Rok výroby:1989Typ motoru:1300ccmStav km při koupi:70 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:20. 5. 2008
Kromě typických věcí jako je akumulátor, svíčky, olej, filtry, rozvody, silentbloky obou náprav, uchycení motoru, spojka či destičky se na tomto voze měnilo spoustu věcí. -prosakování benzínu u AC pumpy - prasklá sklenička -vynechávající tachometr - špatné ložisko s plastovým převodem v převodovce -špatné přední stěrače - špatný motorek -obrovská vůle v řízení - vymlácená převodka řízení -špatné řazení - špatná kulisa -nadměrná spotřeba paliva - prasklá hadička podtlaku klapky zapranující nadměrné obohacování -někdy nestartoval - špatné vinutí spouštěče
Dále jsem musel vyměnit spoustu dílů opotřebených stářím a stavem vozidla po bývalém majitely, ale i "kvalitou" zpracování: -všechna těsnění motoru (i převodovky) kromě hlavy válců, včetně gufer -těsnění všech dveří -manžety homokynetických kloubu -silná koroze vedoucí k výměně karoserie -prasklé brzdové potrubí -vadný termostat
a spostu dalších věcí na které si již nevzpomenu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz jsem koupil s údajným počtem 70 000 km (podle mě mělo asi 130 000 km). Jakožto studen jsem neměl mnoho peněz a tudíž jsem moc aut na výběr neměl. Bylo zanedbané a tento vůz takové věci neodpouští.
Zkrátka, pod tímto vozem jsem strávil spousty a spousty hodin odhalováním a odstraňováním závad. Většinou to byly jen maličkosti, které neučinily auto nepojizdné, ale znepříjemňovali řidiči život a jak se říká "detaily tvoří celek". Jedinou výhodou byly levné a snadno dostupné díly, které člověk potřebuje velmi často. I když budu brát vůz jako takový, zklamal moje pře¨dstavy.
Na horších silnicích (a u nás jich není zrovna málo) byl člověk rád že si nepřekousl jazyk. Všechny plasty drnčely, po hodinové jízdě jsem vylezl z auta rozlámaný a životního prostoru zde taky není mnoho (a to měřím jen 170 cm). Do zavazadlového prostoru se toho moc nevejde, praktičtější variantou je Forman.
Ale má tento vůz i svoje přednosti. Kromě již zmíněných levných a dostupných dílech (v opačném případě by již těchto vozů asi mnoho nejezdilo) je to motor, který při správné údržbě funguje dobře a na svou malou šířku i délku má tento vůz celkem dobré jízdní vlastnosti (na pěkných silnicích) a to pouze v případě, že je podvozek v pořádku. V mém případě jsem nejprve musel vyměnit silentbloky obou náprav a čepy přední nápravy.
Co se výbavy týče je vrcholem luxusu u tohoto vozu jsou digitální hodiny, zadní stěrač či dělená zadní sedadla.
Pravda, pro Škodovku novinka, ale ve světě již byly mnohem dál. Pokud je člověk nenáročný na vůz a ochotný si jej opravit, nehledě na to jak často to je, nechť si tento vůz koupí, ale v opačném případě se raději poohlédněte po něčem jiném.
Hlavně si je potřeba uvědomit, KDE se toto auto začalo vyrábět... Vyrábět toto např. Peugeot, měli by jste nesmrtelného držáka. Ale bohužel... Kastle moderní z rukou italských designérů špatně antikorozně chráněná, špatné dílenské zpracování všeho ostatního ... Holt se to auto vyrábělo ve Škodovce, kde se před tím dělali 105,120... - auta s motorem vzadu (a vše s tím související) a kastlí z plecháču (i po květu to drželo...). Fávo by bylo dobré, ale.................................................................................................................................................................. A kde byly v té době Japonci (např. Mazda 87 - stříkačka)? Přesto by bylo Fávo dobrý dříč, ale to ale... Škodovka v té době na něco takového prostě nebyla připravená...
ono ta garáž by měla být taky větraná, kamoš má třeba v ráci garáž a tam sou fukary co foukaj teplej vzduch, takže vytápěná a nikdy mu tam auto nezačlo rezavět ani stará 105, dodnes ju někdo má a je jak nová, jezdí jak drak a majitel je spokojenej, můj favorit tam byl taky ustájenej 2 roky a taky není zhnilej, stačí se o to trochu starat, dělat nástřik dutin a spodku, voskovat karoserii tvrdým voskem a favík vydrží
No já jen taky přidám, že děda má fávo 92, většinu času auto prostojí v garáži, jede akorát párkrát na chalupu a navíc jezdí v moto stylu - takže v zimě spí. Barva laku je i na spodku a koroze není nikde!! Ale jinak nic proti tomu, že ochrana laku karoserie není na fáčkách a feldách nic moc...
asi jezdí v zimě na břečkách a neumejvá to wapkou, která tu sul umyje, taky asi nemá ochrannej nástřik spodku, a dělal bych to i u novjch aut, není problem vidět fábie co má zespodu orezlý dveře a pátý dveře prohnilý durch ikdyžn je to pozink
já mám favika taky , ti lidi předemnou to garážovali, já jen přes zimu, v zimě sem jel párkrát a dvakrát na břečkách, ale umyl sem to zavčas wapkou , mám vystříkaný podběhy a ještě k tomu plastový podběhy, auto má přes 153 000km a je bez koroze :-)
My sme mali favo 15 rokov. 2x kompletne prelakovane, menene podbehy, blatniky a to bolo garazovane !
Moje hobby auto Citroen BX rv88 garaz v zivote nevidelo,aj dnes stava vonku. Pozink bez korozie ! Citrony zinkovali od serie CX, to jest rv 1974 nie 1998 ako škodovka
S tou výměnou karoserie je to složitější, ale de to. Ještě bych se chtěl zeptat toho dotyčného, co kvůli guferu na klice sundává hlavu motoru, kde na tom byl, vždyť to je uplnej nesmysl. 50,000 za pět let je opravdu hodně. Já sem tento vůz vlastnil pouhý rok, koupil jej za 8,500 Kč a po sečtení ceny vyměněných dílů (a to sem některé blbosti nepočítal) jsem se dostal na 13,500/rok, a to jsem neměl vyměněny zdaleka všechny věci, ještě takových 10,000 si to žádalo, proto sem vůz vyměnil. A co se toho BX týče, tak to moje už trochu rezaví (prahy), ale příští měsíc si to nechám vyvařit. Ale toto auto stojí 10 let jen venku. Děda má Favorita, se kterým najede 3000 km za rok, stará se o něho, garážuje a stejně mu to hnije.
tak to já sem koupil extra kousek se 145 000 , teď má 153 000km a předemnou ho měly už 3 lidi, je skoro jako nový,po korozi ani stopa, interier ve skvělým stavu, už ten černej, je to rok výroby 11/93 takže ještě karbec, ale už to má tu novou masku, jediný co sem měnil tak manžety na kloubech oleje, filtry a liju do toho benzin, 7,6l na 100 při městské jízdě 7,9 až 8 což na karbec je výborná spotřeba a je to i živý, BMM na to nemá
Ahojte, takže Fávo som mal vyše 5 rokov aj ja a nebolo to také zlé. Pravda je ohladom tej hrdze, tam si človek moc nepomohol, proste ochrana karosérie stála za h..... a plechy takisto. A ďalším problémom bola poddimenzovanosť prednej nápravy, tam je úplne jedno, či človek kupuje náhr. diely origo alebo napr. poľské. Aj tak vydržia rovnako. na motor som sa sťažovať nemohol, ten bol veľmi dobrý, ale po zrátaní investícií za vyše 5 rokov používania (okolo 50000Sk), som si musel naozaj povedať dosť a Fávo išlo preč. Teraz mám Hondu a do pohody. Radšej dám viac do benzínu a poistky, ako stále lietať okolo auta a niečo meniť. Ale zlé auto to nebolo, len možno škoda, že to nevyrábala iná automobilka. Viď Feldy, aký to mal byť prevrat a vlastne je to upravené Fávo. Hrdza sa mu tiež moc nevyhýba a problémy totožné. S tým BX som si urobil dobre, kamarát má r.v. 1989 BX 1,9 TRI a čo je to hrdza, to toto auto vôbec nepozná. Niekedy si človek myslí, že tie Fáva a Feldy museli byť asi naschvál vyrábané z hrdzavých plechov, aby tak málo vydržali, lebo čo bol schopný vyrobiť Citroen kvalitou kasne v 1989, to nebola schopná vyrobiť Škodovka v 1996. A to je naozaj na pováženie. Doteraz nechápem, ako je možné že ceny Fáv a Felícií sa tak držia ešte aj v dnešnej dobe hore. Nehovorím, že sú to úplne zlé autá, ale oproti niektorým dokonca aj starším zahr. autám proste nemajú hlavu pätu.
Ked pises ze si menil tesnenia a aj gufera..teda aj na klukovke pocitam...tak si musel davat dole aj hlavu a to tesnenie tiez muselo ist druhe nie...to je potom zase roboty so stelovanim...najprv rozdelovac, karburator, ventily.....
Pravda je, že při koupi ojetiny musí mít člověk štěstí. Počtu ujetých kilometrů nevěřím ani omylem, auto mělo mnohem víc a chování bývalých majitelů mělo určitě velký vliv. Ovšem když potřebujete jezdit a místo toho pořád lítáte do mototechny pro náhradní díly a opravujete nějakou závadu, přestane vás to po chvíli bavit, mě teda určutě. Na obrázku je stav vozu před prodejem. Karoserii, jak popisuji sem měnil (z roku 1991). Maska však nepochází ani z tohoto vozu, prostě se mi ten první typ nelíbil.
Koupil sis auto 19 let staré za pár šupů a podle toho co jsi jmenoval, tak co si budeme namlouvat, ve špatném stavu. Kdo ví po kolika majitelých, moc se o něj zřejmě nestaralo a počtu najetých km snad sám nevěříš?! Navíc tento ročník v dobrém stavu najít už taky není žádná sláva. Mé první auto bylo velice srovnatelné s tvým, ale ani mě nenapadlo, vyčítat vozu s nespokojeností závady, jako bych popisoval rozčarování nad před dvěma roky zakoupeným novým autem. No a čím to bude, že "citrón" naplnil tvé nároky. U další ojetiny jsi měl pro změnu zase štěstí na zachovalý kousek. Tak to v ojetinách zkrátka chodí, ale jinak sis nepochybně také zvýšil komfort. Jo a mimochodem, maska vozu na obrázku není z fáva 89, buď je fotka ilustrační nebo jí máš vyměněnou.
Je pravda, že dnes už bych se při koupi díval mnohem pozorněji, hlavně už bych věděl kam. Bylo mi jasné že kupuji staré auto, a občas se něco pokazí, ale já sem něco měnil pomale každý týden
Mama ma na Fataku najazdenych 320000 km a mame ho od vyroby, teda od roku 1990. Keby nebolo tej hrdze, co davame pravidlene asi kazde 4 roky prevarovat, tak sa na nom menia fakt len spotrebne diely. Druha vec je ze to nie je moc kvalitne auto a tak od neho ocakavat, ze nebude vrdzgat interier, riadenie bude jak na Audine, a motor bude jak z BMW je nemozne. Je to auto na kratke trasy do mesta ci dochadzat do prace, na to uplne staci a ak sa nieco pokazi tak to lacno opravis casto aj doma.
Kupit si 20 rocne auto a mysliet si ze bude bez investicii? Ved ta skodovka mohla stat tak 20 tis Sk. 75 % zavad sa dalo zistit pri obhliadke pred kupov...
Toto auto mam tiez (rovnaky rocnik) a neviem ako by som ti to..... Asi si vobec netusil do coho ides, alebo mas prehnane naroky. Moje ma najazdene 130000 a problemy ako stierace, vola v riadeni, tesnenia dveri, brzdy atd. nepoznam - a vsetko je tam este od novoty. A rozvody? Sak tie su tam snad dozivotne. Takze najazd tvojho bude o dost vyssi. Navyse 3/4 zavad nie su zavady, ale spotrebne diely, ktore byvaly majitel uz nechcel menit, kedze sa ho zbavoval. Navyse na 20 rokov starom aute treba pocitat s nejakym priesakom oleja, prasknutou hadickou atd. Neviem, z mojich skusenosti je to dost spolahlive auto, najvacsi problem je fart ta hrdza, to neosidis. Chce to vela vela prevencie, lebo potom to stoji vela vela roboty,alebo penazi.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
A kolik by asi tak měl ten favorit stát???? Dneska se rozdávajo aby se jich lidi zbavily.
07.09.2009 | 13:24:41 | Avanti Reagovat
Netrep ze maska je z roku 91.Tahle maska se delala az od roku 92.
08.03.2009 | 18:18:08 | jamieson Reagovat
mohlo to být i dobré auto...
Hlavně si je potřeba uvědomit, KDE se toto auto začalo vyrábět... Vyrábět toto např. Peugeot, měli by jste nesmrtelného držáka. Ale bohužel... Kastle moderní z rukou italských designérů špatně antikorozně chráněná, špatné dílenské zpracování všeho ostatního ... Holt se to auto vyrábělo ve Škodovce, kde se před tím dělali 105,120... - auta s motorem vzadu (a vše s tím související) a kastlí z plecháču (i po květu to drželo...). Fávo by bylo dobré, ale.................................................................................................................................................................. A kde byly v té době Japonci (např. Mazda 87 - stříkačka)? Přesto by bylo Fávo dobrý dříč, ale to ale... Škodovka v té době na něco takového prostě nebyla připravená...
29.05.2008 | 08:33:57 | Ladak Reagovat
8500.- ???
Tak jako sorry, ale když sis koupil 18 let starý fávo za 8.5K, tak Ti snad muselo bejt jasný, že cena taky odpovídá kvalitě, ne??
23.05.2008 | 14:03:17 | Dan Reagovat
ono ta garáž by měla být taky větraná, kamoš má třeba v ráci garáž a tam sou fukary co foukaj teplej vzduch, takže vytápěná a nikdy mu tam auto nezačlo rezavět ani stará 105, dodnes ju někdo má a je jak nová, jezdí jak drak a majitel je spokojenej, můj favorit tam byl taky ustájenej 2 roky a taky není zhnilej, stačí se o to trochu starat, dělat nástřik dutin a spodku, voskovat karoserii tvrdým voskem a favík vydrží
22.05.2008 | 20:16:45 | Reagovat
koroze
No já jen taky přidám, že děda má fávo 92, většinu času auto prostojí v garáži, jede akorát párkrát na chalupu a navíc jezdí v moto stylu - takže v zimě spí. Barva laku je i na spodku a koroze není nikde!! Ale jinak nic proti tomu, že ochrana laku karoserie není na fáčkách a feldách nic moc...
22.05.2008 | 19:44:17 | Master Reagovat
asi jezdí v zimě na břečkách a neumejvá to wapkou, která tu sul umyje, taky asi nemá ochrannej nástřik spodku, a dělal bych to i u novjch aut, není problem vidět fábie co má zespodu orezlý dveře a pátý dveře prohnilý durch ikdyžn je to pozink
já mám favika taky , ti lidi předemnou to garážovali, já jen přes zimu, v zimě sem jel párkrát a dvakrát na břečkách, ale umyl sem to zavčas wapkou , mám vystříkaný podběhy a ještě k tomu plastový podběhy, auto má přes 153 000km a je bez koroze :-)
22.05.2008 | 19:04:29 | Reagovat
RE:
My sme mali favo 15 rokov. 2x kompletne prelakovane, menene podbehy, blatniky a to bolo garazovane !
