Rok výroby:1990Typ motoru:1.3 46kwStav km při koupi:82 000 kmStav km nyní:88 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:9. 4. 2006
Jelikož jsem na autě provedl kompletní GO karoserie, podvozkových skupin a SO motoru žádné vážné poruchy mě zatím nepotkaly snad jen na drobnosti jako uvolněný uhlík větráku chladiče a vadný kontakt v přístrojové desce.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to auto o které se musíte trošinku víc starat pokud chcete jeho spolehlivost udržet na přijatelné hranici. Pokusím se vypsat nejčastější neduhy Fa o) :
- Náchylnost ke korozi: Slabé a nekvalitní plechy včetně nekvalitního laku a to hlavně v první polovině výroby. Nutnost důkladného a pravidlného ošetřování dutin a podvozku.
- Podvozek: Brzdy nejsou na špatné úrovni zato odpružení je katastrofa! Dosti tuhé pružiny na záplatovaných městských silnicích umocňují pocit jízdy s žebřiňákem. I toto lze vylepšit montáží pružin z Fa od r.v.93 nebo Felicie. Měli by být měkčí.
- Interiér: Krása sama o sobě o) hlavně ten hnědý, který je možno po menších úpravách nahradit tmavším z mod.93 (vzhledově hezčí a kvalitnější). Přístrojová deska včetně jiných částí (např.kryt ruční brzdy) po přejetí nerovností vydává pazvuky uchu lahodné o)). Častou příčinou jsou povolené matky, které přís.desku drží ze strany od motoru, ale pazvuků se úplně nezbavíte protože všechny plasty kdekoliv v a na autě použité jsou nevalné kvality. Kde jaký čudlíček nebo více namahná sočástka se časem a stářím ulomí nebo jinak poškodí.
- Hlučnost: Díky absenci druhé příčky mezi motorem a kabinou a poskrovnu odhlučňovacího materiálu je hlučnost trochu větší. Dodatečnou montáží odhl.mat. v prostoru motoru a kabiny se hlučnost zanatelně sníží.
- Motor: Při pravidelném servisu a normálním zacházení bezproblémová část, když přehlédnu těsnost motoru ( vana aj. ). Doporučuji výměnu startéru za nový typ. Fa 93 - Fel. je méně hlučný a úspornější.
- Převodovka: Netěsnost ( mezi přírubami a u táhla řazení ) a za nevýhodu považuju dlouhý stálý převod 3,9.. používaný v sérii do r.v.93 výkon motoru není dostačující - pokud ho nehodláte přizvednout o)
- Elektrika: Občas neposlouchají vypínače,praskají žárovky v přístrojové desce a "křupe" ovladač směrovek. Blikání osvícení SPZ za jízdy u prvních Fa způsobené nedoléhajícími kontakty mezi karos. a 5 dveřmi bylo později vyřešeno protažením kabelů z karos. přes průchodku a 5 dveře bez přerušení.
Závěr: Na svou dobu a možnosti našeho auto. průmyslu to nebylo špatné auto. Pokud potřebujete vůz za dobrou cenu s nízkými provozními náklady obstojných jízdních vlastností bez nároku na komfort je to dobrá volba. Jen se mu trošku věnovat o).
Má ještě jednu malou výhodu pro kterou jsem si ho vlastně i já pořídil. Veškeré všeobecně známé neduhy, kterými Favorit trpěl se dají v dnešní době odstranit ať už použitím lepších dílů z Fa93 nebo Felicie tak použitím např.kalitních těsnících hmot a meteriálů za již zmiňované velice příznivé ceny. Všechno si na něm udělám sám a vo tom to je protože Škůdky jsou můj koníček o)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit