Recenze Škoda Favorit
“Slušný vůz, který nic neodpouští.”

Autor recenze: compy (30 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1300 karburátor Stav km při koupi:27 000 km Stav km nyní:29 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 31. 7. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Škůdku Favorit jsem nekoupil, nýbrž podědil po dědovi. Děda s ní moc nejezdil, takže Fávko je myslím v dobrém stavu, bylo garážovaná a mělo málo najeto. Vím, že na něm byla vyměněná spojka, díky dědovu stylu jízdy maximálně na druhý rychlostní stupeň.

Taky jednou nějaký dobrák ukradl startér, takže ten je také nový. Já jsem do auta akorát dal baterii a koupil nové přední pneumatiky Barum. Jinak pěkně sviští, akorát jsem už musel vyměnit zapalovací modul, asi v něm zkondenzovala voda či co.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Mám s ním najeto pouze asi 3000 Km, což je poměrně málo. Nicméně i tak můžu snad tvrdit, že je to nenáročné vozítko s poměrně levným provozem. Díly jsou až neskutečně levné, např. výměna komplet výfuku mě přišla na necelé dva tisíce korun i s prací.

Co mi rozhodně trochu vadí je vyšší spotřeba karburátorové verze hlavně ve městě. Klidně si vezme osm litrů jako nic, ale to je daň za ježdění v Praze. Jízdní vlastnosti jsou průměrné, motor je slabý, pro dynamičtější jízdu se musí hodně vytáčet trojka a čtyřka, pětka je opravdu stupeń na ježdění z kopců či na dálnici.

Také při razantnějším průjezdu zatáček pocítite nepříliš vymakaný podvozek a absenci bočního vedení na sedačkách. Z auta je naproti tomu skvělý výhled.

Rzí mé fávo netrpí, bylo pořád garážované.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit

Vložit komentář

celkovo

Jeden taký Favorit mám doma. Oco ho, čo sa týka interiéru, dosť zničil a potrvá mi, kým ho dám do poriadku. Dlho bolo využívané ako auto do práce (oco je tesár a všetok vercajg vozil v ňom). No čo sa týka motora, dodnes v pohode zájde aj do Blavy (z východu Slovenska- 450km), či do Čiech ( aj 800km) plne naložený aj s vozíkom. Ja ho však rozmaznávam a mám ho dokonca radšej ako Octaviu. Stále mi výborne slúži, vždy naštartuje, odvezie čo treba a kam treba. Ak ho zbytočne nevytáčam a jazdím si na 2000 otáčkach má veľmi slušnú spotrebu- 6l. Je veľmi živý (to asi vďaka tým dlhým jazdám po diaľnici) a tak s ním v pohode vyleziem do kopca na štvorke. Nechápem, ako niekto môže na to nadávať.

13.04.2013 | 21:21:25 | Ivana  | 195.168.112.* Reagovat

lacné diely

Diely sú neuveriteľne lacné ak nejde o originálne napr. za komplet výfuk chceli 6000 Sk bez roboty, riadenie 5500 Sk, takže predajcovia a servisy vedia naúčtovať za opravy a materiál aj trojnásobok ceny auta. Ešte jednej veci nerozumiem, prečo favorit v dobrom stave stojí u nás pomaly 40 000 Sk a v ČR ešte lepší aj s plynom za 20 - 25 000 KČ. A nie je to iba tým, že si ľudia nadhadzujú ceny, napr. AAA v Blave je schopné predávať Favorit r.v. 1990 za 56 000 Sk a vždy sa nájde niekto kto ho kúpi. Ja som tiež svoj Favorit draho predal, a známy z Čiech sa nestačil čudovať, vraj v ČR by som sa tešil ,keby mi za neho dali 15000 kč

20.11.2007 | 08:55:17 | pietro Reagovat

Ahoj, podľa mňa je LPG do pohody. Sám so ho vo Fáve mal. Pri karburátorovej 136 rozdieľ nijak citeľný nie je. Iné je to u 135, tam už človek rozdieľ jazdy na plyn a na benzín cíti. A čo sa týka nádrže, tak jedine toroid. Válec zaberie pól kufru a sklápacie sedačky potom nemajú zmyseľ. Ale toroid má objem 45l a dá sa naplniť 36l plynu, takže ten dojazd okolo 200km je somarina, to by musel žrať 18l/100km. A to som ešte nepočul. Inak ja som si do Fáva zohnal dojazd. pneu, tá je podstatne menšia a tá nezaberá v kufri skoro žiadne miesto. Radšej som v kufri vozil ju, ako nádrž.

23.10.2007 | 14:29:55 | Svoro Reagovat

Ono to na benzín přímo trhá asfalt... Jak už jsem psal, do spousty aut je zhovadilost plyn cpát, ale když už se trápit (sorry za to slovo) ve favoritu, tak ať to alespoň tolik nestojí.
Když jezdíš za 6,5 na 100, stejně se moc nesvezeš. Na takovej langsamstil stačí i plyn. Nehledě na to, že u karburátorovýho fáčka rozdíl sotva poznáš.
Naprostá vetšina lidí stejně potřebuje plně využít kufr jen párkrát do roka a pak se při nedostatku místa dají využít rakve na střechu nebo obyčejná zahrádka.

13.08.2007 | 14:48:51 | Giotto Reagovat

tak do LPG bych nešel ani zadarmo, zabere to pul kufru a je to línější aspoň co sem slyšel...já má favorit s karbecem a s těžkou nohou, když žere moc tak 8 litrů na 100, pokud to neženu tak kolem 6,5 a na dlouhé štrece po dálnici se dá i za 6, chce to mít dobře seřízený a pak to ani moc nežere a jede to líp než na nějakej plyn

13.08.2007 | 10:54:05 | Tom Reagovat

LPG

Když jezdit s karburátorovým favoritem, tak jedině na plyn. Cena za přestavu je úplně nejnižší (i 120 nebo žigulíky přijdou dráž) a rozdíl ve výkonu nemusí být ani znát - z vlastní zkušenosti: u stodvacítky rozdíl nulový, lada 1500 jela o něco lépe na benzín a u felicie jednobod byl rozdíl dost výrazný. A i kdyby nakrásně k poklesu výkonu došlo? U nějaké placky na víkend by mě to možná štvalo, ale u fozolita?
Toroid bych nebral, je dražší a málo objemný, ale k menšímu válci (např. 45l) se ještě leccos vejde a dojezd už je takových 450, 500 km.
Při spotřebě benzínu 8l a jeho ceně cca 30,50 vyjde km jízdy na 2,44 Kč. Na plyn to bude brát tak 9l a jeho cena je asi 14 Kč, tzn. km jízdy přijde na 1,26 Kč....Mně takový argument stačí.

01.08.2007 | 17:41:54 | Giotto Reagovat

LPG

Díky za radu, o LPG jsem jednu dobu dokonce uvažoval. Nicméně za jedno zase tolik nejezdim a hlavne by me štvalo přijít o místo na rezervu či dokonce o část kurfu kvůli nádrži. Taky toroid pojme málo paliva a údajně dojezd s ním je kolem 200 Km, což mi přijde jako hodně slabé. A v neposlední řadě je auto na plyn trochu línější, což už u takhle slabého auta je nepříjemný /hlavně při nutnosti akcelerace/. Zkuste mi to vyvrátit, pokud máte nějaké zkušenosti, rád se poučím.

31.07.2007 | 21:55:35 | compy Reagovat

LPG

Jesli hodně jezdíte, dejte tam LPG a ušetříte 1/3 nákladů. Cena do karburátorové verze je 10500,- a pokud je bez koroze, jak píšete a nehodláte ho prodávat (myslím, že toto je vůz ideální na ježdění po Praze), tak se vám počáteční investice brzy vrátí.

31.07.2007 | 12:55:11 | pitlak Reagovat