Moje hobby auto Citroen BX rv88 garaz v zivote nevidelo,aj dnes stava vonku. Pozink bez korozie ! Citrony zinkovali od serie CX, to jest rv 1974 nie 1998 ako škodovka
24.01.2012 | 16:03:02 | TycoonX | 78.99.201.* Reagovat
autor
S tou výměnou karoserie je to složitější, ale de to.
Ještě bych se chtěl zeptat toho dotyčného, co kvůli guferu na klice sundává hlavu motoru, kde na tom byl, vždyť to je uplnej nesmysl.
50,000 za pět let je opravdu hodně. Já sem tento vůz vlastnil pouhý rok, koupil jej za 8,500 Kč a po sečtení ceny vyměněných dílů (a to sem některé blbosti nepočítal) jsem se dostal na 13,500/rok, a to jsem neměl vyměněny zdaleka všechny věci, ještě takových 10,000 si to žádalo, proto sem vůz vyměnil.
A co se toho BX týče, tak to moje už trochu rezaví (prahy), ale příští měsíc si to nechám vyvařit. Ale toto auto stojí 10 let jen venku. Děda má Favorita, se kterým najede 3000 km za rok, stará se o něho, garážuje a stejně mu to hnije.
22.05.2008 | 15:08:42 | Avanti Reagovat
Autor
U vas je este mozna zmena karoserie?
21.05.2008 | 19:04:27 | lakinooo Reagovat
tak to já sem koupil extra kousek se 145 000 , teď má 153 000km a předemnou ho měly už 3 lidi, je skoro jako nový,po korozi ani stopa, interier ve skvělým stavu, už ten černej, je to rok výroby 11/93 takže ještě karbec, ale už to má tu novou masku, jediný co sem měnil tak manžety na kloubech oleje, filtry a liju do toho benzin, 7,6l na 100 při městské jízdě 7,9 až 8 což na karbec je výborná spotřeba a je to i živý, BMM na to nemá
21.05.2008 | 18:44:04 | Reagovat
Ahojte, takže Fávo som mal vyše 5 rokov aj ja a nebolo to také zlé. Pravda je ohladom tej hrdze, tam si človek moc nepomohol, proste ochrana karosérie stála za h..... a plechy takisto. A ďalším problémom bola poddimenzovanosť prednej nápravy, tam je úplne jedno, či človek kupuje náhr. diely origo alebo napr. poľské. Aj tak vydržia rovnako. na motor som sa sťažovať nemohol, ten bol veľmi dobrý, ale po zrátaní investícií za vyše 5 rokov používania (okolo 50000Sk), som si musel naozaj povedať dosť a Fávo išlo preč. Teraz mám Hondu a do pohody. Radšej dám viac do benzínu a poistky, ako stále lietať okolo auta a niečo meniť. Ale zlé auto to nebolo, len možno škoda, že to nevyrábala iná automobilka. Viď Feldy, aký to mal byť prevrat a vlastne je to upravené Fávo. Hrdza sa mu tiež moc nevyhýba a problémy totožné. S tým BX som si urobil dobre, kamarát má r.v. 1989 BX 1,9 TRI a čo je to hrdza, to toto auto vôbec nepozná. Niekedy si človek myslí, že tie Fáva a Feldy museli byť asi naschvál vyrábané z hrdzavých plechov, aby tak málo vydržali, lebo čo bol schopný vyrobiť Citroen kvalitou kasne v 1989, to nebola schopná vyrobiť Škodovka v 1996. A to je naozaj na pováženie. Doteraz nechápem, ako je možné že ceny Fáv a Felícií sa tak držia ešte aj v dnešnej dobe hore. Nehovorím, že sú to úplne zlé autá, ale oproti niektorým dokonca aj starším zahr. autám proste nemajú hlavu pätu.
21.05.2008 | 14:54:01 | Svoro Reagovat
Ked pises ze si menil tesnenia a aj gufera..teda aj na klukovke pocitam...tak si musel davat dole aj hlavu a to tesnenie tiez muselo ist druhe nie...to je potom zase roboty so stelovanim...najprv rozdelovac, karburator, ventily.....
21.05.2008 | 12:56:05 | matus Reagovat
autor
Pravda je, že při koupi ojetiny musí mít člověk štěstí. Počtu ujetých kilometrů nevěřím ani omylem, auto mělo mnohem víc a chování bývalých majitelů mělo určitě velký vliv. Ovšem když potřebujete jezdit a místo toho pořád lítáte do mototechny pro náhradní díly a opravujete nějakou závadu, přestane vás to po chvíli bavit, mě teda určutě.
Na obrázku je stav vozu před prodejem. Karoserii, jak popisuji sem měnil (z roku 1991). Maska však nepochází ani z tohoto vozu, prostě se mi ten první typ nelíbil.
21.05.2008 | 11:49:15 | Avanti Reagovat
Souhlas s předchozími názory
Koupil sis auto 19 let staré za pár šupů a podle toho co jsi jmenoval, tak co si budeme namlouvat, ve špatném stavu. Kdo ví po kolika majitelých, moc se o něj zřejmě nestaralo a počtu najetých km snad sám nevěříš?! Navíc tento ročník v dobrém stavu najít už taky není žádná sláva. Mé první auto bylo velice srovnatelné s tvým, ale ani mě nenapadlo, vyčítat vozu s nespokojeností závady, jako bych popisoval rozčarování nad před dvěma roky zakoupeným novým autem.
No a čím to bude, že "citrón" naplnil tvé nároky. U další ojetiny jsi měl pro změnu zase štěstí na zachovalý kousek. Tak to v ojetinách zkrátka chodí, ale jinak sis nepochybně také zvýšil komfort.
Jo a mimochodem, maska vozu na obrázku není z fáva 89, buď je fotka ilustrační nebo jí máš vyměněnou.
21.05.2008 | 10:46:52 | Master Reagovat
autor
Je pravda, že dnes už bych se při koupi díval mnohem pozorněji, hlavně už bych věděl kam. Bylo mi jasné že kupuji staré auto, a občas se něco pokazí, ale já sem něco měnil pomale každý týden
21.05.2008 | 10:12:17 | Avanti Reagovat
Mama ma na Fataku najazdenych 320000 km a mame ho od vyroby, teda od roku 1990.
Keby nebolo tej hrdze, co davame pravidlene asi kazde 4 roky prevarovat, tak sa na nom menia fakt len spotrebne diely.
Druha vec je ze to nie je moc kvalitne auto a tak od neho ocakavat, ze nebude vrdzgat interier, riadenie bude jak na Audine, a motor bude jak z BMW je nemozne.
Je to auto na kratke trasy do mesta ci dochadzat do prace, na to uplne staci a ak sa nieco pokazi tak to lacno opravis casto aj doma.
21.05.2008 | 09:51:06 | Scorpi Reagovat
Kupit si 20 rocne auto a mysliet si ze bude bez investicii? Ved ta skodovka mohla stat tak 20 tis Sk. 75 % zavad sa dalo zistit pri obhliadke pred kupov...
21.05.2008 | 09:26:32 | lakinooo Reagovat
Toto auto mam tiez (rovnaky rocnik) a neviem ako by som ti to..... Asi si vobec netusil do coho ides, alebo mas prehnane naroky. Moje ma najazdene 130000 a problemy ako stierace, vola v riadeni, tesnenia dveri, brzdy atd. nepoznam - a vsetko je tam este od novoty. A rozvody? Sak tie su tam snad dozivotne. Takze najazd tvojho bude o dost vyssi. Navyse 3/4 zavad nie su zavady, ale spotrebne diely, ktore byvaly majitel uz nechcel menit, kedze sa ho zbavoval. Navyse na 20 rokov starom aute treba pocitat s nejakym priesakom oleja, prasknutou hadickou atd.
Neviem, z mojich skusenosti je to dost spolahlive auto, najvacsi problem je fart ta hrdza, to neosidis. Chce to vela vela prevencie, lebo potom to stoji vela vela roboty,alebo penazi.
21.05.2008 | 07:36:23 | W Reagovat