Rok výroby:1992Typ motoru:Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:320 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?20 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:23. 4. 2012
Velmi levné provozní náklady Spolehlivost Velmi levné náklady na opravy
Slabé stránky
Pasivní bezpečtnost velmi nízká Malý kufr
Závady a opravy na autě
Problémy v 7 letech se startováním častá porucha- odstraněna novým starterem a otočením planetového kola. Výměna předních čepů každé tří roky. Po 12 letech výměna těsnění hlavy válců v motoru - bylo rozežíráno špatným fridexem, který se v té době vyráběl. Výměna el. káblů. Výměna koníku u rozdělovače častá porucha. Po 17 letech výměna alternátoru, a výměna homokinetických kloubů, která byla zapříčiněha špatnou volbou grafitové vazelíny při opravě v 10 letech vozu. Jinak časté výměny prachovek kloubů a řízení - nekvalitní výrobky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto koupeno nové v 12/1992 a tak jsem se k němu takém choval. Nechal jsem ihned vystříkat dutiny i celý podvozek, což se ukázalo jako velmi dobrý krok - nástřik se začal odlupovat až po 15 letech a nyní po dvaceti letech auto nikde ze spodu nerezivý. Dále jsem namontoval do všech blatníků plastové kryty, které jsou dne již samozřejmostí.
nejhorší na tomto autě bylo, že netopilo. teda topilo, ale asi tak jako trabant :-) několikrát jsem ve favoritech (a bylo jich víc) v zimě nastydl. Problém byl už s pořádným odmrazením předního skla. Felicie proti tomu už topila jako šlak! Měli jsme tato auta jako služebáky. Přes nerovnosti to tvrdě poskakovalo, ale přitom do zatáčky se to naklánělo jako plachetnice ve větru... no když vezmeme rok vzniku, (1987) tak dobrý, nó.
Ano pravda Felicie topila řekl až příliš:D..ne topila opravdu dobře.:) Pravda že to auto se naklání jako plachetnice.Kamoš tento skvost má..z roku 1993.A v určitých směrech je to už hodně staré auto.Hlavně co se týče motoru spotřeby zrychlení apod dílenského zpracování.Je to takové řekl bych křehké auto..na co člověk sáhne tak má pocit že to urve.Zase na druhou stranu když vezmu za jakých podmínek to vzniklo tak o proti předchozím Škodovkám to bylo asi auto.Ale v porovnání s konkurencí neměl žádnou šanci...spousta aut stejné třídy stejného roku byly o proti tomu jako by o třídu výše.:)
Tak motor favoritu,je sice zastaralý,ale zase není co by se na něm prakticky vysralo kromě těsnění pod hlavou....a spotřeba mě nepřijde nějak tragická,7 litrů není zas tak příliš na auto z konce 80 let Proti předchozím škodovkám,záleží v jakém směru no,určitě v koncepci a praktičnosti....ale v třeba v jízdních vlastnostech proti rapidu nemá šanci,prostě co ten rapid v zatáčkách zvládne tak už fáčko by bylo v pangejtu-vlastní zkušenost Oproti rapidu se fáčko naklání jak blbý,a na rozbité silnici ten uskákaný podvozek favoritu udržet na silnici chce trochu cviku....určitě na mě rapid co se jízdních vlastností týče působí daleko stabilnějším dojmem
Ale zase musím pochválit že se vůbec takové auto v řízeném hospodářství udělalo,stačí se podívat jinam-trabant a vartburg neměné 40 let,jiní dokázali jen nakoupit licence a vyrábět to taky 40 let....v tomto směru byla škodovka ve východním bloku nejlepší,přece aspoň inovovala a vyvíjela v rámci možností a favorit zase na tak špatné úrovni nebyl,ani proti západním vozům,samozřejmě stejné třídy
Tak záleží jak kdo bere spolehlivost.:)) Ale třeba měnit každé 3 roky tlumiče.A častá výměna prachovek a kloubů.Mě jako moc spolehlivé auto nepřijde.Pravda že tomuto autu za "pár korun udělá člověk celkovou generálku". Ale spolehlivé auto se mě jeví spíše jako minimálně 3 roky do toho neinvestovat ani korunu..hlavně do podvozku.Taky pravda že na naších silnicích nemá člověk moc ne výběr. Zase na druhou stranu vzhledem k tomu že se jedná o Favorit to není zase tak strašné jako ve většině případech. Tak at vám ještě nějaký rok slouží:))
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Favorit
nejhorší na tomto autě bylo, že netopilo. teda topilo, ale asi tak jako trabant :-) několikrát jsem ve favoritech (a bylo jich víc) v zimě nastydl. Problém byl už s pořádným odmrazením předního skla. Felicie proti tomu už topila jako šlak! Měli jsme tato auta jako služebáky. Přes nerovnosti to tvrdě poskakovalo, ale přitom do zatáčky se to naklánělo jako plachetnice ve větru... no když vezmeme rok vzniku, (1987) tak dobrý, nó.
24.04.2012 | 19:45:09 | | 89.102.164.* Reagovat
RE:
Ano pravda Felicie topila řekl až příliš:D..ne topila opravdu dobře.:)
Pravda že to auto se naklání jako plachetnice.Kamoš tento skvost má..z roku 1993.A v určitých směrech je to už hodně staré auto.Hlavně co se týče motoru spotřeby zrychlení apod dílenského zpracování.Je to takové řekl bych křehké auto..na co člověk sáhne tak má pocit že to urve.Zase na druhou stranu když vezmu za jakých podmínek to vzniklo tak o proti předchozím Škodovkám to bylo asi auto.Ale v porovnání s konkurencí neměl žádnou šanci...spousta aut stejné třídy stejného roku byly o proti tomu jako by o třídu výše.:)
25.04.2012 | 10:07:05 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE:
Tak motor favoritu,je sice zastaralý,ale zase není co by se na něm prakticky vysralo kromě těsnění pod hlavou....a spotřeba mě nepřijde nějak tragická,7 litrů není zas tak příliš na auto z konce 80 let
Proti předchozím škodovkám,záleží v jakém směru no,určitě v koncepci a praktičnosti....ale v třeba v jízdních vlastnostech proti rapidu nemá šanci,prostě co ten rapid v zatáčkách zvládne tak už fáčko by bylo v pangejtu-vlastní zkušenost
Oproti rapidu se fáčko naklání jak blbý,a na rozbité silnici ten uskákaný podvozek favoritu udržet na silnici chce trochu cviku....určitě na mě rapid co se jízdních vlastností týče působí daleko stabilnějším dojmem
Ale zase musím pochválit že se vůbec takové auto v řízeném hospodářství udělalo,stačí se podívat jinam-trabant a vartburg neměné 40 let,jiní dokázali jen nakoupit licence a vyrábět to taky 40 let....v tomto směru byla škodovka ve východním bloku nejlepší,přece aspoň inovovala a vyvíjela v rámci možností a favorit zase na tak špatné úrovni nebyl,ani proti západním vozům,samozřejmě stejné třídy
29.04.2012 | 14:13:45 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
Tak záleží jak kdo bere spolehlivost.:))
Ale třeba měnit každé 3 roky tlumiče.A častá výměna prachovek a kloubů.Mě jako moc spolehlivé auto nepřijde.Pravda že tomuto autu za "pár korun udělá člověk celkovou generálku".
Ale spolehlivé auto se mě jeví spíše jako minimálně 3 roky do toho neinvestovat ani korunu..hlavně do podvozku.Taky pravda že na naších silnicích nemá člověk moc ne výběr.
Zase na druhou stranu vzhledem k tomu že se jedná o Favorit to není zase tak strašné jako ve většině případech.
Tak at vám ještě nějaký rok slouží:))
23.04.2012 | 23:22:48 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE:
No přesně něco podobného sem chtěl napsat....
O Favoritovi bych mohl mluvit veskrz jedině kladně, i přes jeho převážně samé negativa, ale za spolehlivý vůz bych ho v životě neoznačil...
11.05.2012 | 14:21:41 | Kuban | 93.153.124.* Reagovat
RE:
Spoleh byl jedině v tom, že to za flašu slivovice opravil kde kdo a náhradní díly nestály nikdy víc jak ona flaša slivovice.
11.05.2012 | 14:22:34 | Kuban | 93.153.124.* Reagovat