na dlouhých příčných nerovnostech, kdy se auto chová mnohem lépe. Lépší to je i v zatáčkách, ale pořád je to jenom favorit. Krátké nerovnosti a hodně děravé cesty neutlumí ani nové tlumiče. Mám-li hodnotit tuto investici, tak ji nelituji, ale aby se mi vrátila musel bych najezdit s tímto autem ještě 100tkm a to se mi fakt nechce.
Jinak vše ok. Tu spoustu drobných závad jsem postupně odstranil sám. Byly to opravdu hlouposti. Motor taky pracuje pořád spolehlivě, ale poslední měsíc je hlučnější protože mám díru ve vedení výfuku.
Závěrečné hodnocení: Favorit je opravdu jen pro velmi nenáročné řidiče, kteří od auta nečekají nic víc než, že je dopraví z A do B. Myslím, že jeho předností jsou motory, ikdyž jsou líné a hlučné, jsou poměrně spolehlivé a vydrží v porovnání ze stodvacítkama mnohem více.
01.02.2007 | 13:44:49 | HermanT Reagovat
nesvítí zpátečky?
zalezte ze předu pod auto a v přední části převodovky (levá strana vozidla), šikmo dolů asi 45°, čumí spínač zpětných světlometů. Pravděpodobně bude uhnilej kontakt. Před ním je jako tzv. chránič kousek plechu co je pod nárazníkem. Taky jsem to nemohl najít a už svítí.
18.07.2006 | 18:25:28 | stenda Reagovat
Jste si jistý počtem najetých kilometrů, a stavem vozu? Já jsem totiž s Formanem 1,3i jezdil do poctivých 219000km a tolik závad jsem snad ani neměl. Ale závady které popisujete /téměř shodné/ se začali projevovat po překročení hranice 200000km, takže si myslím jestli jste se nanapálil?
15.05.2006 | 15:53:26 | karel N. Reagovat