Rok výroby:1992Typ motoru:1298Stav km při koupi:120 010 kmStav km nyní:120 011 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:? l/100 kmVloženo:7. 1. 2008
Favorit, kterého recenzuji, mělo a stále ještě má své mouchy a poruchy, pomaličku ukrajuju jednu po druhé, až to nakonec nebude mít žádný error:)
Poruchy při koupi:
- vadný automatický sytič (při studeném motoru před nastartováním sešlápnu 1x plyn, měla by se zavřít vzduchová přívěra, ale neděje se tak. Po nastartování asi 30s bojuju s motorem, který chce vehementně chcípat, ale po přidání plynu se vždycky vzpamatuje na chvíli a pak zas chcípá... No a po půl minutě už drží volnoběh na 2500 otáčkách - po celou dobu zapnutého sytiče (neměl by klesnout po chvilce na 1500?) - a pak při -3st. venku se sytič po asi 5-10min vypne a volnoběh drží na 600-700ot/min.) Proto mám podezření na:
- nefunkční termostat (jestli se někdy pohla ručička teploty vody, tak asi až po ujetí 100km a to ještě nepatrně, ten termostat musím zkontrolovat)
- ošvechlané zuby u tachometru (paní K. z Kravař se Slezsku (echt Prajzsko) mi prodala tento vůz s tím, že má najeto 120tis km a že nefunguje počitadlo, jsem zjistil pak. No a bavil jsem se s předchozím majitelem, který roku 2000 prodával tohohle Favorita paní K. a ten mě ujistil, že mu to přestalo počítat právě v roce 2000, takže bůhví, kolik už má borásek najeto)
- zatéká předním a střešním oknem, až přestane pršet, zatmelím
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vlastní zkušenosti, vemu to popořadě: - vzhled, design - je fakt, že je to hranaté, ale tvar této škodovky je nezapomenutelný. Nesnáším takové ty překulacené tvary nových aut "všechnonajednobrdo"
- komfort, pohodlí... - sedí se mi v něm fajn, je sice poznat, že nesedíte v novém autě s anatomickýma sedačkama, ale pokrok ze 120tek je ďábelský
- zavazadlový prostor - nemůžu si stěžovat. Po sklopení zadních sedadel je v něm místa dost, až jsem se divil, co se všechno do něj vešlo, když jsem stěhoval věci a bordel... Trošku mi vadí rachatické plastové držáky toho krytu za zadníma sedačkama nad zavazadlovým prostorem a nemožnost sklopit zadní sedačky do roviny s nákladovým prostorem (vždycky trošku trčí nahoru)
- výbava - centrál bez DO (5. dveře nejsou napojeny a jedny dveře nefachčí, asi nejde motorek), střešní okno, tažné zařízení, diodka s vypínačem (nefunguje ani diodka, ani vypínač, resp. nevím, co se tím spouští, nic se neděje ani při ON, ani při OFF), prehistorické rádio, jehož display mi je schopný vybít baterii přes noc (vyzkoušeno), repráčky ve dveřích, hliníkové ráfky, vzpěra tlumičů v motoru, zkrácené pružiny zadních kol (sportovní?), prý přebroušená hlava (kvůli kompresi?), lékarnička z roku 1995 (už jsem vyměnil:). No na 135Lko je to dobré ne?
- účinnost brzd - zdá se mi ok, ještě jsem naštěstí nepotřeboval zabrzdit na fleku
- výkon, hlučnost motoru, startování - je trošku shnilejší, ale poměrně tichý, při 100kmh se dá v kokpitu i bavit, startování jsem popsal v poruchách
- karoserie - trošku kvete no. Co šlo, to jsem vylel Rezistinem, díry skrz jsou v obou podbězích zadních kol, prahy jsou ok, lemy jsou dost hotové. To v roce 1992 ještě neznali antikorozní úpravy?
- jízdní vlastnosti - než jsem vyměnil zadní tlumiče, tak jsem chodil po ceste jak ožralý, ale nejezdím jako prase, tak s jízdními vlastnostmi nemám problém, radostné skákání Favoritů se dá ustát
- spolehlivost - zatím mě vždycky dovezl, kam jsem potřeboval a nikdy nevysadil tak, že bych musel sednout na kalandr
- spotřeba - uf. Vzhledem k problému se sytičem radši ani nechcu vědět, jaká je. Stejně to nemůžu přesně zpočítat, protože nefachá počitadlo km
- provozní náklady - vzhledem k vadnému sytiči to bude dost, jinak spotřeba kolem 8l bych bral jako ok u tak starého auta
- cena vozidla - dal jsem za něj 15tis Kč a zakoupil jsem ho myslím v 9/2007
- přednosti vozu - podle mě je to spolehlivé auto. Doveze a neptá se, jak daleko se pojede
- nelíbí se mi - složitý karburátor (Jikov LEKR 28-30), sám do něj nehrábnu, bo mám strach, že tam něco posmolím. Kdo toto vymyslel, tomu bych dal Nobelovku. Jinak bych s tímhle autíčkem nechtěl bourat, přece jenom je to lehké auto a není dělané na bourání, bezpečnostní prvky (jestli to vůbec nějaké má) jsou přiměřené době výroby. A nelíbí se mi, že když chcípne motor, máte na zabrždění asi tak 2s, pak přestane fungovat posilovač brzd...
- proč jsem si vybral tento vůz - je to české, je to svérázné, je to jednoduché (kromě karbece), je to kultovní, je to levné. Navíc při řízení posilujete ruce, posilovač řízení by se hodil...
lol, to ze posilovac brzd prestane fungovat po par sekundach od vypnuti motoru je zcela normalni a delaji to tak vsechny auta. Posilovac funguje na bazi podtlaku, kdyz se motor netoci, nevznika podtlak ;)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
Sedačky
No já když koupil fávo tak se mi na těch sedačkách nesedělo moc dobře tak sem je vimněnil za sedačky z escorta a je to o hodně lepší
11.02.2011 | 02:00:40 | Jarda Reagovat
hurá
Rozhýbal jsem cipovinky a vzduchová přívěra je jakžtakž funkční, už to nezdechá! Ještě vyřešit, aby po celou dobu sytiče neběžely otáčky v 2500...
21.01.2008 | 13:50:17 | meah Reagovat
Dyť jo
Však jo, ale vzhledem k tomu, že zatím mám problém se chcípáním motoru, tak se mě to nelíbí:)
17.01.2008 | 10:16:11 | meah Reagovat
posilovac brzd
lol, to ze posilovac brzd prestane fungovat po par sekundach od vypnuti motoru je zcela normalni a delaji to tak vsechny auta. Posilovac funguje na bazi podtlaku, kdyz se motor netoci, nevznika podtlak ;)
16.01.2008 | 21:55:47 | Cicmon Reagovat