Recenze Škoda Favorit 1,3
“Velmi spolehlivý malý vůz”

Autor recenze: Pavel (42 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru: Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:320 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 20 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 23. 4. 2012

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Velmi levné provozní náklady
Spolehlivost
Velmi levné náklady na opravy

Slabé stránky

Pasivní bezpečtnost velmi nízká
Malý kufr

Závady a opravy na autě

Problémy v 7 letech se startováním častá porucha- odstraněna novým starterem a otočením planetového kola. Výměna předních čepů každé tří roky. Po 12 letech výměna těsnění hlavy válců v motoru - bylo rozežíráno špatným fridexem, který se v té době vyráběl. Výměna el. káblů. Výměna koníku u rozdělovače častá porucha. Po 17 letech výměna alternátoru, a výměna homokinetických kloubů, která byla zapříčiněha špatnou volbou grafitové vazelíny při opravě v 10 letech vozu. Jinak časté výměny prachovek kloubů a řízení - nekvalitní výrobky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto koupeno nové v 12/1992 a tak jsem se k němu takém choval. Nechal jsem ihned vystříkat dutiny i celý podvozek, což se ukázalo jako velmi dobrý krok - nástřik se začal odlupovat až po 15 letech a nyní po dvaceti letech auto nikde ze spodu nerezivý. Dále jsem namontoval do všech blatníků plastové kryty, které jsou dne již samozřejmostí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit

Vložit komentář

nejhorší na tomto autě bylo, že netopilo. teda topilo, ale asi tak jako trabant :-) několikrát jsem ve favoritech (a bylo jich víc) v zimě nastydl. Problém byl už s pořádným odmrazením předního skla. Felicie proti tomu už topila jako šlak! Měli jsme tato auta jako služebáky. Přes nerovnosti to tvrdě poskakovalo, ale přitom do zatáčky se to naklánělo jako plachetnice ve větru... no když vezmeme rok vzniku, (1987) tak dobrý, nó.

24.04.2012 | 19:45:09 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:

Ano pravda Felicie topila řekl až příliš:D..ne topila opravdu dobře.:)
Pravda že to auto se naklání jako plachetnice.Kamoš tento skvost má..z roku 1993.A v určitých směrech je to už hodně staré auto.Hlavně co se týče motoru spotřeby zrychlení apod dílenského zpracování.Je to takové řekl bych křehké auto..na co člověk sáhne tak má pocit že to urve.Zase na druhou stranu když vezmu za jakých podmínek to vzniklo tak o proti předchozím Škodovkám to bylo asi auto.Ale v porovnání s konkurencí neměl žádnou šanci...spousta aut stejné třídy stejného roku byly o proti tomu jako by o třídu výše.:)

25.04.2012 | 10:07:05 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

Tak motor favoritu,je sice zastaralý,ale zase není co by se na něm prakticky vysralo kromě těsnění pod hlavou....a spotřeba mě nepřijde nějak tragická,7 litrů není zas tak příliš na auto z konce 80 let
Proti předchozím škodovkám,záleží v jakém směru no,určitě v koncepci a praktičnosti....ale v třeba v jízdních vlastnostech proti rapidu nemá šanci,prostě co ten rapid v zatáčkách zvládne tak už fáčko by bylo v pangejtu-vlastní zkušenost
Oproti rapidu se fáčko naklání jak blbý,a na rozbité silnici ten uskákaný podvozek favoritu udržet na silnici chce trochu cviku....určitě na mě rapid co se jízdních vlastností týče působí daleko stabilnějším dojmem

Ale zase musím pochválit že se vůbec takové auto v řízeném hospodářství udělalo,stačí se podívat jinam-trabant a vartburg neměné 40 let,jiní dokázali jen nakoupit licence a vyrábět to taky 40 let....v tomto směru byla škodovka ve východním bloku nejlepší,přece aspoň inovovala a vyvíjela v rámci možností a favorit zase na tak špatné úrovni nebyl,ani proti západním vozům,samozřejmě stejné třídy

29.04.2012 | 14:13:45 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

Tak záleží jak kdo bere spolehlivost.:))
Ale třeba měnit každé 3 roky tlumiče.A častá výměna prachovek a kloubů.Mě jako moc spolehlivé auto nepřijde.Pravda že tomuto autu za "pár korun udělá člověk celkovou generálku".
Ale spolehlivé auto se mě jeví spíše jako minimálně 3 roky do toho neinvestovat ani korunu..hlavně do podvozku.Taky pravda že na naších silnicích nemá člověk moc ne výběr.
Zase na druhou stranu vzhledem k tomu že se jedná o Favorit to není zase tak strašné jako ve většině případech.
Tak at vám ještě nějaký rok slouží:))

23.04.2012 | 23:22:48 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE:

No přesně něco podobného sem chtěl napsat....

O Favoritovi bych mohl mluvit veskrz jedině kladně, i přes jeho převážně samé negativa, ale za spolehlivý vůz bych ho v životě neoznačil...

11.05.2012 | 14:21:41 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

RE:

Spoleh byl jedině v tom, že to za flašu slivovice opravil kde kdo a náhradní díly nestály nikdy víc jak ona flaša slivovice.

11.05.2012 | 14:22:34 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat